Analiza: Tko su kandidati za mjesto u Manorovoj ekipi

Izdvojeno / Kolumna

Luka Maloić

Prije 8 godina 6 min 5 komentara

Manor

Manor

Na startu u Australiji pojavit će se 22 vozača, a 20 ih je u ovom trenutku potvrđeno. Poznate su sve vozačke postave, osim Manorove – najmanje ekipe na gridu. Ekipa je završila posljednja u 2015. godini, a mnogi ne vjeruju da će i nova sezona biti mnogo bolja. Ekipa je osigurala Mercedesove motore i Williamsove razne komponente, ali odlasci ključnih i kvalitetnih ljudi spustili su visoka očekivanja. Ipak, vožnja za ovu britansku momčad može biti dobra prilika da impresionirate šefove neke veće ekipe – tako misli i ekipa koja pretendira na 2 slobodna mjesta.

Zahtjevi su prilično visoki i pogledajmo kandidate od kojih će se, sigurno, dvoje naći u Australiji.

1) Alexander Rossi

Alexander Rossi je uvijek u kuloarima i prisutan je u paddocku već mnogo godina. Ljudi znaju tko je i on zna kako funkcionira F1. Vježbao je s Caterhamom od 2012. do 2014. godine, a onda je počeo suradnju s Manorom tijekom 2014. Pravu priliku je dobio tek pred kraj ove sezone kada je skupio dovoljno sponzorskog novca da preotme mjesto Robertu Merhiju na 5 utrka. Njegove izvedbe bile su veoma dobre – po mnogima, od 3 vozača koje je Manor koristio prošle sezone, Rossi je bio najbolji. No, njegova juniorska postignuća su ono što zabrinjava. Bez problema ga je pobijedio Esteban Gutierrez kada su bili momčadski kolege u GP3 2010. godine. 2011. je bio treći u poretku u Formuli Renault 3.5, ali 2012. u istoj seriji je bio tek 11.

Njegovi uspjesi u GP2, također, nisu impresivni – 2013. je bio tek deveti, a 2014. je završio na 21. mjestu (odvozio je samo 12 utrka). Prošle sezone (2015. godine) bio je viceprvak GP2 serije iza Stoffela Vandoornea. Sa sponzorske strane, Rossi će, vjerojatno, imati dovoljno novca da si osigura mjesto u 2016. Iznosi su nepoznati, ali sigurno se ne kreću poput iznosa kojeg plaćaju Marcus Ericsson i Felipe Nasr za mjesto u Sauberu – Telegraph tvrdi da Sauber uknjiži oko 36 milijuna dolara.

2) Rio Haryanto

Ovaj dečko bio je potpuna nepoznanica kada je dobio mjesto u GP2 ekipi prije 12 mjeseci. Sada, čini se da velikim koracima grabi prema F1 – a ima i dio zajedničke povijesti sa Manorom.
Indonežanin je došao u Europu u 2010. godini nakon solidne juniorske karijere u Pacifičkoj regiji. Vozio je za Manor u inauguracijskoj GP3 sezoni. Haryanto je bio 5. u ukupnom poretku sa pobjedom i dva podija. Nagrada je bila F1 testiranje za Virgin – bivši Manor.

Sljedeće godine su prošle u mučenju – imao je samo 17 godina kada je ostvario GP3 debi. Momčadski kolega Adrian Quaife-Hobbs pobijedio je Haryantoa za F1 testiranje u 2011. godini, a prelazak u GP2 u 2012. nije mnogo poboljšao stvari. Pobijedio ga je mnogo iskusniji kolega Max Chilton, a do kraja 2014., Haryanto je proveo 3 godine u GP2 bez pobjede. Prelazak u Campos za 2015. godinu promijenio mu je karijeru, ali sezonu je završio na 4. mjestu – sa više od 200 bodova iza Stoffela Vandoorena, ali barem je pobijedio na 3 utrke.

Nije ovo životopis kakav se očekuje od kandidata za mjesto u F1, ali Haryanto ima vrlo dobru financijsku pozadinu – indonezijsku vladu. Zahvaljujući državnom ministru sporta – tj. njegovom Twitter računu – znamo da ima osiguranih 15 milijuna eura za mjesto. Manor je koristio usluge 22-godišnjaka na Pirelliovom testiranju nakon VN Abu Dhabija prošle sezone. Haryanto je financijski najjači igrač u ovoj priči, ali ukoliko gledamo čisti talent – to sigurno nije.

3) Pascal Wehrlein

Pascal Wehrlein krenuo je neuobičajenim putem prema F1 karijeri – naime, proveo je čak posljednje 3 godine izvan bolida sa jednim sjedalom. Nakon dvije godine u “ADAC Formel Masters series”, gdje je osvojio prvenstvo u 2011., Wehrlein je ostvario F3 debi u 2012. Uspjeh nije došao odmah, ali jedna pobjeda i nekoliko podija plasirali su ga na 4. mjesto u Europskom prvenstvu i 2. mjesto u Euro serijama. Sljedeće godine sjajno je krenuo u F3, izborio je pobjedu, drugo i treće mjesto na prve tri utrke sezone. Ali njegova karijera – od te točke krenula je drugačijim putem.

Nijemac sa državljanstvom Mauritanije dio je Mercedesovog vozačkog razvojnog programa, a oni voli svoje “klince” trenirati i obučavati na drugačiji način. 18-godišnjak je preseljen u Mercedesovu B-momčad “Mucke” za 2013. u DTM-u. Neke sjajne vožnje osigurale su mu promociju u “HWA” ekipu za 2014. godinu u kojoj postao najmlađi pobjednik. Sljedeće godine osvojio je naslov nekoliko dana prije 21 rođendana i tako postao najmlađi DTM prvak. Malo da se prisjetite – i Paul di Resta je prije ulaska u F1 vozio Mercedesove DTM strojeve.

Dečko je očito spreman, a Mercedes ga želi u F1 i spremi su platiti za to. Ali, očigledno nisu spremni konkurirati iznosima poput onih koji se spominju kod Haryantoa. Autosport je u prosincu prenio da su Nijemci spremni platiti oko 4 milijuna eura – što je puno manje od ostalih. Manor bi možda imao koristi i od razvijanja vozača ekipe čiji motor koriste, ali to je već druga priča.

Čak je i Mercedesov Toto Wolff rekao kako Pascalove šanse nisu dobre. Astronomske sume koje su ponudili drugi kandidati vjerojatno će ga izbaciti iz igre. Toto je rekao kako Pascal zaslužuje šansu i da bi, u idealnom svijetu, zasigurno i dobio pravu priliku. Ukoliko mu ne nađu mjesto u F1 – vraća se opet u DTM.

4) Will Stevens

Jedini od kandidata ima cijelu sezonu iza sebe i samim time mnogo iskustva. Trkaći debi ostvario je u Caterhamu na kraju 2014. godine. U 12 utrka koje su vozili zajedno, Stevens je dokazao da je bolji vozač od momčadskog kolege Roberta Merhija, a Britanac je imao i bolje sponzore od Španjolca. Kada je Merhija zamjenio Rossi, u posljednjih 5 utrka sezone, Stevens nije bio tako impresivan. Amerikanac ga je pobijedio u 3 od 4 utrke koje su oboje završili, ali Amerikanac je bolji i u kvalifikacijama sa rezultatom 3:2. Nije to toliko iznenađujuće, jer Stevens nema neku sjajnu juniorsku karijeru. Svakako je dovoljno dobar da ima mjesto u F1,  ali financijska sredstva osiguravala su mu angažmane u F1. U prosincu je dao izjavu kako je 100% siguran da ima mjesto u Manoru – možda zna nešto više od ostalih.

5) Ostali

Prvo ime koje ima više talenta i iskustva od svih nabrojanih je Kevin Magnussen, ali Danac sigurno nema dovoljno sponzorskog novca. Isto se može reći i za vozače poput Jean-Eric Vergnea i Robina Frijnsa. Stoffel Vandoorne bio bi idealan, ali Manor koji će korisitit Mercedesove motore sigurno neće htjeti razvijati vozača za McLaren-Hondu. Roberto Merhi nema dovoljno novca, a mladi lavovi poput Estebana Ocona, Alexa Lynna, Mitcha Evansa i Pierrea Gaslya ili su pod ugovorima s drugim ekipama ili nemaju dovoljno sponzorskog novca. Tu je i Sergey Sirotkin, ali za njega je realnije testno mjesto u nekoj drugoj ekipi.

 


Odgovor

5 komentara

  1. Juan Manuel Fangio
    Estoril Prikaži

    Dobar pregled Luka.
    Kad bih mora birati, uzeo bih Rossija i nekog baš dobrog platišu, slično Maldonadu. Ni njegovo mjesto nije 100% sigurno u Renaultu.


    0
    0

    0
  2. Fernando Alonso
    croatic f1 urednik Prikaži

    U svim nagađanjima oko kandidata za mjesto u Manoru, navedena četvorka se najviše spominje, ali se u svim tim nagađanjima zaboravlja jedan FIA-in novitet koji na snagu stupa od od ove godine, a to je kontroverzni FIA-in bodovni sistem za F1 superlicencu kojeg je potaknuo niz kritika zbog ulaska Maxa Verstappena u F1 sa jednom godinom iskustva u formulama i sa samo 17 godina (koji je na kraju svim kritičarima začepio usta i postao zvijezda sezone).

    Po tom sistemu 35 vozača ima pravo nastupiti u Formuli 1, a od ove četvorke, samo dvojica zadovoljavaju te uvjete, a to su Rossi i Stevens, koji već imaju superlicencu. Haryanto ima 20 od potrebnih 40 bodova, a Wehrlein ima 16. Ukoliko će se ovi uvjeti poštivati, vrlo vjerojatno će Manorova postava ostati ista, tj. nećemo vidjeti nijednog rookija. (Ovdje se nalazi lista vozača koji zadovoljavaju uvjete za superlicencu: http://www.f1fanatic.co.uk/2015/12/07/revealed-which-drivers-have-enough-superlicence-points-to-race-in-f1/)

    Naravno, poznata izreka kaže da para vrti gdje ni burgija neće, pa možda netko probije i taj FIA-in sistem.


    0
    0

    0
    • Honda
      zekohonda Donator Prikaži

      mogući su izuzetci od ovog novog načina dobivanja superlicence.
      wehrlein je već testirao f1 bolide, tako mislim da neće bit problem njega ubacit .


      0
      0

      0
      • Fernando Alonso
        croatic f1 urednik Prikaži

        Nisam siguran da mu ta superlicenca koju je dobio za testiranja vrijedi i za utrkivanje. Na ovom linku F1 fanatica koji sam postavio ispod tablica pišu i još neki načini za doći do superlicence:


        They must also satisfy one of the following:

        Have accumulated at least 40 points during the three-year period preceding his application (see here for how many points each championship awards)

        Have been granted a superlicence (excluding free practice only superlicence) in any of the previous three seasons.

        Have been granted a superlicence prior to the previous 3 seasons (excluding free practice only superlicence). In this case, the driver must be judged by the FIA to have recently and consistently demonstrated outstanding ability in single-seater formula cars.

        Pretpostavljam da ova free practice only licenca koja je u zagradama spada u istu kategoriju kao i ta koja je potrebna za testiranja, pa nisam siguran da bi to vrijedilo za Wehrleina. Ukoliko vrijedi, onda nema problema ni za Haryanta jer je i on nedavno vozio na testiranjima, vozio je za Manor na poslijesezonskom testu u Abu Dhabiju.


        0
        0

        0
  3. Blackhawk Prikaži

    Prema nekim portalima Sirotkin je već potpisao za Manor. Ne bi bilo iznenađenje jer, nažalost, Manoru je važan samo novac


    0
    0

    0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.