Aktualnosti: Ferrari – napokon samostalan i bez prava na neuspjeh u 2016.

Izdvojeno / Kolumna

Luka Maloić

Prije 8 godina 4 min 0 komentara

Scuderia Ferrari

Scuderia Ferrari

Neuspjeh nije opcija

Otkako je otišao Fernando Alonso i došao Sebastian Vettel, a korespodencija prebačena s Marca Mattiacija na Maurizija Arrivabenea, svi smo mislili da u Maranellu teče samo med i mlijeko. Osoblje iz odjela razvoja motora je čak imalo Božićni party s inženjerima aero odjela, a predsjednik kompanije je pjevao zajedno sa šefom Scuderije. Sada već dvije sezone, Ferrari gubi na stazi od Mercedesa, što znači da 2016. godina polako postaje krucijalna za crvenu ekipu. Predsjednik Ferrarija, Sergio Marchionne, već je iznio svoje stajalište rekavši da Ferrari mora biti ekipa koju će konkurencija loviti u Australiji.

“Napravili smo sva nužna ulaganja kako bi vratili naslov u Maranello. Siguran sam da je Maurizio i cijela ekipa odradila sjajan posao u 2015. kako bi stvorila sjajnu bazu za uspjeh u 2016. godini.”

Arrivabene zna da je pred njim velik posao i komentira predsjednikove izjave ovako:

“Marchionne je predsjednik, tako da on mora postaviti neke ciljeve. Nema ništa loše u tome. Ono što ja radim i što ostali ljudi u Ferrariju rade – je ono što, vjerojatno, dobiva manje medijske pažnje – radimo sve moguće da ispunimo te ciljeve.”

Svejedno, iza scena se čini da postoji neka zabrinutost u Mauriziju, ali Ferrarijev predsjednik je opet rekao da su njegovi ciljevi jasni i da pogreška ne smije biti opcija u 2016.

“Malo smo odgodili početak nekih radova na šasiji bolida za 2016. Međutim, imali smo dovoljno vremena i odgovarajuće financijske resurse da napravimo pravu stvar unutar zadanih pravila. Zato sam uvjeren da ćemo Mercedesu otežati posao u novoj sezoni.”

Između redova, ove godine predsjednik Ferrarija neće prihvaćati isprike jer smatra da su na vrijeme krenuli razvijati bolid i ako ne uspiju – očito dio ekipe nije sposoban zadovoljiti interese prvog čovjeka.

Sergio Marchionne je postavio nove ciljeve, a on nije čovjek s kojim bi se isplatilo poigravati. Naravno da su se odnosi u Maranellu popravili ove sezone i da se drugo mjesto slavilo jer je bilo postavljeno kao cilj i smatralo se da se više od toga ni ne može. Ali, sada je cilj pobijediti Mercedese i Marchionne je napravio svoj dio posla – financirao je sve želje i potrebe svojih djelatnika. Sada je na njima red da dokažu sposobnost i odanost.

Fiat se riješio Ferrarija ili Ferrari Fiata?

Kao dio razduživanja i reduciranja dugova u Fiat-Chrysleru, Sergio Marchionne je napravio plan koji čak uključuje i prodaju Ferrarija. Ovaj plan polako se počeo pretvarati u stvarnost u listopadu kada je 10% kompanije izlistano na NYSE-u (njujorška burza), a postignuta cijena je iznosila 893 milijuna dolara. Cijena dionica je skočila sa 52 na 60 dolara jer su investitori pohrlili da ugrabe dio najpoznatije svjetske trkaće marke. Na kraju se cijena stabilizirana na 48 dolara po dionici. Vlasnička struktura Ferrarija, nakon prodaje 10% vlasništva u New Yorku, izgledala je ovako:

  • Fiat Chrysler Automobiles (80%)
  • Piero Ferrari (10%)
  • Izlistano na NYSE (10%)

FCA (Fiat-Chrysler Automobiles) planira povećati investicije u svoje postojeće luksuzne brendove – Alfu Romeo i Maserati, jer su ovi modeli isplativiji zbog veće profitne marže od ostalih FIAT-Chrysler brendova. Sergio Marchionne je već rekao kako vjeruje da je došlo vrijeme za povratak Alfe Romeo u vrh motorsporta. Stvar se očito zhuktavala mjesecima, jer je početkom ove godine čak 57% preostalih dionica Ferrarija bilo izlistano na burzi u Milanu.

Ali, ovaj put cijena se na početku nije podigla kao u New Yorku nego je čak izgubila 10% svoje cijene. “The Guardian” navodi kako je cijena pala sa 43 eura na 41,75 eura i trgovanje tim dionicama je kratko zaustavljeno.

“Od trenutka kada smo najavili odvajanje od FCA, naše putovanje je došlo do kraja,” izjavio je predsjednik uprave Ferrarija Sergio Marchionne, aludirajući na to da je Ferrari prvi put u 47 godina postao samostalna kompanija.

“Istina je da se danas otvara još jedno veliko poglavlje. Izlazak na burzu je odraz nezavisnosti Ferrarija, koja je od ključnog značaja za očuvanje njegovog razvoja i potencijala,” dodao je Marchionne te obećao kupcima još više ekskluzivnih modela.

Novom kompanijom, koja je sada samostalna, upravljati će holding kompanija Exor SpA, u vlasništvu porodice Agnelli, koja ima udio od 23,5 posto u Fiat-Chrysleru, dok se 10 posto dionica nalazi u posjedu Pierrea Ferrarija, sina Enza Ferrarija koji je osnivač istoimene automobilske kompanije.

Ferrari u 2014. godini,  kao filijala FCA  –  prijavila je neto-prihode od 2,76 milijardi eura i neto-profit od 265 milijuna eura.


Odgovor

Trenutno nema komentara.
Budi prvi koji će napisati komentar!

Pročitajte više o idućim temama:

Reagirajte na ovaj sadržaj:

Novo na forumu Otvori

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.