Autoru članka dugo se vrtjela ova ideja po glavi, no nikako nije uspio doći do odluke da je pretoči u tekst. Sad kad je srodna tema na dnevnom redu čelnika F1, vrijeme je da i ona ugleda svjetlo dana.
Povod za ovaj članak su izvještaji s nedavnog sastanka F1 Komisije na kojem se među temama našao problem nedostatka prilika da mladi vozači voze F1 bolide. Prva ideja koju je prenio Motorsport bila je preslika wildcard sustava iz MotoGP-a, no za nju je brzo zaključeno da je neizvediva.
U MotoGP-u je uobičajeno da ekipe na određenom broju vikenda imaju pravo prijaviti dodatni motor koji se natječe na vikendu s redovitim natjecateljima – sustav je trenutno povezan s uspjehom u prethodnoj sezoni pa ove sezone svi osim Ducatija imaju pravo na šest wildcard nastupa u 20 vikenda. Test i/ili domaći vozači dobiju priliku za wildcard nastupe.
Taj princip teško bi funkcionirao u suvremenoj F1 jer dodatnih mjesta u garažama nema ni za koga osim za bolide APXGP-a, stoga je ideja da mladi vozači na odabranim vikendima voze treće bolide sa svim standardnim vozačima propala. Ekstremnija ideja da na nekim vikendima oni mijenjaju standardne vozače još je brže prekrižena.
Realnija ideja također se pojavila na tom sastanku, a o njoj je izvijestio The Race. Oni pišu kako je predloženo da se na kraju sezone održi mini trkaći vikend samo za mlade vozače.
Nakon posljednje utrke u Abu Dhabiju redovito se održava jednodnevno testiranje na kojem jedan bolid mora voziti mladi vozač (definiran kao bilo tko s manje od tri odvožene F1 utrke), a tom bi se onda dodao dan u kojem bi se održali trening, kvalifikacije i sprint utrka. Šefovi su ovome dali načelnu podršku, no zasad se ne očekuje da će to zaživjeti prije 2025.
Kontekst je riješen, sad idemo na najavljenu umotvorinu. Mnogi su već odavno zazivali da sprint utrke postanu poligon za mlade vozače, kad ih već moramo imati. Iako je mišljenje većine oko sprint utrka negativno, one su i dalje tu, za što je pak većina nas negativnih kriva jer popratimo te utrke pa brojke nalažu da one moraju ostati. U maniri Nede Ukraden, moja ideja je da se nađemo na pola puta. Razumljivo je da utrka s isključivo mladim vozačima ne bi bila privlačna velikom broju gledatelja, stoga moja ideja uključuje kombinaciju njih i redovnih vozača.
Prva stavka ideje je odvajanje sprinta od običnog prvenstva, što ne bi bilo loše ni za sprint općenito. Druga stavka odnosi se na vozače – kako se sprintovi ne bi pretvorili u utrke anonimaca, na njima u nekoj mjeri moraju ostati glavne zvijezde. Zato bi u Sprint kupu nastupali parovi vozača koje bi činili standardni i mladi vozač. Za primjer uzmimo Red Bullov bolid #1. Na tri sprint vikenda vozio bi ga Verstappen, a na tri netko od njihovih juniora. Da svi ne bi ispucali juniore istovremeno, u bolidu #11 bi na vikendu bez Verstappena morao nastupiti Perez i obratno.
Tako bi Verstappen i koji-već-junior zajedno skupljali bodove za odvojeno prvenstvo, odnosno nazovimo to kupom. Idealno bi bilo da se kao motivacija prvoj desetorici ili nekom drugom broju parova dodijeli lijepa novčana nagrada nekog sponzora kupa. Mlađu polovicu tandema bi sama želja za dokazivanjem sigurno dovoljno motivirala, ali treba i ove stare nekako pokrenuti.
Da još dodatno iskombiniram ovu ideju s MotoGP wildcardom, jedno sprint sjedalo po ekipi moglo bi biti dodijeljeno nekom nestandardnom, ali ne nužno mladom vozaču. Ovime ciljam na to da u jednom paru obavezno bude junior, a da u drugom može sjediti i neki bivši F1 vozač. Mašta mi servira prvake koji još nisu prestari poput Buttona (aktivan u WEC-u), Vettela (testirao WEC prototip) ili Raikkonena (ne tako davno vozio je NASCAR, dalo bi ga se valjda onda i na tri sprinta nagovoriti). Njih bi bilo simpatično vidjeti iz nostalgičnih razloga, kao što Dani Pedrosa sa sasvim solidnim rezultatima uskoči na MotoGP vikend, a uz tu mogućnost bismo potencijalno mogli vidjeti uspješne vozače iz drugih kategorija koji nikad nisu dobili priliku u F1, kao primjerice aktualnog IndyCar prvaka Alexa Paloua ili nekog njihovog veterana poput Scotta Dixona.
Banalan primjer parova za ovu sezonu (bez ulaska u detalje oko potrebnih bodova na superlicenci, pretjerane logike i sličnog):
Ekipa | # | Par | # | Par |
Red Bull | 1 | Verstappen/Hadjar | 11 | Perez/Lawson |
Mercedes | 44 | Hamilton/Vesti | 63 | Russell/Schumacher |
Ferrari | 16 | Leclerc/Raikkonen | 55 | Sainz/Švarcman |
McLaren | 4 | Norris/Bortoleto | 81 | Piastri/O’Ward |
Aston Martin | 14 | Alonso/Vettel | 18 | Stroll/Drugovich |
Alpine | 10 | Gasly/Doohan | 31 | Ocon/Martins |
Williams | 23 | Albon/Button | 2 | Sargeant/Palou |
RB | 22 | Tsunoda/Iwasa | 3 | Ricciardo/Dennis |
Sauber | 77 | Bottas/Pourchaire | 24 | Zhou/Maloney |
Haas | 27 | Hulkenberg/Fittipaldi | 20 | Magnussen/Bearman |
Petak: FP1, FP2, sprint kvalifikacije; subota: glavne kvalifikacije, sprint utrka; nedjelja: glavna utrka
Raspored vikenda potreban za ovu ideju ne bi bio puno drukčiji od trenutnog sprint formata. Vikend bi započeo standardnim prvim treningom od sat vremena, a onda bi na drugom treningu nastupali samo nestandardni vozači. Na kraju dana bih dodao sprint kvalifikacije, ali ne u formatu s tri runde kao dosad, već s nečim zaista kratkim – primjerice, dvije grupe s 10 vozača po 10 minuta pa onda grupa s bržim najbržim vremenom dobije neparne, a sporija grupa parne startne pozicije.
Kvalifikacije za glavnu utrku pomaknuo bih nazad na početak subote. Tako bi ekipe imale dovoljno vremena da poprave eventualnu štetu nestandardnog vozača od petka popodne, a nastane li šteta u sprintu, do nedjelje bi se opet sve trebalo popraviti i time bi rizik kompromitiranja glavnog dijela vikenda, odnosno prvenstveno kvalifikacija, za standardnog vozača trebao biti minimaliziran. Postavke bolida za glavni dio vikenda bile bi zaključane nakon prvog treninga, dok bi bolid s nestandardnim vozačem imao zaključane postavke nakon drugog treninga koje bi se mogle koristiti samo u sprint kvalifikacijama i utrci.
Ovakvim formatom trebalo bi se zadovoljiti više strana – čelnici bi i dalje imali solidan i televizičan proizvod koji bi zamijenio treći trening sa standardnog vikenda, mladi vozači bi dobili solidnu platformu za razvoj i pokazivanje svijetu, a i obje strane gledatelja bi bile zadovoljnije. Oni koji vole sprint bi opet imali što za gledati, a oni koji ne vole bi sigurno bolje prihvatili ovaj format za koji vjerujem da bi kvalitativno donio puno više nego trenutni format koji ne donosi puno dodatnih vrijednosti osim novčane za vlasnike.
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.
Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ne znam baš… Već postoji kup za omladinu, F2 i F3…
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ideja se, nacelno, ne cini losa, ali bi trebalo probati jedan vikend pa da vidimo. S obzirom kakvih smo se sve umotvorina nagledali u F1, misljanja sam da bi i ovoj trebali dati priliku.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Najbolje rjesenje je da sprint nema :)
Kad je vec ovdje ne bi ima nista protiv da se mladici malo okusaju u F1 masini u Lovrinom formatu.
Svakako SVE odvojit od F1 prvenstva.
Wildcard i starce ne podrzavam.
2
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ako se već sprint vikend ne može upokojiti (spaliti na lomači)
nije loša autorova ideja.
Čini mi se da bi ipak nastalo klanje oko bolida.
Ne dam bolid da mi ga razbije…..(puta 10 momčadi puta dva vozača)
Ipak bi trebali dopustiti treći bolid za juniore koji bi stajao u boxu samo pred i za p.p. i utrku. Sve ostalo, mogu treći bolid izbaciti negdje sa strane kao bolide Formule 2.
I naravno potpuno razdvojiti bodove juniora od bodovanja F1 na neku dodatnu listu.
Znam, problem je što bi bilo samo 10 vozača ili mješavina s trećim bolidom.
Sve jedno mislim da sprint vikendu nema spasa.
Sve te opcije su popravljanje nepopravljivoga.
1
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Sprint ne gledam od 2021 a tad sam gledao jer je bilo novo pa sam dao šansu, ali više definitivno ne gubim vrijeme subotom za Sprint..
Čak ni moto gp Sprint utrke ne gledam jer čemu utrka ako se pobjede ne pišu u statistiku..
2
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Mislim da bi najveci problemi bili motivacija vozaca (npr. Verstappenu se ionako sprint ne da voziti, a kamo li kad bi to bilo s zutokljincima za odvojeni kup gdje bi svaki vozac odvozio samo 3 od 6 sprinta sto bi bilo tesko dozivjeti kao sezonsko natjecanje, osim za konstruktore) i drugi je djeljenje bolida (strah od toga da ti netko drugi razbije bolid). Iako, ja kao gledatelj bih to rado vidio, istina. Da je npr. Sargeant vozio takav kup, ne bi nikad dosao u F1 s takvim rezultatima. Jedino nisam shvatio da li bi mozda junior vozio svih 6 utrka, ili bi 2 juniora vozili po 3.
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Najbolje da sprint kup voze gledatelji izabrani lutrijom karata.
4
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Mladi imaju formulu 2. Ukinuti sprint zauvijek.
1
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
A realno, tko uzima vozače samo na temelju F2? Vidiš da ih intenzivno testiraju u F1 bolidima prije toga kako god stignu. Pa tko bi na temelju F2 doveo Bearmana i Doohana.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ideja nije losa,sprint u F1 je nepotreban,ako drze da je F1 vrhunac automotosporta ….Zar ne bude neki ADAC kup ili slicno na SKa,jednu utrku voze profici,drugu,ovi malo “slabiji”….
0
0