Vasseur: U ovakvim uvjetima vrlo često je vozač taj koji kontrolira situaciju

Izdvojeno

Ante Vetma

Prije 2 tjedana 3 min 24 komentara

Šef Ferrarija Frederic Vasseur je otkrio da je pozicija Charlesa Leclerca na stazi bila uzrok lošeg tajminga prebacivanja na intermedije na Velikoj nagradi Velike Britanije.

Leclerc je u kvalifikacijama ispao već u drugoj rundi, a iako je na startu napredovao za tri mjesta – svejedno je bio dvije pozicije iza svog timskog kolege Carlosa Sainza. Međutim, Leclercova se utrka zakomplicirala kad je zaglavio iza Lancea Strolla kojeg nije uspio proći sve do 13. kruga.

Leclerc je dotad već izgubio priključak za vodećima i Ferrari je pokušao riskirati očekujući da će kiša pojačati. Leclerc je u boks otišao u 19. krugu.

Ipak, uvjeti na stazi nisu se dovoljno pogoršali pa je Leclerc izgubio značajno vrijeme koje nije mogao nadoknaditi u nadolazećim krugovima. Dok je kiša zaista pojačala – njegovi intermediji bili su uništeni.

Vasseur je pojasnio da je strateška odluka bila “na granici ispravnosti”, te da je Leclercova pozicija pridonijela njegovom neuspjehu u utrci:

“Dajemo im informacije i predlažemo odluku, ali s obzirom na to da u nekom trenutku oni moraju ući u boks – oni moraju donijeti konačnu odluku.”

“Naravno da možemo biti razočarani kad vidimo rezultat na kraju, ali odmah je jasno da to nije bila ispravna odluka. Rekao bih da je to potaknuto činjenicom da smo u tom trenutk ubili već 15-ak sekundi iza Carlosa.”

“To znači da svjesno donosite neke agresivnije odluke kako biste se vratili u borbu za podij.”

“Sigurno to nije pravi poziv, jer mislim da bi završio P6, ali kolektivno smo donijeli ovu odluku.

“Ne želim reći da je to dobra odluka, jer realnost je da nije dobra, ali nisam ljut zbog toga. Jer, ako pogledate isti krug, Hamilton je izašao široko u zavoju 1, Russell je izašao široko u zavoju 1, još jedan bolid je izašao široko u zavoju 15.”

“Stvarno je bilo na granici da postane vrlo dobra odluka.”

“Kad ste u situaciji da budete u grupi vodećih, nikada nećete preuzeti taj rizik. Kopirat ćete ostale, i to je ono što je Carlos rekao i učinio.”

U međuvremenu, Sainz je iskoristio to što McLaren nije odlučio na dvostruki boks svojih bolida u optimalnom trenutku za prelazak na intermedije, te je preuzeo četvrto mjesto od Oscara Piastrija.

Međutim, Piastri je izveo undercut tijekom prelaska natrag na slick gume kasnije u utrci kako bi vratio poziciju, a Ferrarijev zaostatak ga je onemogućio u borbi za povratak.

Vasseur je oslobodio svoj pit-wall od krivnje, jer je uvjeren da odgovornost više prelazi na vozača da preuzme kontrolu sa strateškim odlukama u promjenjivim uvjetima.

“U ovim uvjetima, vrlo često vozač je taj koji kontrolira situaciju,” ponovio je Francuz.

“Jer ono što mi možemo dati su vremena krugova drugih vozača.”

“Ako je jedan krug prekasno ili jedan krug prerano, možemo im dati indikaciju o situaciji.”

“Nakon utrke možete reći da bi za Norrisa i za Carlosa bilo bolje da su ušli u boks jedan krug ranije. Ali ne mogu donijeti svoju kristalnu kuglu na pit wall.”


Odgovor

24 komentara

  1. Nelson Piquet
    graho Donator Prikaži

    A brate, kako vas nije sramota da prebacujete krivnju na vozača?
    Čak i da je kriv, koliko ste puta vi njemu trku upropastili?
    Sjetimo se Monaka ’22, pametnome dosta. Ovako je i Seb primao udarce za momčad, i na kraju dobio otkaz preko telefonskog poziva.
    Jadno!



    21
    20

    1
    • Ferrari
      nelinjo Prikaži

      U ovoj ekipi nema hljeba. Kao da su prokleti. U stvari sve vise sam siguran u to. Nije ih sramota svojih gluposti. Nikad nece da kazu… evo, jesmo šlampavi, takvi smo… nego samo izgovori. Vozacu su od starta vikenda unistili trku. Vratili su se 3 koraka u nazad u odnosu na rivale. Treba da se stide svojeg neuspjeha, a oni se igraju ponosa! Sramota! Vise mi se i ne gleda ova sezona. Kao tim sa takvom reputacijom kroz ovih 70ak godina (pravicemo se ludi za poslednjih 15ak), ulazis u sezonu kao jasno druga ekipa i zavidno ispred ostalih… na sredini sezone su cetvrti! Jos jednom cu reci… SRAMNO!



      1
      1

      0
  2. Stefan Bellof
    Znalac krivina Prikaži

    Kad je taj isti vozac bobijedio na GP Monaco-a skakao je u luku od veselja grleci sve ljude koji su oko njega. Danas 24h nakon ove utrke upire prstom u njega i to javno bez razmisljanja.
    Nisam navijac Leclerca, ali budimo iskreni, sta su mu sve prckali po bolidu ovaj vikend trebali bi mu se javno ispricavat i noge ljubit, a ne podmuklo svalit sve na njega preko medija.
    Kako god, cini se da se Fred malo po malo od onog cvrstog boss-a utopio u sivilo Ferrarija i ekipe koja tamo vlada, sto nam izjave i potvrđuju.



    17
    16

    1
  3. Williams
    Montoya Prikaži

    Ferrari će vjerovatno zeznut strategiju i u Brad
    Pittovom filmu



    29
    28

    1
  4. Ferrari
    sfzd Donator Prikaži

    četvrta ste momčad na gridu… kemijate sa starim specifikacijama… samo nam recite jesmo li okrenuti prema 2025. ili 2026. pustite vozače, dovoljno im je i ovako



    6
    6

    0
  5. Shell
    FernandoMclaren Donator Prikaži

    Ovako bacanje svog vozača pod kamion je sramotno. To je nešto Hamilton nikad nije doživio u Mercedesu i baš me zanima kako će se nosit s tim.

    Jako loša atmosfera je sad oko njih kad se pogleda koliko su McLaren i Mercedes napredovali od početka sezone



    12
    12

    0
  6. Fernando Alonso
    Alonso king Prikaži

    Za Leclerca je sada ili nikada da preuzme inicijativu. Njegova neodlucnost i timska slampavost (da ne kazem nesposobnost) mu vec godinama uzima rezultate iz ruku, a stvari nece ici na bolje. Ako je sada ovako dok pored sebe ima Sainza na izlazu, ne treba biti previse pametan za zakljuciti kako ce tek biti kada pored sebe bude imao sedmerostrukog prvaka. Iz tog razloga sam uvjeren da je ovo za njega – sada ili nikada.

    Sainz si je bez obzira na okolnosti na taj nacin osigurao prvu pobjedu, postolja i solidne rezultate kroz ove tri i pol sezone. Leclerc i kada je bio bolji, kada je mogao vise, nije poduzimao ono sto je htio i sto je trebao jer je njegov tim imao neke druge planove. Prvak se, nazalost, tako ne postaje.

    Iako je inzinjer nekoliko puta izricito rekao na team radiu da moraju prezivjeti suhe uvjete na intermedijima, Vasseur u globalu nije u krivu. Medutim, takva izjava mislim da je vrlo jasan pokazatelj kako je atmosfera i naklonost tima totalna suprotnost od one davne 2019. Kao sto gore i pise, ako je sada ovako, ne ceka Leclerca bajna 2025. pored Hamiltona.



    6
    6

    0
    • Kimi Raikkonen
      drstrain Prikaži

      Osobno nemam nikakav problem s njegovim krivim odabirom guma.. odluka je bila na nož i ispalo je tako kako je ispalo. Čak je i Alonso koji ima puno više iskustva znao donijeti lošu odluku i upropastit si utrku.
      Primjer je Monaco 2022. ili 2023, ne sjećam se više, di je izgubio dobru šansu za pobjedu.

      Može vozač preuzimat inicijativu koliko hoće ali ako cijeli paket ne radi dobro ništa neće postići.

      Lako je igrat se sa strategijama i gumama pa i pogriješiti strategiju kad imaš najbrži bolid ili si 20sec u prednosti, to smo već vidjeli sa Merc prije nekoliko godina.. kad su svi tu negdje onda je to malo drugačija priča.
      Ferrari je jednostavno loš sa nadogradnjama i ovakvo bacanje karata i all in je jedino što im može pružit neku priliku za nešto više, barem u trenutnoj situaciji.



      8
      8

      0
      • Aston Martin
        tiptronic Prikaži

        Nije problem u zamijeni guma ..to je samo loša odluka koja se vecini može desiti.
        Problem je što nije jasno sagledao situaciju, a to se buducem prvaku ne smije dešavati.
        U ovoj trci su RB, Merc i McLaren bili nedostižni za vozace Ferraria ..to znaci da mogao napredovati još samo jedno ili dva mjesta …Lance i eventualno Sainz koji su bili ispred i kraj price.
        On kao pocetnik sprži gume u u 14 krugu a na zamjenu se ne može ici jer se od starta očekuje kiša i svi tempiraju da im te gume traju do pocetka kiše ..svi osim Leclerca.
        Ponašao se kao da je u borbi za prvo mjesto i samo mu Lance smeta da to i ostvari
        Na kraju i bod može odlucivati ..a on je prosuo nekoliko.



        3
        2

        1
        • Kimi Raikkonen
          drstrain Prikaži

          Znači po tebi je trebao ostati iza Strolla do kiše(makar mislim da nije bio problem u gumama kako ti kažeš) i onda ga eventualno do kraja utrke prestići jer dalje od toga i tako ne može? Ja baš mislim da tako NE voze prvaci… ne sjećam se da je itko prozivao npr. Maxa u Austriji jer je na silu htio zadržat prvo mjesto (makar je već i tako praktički osvojio prvenstvo) umjesto da pusti Landa i pokupi više bodova od petog mjesta…
          Ponavljam, lako je bit veliki strateg i donosit prave odluke kad imas prostora za to



          2
          1

          1
        • David Croft
          Frantic Donator Prikaži

          @drstrain
          Da, po njemu je tako bolje.
          Slično je i meni danas replicirao.
          Nije trebao napadati Strolla.
          Znači, posljedično nije se trebao ni braniti od Hulka, koji je bio 0,5s iza (jer bi i tako “poderao” gume).
          A možda bi mu zaprijetili Ferdo, Yuki….
          Ali, eto sa obzirom da Leclerc “nema ništa između ušiju” (kako kolega napisa) nije mogao taktizirati, vozikati se iza Strolla, čuvati gume i preteći ga nekad u nastavku trke.
          Čovjek se uhvatio guma, mislim….
          Možda i jeste poderao gume (požalio se na neke vibracije odzada), ali ako je i bilo tako, to je bila samo posljedica (što bi rekli, vrh ledenog brijega) svega onoga što mu se dešavalo od početka vikenda. A sve je počelo i prije samog vikenda (ustvari, sad će skoro mjesec), s obzirom da im nadogradnje “ne rade”.



          2
          -1

          3
      • Fernando Alonso
        Alonso king Prikaži

        Naravno, slazem se, sto se tice odabira guma svatko moze pogrijesiti, pogotovo jer je to rizik kojeg se ponekad i isplati preuzeti. Poslije bitke je lako bit general pa reci da je ta odluka bila losa, no to je u ovoj prici skroz nevazna stvar. Konkretno u ovoj utrci je razgovor s inzinjerom bio da gube 3-4 sekunde po krugu od ostatka i da mu govore kako unatoc vec sprzenim intermedijima treba izdrzati 3 kruga do prave kise. Leclerc, naravno, kao i po tko zna koji puta slusa tim bez obzira na njegovo osjetno nezadovoljstvo i evidentno gubljenje vremena. Unatoc tome svemu, trenutno su podbacili i greske se ne placaju skupo kao prije pa to (isto kao i Kanadu) ne uzimam toliko za zlo, no cinjenica je da je vec iz tog iskustva trebalo biti nesto nauceno.

        Ono na sto se ja pozivam su situacije iz Silverstonea 2022. i Monaka 2022. Vrlo vjerojatni 1-2 u utrci u Silverstoneu je tada bio doveden u veliku opasnost, a kasnije i uprskan kasnim SC. Pola utrke je na zahtjeve Ferrarija vozio iza sporijeg Sainza iako se vidjelo koliko vremena gube u odnosu na Hamiltona i ekipu iza. Prica iz Monaka se ne mora ponavljati, vec samo kratki rezime gdje je Sainz svojom intervencijom spasio sebi podij dok je Leclerc ocito vjerovao u procjenu Ferrarija.

        Sve to nama izgleda jednostavno na TV-u i nakon losih rezultata lako je reci sto se trebalo napraviti, ali istina je ta da su i on i cijeli Ferrari vrlo daleko od standarda koji su nekada davno postavljeni i da se stvari hitno trebaju mijenjati. Niti Leclerc vozi na najvisoj razini (ili je Sainz samo opasno podcijenjen), niti Ferrari briljira s performansama kako na stazi tako i van nje. Od “Il Predestinata” bi zbog ovih situacija vrlo lako mogao doci do zaboravljenog talenta u sjeni Hamiltona. Svi su imali losih utrka, cak i sam Hamilton je do ovog vikenda imao najgoru sezonu karijere, ne zelim suditi trenutnu situaciju po jednom kaoticnom Silverstoneu. Nazalost je taj Silverstone samo pokazao opet one stvari koji se vec godinama unazad povlace po Ferrariju.



        3
        3

        0
        • Kimi Raikkonen
          drstrain Prikaži

          Slažem se… Cjelokupni Ferrari ostavlja dojam drugorazredne ekipe sa ogromnim imenom jer greške koje oni rade si momčadi kao Red Bull i Mercedes nikad ne bi dopustile a preduvjet su za ikakvu priču o naslovu.
          Da se sutra preimenuju u Haas 2.0 nitko niti ne bi primjetio razliku.



          4
          4

          0
    • Ferrari
      sfzd Donator Prikaži

      Oko Leclerca se uvijek najviše koplja lome upravo iz razloga što je vozač Ferrarija. I upravo zbog toga su fokus i očekivanja (posljedično i razočarenja) mnogo veći. Ko “važe” Landa ili Russela dok su im bolidi (bili) traktori. Npr Sainz je stariji vozač a doveden je (u očima publike) da bude vozač br.2. i tako je i krenulo. Međutim uporan i vozač na siguricu osvojio je simpatije i bio često li-la sa Leclercom. On je u tom dvoboju mogao samo podignuti dojam jer nitko od njega valjda nije ni očekivao da povede prema tituli ili štajaznam što. Lošije vožnje i greške su mu se manje pamtile nego Leclercu iz istog razloga. Ferrariju to nije bilo dovoljno jer im treba nova šok-terapija kao temelj euforije koja maskira tragične rezultate. Stiže Hamilton! Ma doći će i Newey. Pa će i letit svi ako bolid ne proradi. Letit će i Leclerc jer eto “nisi taj” koji je nešto trebao, a manje je bino što nisi dobio “paket”. Nove euforije se moraju valjati. Žao mi ga je jer mislim da ima vozačku žicu, ali hoće li se u Ferrariju razvit u ono najbolje – sve više sumnjam. Nema ni utjecajnog alpha-oca koji šeta po paddocku i nekako fali tu podrške



      3
      3

      0
  7. Kimi Raikkonen 7
    Pitstop Prikaži

    Pokucaj na vrata Merca i reci im ‘dovedite me ako boga znate’



    3
    3

    0
  8. Mercedes
    Har Kl Donator Prikaži

    Nema više onog, gubimo kao tim, pobjeđujemo kao tim?



    10
    10

    0
  9. Charles Leclerc
    F12000 Prikaži

    Interesantno bacanje vozača pod vlak, ovoga puta čak nije bilo onog PR-ovskog “u pobjedi i u porazu”.



    1
    1

    0
  10. Ferrari
    pero iz bukurešta Prikaži

    Mlada su ekipa, uče.



    3
    3

    0
  11. Monisha Kaltenborn
    monkeyseat Donator Prikaži

    Ferrari je kao i HŽ (Hrvatske željeznice). Po (ne)brzini su tu, svi oko njih vide problem osim njih samih, samo smjenjuju ljudstvo, isprazne priče svake godine pred sezonu (a i tijekom iste), ali nema veze…para kaplje od sponzora i prodaje i kupuje se mast za oči. Upiranje prstom unutar strukture nije rješenje, nego samo još dublje zakopavanje.
    Kako bi rekla naša zimska služba: iznenadio nas snijeg (u 12 mjesecu).
    Scuderia Commedia



    3
    3

    0
  12. Charles Leclerc 16
    ferarista Prikaži

    Agresivnija odluka?!?!
    Još jedan u nizu 🤡, nisam tak mislil na pocetku kad je dosel ,ali kroz svoj optimizam si me razuvjerio, Fred Fred
    Ide on u ligu sa Matiom i Mauriziom.
    Bitno da su oni pozitivni i da misle da je Ferrari dobar,a to kaj smo 4.ekipa to nema veze 😁🤡🤡🤡



    1
    0

    1
  13. Jody Prikaži

    Osim loše odluke za Leclerca i drugi box Sainza je došao krug kasnije nego je trebao, vjerovatno ni prvi box ne bi pogodili da nije Max u njega krenio. Mislim da je i na GP Austrije bilo slično, kako baš gotovo uvijek bace pogrešnu kartu. Kupite Hannah Schmitz i Adriana umjesto Hamiltona, u drugi bolid može i Domagoj Vida


    0
    -1

    1

Pročitajte više o idućim temama:

Reagirajte na ovaj sadržaj:

Novo na forumu Otvori

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.