Neprijatelj momčadskih kolega

Oktanski koktel

Ante Maras

Prije 2 mjeseci 9 min 39 komentara

x1

Jedno od osnovnih pravila u Formuli 1 je “Tvoj najveći suparnik na stazi je momčadski kolega” jer ono je jedno od najboljih kriterija kakav tko kao vozač. Ima smisla, jer najlakše je uspoređivati vozače ako voze isti bolid, uz naravno određene razlike u setupu bolida. Uostalom, upravo takav stav je donio nemali broj borbi vozača unutar iste momčadi koje su dio legende Formule 1, dovoljno je sjetiti se dvoboja Senna – Prost koji je možda i najveće rivalstvo u povijesti F1. Takve borbe nisu samo rezervirane za velike momčadi, nego je borba unutar momčadi prisutno i u donjem dijelu ljestvice.

No tu je nerijetko potrebna i suradnja momčadskih kolega jer osvajanje bodova takvim momčadima je od životnog značaja za njih te zbog toga se nerijetko i treba zaboraviti na borbu s vlastitim kolegom. Zorno su to pokazali u Haasu kad je Magnussen žrtvovao sebe te držao iza sebe kolonu vozača kako bi Hulkenberg osvojio za momčad iznimno bitne bodove u Saudijskoj Arabiji i Miamiju. Naravno, poneki potezi su stvarno bili na granici, pa čak i preko nje, no sve u svemu, može se reći da je to jako dobar primjer suradnje vozača unutar momčadi.

U jako sličnoj situaciji je i Alpine, ali tu momčadske suradnje između vozača jednostavno ne postoji, što je momčad koštalo bitnih bodova i tome je uzrok Esteban Ocon. Iako nije vrhunska klasa, Ocon nije loš vozač, pobjeda i 2 podija u osrednjim bolidima nisu mala stvar, ali način na koji on bira borbe je jako čudan i na trenutke jako štetan za momčadi za koje je on nastupao ili nastupa. U borbama protiv vozača iz drugih momčadi nerijetko mu je nedostajalo agresivnosti, ponajviše protiv vozača iz momčadi čiji je bio član u juniorskim kategorijama te kao rezervni vozač, ali zato se u borbama protiv vozača iz vlastite momčadi pretvara u Michaela Schumachera ili Ayrtona Sennu, nerijetko s previše agresivnosti te nauštrb vlastitog plasmana. Takvih borbi je bilo jedan lijepi broj i to protiv momčadskih kolega različitog profila, što je nerijetko momčadi koštao lijepog broja bodova.

VN Kanade 2017.

Najave da bi mogle frcati iskre između Sergija Pereza i Estebana Ocona dogodile su se u Montrealu kad je veliki dio utrke Perez blokirao Oconove napade kojima je Ocon pokušao doći do Ricciarda i borbe za posljednje mjesto na podiju. Dvoboj je kulminirao u pretposljednjem krugu kada dolazi do incidenta u kojem Ocon zbog Pereza završava na travi te gubi poziciju od Sebastiana Vettela u Ferrariju. Perez i Ocon su utrku završili na 5. i 6. mjestu.

VN Azerbajdžana 2017.

Prvi veliki incident dogodio je na Velikoj Nagradi Azerbajdžana 2017. godine. Nakon završetka drugog sigurnosnog automobila u 20. krugu, nekoliko zavoja poslije dolazi do kontakta između njega i momčadskog kolege iz Force Indije Sergija Pereza koji se u tom trenutku nalazio na 4. mjestu, ispred Ocona. U drugom zavoju Ocon je s unutarnje strane pokušao preteći Pereza, no uzeo je preširoku putanju te je došlo do kontakta između njih dvojice koji je rezultirao puknućem gume na bolidu Estebana Ocon te gubitkom prednjeg krila i oštećenju dijela prednjeg lijevog ovjesa na bolidu Sergija Pereza zbog čega je morao odustati iz utrke. Unatoč puknuću gume i padu u poretku, Esteban Ocon se uspio popeti u poretku te je utrku završio na 6. mjestu.

VN Belgije 2017.

Incidenti koji su se dogodili između Pereza i Ocona doveli su momčad do odluke da im zabranjuje međusobno utrkivanje. Oba incidenta su se dogodili na pravcu nakon prvog zavoja, nakon drugog kontakta između njih dvojice koji je rezultirao izlaskom sigurnosnog automobila zbog komada njihovih bolida koji su ostali na stazi nakon kontakta momčad je zabranila borbe između dvojice momčadskih kolega. Ocon je utrku završio na 9. mjestu, a Perez na 17. mjestu, iako je odustao 2 kruga prije kraja utrke zbog oštećenja izazvanih navedenim kontaktom.

VN Singapura 2018.

U prvom krugu utrke Esteban Ocon je pokušao proći Sergija Pereza s unutarnje strane trećeg zavoja, no dolazi do kontakta između dvojice momčadskih kolega te Ocon završava u zidu i van utrke. Sergio Perez je utrku završio na 16. mjestu. Nakon utrke Sergio Perez se ispričao momčadi zbog incidenta zbog kojeg je Ocon završio utrku prije nego što je planirao iako je Ocon krenuo pretjecati na nezgodnom mjestu odmah na početku utrke.

VN Saudijske Arabije 2022.

Otkako je otišao iz Force Indije/Racing Pointa, nije bilo incidenata između Ocona i njegovih momčadskih kolega sve do navedene utrke. U početnim krugovima utrke gledatelji su prisustvovali velikoj borbi između njega i momčadskog kolege koja je umalo došla kraju u 5. krugu kada Ocon na startno – ciljnoj ravnini previše agresivno zatvara unutarnji dio pravca te zamalo dolazi do velikog sudara između njih. Srećom, Alonso pravovremeno koči te odustaje nakratko od napada. Tijekom početnog dijela utrke se odvijala velika i čvrsta borba između njih u kojoj je u 7. krugu Fernando Alonso uspio proći Ocona prije prvog zavoja te u drugom zavoju mu je Španjolac čvrsto zatvorio vrata, kao naplatu za opasno zatvaranje u 5. krugu. U narednih nekoliko krugova Ocon je u pokušaju pretjecanja Fernanda Alonsa u prvom zavoju dvaput prekasno kočio i sjekao zavoj, zbog čega je morao vratiti poziciju nakon prvog takvog kočenja, ali je to napravio malo prije zone za detekciju DRSa kako bi ga pokušao preteći, ali opet se prikočio te je ostao iza momčadskog kolege. Nakon ovih dvoboja Oconu je naređeno da zadrži poziciju te da ne napada Alonsa, što je on učinio. U 14. krugu utrke Ocon je u duelu s Bottasom u Alfi Romeo na startno – ciljnoj ravnini, no Ocon nije radio pretjerano velike probleme Bottasu koji ga podosta lagano pretekao. Ocon je utrku završio na 6. mjestu, dok je Alonso morao odustati od utrke zbog problema s pritiskom vode u bolidu.

VN Mađarske 2022.

Sukob između njega i Alonsa kao momčadskih kolega doživio je vrhunac na Velikoj Nagradi Mađarske kada je Ocon jako čvrsto išao zatvarati Alonsa već na samom startu utrke, unatoč tome što je time pritom izgubio poziciju od Hamiltona koji ih je obojicu prestigao prije prvog zavoja. Do ponovnog sukoba između Ocona i Alonsa u kojem kao dobitnik izlazi vozač druge momčadi dolazi u 24. krugu. Prilikom izlaska iz boksa, Ocon na hladom Hardu čvrsto zatvara prolaz jako kasnim kočenjem u 2. zavoju čime je zatvorio vanjski dio zavoja Alonsu, no isto tako je širom otvorio prostor s unutarnje strane zavoja Danielu Ricciardu koji je to vrlo rado iskoristio te pretekao obojicu vozača Alpinea. U istom krugu, samo u zavoju 4, Alonso pokušava proći Ocona, ali ponovno bezuspješno. Alonso i Ocon utrku završavaju na 8. i 9. mjestu, a dan poslije je zavladao svima poznat veliki kaos u režiji Fernanda Alonsa, Oscara Piastrija i Otmara Szafnauera u kojem se Alpine pošteno osramotio.

VN Sao Paula 2022.

Za kraj njihovog burnog odnosa, Esteban Ocon je na Sprintu VN Sao Paola već u prvom krugu izgurao Fernanda Alonsa sa staze u zavoju broj 4, pritom oštetivši desni sidepod, dok je na startno – ciljnom pravcu na kraju istog kruga Ocon krenuo prekasno zatvarati Alonsa te ponovno dolazi do kontakta u kojem Alonso oštećuje dio prednjeg krila, a Ocon doživljava oštećenje stražnje desne gume. Ocon i Alonso su sprint završili na 17. i 18. mjestu, a nakon utrke se Oconov bolid zapalio u parc fermeu.

VN Australije 2023.

Nakon još jedne crvene zastave i drugog restarta utrke, kaos u prvoj šikani je doveo do sudara između Estebana Ocona i Pierrea Gaslyja u kojem je Gasly pri povratku na stazu previše agresivno zatvorio Ocona što je dovelo do sudara između dvojice Francuza koji su te sezone postali momčadski kolege. U ovom slučaju krivnja nije na Oconu, no svejedno sudar je doveo do odustajanja obojice vozača Alpinea.

VN Monaka 2024.

Već u prvom krugu krugu utrke, prilikom izlaska iz Portiera je Ocon pokušao preteći Pierrea Gaslyja, no zbog manjka prostora i previše agresivnog ulaska u zavoj dolazi do kontakta između dvojice momčadskih kolega te bolid Estebana nakratko završava u zraku. Obojica su imali sreće s obzirom da se u njih zamalo zabio Lance Stroll koji je taman izlazio iz toga zavoja, no Kanađanin je uspio reagirati na vrijeme i usporiti. Esteban Ocon je nakon tog incidenta odustao iz utrke, dok je Pierre Gasly uspio doći do 10. mjesta i momčadi vrijednog boda.

Kao što se može vidjeti, u velikom broju ovih incidenata nije krivnja samo na njemu, a u nekima od njih on uopće ne snosi krivicu. No sve te incidente povezuje samo on, Esteban Ocon. Mogu razumjeti da Fernando Alonso nije najbolji momčadski kolega ako želiš prijatelja na gridu, a ni Sergio Perez u ranijim dijelovima svoje karijere nije bio idealan momčadski kolega, ali nerijetko nepotrebni sukobi na stazi s njima bez nekog pretjeranog razloga ne čine njega momčadskim kolegom za poželjeti. Isto tako, jučerašnji nepotrebni incident s Gaslyjem za kojega se može reći da je jako korektan vozač govore da ipak nije toliko problem u njegovim momčadskim kolegama koliko u njemu samom. Zbog njegove životne priče u kojoj su njegovi roditelji morali prodati kuću i živjeti u karavanu kako bi financirali početke njegove trkaće karijere, pomislio bih da se tu krije njegov instinkt za tako agresivno utrkivanje s njegove strane. No, tijekom svoje F1 karijere se nije pokazao kao jako dobar u duelima s vozačima drugih momčadi, poglavito u ponekoj borbi s bolidima Mercedes-Benza, što mi baš i ne odgovara navedenoj tome “instinktu”. Da se razumijemo, boriti se protiv Mercedesa u slabijem bolidu nije baš obavezna, ali onda izjaviti nakon utrke da si propustio vozača Mercedesa zbog naredbe iz Mercedesa, a ne iz svoje momčadi jer si pod Mercedesovim ugovorom unatoč tome što voziš za drugu momčad nije baš nešto što je prihvatljivo. Ugovor mu istječe krajem ove godine, a nakon incidenta u Monaku se očekuju velike posljedice za njega po riječima šefa momčadi Bruna Famina. Kakve su to posljedice tek treba vidjeti, no hoće li se momčadi boriti za njega nakon kraja sezone, jako teško.


Odgovor

39 komentara

  1. Renault
    Renault_F1_team Pretplatnik Prikaži

    Ante, hvala na članku!
    Odlično si ovo sažeo.

    Kao što sam već napisao na članku poslije trke, branio sam Ocona uvijek iako mi je išao na qrac za sve ono šta je Alonsu radio. Na kraju krajeva mislim da je Alonso upravo radi njega otišao iz momčadi, a ne radi Szafnauera ili nekompetitivnog bolida, ali ovo u Monacu je stvarno prevršilo svaku mjeru i mislim da mora biti izbačen iz momčadi, ako ne nakon ove trke, onda nakon ove sezone.



    12
    11

    1
    • Pastor Maldonado
      perodeformero Prikaži

      Poštovani g. Ante, jel ti to imaš dva profila, pa ti je Lando dođe kao neki Antipod… Betmen xexexe
      Ok zeka. Dobro je vidjeti poneka iskakanja iz normale.
      To samo znači da se portal razvija u dobrom smjeru i dolazi do očiju sve više ljudi.
      Taman je na vagi da nije skup 20 zaljubljenika koji isto misle, a opet nije masovan općenit portal ispod kojeg najčešće brane komentare jer ljudi samo trolaju. (dobar primjer što se desi je inde…)
      To nam je u genima. Znamo normalno razgovarati samo ako se gledamo u oči.
      Čim si skriven, slično ali ne isto, kao u prometu kada ti netko po tebi najboljem vozaču svijeta napravi nešto što ti nije sjelo PO)(/($&%=)/(/=%(O/


      0
      -9

      9
  2. Stefan Bellof
    denisg Prikaži

    Nadam se da ni njega ni Magnussena nećemo gledati u bolidima F1 sljedeće godine, prosječni vozaći koji ne zaslužuju svoja mjesta, srećom ima dovoljno onih koji bi ih mogli zamijeniti.



    2
    -3

    5
    • Pastor Maldonado
      perodeformero Prikaži

      Zašto? Pa zaspao bi da nije bilo tih dvoboja.
      To što navijaš za nekog vozača koji je ometan ne znači da mi svi ostali morali kleknuti ispred tebe.



      3
      -1

      4
      • Stefan Bellof
        denisg Prikaži

        U Monacu si mogao spavati dok su čistili stazu nakon Magnussenovog brilijantnog poteza, nije li tako?



        5
        4

        1
        • Pastor Maldonado
          perodeformero Prikaži

          Sjetili ste se Magnusena i Ocona sada. Pa nisu oni friški vozači.
          To rade već 10-15 godina.
          A Hamilton je to radio Rosbergu od malena.
          Od kartinga pa na dalje.
          Stalno ga je ponižavao.
          Kad je vidio da će popušiti, valjda su morali Rosbergov bolid držati pod posebnim ključem i pretražiti Hamiltonovo odijelo da mu slučajno mozak nije otišao na kvasinu pa uzeo pištolj ili šaku čavala.



          1
          -4

          5
        • Pastor Maldonado
          perodeformero Prikaži

          U Monacu se inače spava cijela utrka nakon partijanja.
          A što je bilo još zanimljivo osim skupljanja komada?


          0
          -3

          3
        • Rolex
          petar8 Prikaži

          Nešto mi nije jasno: KMag je (to se moglo vidjeti s onboard kamere njegovog bolida) pokušao iskoristiti prazan prostor na jednoj od rijetkih ravnica gdje je moguće nešto napraviti ako bolid ispred ne uhvati dobro ubrzanje). Jasno, to je veliki rizik, jer se može dogoditi upravo ono što se dogodilo, a to je da ga Perez nije vidio i čim je prešao na trkaću putanju stisnuo ga je uz ogradu. Možemo govoriti o “luđačkom” potezu, ali alternativa je bila beskrajno kruženje, čuvanje guma i pozicija – to jednostavno vozačima nije u prirodi.



          3
          2

          1
      • Aston Martin
        tiptronic Prikaži

        @ Petar8 ..imamo isti pogled na kontakt Perez – Magnussen.
        Mag je bolje ubrzavao i Perez je otišao u desno i probao ga “stisnuti” uz ogradu da odustane od pokušaja preticanja iako je sa lijeve strane imao prostora za 2x širina bolida.
        Formalno je imao pravo na to ali je bilo glupo očekivati da ce Mag odustati.



        2
        1

        1
    • Jordan Forever Prikaži

      “Dovoljno onih koji bi ih mogli zamijeniti” – realno, ovdje “dovoljno” treba shvatiti upravo doslovno. Za njih 2 zamijeniti našlo bi se taman max. 2 ili 3 vozača van F1 koji bi bili dovoljno dobri. Taman za zamijeniti njih 2 i Sargeanta.



      3
      2

      1
  3. Pastor Maldonado
    perodeformero Prikaži

    Sve je to žalosno.
    Sve je to zbog kuknjave medija zbog premalo pretjecanja
    pa smo dobili “momčadske kolege”
    Nekada je bilo nezamislivo da te momčadski kolega propusti.
    Kad bi morao bar bi zamazali oči navijačima borbom dva kruga.
    prvi puta kada je Barricelo propustio Schumahera, zviždalo se cijelu sezonu zbog tog nesportskog poteza.
    FIA je onda simlila “momčadski naslov” i odjednom pretjecanje kolega je postalo normalno.
    Smislili su i “samo jedan obrambeni potez” + DRS pa tako sada imamo puno pretjecanja “žmigavcem”
    Broj pravih duela i pretjecanja se nije povećao. Čak se smanjio.
    A čudni odnosi unutar momčadi ili loše napisani ugovori, svi loše napisani ugovori povlače za sobom isto takve situacije.
    Momčadski “neprijatelji” su postali iznimka
    Sve ostalo, ako netko siječe zavoj…. tu su suci pa neka kažnjavaju.



    1
    -4

    5
    • Pastor Maldonado
      perodeformero Prikaži

      P.s. zaboravio si pisati o “kulturnijim” dvobojima npr: kada bi Hamilton prelistavao novine nakon promjene guma a iza njega na promjenu guma čeka momčadski kolega Rosberg.
      I što u je radio namjernim kočenjem sebe najbržeg bolida u zadnjem pokušaju da Rosberg ne osvoji prvenstvo. Nagurao je trećega iza Rosberga u nadi da će ga ovaj pokušati preteći pa će se razbiti.
      ili sva bušenja guma na sporim zavojima konkurentima.
      Ili sprečavanje pretjecanja nekoga (najviše Ferrarija, a onda i Maxa) kada bi ga pokušali preći s vanjske strane.
      Ono kao slučajno ih malo dodirne u vrhu zavoja kada su najnestabilniji i zakuca ih u ogradu.
      FIA je htjela zabraniti momčadske dvoboje (momčadi su htjele) pa su uveli niz mjera
      Samo jedan obrambeni potez, DRS, Momčadski prvak…..
      Ali očito je da se to velikoj većini vozača ne dopada.
      Kada voze žele pokazati da se utrkuju.
      Razumljivo ako nemaš šansu za bod da pomogneš kolegi, ali sve preko toga je banana.
      A sve nabrojano trebali bi suci kažnjavati.
      Umalo nesreća, crno bijela zastava, izbacivanje sa staze, prolaz kroz boks ili neka druga suvisla kazna.



      2
      -2

      4
    • Dee-Lite Prikaži

      @Pero

      Konstruktorski naslov se dodjeljuje/osvaja još od 50-ih godina prošlog stoljeća.

      (nije od prve sezone ali znam da je od 1950-i-neke godine – tako da je ta “izmišljotina” prisutna već dulje vrijeme)



      3
      3

      0
      • Dan Gurney
        Crash Donator Prikaži

        Od `58..
        Do `79 je bodove za taj naslov nosio samo boljeplasirani vozac ako se ne varam a nakon toga svi vozaci koji su nastupili u GPu i mislim da su taj prvi u tom formatu uzeli Gilles i Jody



        5
        5

        0
        • Pastor Maldonado
          perodeformero Prikaži

          Ali ništa nije financijski značio u odnosu na vozačkog prvaka.
          Iz puno razloga koje su onda promijenili u ovom tisućljeću.
          Neke sam vam nabrojao.
          Momčadski naslov se nije slavio nije dobio pehar nisu se računali bodovi, nije se podešavala taktika da bi se osvojio naslov…… Sve je bilo na vozačkom naslovu.
          Onda kada su zabranili reklame cigarerta i polako u posjed momčadi došle auto kompanije, rekle su. “I mi bi nešto”…… duga priča



          1
          -4

          5
        • Pastor Maldonado
          perodeformero Prikaži

          hehehe Mrgud: “Ja mrzim druge priče”


          0
          -1

          1
    • Flavio Briatore
      Unwoken European Prikaži

      Oconu je svaki momčadski kolega neprijatelj i radije bi da mu tim padne za 2 pozicije na konstruktorskom šampionatu nego bi momčadskom kolegi na drugoj strategiji oslobodio mjesta. Naravno ako ga napada Max, od njega se ne bi branio.



      1
      0

      1
  4. Nelson Piquet
    graho Donator Prikaži

    Lik je nekome ljigav, ali je brz i yeben. Otkaz zaslužio nije, ni pod razno.
    Kraj priče.



    5
    -3

    8
  5. Fernando Alonso
    junior Prikaži

    Taj Ocon je takva enigma od covjeka. Sve sta radi radi sam sebi antireklamu.. On nije Schumacher kojemu su se neki potezi progledali kroz prste i to s razlogom zato sto su ti potezi samo 5 posto onog sto se veže uz njega. A uz Ocona to je prva asocijacija.



    8
    7

    1
  6. Luka Gregorić novinar Prikaži

    Pohvale Anti za lijepo izlistavanje svih incidenata između Ocona i njegovih timskih kolega.

    Dobra je tema za raspravu jer imam osjećaj da priča nije skroz jednostrana. Mislim da se Oconu s obzirom na noviju povijest incidenata (za koju je uglavnom on odgovoran) pripisuje i dosta krivnje za te incidente s Perezom, iako je meni Perez u tim okršajima ispao upitniji lik. Guranje u zid na ravnini prema Eau Rougeu 17′ i zabijanje Ocona u zid u Singapuru 18′ su mi gluposti ravne, ako ne i gore, ovim Ocona u Monacu. Bilo je tu naravno i Oconovih gluposti ala Baku 17′, ali ono, definitivno nije sve crno i bijelo.

    U svakom slučaju, novija Oconova povijest prema Alonsu i Gaslyu pokazuje da agresivnosću nadomješta nedostatak brzine i tako navlači probleme na sebe i svoju ekipu, što nije atribut koji šefovi momčadi cijene.



    3
    2

    1
    • Nelson Piquet
      graho Donator Prikaži

      Nedostatak brzine? Bilo bi lijepo sad kada bi kolega @avalon iznio neke statistike. Mislim da Oconu nikada nije falilo brzine, a to je pokazao i protiv FA, a i PG. Što se tiče ranijih incidenata, pogotovo sa Perezom, mislim da je krivnja i u Baku-u, kao i na Spa više na Oconu. Realno na Spa je mogao sačekati Kemmel i uz DRS obići Pereza, ali ne. Marina Bay je isključivo Perezova “greška”, a zanimljivo je koliko se malo važnosti daje incidentu iz Albert Parka od prošle sezone. Tu ih je Gasly obojicu izbacio, pa nije bila ovakva hajka, ni približno. Ali dobro, ništa čudno, sad će beskarakterni Gasly da se gura, a Oconu traži otkaz.



      2
      1

      1
  7. Flavio Briatore
    Unwoken European Prikaži

    Ocona nisu odgajali vozači 80ih. Nitko mu nije stisnuo šaku kako se to nekoć radilo.


    0
    -2

    2
  8. Juan Manuel Fangio
    veki66 Donator Prikaži

    Sam ulaz u F1 Ocona, i njegov izbor prije Pascal Wherilna mi je bio ne pravedan, Pascal se pokazao bolji… a Ocon je s vremenom samo pokazao da je pickica u izravnim dvobijma sa svima(pogotovo Mercedesom)osim svojih momcadskih kolega… Sto se mene tice…ajd cao…ima odlicnih mladih nada koje cekaju priliku



    3
    1

    2
    • Nelson Piquet
      graho Donator Prikaži

      Koje su to nade bolje od njega? Čuj pokazao se kao pičkica. Koliko znam kružile su priče da je Pascal bio malo previše pun sebe i da je to jedan od glavnih, ako ne i glavni razlog “propasti” njegove karijere.
      Za razliku od većine tetkica u F1 Ocon ima karakter, kakav je neka prosudi svako za sebe, ali bar nije bezličan. Prljav jeste, ali Bože moj i Max je bio ( i jeste) prljavac, pa vidi dokle je dogurao (uz dobru momčad, a i bolid).


      0
      -2

      2
  9. Marlboro
    Hey You Donator Prikaži

    Ograničen u glavi ko pripeta krava.



    5
    3

    2
  10. avalon Prikaži

    izgleda da je ovih dana posvuda aktualno napadat ocona pa tako i ovde . navedeno je 9 primjera njegove “nestašnosti”. za gotovo 7 sezona (zbrojia sam trke iz 2016. i ove sezone = još 18 trka ) i nije tako strašno … 1,2 sra*a po sezoni .
    naravno , kolumne su mišljenje autora no možda je napisana zbog trenda , a trend je sad napadanje na ocona i to ne samo na ovom portalu .
    ali onda se pitam je li ovaj teks baš napadanje jer autor piše “Kao što se može vidjeti, u velikom broju ovih incidenata nije krivnja samo na njemu, a u nekima od njih on uopće ne snosi krivicu.” pa šta ima veze ako se navedeni incidenti povezuju sa njim ako u nekima nije “ni luk jeo ni luk mirisa” ? kad bi takve “slučajeve” izuzeli u koliko slučajeva je baš krivica ocona za incidente ?
    a da pogledamo malo i sa ljudske stane ako je to danas još uvik moguće …roditelji su prodali kuću i auto radionu njegovog oca( izvor prihoda .. valjda ) da bi ga podržali . po meni je to žrtva za koju su rijetki spremni jer živit i u kući je danas teško , a tek u “karavanu” …. ili su mu roditelji ludi ili neizmjerno vole svoga sina . a kako im se on može odužit ? da bude makar solidan šta mu osigurava i solidnu zaradu ugovorima čime im može uzvratit za njihovu žrtvu zar ne ? prva 3 “nestašluka” su iz 2017. dakle 1. oconove kompletne sezone u F 1 . tada je ima 21 godinu , bez iskustva ali valjda velike želje da se dokaže jer time bi počeja vračat roditeljima za njihovu žrtvu .
    autor objetivno spomije i da ni perez ni fernando nisu baš idealne momčadske kolege , a ocon je na svom “razvojnom putu” baš njih ima za kolege . btw , sitimo se pereza kad je iz saubera sezonu vozija sa buttonom u McL . ima je i on “nestašluka” u želji da se dokaže zar ne ?
    ” tijekom svoje F1 karijere se nije pokazao kao jako dobar u duelima s vozačima drugih momčadi, poglavito u ponekoj borbi s bolidima Mercedes-Benza, što mi baš i ne odgovara navedenoj tome “instinktu”. ne odgovara “instiktu” estebana aliodgovara oportunističkom pristupu jer ako si pod ugovorom merca bez obzira šta voziš za drugu momčad možeš se makar nadat da će iz merca primjetit tvoje poteze i MOŽDA dobiješ angažman . osim toga sa nekonkurentnijim bolidom borit se sa mercom je uzaludan posao . nije mu trebala brzopleta ili glupava izjava da si propustija merc jer si ipak “njihov” . naivno i dječije ali vjerovatno i iskreno .
    naravno da esteban nije vrhunska klasa ali ko od vozača na ovom gridu to je ?
    lewis zbog “minulog rada” , max zbog sadašnjeg “rada” , leclerc zbog potencijalne “perspektive” , alonso ali je loše bira timove . norris je do nedavo osporavan ( možda još uvik je u tom “statusu” ) , carlos je stalo osporavan . piastri j eprekratko u F 1 da bi bija vrhunska klasa alii ma perspektivu . i to je sve . dok je vozija FI ocon je ima solidne rezultate i konačne plasmane naročito 2017. završija 8. sa 13 bodova manje od 7. pereza u istom bolidu . 2018. lošije plasiran u odnosu na 2017. ali je i sergio bija lošiji , a bodovna razlika među kolegama je opet bila +13 za sergia . posli godine pauze u 2020. je osvojia solidna 62 boda da bi 2021. vozija za “novi” tim alpinu sa kolegom alonsom . n akraju fernando 10. , ocon 11, sa 7 bodova manje od fernanda . 2022. je završija sa 11 bodova više od fernanda ali istine radi ima je tek 2 , a fernando 6 odustajanja i ko zna bi li bij abolji da su imali isti broj odustajanja .
    sa bolidima koje je vozija bar 6 bolida ( merc , ferrari , RB) je bilo kudikamo konkurentnije pa su stoga i rezultati ocona najčešće bili adekvatni konkuretnosti onoga šta je vozija . ovo u MC mu nije trebalo ali katkad treba na ovakvoj stazi iči i na recimo iznenađenje tj pokušati preticanje i na neočekivanim mistima . jer sjećam sa MC di je irvine pokuša preticanje u najsporijem zavoju staze ( gare ) i blažićko koji je tada komentira trku je glasni izjavij ada je irvine glupan jer se tu ne pretiče . nekoliko sezona kasnije na istom mistu je mislim trulli to uradija , a komentar je bija kako je trulli to mudro uradija jer niko nije očekiva da se to u tom zavoju uradi … iznenađenje je trulliu prošlo , irvinu i sad estebanu nije . ko ne riskira ne profitira … ocon je pokuša , gasly ipak osvojia bod , a esteban nije profitira , ispa je iz trke , a možda i iz tima možda i stoga jer je to uradija kolegi . ne mislim daje ocon pretjerano “nestašan” i da bi treba dobit nogu iz F 1 jer kako i sam autor kolumne navodi “pobjeda i 2 podija u osrednjim bolidima nisu mala stvar” no isto tako je i točno da je osnovno pravilo ““Tvoj najveći suparnik na stazi je momčadski kolega” jer ono je jedno od najboljih kriterija kakav tko kao vozač. Ima smisla, jer najlakše je uspoređivati vozače ako voze isti bolid, uz naravno određene razlike u setupu bolida.” baš kako se i navodi u kolumni …. ocon bi zapravo treba u nekim situacijama malo “smanjit doživljaj” i nastavit karijeru jer ako je moga ericsson vozit 5 sezona , giovinazzi 4 , latifi 3 , harty 2 i sad sargeant onda valjda može i ocon koji je po sezoni osvaja 52,8 bodova , a npr hulkenberg 41,2 , stroll 34,8 , albon 46 ( a ne zaboravimo da je gotovo 1,5 sezona vozija RB ) , gasly 49,3 boda ….



    7
    3

    4
    • Niki Lauda
      wapi Pretplatnik Prikaži

      Ae avalone sve je percepcija, ali ako ti netko nešto kaže da ne radiš i ti napraviš točno to + napraviš direktnu i indirektnu štetu momčadi… Misliš da je itko u Alpine zapljeskao ili barem imao razumijevanja za njega.



      11
      9

      2
      • avalon Prikaži

        “Ae avalone sve je percepcija..” , a precepcija je npr zapažanje, shvatanje nečega na svoj/naš način ;) u knjizi “koji ku*ac uopće znamo” autor navodi da oko vidi ali zapravo mozak “kreira” sliku pa valjda zbog toga gledajući istu stvar vidimo različitu sliku iako bi trebali vidit istu .
        virujem da nikad nijedna momčad nije svom vozaču “naredila” da sje*e kolegu , baš suprotno , da paze ali zar nismo bili svedoci da se to i nije baš sprovodilo u praksi jer ako su kolege na stazi najveći neprijatelji ( a obićno jesu ) onda je sve moguće . npr katkad seb vs webber , max vs ricciardo , lewis vs rosberg . btw , merc je to pokuša regulirat dokumentom koji su oba vozača potpisala . o tome je priča rosberg , a na pitanje šta je bilo u sadržaju dokumenta je odgovorija “Radi se o tome kako se moramo ponašati na stazi. Prilikom starta, kada pretječemo i tako dalje.” usprkos tome to u praksi i nije baš “djelovalo” .
        zbog zapažanja, shvatanja nečega na svoj način ( percepcije) npr maldonado je bija “divljak” ali samo prema drugima , ne kolegi . ocon je “divljak” prema kolegama ,rosberg je bija barbika , albon je loš vozač i sa pravom je dobija nogu u RB isto ka i gasly ricciardo je top , pobjednik nad sebom , hulkenberg je top vozač bez rezultata u F 1 , norris je slab u duelima i lako odustaje , od carlosa nikad ništa itd . sve su to naše percepcije no jesu li točne ? šta pokazuje vrime ? mnogi vozači su radili greške ali su tek neke percipirane/zapažene i zapamćene , ostale “zaboravljene” . npr jesu li se prost i senna međusobnim sudarima “dočepali” titula ? ali samo je zapamćen sudar MS i villenuvea . alonso j eima možda i najžešči sudar u novijoj povijesti F 1 sa gitiem , srećom bez posljedica . max vs grosjean u MC , max i ricciardo , max i lewis u silverstonu , lewis vs albon 2 X itd , itd bilo je toga ali valjda nismo “precipirali” zar ne ? no ovo treba zapamtit . jbga , greška je , žuta minuta mada to ne opravdava potez ocona. žuta minuta se desila i sebu kad je nagu*ija lewisa dok su se pripremali za restart . možda je i kimi ima žutu minutu u monzi 2018. kad se na startu borija konta kolege seba umisto da mu pomogne kontra lewisa . zašto “zaboravljamo” dio teksta kolumne na koji se referiramo , a koji glasi “Kao što se može vidjeti, u velikom broju ovih incidenata nije krivnja samo na njemu, a u nekima od njih on uopće ne snosi krivicu”. zbog percepcije ili ti ga našeg zapažanja, shvatanja nečega na svoj/naš način ?


        0
        0

        0
        • Niki Lauda
          wapi Pretplatnik Prikaži

          Ma sve to stoji, ali ima briefing prije utrke. Ovi menadžeri kume i na koljenima mole da nema pizdarija, idemo po bodove i sličan pep talk. I onda krme sjedne u bolid i jedno osam zavoja kasnije… usere i šefa i stanicu. Ja bi mu dao otkaz jer klinci čekaju, a hrpa “nikad ništa od njih” vozača kruži stazama. Izgleda da su advokati zaključili da je preskupo dati mu otkaz, pa će voziti Kanadu.



          3
          2

          1
    • Fernando Alonso
      junior Prikaži

      Slažem se da Ocon nije pretjerano nestašan vozač i 2017 i 2018 godine je i Perez bio djelomicno krivac za neke sudare i samu tenziju između vozača. A protiv Fernanda je pokazao upravo onu razliku koju imaku ta 2 vozaca. I koja je granica koju Ocon prelazi. Alonso protiv Ocona je bio kao i protiv ostalih vozaca….tvrdo i pošteno dok je Ocon par puta bez potrebe se fokusirao samo na Alonsa i odmah dao do znanja koji je njegov mentalitet i potencijalna slabost i nesigurnost. Imao je toliko dobrih duela i poteza.
      Samo da nekad ne odluci glumiti junaka bio bi mnogo manje pod paljbom navijaca…ako će te neki vozac proc, a prekasno je da se obranis na fer potez….pa pusti ga covjece. Nitko ti nece zamjerit zbog toga, a zbog nekih kamikaza poteza oce. To je ta granica koji treba nac. I to treba vjezbat. To su neke instant odluke….koje je imao i Michael gdje jednostavno dolazi do pomracenja uma.
      To je jako tesko “izljeciti”. Moguce da je sve to povezano s nekim događajima iz prošlosti. Pa i ta situacija siromaštva i sve na svakoga ostavi različit utjecaj kad odraste.
      I da me neko pita kakve vozace zelim vidjeti u F1…Ocon ili Bottas, Zhou i takvi. Uvijek bi odabrao Ocona.



      7
      7

      0
  11. Charles Leclerc 16
    Disorder Prikaži

    Sto vise reci za ocona nego da je nocna mora za svoj tim , ima dosta incidenata di nije kriv ali puno ih je vise njegovom krivnjom ,zaboraviti mu nikada kada je alonso (2021 madarska) donia pobjedu njemu drzeci hamitlona 8 krugova iza sebe , a godinu nakon na istoj stazi ocon se brani protiv njega ko da su rivali za titulu , dobar vozac koji nije samo parama u f1 ali je teski uzas sa svojin stavom i arogancijon.



    7
    6

    1
  12. Fernando Alonso
    junior Prikaži

    Neka od novih tračeva: Briatore možda u Alpine?
    Ne znam koliko tu ima istine


    0
    0

    0
  13. Dee-Lite Prikaži

    “BWT Alpine F1 Team and Esteban Ocon agree to part ways at the end of the 2024 season.”



    3
    3

    0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.