Norrisova prva pobjeda i novo buđenje McLarena

Analiza

Andro Rak

Prije 2 tjedana 4 min 18 komentara

Nakon nes(p)retne Rusije, nakon „Ricciardove Monze“ i nekolicine podija konačno je uspio. Dočekali smo novog pobjednika u Formuli 1, Landa Norrisa. Može se spočitavati kako je ovdje imao sreće, kako ga je pomazio SC, kako je i uz sve to taman crveni Mercedes zbio redoslijed od Verstappena nadalje (valjda navika) te pustio Norrisa da odradi jeftinu promjenu guma.

S druge strane, oko 12 sekundi prednosti prije izlaska Safety Cara bi uz momentalni ulazak u boks bilo dovoljno. Nadalje, pogledajmo sami tempo vodećih pa odlučimo je li Norris došao do pobjede pukom srećom sada i nikad više ili ovaj McLaren ima potencijala uzimati pobjede u nizovima.

Nakon Perezovog kamikaza poteza u prvome zavoju te nekim čudom izlaskom svih vozača bez oštećenja (pohvale Ferrarijevim vozačima na dobrom izbjegavanju sudara) vrlo brzo je Piastri odradio prestizanje nad Leclercom. Nakon toga imamo sličan tempo između većine vodećih te ne vidimo onu uobičajenu sliku Verstappenovog leta ka pobjedi.

Osim nešto lošijeg tempa Red Bulla nego na što smo naviknuti, ovdje im nije bila ni jača strana čuvanje guma, a podupravljanje i predupravljanje je bilo kobno za stupić u šikani kojim je Verstappen izazvao kratki VSC. U boks su redom ulazili PER, LEC, VER, PIA, SAI, dok je NOR izdržao nešto duže na stazi što mu se i isplatilo. Međutim, Norris nije ostao duže kao očajnički potez čekanja SC-a već je od trenutka odlaska Pereza u boks počeo pokazivati pravi tempo nadograđenog McLarena.

Vidimo kako iza 18 kruga kada je ostao u čistom zraku ozbiljno diže tempo kojeg ne samo da održava, nego i pojačava te u trenucima kada se njegovi suparnici muče na starom mediumu i odlaze u boks po set hard guma, Norris radi najbrže krugove utrke. Ono što može brinuti konkurenciju je pitanje, koliko bi Norris ovakvih krugova na mediumu još mogao odraditi da nije izašao Safety Car.

Ako usporedimo Norrisova vremena s onima Maxa Verstappena, vidimo kako im je prosječno vrijeme stinta na mediumu otprilike slično. Međutim, Norris je odradio na istom mediumu 6 krugova više te se 17 krugova vozio u mjenjaču Sergia Pereza. Turbulentni zrak sigurno nije pomogao potrošnji njegovih guma, ali on je svejedno odradio duži i brži stint od sviju na stazi.

Kada je došlo vrijeme za stint na hardu nakon Safety Cara, obranjena je pozicija na restartu i onda je u maniri njegovog pratioca počeo samo dizati prednost koja je do kraja utrke narasla na +7.612 sekunde. Impresivna utrka i još impresivniji tempo nadograđenog McLarena koji ako može zadržati ovakav ritam na ostalim utrkama može unijeti dašak zanimljivosti u borbi za P1.

Važno je za naglasiti kako je Red Bull bio nekarakteristično slabiji ove utrke te se Max poprilično mučio s balansom bolida, a na kraju su završili drugi i peti, odnosno četvrti zbog kazne Sainzu koji je zanimljivo isto Španjolac pa će biti interesantno pratiti telenovelu na relaciji Alonso – FIA. Usporedivši Red Bullov tempo s Ferrarijevim vozačima, uočavamo kako je to sve bilo vrlo blizu što na kraju pokazuju i finalni zaostatci.

Ostaje za vidjeti kada Red Bull odradi čisti vikend kako će se McLaren nositi s njima. Također, druga nepoznanica je kako će se snaći ovdje nesretni Piastri kada dobije nadogradnje te može li McLaren zaprijetiti Red Bullu s oba bolida. Očekujemo s nestrpljenjem Imolu, a valja napomenuti i planirane Ferrarijeve nadogradnje za domaću utrku pa možda nas očekuje i zanimljiv troboj ekipa na vrhu… ili se sve vraća u normalu s Maxom ispred svih?


Odgovor

18 komentara

  1. Renault
    Renault_F1_team Pretplatnik Prikaži

    Može biti da su ih te nadogradnje poboljšale, ali što se tiče ove trke treba biti realan i reći da Max jest imao laganih problema, a Norris sreće, jer da nije bilo SC-a i da je Lando regularno ušao u boks izašao bi iza i Maxa (11,5 sek iza Norrisa u trenutku SC-a) i Leclerca (14 sek) i Piastria (15,5 sek) i Sainza (18,3 sek), a možda i Pereza koji je u trenutku SC-a kasnio za Norrisom 23 sekunde, a naravno oni su svi odradili boks i imali nove gume.
    Sad mi neznamo u kojem bi krugu Norris išao u boks, imao bi nešto mlađe gume od ostalih, ali opet teško da bi mu to pomoglo da pređe čak 4 ili 5 odlična vozača.
    Summa summarum, mislim da je i dalje Max bog i batina, a ostali se trebaju nadati ili njegovim kvarovima ili sretnim SC-ovima.



    12
    12

    0
  2. Pastor Maldonado
    perodeformero Prikaži

    Ja bih samo spomenuo da nisu bili regularni uvjeti za donošenje nadogradnji.

    Od sprint vikenda gdje zapravo nemaš vremena i treninga da stigneš sve uskladiti, preko greške proizvođača guma koji se preračunao i odabrao previše mekane varijante, pogotovo crvene, do same staze koja je…. dosta sam ju trolao, toliko netipična.
    Možda bi ju se moglo usporediti s Monte Carlom da nema one duge ravne dionice.
    Dovoljno je bilo za vidjeti što je radio Magnusen u realno puno sporijem bolidu Mercedesu.
    Pustimo na stranu naše prepirke oko toga,
    Mercedes i ovakav kakav je opet je toliko bolji da bi pojeo Haas za doručak.

    Za definitivne kalkulacije je previše ulazio faktor “sreće” zbog svega nabrojanoga.

    Ali opet stara Klingonska kaže da “sreća prati hrabre”
    Uostalom da je MCL donio loše nadogradnje bili bi loši bez obzira na sve gore nabrojano.

    Dakle sigurno su napredovali sa nadogradnjama.
    Po meni treba pričekati slijedeću utrku da se vidi pravo stanje (najviše Red Bulla)

    Za R.B. je baš bilo jako vidljivo da se nisu snašli u kaotičnom sprint vikendu.
    Negdje im je nestalo njihovo legendarno DRS krilo koje je do sada kada bi bilo otvoreno radilo ubrzanja kao raketa.
    A Maxova “neforsirana” pogreška kada je odvalio stupić je bio definitivni signal da su u problemima, da Max vozi najbrže što može i da je “na rubu”.

    Dakle, za MCL sam siguran da su napravili korak naprijed.

    Glede Safety car-a.
    Da ga nije bilo, Noris bi sve jedno stisnuo Maxa (pitanje pretjecanja je opet pitanje te staze)

    Jedini problem u svemu što nas ne čeka baš blistavi početak povratka u Europu.
    Prvo ide Dellemilia Romagna, koja je više manje ok, ali se meni ne dopada jako, ali na njoj bi mogli vidjeti pravo stanje.
    Na žalost odmah nakon nje dolazi drugi “Miami” sa sto godina povijesti – Monte Carlo.
    Tek nakon toga ide serija vrhunskih poslastica.

    Rezime,
    Jako bih volio da je MCL bar stigao na nivo Red Bulla u race pace situaciji, neovisno o konfiguracijama staza. Prestigao….?
    Ova zadnja utrka je bila još po nečemu zanimljiva. Mislim PP1 Predzadnji je bio 1 sekundu sporiji od prvoga.
    Od početka sezone mi se činilo da je sve zbijenije nego prije unatoč R.B. dominaciji. (Točnije Maxovoj)

    Jedna molba, ne da mi se brojati.
    Da li netko ima podatak koliko je omjer (broj) utrka na pravim stazama u odnosu na gradske?


    0
    -1

    1
    • Niki Lauda
      wapi Pretplatnik Prikaži

      Jedna molba, ne da mi se brojati.
      Da li netko ima podatak koliko je omjer (broj) utrka na pravim stazama u odnosu na gradske?

      pogoršava se. Liberty očigledno daje prednost gradskim stazama jer je to atraktivnije, manje ulaganja za grad, a dobije se promocija… FIA bi tome trebala stati na kraj propisivanjem sigurnosnih standarda koji će jako smanjiti broj gradskih trka. Meni je bezveze gledati utrke u kavezima, najbezvezniji od svega mi je Singapur.



      6
      5

      1
      • Pastor Maldonado
        perodeformero Prikaži

        Točno tako.
        Singapur je bio pokazatelj što se dogodi kada pretjeraju, pa su svjetlosni efekti toliko jaki da zasjenjuju samu utrku.
        Tu je letvicu je naravno Las Vegas digao u nebo.
        Imali su sreću da je utrka bila uzbudljiva.
        Bojim se kada neće biti zanimljiva da će se gledatelji okrenuti svjetlosnim, glazbenim događajima a samu utrku zaboraviti.
        Lijevo, za vrijeme utrke svira ovaj, desno onaj, a između njih kockarski raj.
        I sve to za vrijeme utrke.
        Toga se najviše bojim.
        Prosječni Američki navijač, ako nema duela, razbijanja…. zijevne, promijeni kanal u svojoj glavi i ode kockati….
        Glede odnosa utrka.
        Čini mi se da je odnos negdje 1/3 gradskih – 2/3 pravih staza.


        0
        -1

        1
        • Niki Lauda
          wapi Pretplatnik Prikaži

          Spletom (ne)sretnih okolnosti puno radim s Amerikom zadnjih 20 godina i puno puta sam tamo bio u raznim dijelovima. Mi jaaaaaako potcjenjujemo Amerikance, ima tamo krkana kao i kod nas kojima je droga i/ili alkohol rastopio mozak, ima onih koji nisu u stanju ništa, ali ja sam s nekim ljudima sa skoro ništa škole vodio diskusije o američkoj vanjskoj politici, odnosu prema Izraelu, Evropi, Pakistanu…. ovisi što je bilo aktualno u tom trenutku i to su bili vrlo jasno izraženi i argumentirani stavovi. Dakle, ljudi osim što znaju diskutirati, prate i zanimaju se za politiku oko sebe. Neka ekipa (3d modelari) s kojom sam radio je pisala pismo i išla na sastanak kod “svog” kongresmena radi izmjena zakona o autorskom pravu. Puno, puno politički aktivniji ljudi nego “mi Hrvati”.

          Tako da nemoj podcjenjivati američkog gledatelja. Americi ima puno svega, pa i puno motosporta, zato se treba ljudima nekako predstaviti i zainteresirati ih. Objektivno F1 nije zanimljiva bilo kome tko to gleda površno jer nema tu toliko duela kao u bilo kojoj spec seriji. Ali i utrka s najmanje preticanja je meni zanimljiva u analizi podataka koji dolaze sa staze….



          3
          3

          0
        • Pastor Maldonado
          perodeformero Prikaži

          Ma gle. To je sve ok kaj pišeš. Naravno da nisu svi glupi.
          Uostalom, znam o njima samo iz medija…. i par kontakata.
          Međutim Las Vegas je turistička destinacija.
          U SAD-uz je kao kockanje zabranjeno. Dopušteno je samo u Las Vegasu i Indijancima kao refundacija za….
          Tako da u Las Vegas dolazi publika željna zabave.
          Ne dolazi isključivo zbog utrke.
          Utrka je samo još jedan dodatak na zabavu.
          Razne specijalne evente imaju skoro svaki tjedan.
          Dakle tamo se okuplja posebna vrsta turista.
          Ljudi željni zabave i kockari.
          Po meni je to problem, i to dugoročni.
          Čini mi se kao početak sasvim drugačijeg pogleda na samu Formulu 1.
          Ne dopada mi se.


          0
          -1

          1
    • Ferrari
      Fiorano99 Prikaži

      Staza ima dvije duge DRS ravnice + startno ciljnu ravninu. Jedini problem za zaobilaženje na toj stazi su DRS vlakovi a ne sama staza. I jedino sto podsjeca na Monte Carlo je onaj dio oko malog stupa (ono gdje je Max uletio u njega), ali to je 5% staze.

      A jedan od njihovih argumenata za te sprint vikende je to da postoji sansa da top (ili u ovom slucaju dominantne) ekipe ne uspiju postaviti bolid kako treba na vrijeme, pa bude i neizvjesnija utrka. Ne opravdavam ih nikakao, ali kad se i pogleda u zadnje vrijeme, veca iznenadjenja su se događala u pravilu i cesto bas na sprint tjednima. 2024 Miami – Lando, 2023. – Qatar – Piastri, 2022. – Brazil – Russell i Austrija – Leclerc, 2021. Monza – Ricciardo i mozda jos koja a da se ne sjecam


      0
      0

      0
  3. Audi
    Alonso1983 Prikaži

    Moje mišljenje je da je ovdje Rb podbacio sa uštimavanjem odnosno setupom bolida. Već prošli vikend Ferrari nije mogao pratiti McLaren dok je Rb bio svijet za sebe i ostavili su ostale daleko iza sebe a imali smo i na toj utrci SC pa su Ferrariji zaostali 23,6 i 33,9 sekundi . Ovaj puta je razlika Rba i Ferrarija bila mizerna tako da mislim da je razlog ovakve utrke jedan trening zbog sprint vikenda. I McLarenove nadogradnje svakako djeluju , no da skratim priču mislim da je Rb više podbacio nego što je McLaren napredovao. U cijeloj toj priči ne znam koliko ima istine da je Max pri tom izlijetanju oštetio podnicu i treba uzeti u obzir da su svi imali dosta starije gume u odnosu na Norisa. Tako da očekujem da se na idućim utrkama Max vrati starim navikama.



    1
    1

    0
  4. Niki Lauda
    wapi Pretplatnik Prikaži

    Ne treba previše čitati iz konačne razlike. Ako je RB u nekom trenutku zaključio da ga ne mogu stići jer je eventualna razlika u brzini premala, a preticanje je teže nego u Monacu, onda je funkcija cilja postalo ostati dovoljno ispred Leca da on ne dobije ideje. Tako da je Maxov cilj u nekom trenutku postalo održavati razmak prema Lecu, a ne ganjati Norrisa.

    RB je objavio da je Maxov bolid bio oštećen, sad jel’ to spašavanje ega svoje zvijezde ili je stvarno imalo utjecaja na performanse vidjet ćemo. Ja bi rekao da je McLaren bio brz, ali bez sreće ne bi pobijedio jer zapravo nismo vidjeli max brzinu RBa.

    Mene više brine Ferrari koji nekako stoji u mjestu dok se svi oko njega kreću.



    1
    1

    0
    • Audi
      Alonso1983 Prikaži

      Zar nije tako svake godine kad je Ferrari u pitanju? Kad se samo sjetim početka 2022 i odnosa Ferrari Merc i kraja te sezone. Slučno je lani izveo McLaren. Mogu si samo zamisliti kako bi Ferrari izgledao da počne sezonu da je jedan od najlošijih na gridu.


      0
      0

      0
    • Aston Martin
      tiptronic Prikaži

      U Ferrariju inžinjeri rade samo zimi, na startu je bolid dobar a onda tone i tone.
      Kasne i sa ovim najavljenim nadogradnjama.
      Ali sve je to poznato godinama ..nije bitno ko je na celu ekipe Matija ili Fred ..uvijek isto.


      0
      0

      0
      • David Croft
        Frantic Donator Prikaži

        Ne kasne.
        Barem ne u odnosu na ono što su planirali i rekli.
        A najavili su nadogradnje u Imoli.
        Kinu i Maj-ami su preskočili vjerovatno zato što su to bili vikendi sa sprint trkama i 1 treningom a dodatno i prilično udaljeni od Evrope (Maranella), za razliku od Imole.
        Dodatno (na Ferrarijevu sreću) u Kini je dijelom vikenda padala i kiša, u Miamiju je Pirelli donio shit kombinaciju guma, a i Leclerc je ispao stručanjak sa izvrtanjem na početku jedinog treninga.



        2
        2

        0
  5. Jim Clark
    mclaren f1 Prikaži

    Odlična analiza👍



    2
    2

    0
  6. Ferrari
    blejky Donator Prikaži

    Jedna pobjeda u zadnje 3 (i to poklonjena)godine i odmah buđenje i preporod a da je safety car odradio posao kako treba i izašao ispred Norisa a ne Maxa ništa od te pobjede nebi bilo jer bi se našao iza Maxa i Leclerca.

    A čini mi se da je Piastri bio brži od dva McL-a a imao je pola nadogradnji za razliku od Norisa.

    Ferrari je imao desetak pobjeda u zadnje tri godine i opet truba.
    Ljepo je vidjeti na pobjedničkom postolju bilo koga osim Red Bulla ali
    jedna lasta ne čini proljeće.



    7
    7

    0
  7. Mclaren
    raca Prikaži

    Meni je samo žao što je Piastri ranije išao u box jer su se i njegove medium gume držale dobro i njegov bolid je imao dobar tempo iza Maxa. Prilikom zamjene, imao bi sigurno desetak krugova svježije gume i mislim da bi na njima povratio dosta toga izgubljenog čak i da se nije razmišljalo o eventualnom SC. Epilog bi se mogao nadzirati kako bi bilo za McLaren obzirom kakva se situacija dogodila. Ne govorim to po onoj, šbbkbb, jer mi je tijekom utrke njegov odlazak u box malo teško pao pitanjem sebi: “ma kud ćeš u box”. Ko da sam naslutio neku vanrednu situaciju, koja se na kraju i dogodila. Naravno, mi, pa tako i ja, smo ipak laici i ne treba se pravit pametnijim od onih koji su za to zaduženi. Presretan sam zbog Landa, a pogotovo McLarena samo, eto, nešto sam osjećao. Mislim da Piastri sljedeću utrku neće još dobiti punu nadogradnju, bez obzira na to koliko je Landov bolid pokazao.


    0
    0

    0
  8. Dan Gurney
    Crash Donator Prikaži

    S druge strane, oko 12 sekundi prednosti prije izlaska Safety Cara bi uz momentalni ulazak u boks bilo dovoljno

    Mislis da je odmah isa u box kad se najavio SC da bi se vratio ispred Maxa na stazu?



    1
    1

    0
    • Honda
      zekohonda Donator Prikaži

      čitam na jednom forumu:
      ”The gap before the SC was called was 11.4s. By way of comparison, Tsunoda was 11.9s ahead of Hamilton, both followed the SC deltas, and Tsunoda made a cheap stop and emerged 2 seconds ahead. So I think Lando retains track position regardless.”



      4
      4

      0

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.