Uvedena nova mjera za vozače koji voze sporo tijekom kvalifikacija

Izdvojeno

Ante Vetma

Prije 2 mjeseci 2 min 8 komentara

Vozači će se ove sezone morati prilagoditi novim strogim ograničenjima po kojima neće smjeti voziti presporo između kvalifikacijskih krugova.

FIA-in direktor utrka Niels Wittich izdao je nove smjernice za vozače kako bi pokušao izbjeći potencijalno opasne situacije između bolida tijekom kvalifikacija. Podsjetimo, u posljednjih nekoliko sezona događalo se da vozači koji pripremaju krugove ili se vraćaju u garažu zasmetaju vozačima koji su u brzom krugu. Upravno tijelo ovog sporta pokušalo je to regulirati postavljanjem maksimalnih vremena između izlaska i ulaska u boks. Ovom mjerom taj se pristup vodi korak dalje.

Naime, od prvog GP vikenda sezone u svakom sektoru će se provjeravati relativno vrijeme u odnosu na brzi krug. To bi trebalo spriječiti velike razlike tijekom krugova u kvalifikacijama. Konkretno, upute kažu:

“Za sigurno i uredno odvijanje natjecanja, osim u iznimnim okolnostima koje će potvrditi suci, da bi se osiguralo da nijedan bolid ne vozi nepotrebno sporo niti u jednom krugu tijekom i nakon kvalifikacija (uključujući ulazne i izlazne krugove) ili tijekom pripremnih krugova uoči utrke – svi vozači moraju ući unutar ili postići maksimalnog postavljeno vrijeme određeno od strane FIA-e najmanje jednom u svakom sektoru i u obje crte sigurnosnog automobila.”

“Svaki vozač koji prekorači maksimalno vrijeme postavljeno od strane FIA-e može se smatrati nepotrebno sporim.”

Kao dodatnu zaštitu od toga da vozači pri velikim brzinama ne dostignu puno sporije bolide – direktor utrke također je izdao nove upute o ponašanju na određenim dijelovima staze.

“U slučaju ubrzanog približavanja bolida vozači bi trebali izići s trkaće putanje između zavoja 3 i 4, 10 do 11 i 13 do 14 kako bi izbjegli bilo kakvu veliku razliku u brzini bolida na trkaćoj liniji.”

Jedna od posljedica pravila donesenih prošle godine uključuje i namjerno usporavanje na izlasku iz pit-lanea gdje često nema prostora za prolazak dva bolida paralelno jedan s drugim. Ova nova uputa se odnosi i na “situacije u pit-laneu”.


Odgovor

8 komentara

  1. gudenjacica Prikaži

    Svaki dan sam sve više uvjeren da je ovaj gif napravljen za FIA-ine pravilnike.
    http://tinyurl.com/4a2jjnas



    6
    6

    0
  2. Ferrari
    sisavac Donator Prikaži

    zar ne bi bilo jednostavnije staviti minimalnu brzinu kojom se smije voziti i da svaki krug mora biti unutar npr. 107% od najboljeg?


    0
    0

    0
    • Pastor Maldonado
      perodeformero Prikaži

      To nije usporavanje. To je pravilo tko se smije natjecati. Ti krugovi su brzi krugovi.
      A za postizanje brzog kruga za P.P. moraš pripremiti bolid, gume na optimalnu temperaturu… Da netko pokuša voziti unutar 107% od nekog najbržeg kruga dok stišće tisuću gumbića, polomio bi se.
      Uostalom vrijeme kruga u kojem moraju svi biti unutar 107% se zna tek nakon završetka P.P.



      2
      2

      0
      • renato2107 Donator Prikaži

        Može biti i u odnosu na vlastiti najbrži krug…ne mora biti na 107%, može bit 120%…ali mora biti, minimalna brzina kao na VSC, minimalna brzina u pitlaneu npr 50 gdje je dozvoljeno 80. Čim napustiš pitlane, ako ne ubrzaš na npr 80, miči se u stranu i SVE propusti. To doslovce očito sve mora biti limitirano. A ako netko ima “tehnički problem” može, ali ispadaš iz runde. Ako si to napravio u zadnje 3 min onda startaš iz pit lanea.


        0
        0

        0
      • Ferrari
        sisavac Donator Prikaži

        107 sam bezveze lupio jer mi je u glavi od prije kad je bilo definirano min vrijeme kvalifikacija s tih 107%
        Kak veli renato, moze biti 120.
        A ovako kako su zakomplicirali im samo daje mogucnost da kazne dijele proizvoljno kako ce kada i kome odgovarati.



        1
        1

        0
  3. Pastor Maldonado
    perodeformero Prikaži

    Ma ne ne ne.
    S takvim sirovim pravilima momčadi uvijek mogu naći rupu ako im treba.
    Primjer 3/4 kruga voziti brzo a onda zadnju četvrtinu prepunu zavoja maltretirati sve ostale.
    To trebaju napraviti ovisno o konfiguraciji svake staze.
    Ne vidim problem ako se bolid makne s trkače linije na kilometar ravnom dijelu i vozi sporo.
    Za svaku stazu moraju naći dijelove gdje bi spora vožnja mogla biti opasna ili ometati vozače u brzom krugu.
    Jednostavno bih vozačima dao do znanja. Na tim dijelovima staze ako vozite sporije od minimuma to direktno nije kazna, ali ako zasmetate bilo kojem bolidu slijedi drakonska kazna.
    Kakva? Start sa začelja, propuštanje jedne utrke….
    Garantiram da bi svi bili jako oprezni.



    2
    2

    0
  4. Toro Rosso
    25_321 Prikaži

    Previse su zakomplicirali, dojam je da zele da se sto vise vozaca upeca na te detalje i dobije kaznu.


    0
    0

    0

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.