Renault nije puno platio za Lotusovu F1 ekipu, ali Francuzi znaju da tek sada počinje pravo investiranje – pogotovo ukoliko žele osvojiti prvenstvo. Renault je, ni manje ni više, kupio Lotusovu ekipu za 1,50 američki dolar. Vođenje same ekipe kroz sezonu je sasvim druga priča. Za manje ekipe – troškovnik se kreće oko 70 milijuna dolara, a veće ekipe poput Ferrarija, koje same izrađuju motore i automobile, troše i do 300 milijuna dolara po sezoni.
Lotus je bio negdje u sredini, oni su kupovali Mercedesove motore po cijeni od 10 milijuna dolara, a cjelokupni budžet im se kretao oko 100 milijuna dolara po sezoni.
Vlasnici koji su prije posjedovali Lotus suočeni su i sa kaznom od 4 milijuna dolara koju im je izrekao britanski sud. Razlog tako niske cijene prodaje nije samo to, naravno – postoje i veliki korporativni dugovi, a dosadašnji vlasnici odlučili su radije zadržati 10% vlasništva u novoj Renaultovoj ekipi i prodati svoje većinske udjele za $1,50, nego da propadnu do kraja sa svojim dugovima.
Možemo zaključiti kako je Renault prilično skromno stekao mjesto u F1, ali pravi posao tek počinje.
Nije to ništa neuobičajeno za F1 svijet. Zapravo, posljednji takav zabilježen slučaj bila je prodaja Hondine tvorničke ekipe bivšem Ferrarijevom tehničkom direktoru Rossu Brawnu u 2008. godini. On je oformio Brawn GP – ekipu koja je osvojila naslov svjetskog prvaka sa Jensonom Buttonom u svojoj prvoj i jedinoj sezoni poslovanja.
Honda je, prije toga, potrošila bogatstvo i nije ostvarila ništa, čak i sa Brawnom na čelu. Ali, odluka Honde o napuštanju F1, lukava kupovina Brawna, dogovor s Mercedesom oko motora i uočena rupa u regulacijama odvela ga je na vrh. Do kraja superuspješne sezone Mercedes je otkupio Brawnovu momčad, od nje napravio svoju tvorničku ekipu s kojom trenutno dominira Lewis Hamilton. Ross Brawn napravo je u roku jedne godine pravu menadžersku bravuru – kupio je ekipu za bagatelu, a prodao je veoma bogato i obilato si napunio džepove.
Isto je napravio i Red Bull nekoliko godina prije Brawna. Austrijanci su kupili Jaguar F1 od Forda za samo 1 dolar. U ono vrijeme nitko nije vjerovao da će kompanija pića uspjeti osvojiti 4 naslova sa Renaultovim motorom nakon što Ford nije uspio osvojiti ništa. Statistika govori kako je Jaguar pod vodstvom Forda- jedne od najvećih svjetskih auto kompanija vodio u jedva 2 kruga na utrci, a RBR je zatim vodio u 3075 krugova.
Red Bull je, naravno, uložio minimalno 200 milijuna funti u sljedeće 3 godine nakon preuzimanja. Uz to, potpisali su dolazak aerodinamičkog genija iz McLarena – Adriana Neweya i razvili Sebastiana Vettela u pravu vozačku silu. Trebalo je vremena, ali razuman i pametan rast sa visokom stopom reinvestiranja stvorila je F1 silu koja je čak kupila i stvorila vlastitu “B” ekipu od Minardija.
Renault je svakako sila u F1 svijetu. Problem je u tome što im forma stvarno oscilira – mogu napraviti nedodirljivi ili potpuno promašeni paket. Od 1979. godine pobijedili su na 35 utrka. Dva puta su osvojili naslov svjetskog prvaka – sa Alonsom 2005. i 2006. godine – i to protiv Schumachera i Ferrarija. Kao proizvođač motora, Renault je na svoj konto upisao 12 svjetskih naslova – zahvaljujući suradnjama sa Benettonom, Williamsom i Red Bullom.
Prošle dvije sezone partnerstva sa Red Bullom bili smo svjedoci prepucavanja uspješnih partnera – punile su naslovnice isključivo u negativnom kontekstu. Austrijanci su kritizirali Renault zbog lošeg proizvoda i nemogućnosti da ga poprave i dovedu u red. Sve to, navelo je Francuze da, ponovno, postanu gospodari i kreatori vlastite sudbine.
Ekipu koju su kupili zapravo je ista ekipa iz Enstonea koju su prodali 2009. godine (kupili su je prvi put u 2000. godini). S tom ekipom osvojili su dva spomenuta naslova. Ovu ekipu možemo povijesno pratiti čak i do Tolemana i Ayrtona Senne.
Upravo tu je problem i rješenje: proizvođači dolaze i odlaze iz F1 i na taj način kroje sudbine raznih ekipa. Troškovi sudjelovanja u F1 su astronomski i samo jaki proizvođači, razni oligarsi i milijunaši ili zemlje bogate naftom mogu platiti sva potraživanja. Uspjeh je postao imperativ – kako za Renault tako i za Hondu, Mercedes i Ferrari. Odbori direktora često nemaju strpljenja i sluha za neuspjehe – zašto bi i imali uz enormne troškovnike koje moraju nečime opravdati. Jedino prihvatljivo opravdanje je naslov svjetskog prvaka.
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.
Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Renault mi trenutno izgleda kao ekipa bez glave i repa. Dobro je da su u Formuli 1, ali mislim da će im trebati zaista mnogo vremena.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ovisi.. I Hondi i Renaultu bi trebalo mnogo manje da je pravilnik manje rigorozan. Uz ovakva pravila koja ne dozvoljavaju mnogo promjena tijekom sezone – Mercedes ima mnogo manje briga.
0
0