F1 odbila Andretti jer ne vjeruje da bi dodao ikakvu vrijednost

Izdvojeno

Lovro Andraka

Prije 4 tjedana 2 min 35 komentara

x1
x1

Samo dva dana nakon što je Andretti objavio fotografiju svog testnog bolida u zračnom tunelu, F1 je službeno potvrdila da odbija njihovu prijavu za natjecanje u sportu. U objašnjenju su naveli kako ne vjeruju da bi Andretti bila konkurentna momčad i da ne vide financijsku korist od njihovog ulaska.

Andretti se prijavio za natjecanje od 2025. ili 2026. u suradnji s GM-om, točnije njihovim brendom Cadillacom, no u početnim godinama ne bi proizvodili vlastite motore, što je bio jedan od razloga za odbijenicu.

FIA je prošle godine odobrila Andrettijevu prijavu, no F1, odnosno nositelji komercijalnih prava, nisu odustali od stajališta kojeg su i imali cijelo vrijeme te su zaključili da 11. momčad ne bi donijela nikakvu dodanu vrijednost prvenstvu.

“Ne vjerujemo da postoji osnova za novu momčad u 2025. s obzirom na to da bi to značilo da novi natjecatelj mora proizvesti dva potpuno različita bolida u svoje prve dvije godine.”

“Činjenica da podnositelj zahtjeva to predlaže nam daje razlog za sumnju u njihovo shvaćanje veličine izazova.”

U objašnjenju se također navodi kako se Andretti ni u jednoj kategoriji dosad nije sreo s ovakvim tehničkim izazovom i da, s obzirom na to da bi za dobavljanje motora iskoristio pravilo prema kojem proizvođač s najmanje kupaca mora dati motore novoj momčadi, ne vjeruju da bi Andretti bio konkurentan.

Dodali su kako su brojni pokušaji novih konstruktora i proizvođača motora u posljednjih nekoliko desetljeća bili bezuspješni te da bi Andretti korištenjem obavezno dodijeljenog motora naštetio samom ugledu prvenstva.

“Iako ime Andretti ima određenu prepoznatljivost među fanovima F1, naše istraživanje pokazuje da F1 donosi više vrijednosti Andrettijevom brendu nego obratno.”

“Dodatak 11. momčadi stavio bi operativni teret na leđa organizatora utrka, što bi nekima donijelo i značajne troškove te bi smanjilo tehničke, operativne i komercijalne prostore ostalih natjecatelja.”

“Nismo uspjeli identificirati nikakav značajan očekivani pozitivan utjecaj na financijske rezultate nositelja komercijalnih prava, što je ključni indikator čiste komercijalne vrijednosti prvenstva.”

Na kraju je rečeno kako bi se na prijavu gledalo drukčije kada bi to pokušali 2028. s vlastitom pogonskom jedinicom, odnosno kao GM-ov tvornički tim ili njihov kupac.


Komentiraj

35 komentara

  1. Nemres bilivit. Panjevi.



    11

    1
  2. Vrlo demokratično i sportski



    11

    0
  3. Realno, imali smo teške promašaje ne tako davno (Virgin, Team Lotus, HRT) koji su postigli apsolutno ništa i smetali na stazi. Zatim se pojavio Haas koji je i do dana danas pretežno srednja žalost. Stoga, na nekin način razumijem to da nije svaki novi tim bogzna kakav plus. S druge strane, F1 gotovo da nije više sport koliko je industrija zabave. Tako da tu financijska torta svih uključen je očito najbitnija. Kao obično, krivi smo mi gledatelji jer puš**o takve “postavke” što pak za F1 je idealno. Doslovno imaju ovce (nas) i novce (sponzori).



    8

    2
    • Nigel Mansell
      drv Prikaži

      Realno, ne tako davno došao je Mercedes i (zlobnici bi rekli uz pomoć FIA-e) popeo se na sam vrh.
      Isto tako, ali svega par godina ranije, došla je tvornica osvježavajućih sokova i rasturila postojeći poredak u F1.

      Uglavnom da, možda se postojeći boje da bi novi tim bio zadnji, a možda se boje i nove konkurencije. Nikad ne znaš kako se stvari mogu rasplest.

      Što se tiče backmarkera koji samo smetaju, trenutno su to Haas, Sauber, Torro Rosso (glupo mi je pisat njihova još gluplja imena koja s Andrettijem ne stanu u istu rečenicu). Jel bi F1 bila bolje bez njih? Onda bi zadnja smetala postali Williams i Alpine. Hoćemo onda sljedeće sezone i njih izbacit? A kad ostanu samo RB, Ferrari, Mercedes i McLaren, to bi bilo samo polufinale dok se ne izbace svi i ostane samo prvak? Da drugi ne smetaju i ne uzimaju mu financijsku dobit.

      Istina je da je F1 više zabava nego sport, kao uostalom i svi vrhunski komercijalni sportovi od nogometa i Lige Prvaka do NBA i Olimpijade. Upravo zato je dolazak Andrettija dobar za F1 jer povećava zanimanje, fan bazu i marketing, jer iza sebe imaju (za razliku od Haasa) dosta navijača i marketinškog potencijala. Zato i je jako glupo što o tome odlučuju sami timovi koji u novom timu vide samo konkurenciju i nije im glavni interes napredak F1, nego vlastiti dobitak. Što nije čudno, ali zato ne bi oni trebali biti ti koji odlučuju.



      5

      0
      • Pratim vijesti o Andrettiju, razmišljam o trenutnom stanju u F1 s Libertyjom, i sve više mislim da nam je s Bernijem bilo sasvim ok. Kad ti imaš marketinšku kompaniju koja blokira FIA-u u odlukama jer oni SMATRAJU da Andretti ne bi bio dovoljno konkurentan čim uđe u sport, pa onda opet razvijao bolid za 2026., sve gubi smisao.

        While the Andretti name carries some recognition for F1 fans, our research indicates that F1 would bring value to the Andretti brand rather than the other way around.

        Backmarkeri 2010. su bili ekipe koje su bile novoformirane i uz pokojeg inženjera sa iskustvojm iz 2000-ih koji su bili na free marketu, bili su novice u svemu. Samo ako stavim HRT u centar rasprave, Dallara im jer radila šasiju, Cosworth motore, a oni su bili BEZ LOVE. I nakon svega toga, ne možemo govoriti da nisu ništa donijeli sportu. Andretti ima love, ima ljude sa iskustvom, i definitivno ima ime. Također imaju bolid u tunelu, a HRT je jedva stigao na drugi slobodni trening 2010 u Bahreinu.

        Martin Brundle je davao intervju nakon odbijenice, kaže da je dodavanje jedne ekipe na grid teže nego što mislimo. Da, jer Brad Pitt zauzima mjesto u boksu sa svojim holivudskim spektaklom. Koji je cirkus napravila Liberty Media… Neka ljudi, dobili smo Chicago, 2027. dobivamo još jednu utrku u US, pretpostavljam oval oko Times Squarea.



        4

        0
  4. …za ”iskupljenje” nek dodaju još 2-3 ulične utrke… :)



    12

    1
  5. Mislio sam da se neće usuditi zbog velikog pritiska javnosti.
    Velika šteta, a još veća sramota …



    20

    1
    • Pastor Maldonado
      perodeformero Prikaži

      Čini mi se da to kažeš samo zbog imena (prezimena)
      Ali generalno gledajući kategorije u kojima on nastupa i u nekim dominira nemaju veze sa Formulom 1


      0

      0
      • Nigel Mansell
        drv Prikaži

        Za razliku od Red Bulla koji je imao puno više veze sa auto sportom kad je ušao u F1?
        Koji dominira u proizvodnji osvježavajućih pića, što je kategorija puno bliža F1 od kategorija u kojima nastupa Andretti.



        5

        0
      • Nema to veze sa imenom i prezimenom (mada mi nikako ne ide u glavu kako ime Andretti ne donosi vrijednost). Meni je sramotno to štoe FIA odobrila njihov ulazak, a oni su ih zbog nekih interesa odbili.

        Volio bih kad bi F1 imala 12 timova. To bi trebalo biti svima u interesu. Ovako su na nekom minimalnom broju godinama.



        3

        0
  6. Psmtr. mom libertyu i svima koji su glasali za ovo.



    16

    1
  7. Dan Gurney
    Crash Donator Prikaži

    Ove godine nema F1TVa. Nedam. Kako kaze Majkaa

    mater vam *****



    12

    1
  8. Charles Leclerc 16
    Disorder Prikaži

    Bitno da imamo haas koji mrcvari svaki cent i nezele previse ulagat a tim poput andrettija koji je uspjesan u drugim motosportovima “nebi” pridonili u formuli ,eh da imaju miljarde onda bi bili docekani sirom otvorenih ruku ,fia pohlepnici



    11

    1
  9. Nelson Piquet
    graho Donator Prikaži

    Kakva govna američka (LM). Fuj, dno dna. Bitno je da se dodaju ulične staze, i da se bude woke ili kako već. Očekujem najkasnije 2026. tranrodne vozače ili neke koji su she/her ili kako već.
    Vrati se Bernie!



    8

    3
  10. Pastor Maldonado
    perodeformero Prikaži

    Realna odbijenica u današnjoj verziji Formule 1
    Andreti je išao za reklamom i zaradom, a ne kao momčad na dugi rok.
    I ne možemo uspoređivati njegove dosege u drugim kategorijama, jer su one Troškovno zajedno kao 10% troška Formule 1
    Istina, bilo je zbrzanih odluka FIA-e oko dovođenja novih momčadi, ali tada je mislim nedostajalo momčadi na gridu tako da su gledali kroz prste.
    10 momčadi 20 bolida, to je neki optimum.
    Ne smije se dešavati da najbolje momčadi moraju po tri puta u utrci pretjecati najlošije.
    Znam postoji pravilo 10% ali ako si 10% sporiji svaki deseti krug ćete prestići.
    A i tu su i dalje Ameri iz Liberty medije koji su i dalje po mojem mišljenju ukrali Europi F1.
    Oni imaju vlast i svoju viziju, a ona je financijska zarada Liberty medije i dioničara, a ne reklamiranje nekoga na njihov račun.
    Tako je kako je.
    Ne dopada mi se, ali ću i dalje vijerno gledati F1.
    Čujem dolje da su ukinuli F1TV
    Eh da to je novi vlasnik koji vidi veću zaradu u drugačijem sustavu davanja licenci za prijenose.
    Ali u eri računala…. ukinuti F1TV je mučki udarac.
    Najviše se bojim suludih cijena u Americi.
    Ne smiješ unijeti na tribinu plastičnu flašicu sa vodom, ali ju možeš kupiti na štandu za 20 dolara.
    Viva Las Vegas



    1

    10
    • moj optimum je 26 bolida na gridu i pretkvalifikacije.



      5

      0
      • Pastor Maldonado
        perodeformero Prikaži

        Ok Može i to, ali problem je cijena jedne momčadi.
        Da neko lupa 100 milijuna dolara samo da bi vozio pretkvalifikacije…….
        Ali tko zna.
        Liberty Media su sada vlasnici F1 a oni su Ameri.
        Ne bih se začudio da cijenu jedne momčadi smanje na 10-20 mil. dolara, Da voze samo po Americi, gostuju u Europi i kod svojih najboljih frendova sa maramama i bijelim haljinama.
        Ipak od tamo još uvijek crpe najeftiniju naftu.


        0

        0
  11. Max Verstappen 1
    vlado Pretplatnik Prikaži

    Koja je mrcina Elon ustvari.


    0

    1
  12. Michael Schumacher
    27Ferrari28 Donator Prikaži

    Ovo mi se čini više kao nekakvo rivalstvo LM i Andrettija. Prvenstveno, još jedna američka ekipa u F1 je dobra ukoliko ganjaš američko tržište. Pogotovo ukoliko se nastavlja snimanje DTS. Materijala kao u priči i vjerujem da bi i financijski bilo isplativo. Andretti nije neko bezvezno ime u svijetu utrkivanja. Zna logiku i zna složiti bolid. Zato me čudi ovakav odgovor. Očekivao sam više nekakav predpoziv na način da se prati razvoj bolida i onda godinu dana ranije ili pola godine kada taj bolid konačno dobije neke konture procjeni da ili ne. Ako da zašto da ako ne zašto ne i popravite to pa ćemo razgovarat opet. Razumijem da možda žele GM u F1 pa bi to bio drugi par rukava ali opet ako su rekli da će se ubaciti eventualno sa GM ali prije će ići sa posuđenim motorima ja bi to odobrio. Al tko sam zapravo ja :) Vjerujem da će PR Andrettija biti blagoglagoljiv jer se pokušava inflitrirati svim mogućim sredstvima ali ako ih odbiju zauvijek bit će drvlja i kamenja



    5

    0
  13. Bernie Ecclestone
    Dani Donator Prikaži

    Možda još ima nade ako se pojave kao gm-ov tim.


    0

    0
    • Nigel Mansell
      drv Prikaži

      Nažalost ne.
      Moguće tek od 2028, za kad je GM najavio dolazak vlastitog motora. To su čak i stavili u odbijenici kao mogućnost, da malo primire nezadovoljstvo.

      Nažalost, i to je samo mazanje očiju jer u FOA-i paralelno pripremaju promjenu iznosa koje novi tim treba platiti postojećim timovima kod ulaska. Zasad je to 200 miliona, koje je Andretti spreman platiti. FOA navodno priprema trostruko veći iznos, koji bi bio neprihvatljiv Andrettiju i svim ostalim naivcima koji misle da se mogu ugurati u postojeću elitu. Tako da ta cijela priča oko 2028 samo služi da danas Andrettija odgovori od nekih nedajbože sudskih postupaka, a da mu i dalje onemogući pristup u budućnosti.

      Nakon svega ovoga bi baš volio da dobiju košaricu od Audija i Porschea, i da eventualno još netko najavi odlazak ili čak zatvaranje tima. Da malo čujemo kukanje i plakanje i nagovaranje na ostanak i pozivanje novih igrača. Ne bi bilo prvi put…



      2

      0
  14. Michael Schumacher
    senna66 Donator Prikaži

    Bitno da HAAS, ulične i arapske utrke donose vrijednost. Fuj.


    0

    0
  15. čini mi se da u obrazloženju odbijenice andrettiu ima više kontraverzi . npr da F1 donosi više vrijednosti Andrettijevom brendu nego obratno . čisto sumnjam da F1 donosi nekakvu višu vridnost haasu s obzirom na njihove rezultate zadnjih 5 sezona di su uglavnom bili na dnu ili pri dnu . zapravo jedina sezona kad su bili uspješni ( od njihovih 8 sezona koliko su tu ) je bila 2018. ( 3. sezona tima u F 1 ) kad je kevin ka bolje plasirani vozač haasa završija prvenstvo 9. i bodovno bija poprilično blizu hulkenbergu i perezu , a tim je u kostruktorskom završija na 5. mistu ostavivši iza sebe McL i FI . čak , a s obzirom na staž i tradiciju zaostatak za renaultom ( 4. u kostruktorskom ) od 29 bodova je ukaziva da bi haas moga bit poprilično “sposoban” . no od 2019. do danas su u konstantnom padu . kad su 2016. debitirali u F 1 osvojili su 29 , 2017. je osvojeno 47 bodova . jbte u prve 2 sezone ka rookie su osvojili 76 , a od 2019. tj u 4 sezone su osvojili 80 bodova . pa samo u 2018. su osvojili 13 bodova više nego ukupno u zadnje 4 sezone !?!?? bi li nositelji komercijalnih prava da su tada “vladali” F 1 dopustili haasu “ulazak” u F 1 ? zapravo haas je ima sriću šta se njihov debi u F 1 2016. desija za vrime bernia .
    spominjanje kako su brojni pokušaji novih konstruktora i proizvođača motora u posljednjih nekoliko desetljeća bili bezuspješni su točni ALI može li se uspoređivat jedan trkač/prvak iz 1978. sa npr bransonom vlasnikom virgin tima ili fernandesa koji je preko lotusa/caterhama zapravo promovira maleziski proton , auto kojeg se rijetko ko sjeća . btw i branson i fernandez su bili u avio biznisu . ili carabante koji je po vokaciji biznismen i nije i nema veze sa F 1 no ipak je “uletija” u F 1 sa HRT-om i … neslavno završija ka i branson/virgin i fernades/lotus/caterham . branson je virgin proda nikolaj fomenku glazbeniku i komičaru ali koji se okušao i ka vozač trka kroz 5 sezona i time je ipak makar donekle ima neke “kredite” u odnosu na bransona , fernandeza i carabantea no daleko je to od “kredita” koje ima andretti . ispada da su pod berniem bila “otvorena vrata” i “nekvalificiranima” , a sad ni “kvalificirani” andretti nema pristup F 1 . navode ( u odbijenici ) kako se andretti ni u jednoj kategoriji dosad nije sreo s ovakvim tehničkim izazovom .. a haas je ? po predočenom izgleda da je mario ozbiljno krenija u ovaj projekt ali jbga ko u rukama ima platno i nožice kroji sudbinu . i ne , ne znači da bi andretti bija uspješan jer je vozija i osvojia titulu u F 1 . ni prost sa 4 titule , 199 gp se nije proslavija ka vlasnik tima prost ali ipak mislim da andretti zaslužuje puno više šansi za tim u F 1 nego šta su imali branson , fernandes , carabante ili fomenko ….



    1

    1
  16. Da sam FIA, ograničio bi broj utrka u jednoj državi na max 2 i to one koje imaju stariji ugovor. I ograničio bi broj uličnih utrka u sezoni također na 3-4. Čim bi se takav prijedlog pravila pojavio u proceduri u F1 postalo bi vatreno. Brzo bi se F1 predomislila kad bi im preko noći propalo 500 milijuna dolara ulaganja u Vegas.

    Druga slaba točka Libertyja je da je vjerojatno utuživo unutar EU kao kartelno udruženje, zato Liberty naglašava da se nije konzultirao s timovima.

    Treća točka je Concorde koji ističe uskoro.


    0

    1
  17. Nažalost tako je to kad f1 upravljaju birikratske smušene bitange
    Takvi diletanti a ima ih na svakom polju nažalost su doveli svijet do ruba ,za ne povjerovati kako te bitange razmišljaju i kako u svojim ispraznim mozgovima zamišljaju demokraciju
    Sve je otišlo u 3pm


    0

    1

Pročitajte više o idućim temama:

Reagirajte na ovaj sadržaj:

Novo na forumu Otvori

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Pridruži se eri Formule 1

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2014.