Aktualnosti: McLaren-Honda

Luka Maloić

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Aktualnosti: McLaren-Honda

Luka Maloić

Fernando Alonso, McLaren

Fernando Alonso, McLaren

“Size zero” je bila dobra odluka

Odluka McLaren-Honde da bude agresivna u smislu dizajniranja svojeg bolida sa primjenom “size-zero” koncepta je bila ispravna, tvrdi trkaći direktor ekipe Eric Boullier, unatoč svim problemima s kojima se ekipa susrela prošle sezone.

Radikalna aerodinamička filozofija namučila je ekipu iz Wokinga i njihove Japanske partnere. Problemi su počeli odmah nakon što je McLaren krenuo sa ultra-agresivnim pristupom svoje šasije, ali i samog koncepta motora – mnogi su ovaj potez okarakterizirali preoptimističnim za prvu godinu novog partnerstva Honde i McLarena. Ali, Boullier govori kako “biti konzervativan” nije opcija za njegovu ekipu, jer na taj način nikada neće pobijediti Mercedes u budućnosti.

Kada su ga novinari upitali da li je “size-zero” došao prerano, on je odgovorio:

“Vidjet ćemo. Nemojte zaboraviti jednu bitnu stvar, tijekom cijele sezone nismo mogli mijenjati sve što smo htjeli na motoru. Jedna od osnovnih komponenti – komponenta obnove energije motora nije isporučivala ono što se od nje očekivalo, a to nas je užasno pogodilo – to nas je koštalo sekundu i više po krugu. Ali, u principu – ukoliko stvarno želite pobijediti Mercedes, morate napraviti nešto bolje i drugačije. Mi smo zbog toga odlučili krenuti novim putem. Je li to bilo preambiciozno? Mislim da je prerano suditi o tome. Moramo pričekati i vidjeti.”

Boullier je jasno naglasio kako McLarenova želja za uskim paketom na stražnjoj strani automobila nije ni na koji način uzrokovala određene negativne kompromise sa Hondine strane oko kreiranja svoje pogonske jedinice.

“Nikada se to nije odrazilo na motor ni na koji način. Rekli smo im da želimo što uži auto, ali nikada nismo radili nikakve imperative oko veličine.”

Boullier vjeruje kako će ovaj težak početak samo osnažiti ekipu, koja se sada može i mora kretati samo uzlaznom putanjom.

“Možda u ovoj muci i boli koju smo pretrpjeli izgradimo čvršće veze sa svojim partnerom. Sa Hondom imamo zaista pozitivan odnos. Pozitivno je i to što Honda razumije razinu predanosti koja je potrebna da bi jednog dana pobijedili. Upravo su imali preraspodjelu nivoa resursa, što je dobro, tako da su i još neke pozitivne stvari izašle iz svega toga. Kao zasebna kompanija, McLaren, mi smo se regrupirali i promijenili što se moralo promijeniti u smislu načina na koji djelujemo. Ukoliko gledate performanse tijekom sezone, mi smo počeli loviti vodeće. Uspjeli smo sve to sa ovim strogim regulacijama, tako da vidimo pozitivne stvari. Ali, moramo pretrpjeti ovu patnju zajedno tako da izađemo iz nje jači i bolji.”

McLaren se ne slaže s FIA-om oko politike troškova

FIA je pod svoje prioritete stavila preživljavanje i opstanak malih momčadi u F1 koje se muče s pronalaskom financijskih sredstava za svoj rad i natjecanje. Ali, McLarenov Eric Boullier misli da će svi ti pokušaji neslavno završiti i da FIA zapravo zadržava financijski jače ekipe da se približe Mercedesima.

“Pozvao bih se na Berniea i rekao ukoliko si nešto ne možeš priuštiti, jednostavno nemoj dolaziti. Treba pustiti ekipe da rade što žele i misle da je najbolje. Trebao bi biti neki okvir pravila – regulacija, slažem se apsolutno, ali forsirati smanjenje troškova – to je pogrešno za mene. Ukoliko želite doći u F1 morate biti u stanju priušiti si taj sport, a proizvođači si to mogu priuštiti. Tako da nije pitanje u tome može li si netko ili ne može priuštiti. Tko se to muči u F1? Ekipe sa začelja grida. Ali, problem je u tome da na taj način mučite velike ekipe, a ne spašavate uopće male ekipe – to je patnja za sve koji se natječu.”

Boullier ide tako daleko da sugerira uvođenje”costs free-for-all” sistema koji bi, po njegovom mišljenju, automatski doveo do žešćih i jačih borbi na vrhu poretka.

“Ukoliko netko želi imati sva vrata u zlatu neka ih onda ima ako to želi. Sve dok ste u okvirima regulacija to je u redu. Onda imate kompetitivan grid kao što je to bilo 2012. i 2013. godine.

Podrži nas

Zadnji donatori:
DrWho

Top donatori:
Jester
Crash
wapi

Ako cijenite što radimo već 7 godina, podržite nas iznosom po volji ovdje.

Luka Maloić
Pulsmedia autor
348 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

4 komentara

  1. Fernando Alonso 14 alonso5 Prikaži

    Evo sad upravo pogledao utrku iz Njemacke 2007 godine Alonso pobijedjuje a Schumi urucuje pehar Ronu ako nista volio bih to opet vidjeti jednog dana :D


    0

    0
  2. Fernando Alonso Alonso king Prikaži

    Slazem se s tim sto je rekao da ako je tim bilo koji u sportu poput f1 onda je dio i njegove duznosti da ima dovoljno sredstava za troskove a to su ekipe sa zacelja…nazalost ove sezone ste vi bili ti sa zacelja ali na srecu bez problema s novcima


    0

    0