Steiner nije očekivao otkaz za kojeg je saznao putem poziva

Izdvojeno

Lovro Andraka

Prije 2 mjeseci 3 min 24 komentara

Bivši šef Haasa Guenther Steiner dao je prvi intervju nakon otkaza u kojem je otkrio kako je saznao za njega i zašto smatra da je vlasnik tima Gene Haas donio tu odluku.

“Jasno je da nitko nije bio zadovoljan rezultatima u 2023., ali nisam ovo očekivao. Znao sam da mi istječe ugovor, a tada se uvijek može dogoditi da ne dobijete produljenje”, rekao je Steiner za britanski Sky Sports.

Informaciju o otkazu dobio je putem telefonskog poziva:

“Dobio sam telefonski poziv Genea Haasa. Bio sam u Italiji na praznicima, nazvao me između Božića i Nove godine.”

Steiner ne smatra da je njegov status “celebrityja” u F1 bio problem za vlasnika ili ostale zaposlenike, već smatra da je to ekipi donijelo više pozitivnih nego negativnih stvari, poput naslovnog sponzora MoneyGrama. Ono oko čega se on i Haas nisu slagali bila su ulaganja u ekipu za koja vlasnik smatra da su dovoljna:

“Otkako je ograničenje budžeta stupilo na snagu, mnoge, sve ekipe ulažu u infrastrukturu. To nije trošenje novca, to je ulaganje kako bi se iskoristilo ograničenje budžeta na najbolji mogući način da biste mogli uložiti novac u ubrzanje bolida.”

“Neki su s time počeli odmah 2020. i 2021., neki su počeli prošle godine, ali svi to rade. Mislim da je to [neslaganje] bila jedna od stvari [koja je dovela do otkaza].”

Haas je rekao da ne krivi Steinera za neuspjeh, ali je izjavio da ga je sram što njegova ekipa nije uspjela biti bolja.

“Svatko može birati svoje riječi, ali morate razmišljati o ljudima koji rade za vas i koji ulažu velik trud. Kad kažete nešto takvo morate živjeti s posljedicama tih riječi”, odgovorio je Steiner na pitanje o Haasovoj izjavi.

Steiner nije htio detaljno komentirati Haasovu odluku i naglasio je da ima pravo raditi što god želi sa svojom ekipom, ali je ipak suptilno iskazao nezadovoljstvo ovim ishodom.

“Mislim da ekipe bez mene nakon 2020. više ne bi bilo, ali Gene Haas je vlasnik ekipe i slobodan je činiti što god želi.”

“Ne mogu ga optužiti ni za što. Mogao bih, ali to ne mijenja ništa jer on donosi odluke. Ja sam dobro, moj život ide dalje. Zabavljat ću se, ostati u blizini. Nešto će se pojaviti.”

“U konačnici, dobar period mog života je završio, ali možda počinje još bolji.”

58-godišnji Talijan za kraj je rekao kako neće žuriti s pronalaskom svoje iduće postaje:

“Još imam puno toga za ponuditi, ali ne žuri mi se. Nisam očajan. Sada želim uživati u provođenju vremena s obitelji.”

“Dobre stvari će se pojaviti. Uvijek kažem da kad se jedna vrata zatvore, druga dvoja se otvore. Zato ću pričekati da vidim koja će se otvoriti i odabrati ona prava za moju budućnost.”

“Trenutno se želim malo opustiti i raditi stvari koje nisam mogao u posljednjih 10 godina, primjerice provoditi vrijeme s obitelji i putovati u slobodno vrijeme. I gledati F1.”


Komentiraj

24 komentara

  1. Monisha Kaltenborn
    monkeyseat Donator Prikaži

    Sad će uslijedit ono standardno iznošenje prljavog rublja u javnost.



    2

    1
  2. Nelson Piquet
    graho Donator Prikaži

    Šupački od strane GH, nešto kao što je MB Sebu poručio da neće produžavati saradnju.
    U svakom slučaju jadno.
    Koliki god “wanker” bio GS nije zaslužio pedalu preko telefona i u nekim stvarima ima pravo.



    8

    1
    • Koliki god “wanker” bio GS nije zaslužio pedalu preko telefona

      A što je trebao učiniti vlasnik tima Gene Haasa? Odletjeli iz Ohija do Italije da bi Steineru koji se proslavio ulogom klauna osobno saopćio: “Znate, nisam zadovoljan vama te vam neću produžiti ugovor.”
      Eh ….. izlaskom Steinera izvan sporta F1 može samo profitirati. Još samo da ode Bottas ……



      1

      1
      • Nelson Piquet
        graho Donator Prikaži

        Dejane, GH nije donio odluku preko noći. Koliko se ja sjećam VN se voze na teritoriji SAD. Dok su bili u Austinu ili Vegasu mogli su da ga obavjeste lično, zar ne?
        Ipak je bio od početka tu, i kakav god bio nije zaslužio pedalu preko telefona.



        4

        1
        • Da, odluka je mogla biti saopćena u 11. mjesecu dok su vozili u Las Vegasu. Isto tako treba uzeti u obzir da Steiner nije dobio prekid ugovora (dobio otkaz) koji je trajao punih 10 godina., nego nije potpisao novi ugovor. Kako rekoh F1 je bolje mjesto bez ljudi poput Steinera, Johnny Herberta, Valtteri Bottasa.



          2

          1
      • Michael Schumacher
        karte_m0lim Donator Prikaži

        što ti je gologuzi skrivio :D



        1

        1
        • Uloga koju je imao u Mercedesu je kužna i još danas sjećanje na nju rasijava trulež. Bolne su bile situacije poput one u Rusiji 2018, uzmimo samo jedan primjer. No, naročito je bilo iritantno njegovo ponašanje izvan staze (sjetimo se samo njegovih verzija od “najbolje” do verzije 2.77 ha ha …… . Sličnih stvari je bilo i drugdje, no nigdje nije bilo glumatanja i rasijavanja magle kao kod Bottasa gdje je samovoljno igrao ulogu klauna, naivne lude. Bottas može zahvaliti samo utjecaju britanskih medija i oceanu prolivene tinte zašto još uvijek Barrichella uzmamo za prototip vodonoše (papučara).



          1

          1
  3. Flavio Briatore
    Unwoken European Prikaži

    Ima lik para. Neće biti kruha gladan. U roku par mjeseci će se nekom drugom smračiti i već će nešto preuzeti. Ne nužno u F1.



    1

    1
  4. Steiner je procijenio da zaslužuje dionice u Haas i to ni manje ni više nego 50%.
    Gene Haas je procijenio drugačije i tu se priča završila.



    7

    0
    • Max Verstappen 1
      vlado Pretplatnik Prikaži

      Pojasni, molim te.


      0

      0
        • Max Verstappen 1
          vlado Pretplatnik Prikaži

          Da pojasnis kako znas te informacije?

          Da dodam dati otkaz MS bez razumjevanja i sposobnosti kako iskoritisti to ime zasluzuje ne otkaz vec zabranu gledanja forumle 1.



          1

          0
        • Prva rečenica/ informacija preuzeta sa interneta.
          Druga rečenica/ misao, zaključak nakon što sam pročitao vijest.
          I dr. Helmut Marko ima slično razmišljanje:

          I’ve only heard that he wanted to convert his popularity into shares in the team. And that no longer appealed to owner Gene Haas.



          1

          1
        • Max Verstappen 1
          vlado Pretplatnik Prikaži

          Ok.

          Pitanje je kako znas postotak? Jer si jako precizan? Stvarno je zanimljivo. Vidim da si informisan, ove informacije generalno nisu dostupne javnosti. Tako, da… Pitanje je ponovo, pojasni kako sve ovo znas sto javno pises? Pusti internet.



          1

          2
    • Pa ako je Toto dobio 30%, a uletio je na gotovo….
      Zezam se.
      Mislim da nije na tome puklo. Gene Haas je pokušao nastupati u F1 s poslovnim modelom koji ne ide.
      Svima su vrijednosti momčadi jako porasle otkad je uveden cap jer su postali profitabilni. Haas je pokušavao do profita doći smanjenjem troškova, a ne povećanjem prihoda ili dokapitalizacijom momčadi…. Pa se to vidjelo kad je otpustio Schumachera “jer se previše razbijao” i zaposlio Hulka i Magnussena koji ni po čemu ne zaslužuju 2024. voziti F1. Još manje od Bottasa ili Zhua ili Yukija.
      Haas je momčad sa najmanje sponzora, a ako je onaj grozni McLaren 2014/5 mogao imati sponzore, pa onda može i Haas ili može naći nekoga tko će investirati 100M$ u zamjenu za x %. Pa da se nekamo pomaknu. Ono što je Steiner govorio, moraš imati dobru opremu da možeš efikasno koristiti novce koje imaš u budžetu. Ako ti je digitalno računalo Digitron Buje onda ne budeš stigao konstruirati niti nos bolida, a kamoli ostalo…

      I onda još koncept shoppinga i rada na 3 lokacije. Momčad koja ima najmanje resursa si je zadala još problem koordinacije 3 lokacije….



      4

      1
      • Ne znam za koji dio se zezaš? “Dobio”, “30%” ili “uletio na gotovo”?
        Uglavnom sve troje nije istina. Ne znam šta je fora kod tebe ili je neki hejt prema Totu ili neinformisanost pa često tu i tamo lupneš i opališ neki ćorak prema njemu, ali nešto ne štima u tvojim komentarima kada pišeš o njemu. Za razliku od ostalih komentara …
        – Što se tiče Gene Haasa, sjećam se kako sam razmišljao na početku da se on neće dugo zadržati u F1. Lik me je demantovao. Naravno da je budžet problem, nije lako ni Williamsu, a ni Sauberu a imaju veće budžete od Haasa. Njegov novac, njegova vizija i nemam mu tu šta zamjeriti. Samo ne znam kakve to veze ima, sa onim što sam napisao?
        – Što ste tiče Schumachera, otkaz mu je upravo dao Steiner. Razbijanje je samo jedan od razloga otkaza. Prije da je dobio otkaz zbog toga što je baš taj Magnussen izgledao kao top klasa vozača vozeći isti bolid kao i Mick. I to još nakon godine pauze iz F1.
        – Složio bih se da Magnussen nije neka klasa vozača, ne slažem se za Hulka, iako mu pauza nije godila.
        – Što se tiče Bottasa, koliko je on loš vozač najbolje govori činjenica da još uvijek čekamo sezonu da izgubi od timskog kolege, a da to nije Hamilton. Ako je Zhou loš vozač, Massa i Maldonado sigurno nisu. Definitivno bolji i od Pereza, Sargeanta i još nekoliko njih na gridu, a koje nisi spomenuo.
        – Ostali dio se slažem. Nije sad da ja tvrdim da Steiner nema pojma o čemu priča, samo mislim da je se malo precijenio što se tiče njegove vrijednosti. Slično sam i ja govorio i na početku njihovog stinta, ali oni još uvijek guraju. I drago mi je da jesu, jer više odavno nemamo malih momčadi u F1.



        1

        0
        • kevin je izgleda ka top klasa u istom bolidu ka mick ? ma da , izgleda je ka top klasa jer je u prvoj trci te 2022. završija 5. , “zaradija” 10 bodova za haas , a do kraja sezone je još kroz 21 trku “uzeja” još 15 bodova . momčić koji je iza sebe ima tek 24 trke i jednu sezonu( kevin 6 sezona , 116 trka) vozeći daleko najgori bolid na gridu 2021. sa kojim i nije moga nešto naučit , skupit iskustvo je na kraju ima 12 bodova . mickov najbolji plasman je bija P 6 , a u sprintu je dobrano namučija lewisa . s obzirom na “kvalitetu” haasa 2021 . micku je zapravo 2022. bila prva sezona u F 1 i da ga tim nije zaj*a jednu ili dvi trke bodovno bi bija bliži puno iskusnijem “top” kevinu .
          po tebi za razliku od hulkenberga kevin nije neka vozačka klasa ALI kevin ima ono šta hulkenberg nikad neće imat … podij . interesantno i da je gotovo rookie mick 2022. donija haasu više bodova od “klase” hulkenberga 2023.
          šta je steiner/haas dobija otkazom micku i dovođenjem hulkenberga ? baš ništa jer gledano dugoročnije ne gradi se budućnost tima na vozaču koji ima 36 godina i drži rekord za najveći broj startova u F 1 bez podija .OK , nije NH ima bolid za pobjedu ali FI nije bija bolid sa kojim se neje moglo do podija šta mu je dokaza kolega perez …. 5 podija u FI + 2 u RP = FI izmjenjenog imena .
          možda je steiner simpa lik ali više bi volija da je lik tipa tosta iz TR/AT koji je bija podrška tada mlađahnom kvyatu kod povratka iz RB u TR , koji se nije nastoja riješit yukia možda i zbog “uvjeta” honde ali ipak … meni će npr u F 1 ka osoba više nedostajat franz nego guenther ….



          4

          1
        • @Har Kl

          “uletio na gotovo”:
          Toto za razliku od Guentera nije osnivao Mercedes od početka nego je došao u postavljenu momčad koju je prije toga 4 godine gradio jedan od najvećih tehničkih direktora F1 u kombinaciji sa sedmerostrukim svjetskim prvakom. Lauda mu je zajedno s njim doveo i Hamiltona….
          Guenter je počeo od praznog lista letter papira.

          Nije 30% nego je 33% – ok lapsus.

          “dobio”:
          to je kako gledaš. Formalno 2013 je kupio 30% – ne smije reći za koliko, to otprilke znači da je bilo za kiki riki. Udio je povećan sa 30% na 1/3 nakon smrti Laude. U svakom slučaju kad kupuješ udio u firmi koja će ti isplaćivati plaću to je zapravo porezna igra. Prilično sam siguran da taj udio ne može prodati baš bilo kome….. A dok ga drži služi za raspodjelu dobiti…. Ako si primjetio svi tu momčad zovu Mercedes, iako je Mercedes formalno manjinski dioničar. To zapravo znači da nije i da su udjeli Ineosa i Tota samo formalnost.

          Eto tako ti ja na to gledam. Moguće da sam u ovom zadnjem odlomku u krivu u svojim procjenama, ali bazirano na mojem biznis iskustvu rekao bih da tako stoje stvari.



          5

          1
        • @wapi malo se približavamo, ali još tu ima dosta ćoraka.
          – Toto i Steiner se ne mogu stavljati na neku vagu pa da ih uspoređuješ. Jedan je djelomični vlasnik tima koji je uložio svoj novac u tim koji je poslovao u minusu, a drugi je došao, bio i otišao iz tima kao zaposlenik.
          – Šta znači došao na gotovo? Nije li Mercedes kupio gotovu stvar, tim koji je bio aktuelni dvostruki šampion F1 (zajedno sa “jednim od najvećih TD” ), kojeg je trebalo samo prefarbati i uložiti u njega hrpu novca da mogu pratiti razvoj ostalih ekipa. Možda da nam @avalon da statistiku iz perioda 2010-2012. pa da vidimo kako izgleda ta gotova stvar. 2012. sa Mercedesom su se šprdali na način da su i Hamiltonu govorili da radi istorijsku grešku, a na kraju je ispalo da se pisala nova istorija.

          – za procenat se slažemo

          – dobio … Ima li još negdje da se dobiju dionice, ne mora Mercedesa može i Haas? Pitam za prijatelja… Na forumu prije otprilike godinu dana u temi Mercedes sam podijelio članak u kojem je pisalo da je Wollf platio otprilike 55mil (eura, dolara ili funti) Mercedesu sa 30% dionica. Ako te ineresuje pretraži.
          – Kakvi su odnosi imena Ferrari, McLaren i Williams u istoimenim ekipama? Da i tamo vladaju ikebane? Mercedes ima nadmoć nad Wolffom i Ineosom u smislu da su oni pored toga što imaju 1/3 dionica su i vlasnici Mercedes AMG, najboljeg motora hibridne ere, ali to ne znači da su Wolff i Ineos ikebane.
          – Mercedes F1 u trenutku prodaje dionica Wolffu je nije poslovao sa dobiti. Znači tad su dividende se dijelie sa negativnim predznakom. Ako me sjećanje dobro služi tek su 2016. poslovali sa dobiti. – – Ne znam da li mogu prodati kome hoće, dionice nisu na otvorenom tržištu, ali to ne znači da vrijede kikiriki. Prema procjenama vrijednost ekipe je skoro 2b $.

          Baš se ispisa …


          0

          0
        • Mercedes je imao momčad gotovo sve ljude i opremu kad je došao Toto, od ljudi potjerao je RBa i doveo Hamiltona…..a kasnije i Alda Costu.

          Steiner je morao zaposliti sve od početka i opremiti firmu od početka, eto ja mislim da je to bitna razlika njihove pozicije.

          Zapravo kod Mercedesa su problemi radi kojih su do 2014. bili loši postali nebitni jer je motor koji je stigao 2014 bio toliko bolji da je šasija mogla biti i Tomo Vinković. Tek je 2018 pa prema danas postignuto neko dostizanje performansi motora, pa je i Mercedesova šasija počela biti važna…..

          A glede poklanjanja dionica, baš sam jutros potpisao jedan ugovor o tome da u sljedećih 10 godina kad god odlučim mogu kupiti 130000 dionica jednog startupa po $2. Prije dvije godine sam potpisao ugovor pod sličnim uvjetima za 200000 dionica po $0.33.
          Da li će startup uspjeti ili neće ostaje da se vidi, ali će ako uspije njegove dionice vrijediti mnogo mnogo više od $0.33 i $2 pa će se moći reći da mi je netko poklonio dionice s obzirom na vrijednost na burzi.

          Naravno, to je monopoly money – ali samo ti dajem primjer kako “poklanjanja dionica” pogotovo na C-razini ima jako puno.



          4

          1
        • @wapi, miješaš kruške i jabuke, zato se vrtimo u krug …
          – Mercedesov početak sam spomenuo, samo da vidiš koliko meni smiješno izgleda priča da je neko došao na gotovo. Pogotovo kad je doveden u trenutku kad ekipi nije išlo dobro. Odluka da se dovede je pala 2012.g. i tad je Mercedes završio 5. u poretku. Ako je neko doveden i plaćen da napravi rekonstrukciju tima, ne znam kako ti zaključuješ da je došao na gotovo? Doveo je on (i Lauda) i Frya i Allissona pored Coste… Allison se pokazao kao jackpot. A najvažnije donio je novac od sponzora u ekipu i napravio je profitabilnom ekipom, čak i prije budget cap.
          – Nije Wolff doveden da zamijeni Brawna nego da zamijeni Hauga. Ako ne možeš da uvidiš razliku, onda nastavi i dalje uspoređivati Wolffa sa karijerom Steinera, ali bez mene.
          – Slažem se da rezultati koje je tim postigao 2014-16 nemaju veze za rekonstrukcijom, nego sa premoćnim motorom.
          – taj primjer koji si naveo opet spada u priču kruške i jabuke. U tom primjeru ključna informacija je ako uspije … Dakle nije tebi neko dao nešto, nego si ti procijenio da se isplati uložiti novce u te startup projekte i to si uradio pod uslovima koje si naveo. Klasična razmjena dobara, tj trgovina. Tvoj novac za nečiju ideju. Najgore što možeš izgubiti je početna investicija. Za razliku od Wolffa koji je kupio dionice Mercedesa za cca 55m. Njegov gubitak, u slučaju nekog kraha, bi bio puno veći.
          – želim ti da uspjeh u tim investicijama.
          – Kako god, i „dobio“ i „uletio na gotovo“ i „30%“ spadaju u istu ravan. Zaključci proizvedeni iz krivih pretpostavki i poluinformacija.


          0

          0
        • Nisam ja uložio novce u startup. Ja sam kao CTO plaćen za svoj rad u tom startupu, vjerojatno nešto manje nego gazda misli da moj posao vrijedi pa sam “dobio” monopoly money koji bi me trebao motivirati da pridonesem uspjehu startupa….

          Slažem se da Wolff nije taj slučaj on je prema tvojim informacijama kupio svoje radno mjesto u Mercedesu. A ja ti kažem da ne bi bio nečuven i nikad viđen slučaj “poklanjanja dionica/kupovanja po simboličnoj cijeni” pogotovo u nečemu što nije profitabilno i treba dovedenog čovjeka motivirati da doprinese profitabilnosti (to je recimo moj slučaj – jer startup za koji radim tek treba postati profitabilan).

          O Steineru neću jer mi je blesavo da branim čovjeka kojega sam govorio da je klaun, ali ostaje činjenica da je on bio prvi zaposlenik Haas F1 koji je zapošljavao i organizirao sve ostalo i ne bi bilo nečuveno da je “dobio” vlasnički udio, po modelu koji sam ti gore opisao. Činjenica da toga nema, govori ponešto i o gazdi Haasu. F1 momčadi nisu nogometni klubovi kojima se brzo mijenja forma promjenom trenera, pa mi se čini da će guzda opet izgubiti strpljenje prije nego će Japanac išta uspjeti napraviti pogoovo ako i dalje Haas bude imao zmiju u džepu.



          2

          1
  5. Stefan Bellof
    pigmalion Prikaži

    @Har Kl i @wapi

    Toto Wolff je veća lisica od Bernie Ecclestonea. Bez obzira što je vuk po prezimenu.
    Taj “vješti” Austrijanac je došao u F1 da se obogati.
    Toto je teški ziheraš. Mercedes je apsolutno bio par koraka ispred sa razvojem motora u odnosu na ostale.
    To su one sive zone, koje izgledaju i zvuče kao puka nagađanja.
    Ali povijest će pokazati da je Mercedes varao. I samo posebne osobe su imale info o motoru.
    Mi obični smrtnici to nagađamo. Ovo vrijedi generalno za sve stvari što su se dogodile u F1, onako inkognito, a kasnije se pokazalo varanje i mazanje očiju. I ne samo u F1.

    Toto nikada ne bi ušao deal sa Mercedesom bez insiderskih informacija.
    Niti bi prvo “učio školu” u Williamsu.

    Isto vrijedi i za Lewisa Hamiltona. Ne bi on dolazio u Mercedes, bez tih inih informacija i garancija.

    Za mene, svakim danom Nico Rosberg ( ex Barbika ) je sve bolji (ex) vozač.

    I ovo je točno.

    F1 momčadi nisu nogometni klubovi kojima se brzo mijenja forma promjenom trenera, pa mi se čini da će guzda opet izgubiti strpljenje prije nego će Japanac išta uspjeti napraviti pogoovo ako i dalje Haas bude imao zmiju u džepu.

    Gene Steiner je čovjek i ljudina. Za razliku od Toto Wolffa. Iako njih dvojica ne mogu ići na vagu, i mjeriti se. Premda su obadvojica ljudska stvorenja.



    1

    1
    • Pirelli Wet
      r2d2 Donator Prikaži

      F1 momčadi nisu nogometni klubovi kojima se brzo mijenja forma promjenom trenera, pa mi se čini da će guzda opet izgubiti strpljenje prije nego će Japanac išta uspjeti napraviti pogoovo ako i dalje Haas bude imao zmiju u džepu.

      Taj poslovni model, budući da pravila dozvoljavaju, su isto preuzeli od Ferrarija! :)



      1

      1

Pročitajte više o idućim temama:

Reagirajte na ovaj sadržaj:

Novo na forumu Otvori

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Pridruži se eri Formule 1

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2014.