Prošao je i 55. rođendan za mnoge najvećeg svih vremena, Michael Schumachera. Nažalost, od skijaške nesreće koja se dogodila krajem 2013. njegovi rođendani nemaju pretjeranog slavljeničkog tona te se heroj mnogih bori za oporavak uz podršku svoje obitelji. Iako vrlo malo informacija izlazi u javnost o njegovom stanju, nije teško za zaključiti da su šanse za potpuni oporavak gotovo i nepostojeće. No ipak Michael Schumacher zaslužuje da ga pamtimo po lijepim stvarima jer je on svim F1 fanovima donio mnogo lijepih i velikih stvari kojih ćemo se rado sjećati, pogotovo fanovi Ferrarija. 91 pobjeda, 155 podija, 68 pole positiona i 7 naslova je impresivna statistika, no Schumacher je u baštinu ostavio puno više od navedene statistike, a u to se ubrajaju kirurška preciznost u svakom trenutku, kišne velemajstorske utrke, rijetko viđena brzina u jednom krugu, neviđena trkačka inteligencija te borba do samog kraja svim snagama, čak i kad karte u ruci nisu najbolje. Zbog tih karakteristika smo svjedočili njegovim majstorijama na VN Belgije 1992. i 1995., VN Španjolske 1996., VN Monaka 1997., VN Francuske 2004. i tema dana VN Italije 2000. godine. Na prvu to svakako nije toliko pamtljiva utrka Crvenog Baruna, no zbog situacije i onoga poslije nje zaslužuje da bude spomenuta.
Uoči utrke Mika Hakkinen je vodio u poretku sa 6 bodova ispred Michaela Schumachera. Iako to na prvu ne zvuči puno, no uz tadašnji ne baš bogat sustav bodovanje, Schumacherova samo 2 druga mjesta uz 3 odustajanja u posljednjih 5 utrka je izazvalo paljenje sirena za uzbunu u Maranellu, pogotovo što je u tom razdoblju Mika Hakkinen ostvario 2 druga mjesta i 3 pobjede te se činilo da nema namjeru stati, što je stvorilo jako velik pritisak u taboru talijanske momčadi. Kao dodatno ulje na vatru je svakako bila činjenica da je nadolazeća utrka bila u Monzi, u hramu Ferrarija te se od momčadi očekivalo da ode na sve ili ništa, što u navedenoj situaciji nije bilo nimalo lako.
Kvalifikacije su za Schumachera završile jako dobro, obzirom da je Nijemac završio na pole positionu, uz momčadskog kolegu Rubensa Barrichella, a njegov prvenstveni suparnik Mika Hakkinen je zbog problema s upravljanjem i pritiskom goriva završio na 3. mjestu te je startao iz 2. reda, pokraj Villeneuvea u BARu. Start je za Nijemca bio jako dobar, no u Variante della Roggia dolazi do jako teškog sudara koji je nažalost odnio jedan ljudski život. U pokušaju da vrati izgubljene pozicije, Rubens Barrichello s unutarnje strane zavoja pokušava prestići Trullija u Jordanu i u tom trenutku Frentzen dodiruje Trullija sa stražnje lijeve strane koji udara u Barrichella zbog čega se sva trojica izvrću te pogađaju Coultharda. Sva četvorica su odustala uz Pedra de la Rosu koji je završio u zraku, a ubrzo nakon i Herbert zbog oštećenja zbog sudara. Nažalost, prilikom tog sudara je odletio prednji desni kotač na Frentzenovom bolidu na lijevu stranu zavoja i pogodio Paola Gislimbertija, vatrogasca koji se radio na stazi. Od siline udarca doživio je teške ozljede glave i prsta zbog čega mu je pružena prva pomoć i oživljavanje. Ubrzo potom je prebačen u bolnicu, no nažalost tamo je proglašen mrtvim. Valja napomenuti da u tom trenutku nije pokazana crvena zastava, nego je samo izašao Safety Car koji je trajao sve do 11. kruga.
Utrka se nastavila, no ponovno dolazi do odustajanja jednog od vozača budući da je Michael Schumacher prilikom zagrijavanja guma i kočnica kroz pravac između Ascarija i Parabolice značajno smanjio razmak među bolidima iza sebe zbog čega je Button izletio, udario u zaštitnu ogradu i ostao nasukan u Parabolici budući da je pokušao izbjeći Villeneuvea. Safety Car je odradio još jedan krug i utrka se konačno mogla nastaviti. Michael Schumacher je sačuvao vodstvo te je ono iznosilo 1.4 sekunde na početku 13. kruga te ju je polagano povećavao. Tijekom toga stinta, Schumacher je konstantno držao vrijeme oko 1:26 te je u 22. krugu postigao dotad najbrži krug utrke s vremenom 1:26.428 čime je povećao svoju prednost na 5.4 sekunde ispred Hakkinena. Zbog Safety Cara se gorivo u bolidima nije toliko potrošilo te je Michael Schumacher ušao u box po nove gume i gorivo tek u 40. krugu te je nakon zamjene guma i točenja goriva koje je trajalo 7.2 sekundi izašao s 13.6 sekundi iza Hakkinena te je odmah pritisnuo kako bi smanjio zaostatak. Hakkinen ulazi u boks u 44. krugu te je bio u boksu 6.6 sekundi, no izlazi iz boksa s 12 sekundi zaostatka za Schumacherom i krenuo je u smanjenje vodstva u kojem zapinjao iza backmarkera, a Mazzacane mu je stvorio najviše problema. Iako je u 50. krugu postigao najbrži krug s vremenom 1:25.595, ipak završava utrku iza Michaela Schumachera s 3.8 sekundi zaostatka, a na postolju im se pridružio Ralf Schumacher u Williamsu.
Ovo je bila Schumacherova 41. pobjeda, čime se izjednačio s Ayrtonom Sennom, trostrukim svjetskim prvakom koji je izgubio svoj život na VN San Marina 1994. godine praktički pred Schumacherovim očima budući da je Schumacher bio malo iza njega u trenutku sudara u zavoju Tamburello. Kad je netko od novinara na press konferenciji poslije utrke rekao Schumacheru da se izjednačio s Ayrtonom Sennom te ga pitao koliko mu to znači, Schumacher se rasplakao te ga je Hakkinen odmah počeo tješiti te ih je zamolio da nakratko preskoče pitanja za Schumachera, vidjevši koliko Michaelu emocionalno znači taj veliki uspjeh, biti jednak svome bivšem rivalu i uzoru. Inače, u jednom od intervju godinama prije, Michael Schumacher je rekao da ga je Sennina smrt dugo proganjala zbog čega nije mogao mjesecima spavati bez noćnih mora i da je dugo vremena u svakom zavoju staza vidio jako puno načina kako može završiti kao Senna.
Da, ova pobjeda u nekim aspektima možda nije njegova najbolja utrka koju je odvozio, no sa psihološkog aspekta ova utrka je zapravo jedna od njegovih najbitnijih utrka u kojoj smo, po mom mišljenju, dobili Schumachera kojeg ćemo gledati tijekom Ferrarijeve dominacije. Hladan, nemilosrdan, proračunat, koji uvijek isporuči kad je najvažnije i koji neće tako lako puknuti pod pritiskom kad nije situacija po njegovom, što se do kraja sezone pokazalo pobjedama u sve tri posljednje utrke te sezone i najbitnije, osiguravanjem naslova na VN Japana, svog prvog nakon 1995. i prvog vozačkog za Ferrari nakon 1979. godine. No isto tako, vidjeli smo da se ispod hladnokrvnog odijela i kacige krije netko tko je kao i mi, čovjek od krvi i mesa koji ima emocije te ih iskazuje. A o Hakkinenovom potezu se nema što puno reći, koliko je on velik vozač, pokazao je tim činom i da je jednako i velik čovjek, jer tješiti svog rivala u teškom trenutku pred očima cijelog svijeta te ga na neki način štititi ne može svatko.
U ovom trenutku nije baš moguće zaželjeti Schumacheru oporavak obzirom na situaciju, ali mogu mu poželjeti život bez neke prevelike muke i boli. On to zaslužuje i vjerujem da mu svaki čovjek to želi, a njegova obitelj i prijatelji čine sve što je u njihovoj moći kako bi mu to omogućili. Možda on sad to ne iskazuje fizički, siguran sam da osjeća zahvalnost i ljubav prema njima, jer ipak je on čovjek od krvi i mesa. Baš kao što je to pokazao te 2000. godine u Monzi.
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.
Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Mislim da je je riječ “oporavak” loša i varljiva u slučaju Schumachera. I da je mogao hodati bio bi kao onaj hokejaš Vladimir Konstantinov nakon nesreće u limuzini kada je imao gadnu ozljedu glave pa trajno ostao s veoma smanjenim moždanim sposobnostima.
U Schumacherovu slučaju bih rekao da je situacija još i gora. Nema tu oporavka. On je malo kompliciranija biljka, ali to je to. Za sve nas koji poštujemo lik i djelo legende i gladijatora možemo reći da je Michael umro 2013. godine i to bi bilo najbliže istini.
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Još uvijek ne mogu vjerovati da se to dogodilo. U to doba dok je još meni bio bitan teletekst, otvorio sam RTL teletekst i pisalo je crvenim slovima Schumacher kritično. Sve poslije bila je samo lažna nada. Da budem iskren, F1 sam prestao pratiti pozorno baš nakon 2006. Schumacher se povukao, Jordan nestao godinu ranije. Mislim da je to bilo i vrijeme nestanka F1 sa HRT-a. A onda kad je Schumacher objavio da se vraća 2010. to je za mene bio pravi revival. Navijao sam za njega duplo više nego ranije. Od 2010. do sada sam pogledao valjda 90-95% utrka, Schumacherov povratak je i mene vratio pred ekrane. Kad smo skijali oko 2001. blizu Madonne di Campiglio, sama činjenica da je Michael na skijalištu i da su ga uslikali ljudi koji su bili skijati u našem društvu (mi ga nismo na žalost sreli) bilo je kao da je bog prisutan.
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Da su ga dali bilo kojem doktoru na Rebru danas bi bio ok.
2
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Nevjerojatno je koliko dobro obitelj čuva tajnu oko njegovog stanja i 10 godina od nesreće. Nema slika, nema konkretnih izjava, ništa nije iscurilo.. Iz dokumentarca se po izjavama osjeti da je njegovo stanje nepopravljivo, ali nema one definitivne potvrde niti će je ikada biti.
To mi je kao navijaču jako bitno jer pamtim ga po vožnjama i pobjedama. Takvu sliku Michalea zauvijek želim ostaviti u glavi i na tome im veliko hvala.
13
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Samo će jednog dana izjaviti; umro je. I to će biti – to.
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Pored njegove nesreće još mi je nepojmljivo da nema Colina McRaea i Kobeja… :(
Tko zna koliko bi Michael utjecaja imao u F1 i kroz vozačku mirovinu, možda bi gledali skroz drugačiju F1 da recimo Lewis nije došao u Mercedes i sl.
2
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Nema ni Nickyja Haydena ni Richarda Burnsa. A već je dosta prošlo i od Julesa Bianchija.
3
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Sjećam se te presice kao da je jučer bila i sad kad vidim da su prošla dva desetljeća dođe mi da zaplačem.Danas postoje brojne analize njegovog stila vožnje i kada to pogledaš vidiš kolko je stvarno bio nadljudski brz i spojen sa bolidom i stazom.
7
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Također, Ante…… hvala ti i za ovaj tekst. 👍👍
5
1