Todt: Rezultati VN Singapura 2008. trebali su biti poništeni

Izdvojeno

Ante Vetma

Prije 3 mjeseci 1 min 10 komentara

U jeku tužbe Felipea Masse vezano za gubitak naslova 2008. godine zbog namještene utrke u kojoj je pobijedio Fernando Alonso u Renaultu – svoje mišljenje je dao i Jean Todt, bivši predsjednik FIA-e i Ferrarija.

Podsjetimo, na toj utrci se Nelson Piquet junior namjerno sudario kako bi izazvao sigurnosni automobil i pomogao timskom kolegi Fernandu Alonsu koji je imao strategiju vrlo ranog odlaska u boks. Piquet je izvrtanje isprobao na treningu kako bi u utrci sve pošlo po planu, što je na kraju i bio slučaj, te je Alonso pobijedio.

Todt je na kraju 2007. godine otišao s mjesta predsjednika Ferrarija i tri godine kasnije postao predsjednik FIA-e, a za vrijeme “crashgatea” sportom je vladao Max Mosley.

Todt je za La Stampu rekao da ne želi biti uvučen u kontroverze koje okružuju taj sličaj, ali priznaje da je sve skupa bilo “psihološki vrlo teško za Massu”.

“Možda smo mogli postupiti čvršće kad je priča izbila na svjetlo dana.”

“Nema sumnje da je Velika nagrada Singapura bila namještena i da je trebala biti poništena.”

Jean Todt

Povezani članak Podsjetnik na zločin bez kazne


Komentiraj

10 komentara

  1. Pastor Maldonado
    perodeformero Prikaži

    Rezultati “utrke” iz Spa trebali su biti poništeni kada bolidi zbog velike kiše nisu odvozili niti jedan krug bez sigurnosnog auta.
    A i sigurnosni auto je uzašao točno x minuta prije nego što bi utrka po pravilima morala biti prekinuta zbog mraka.
    Izašao je samo zato da bi kružili par krugova i da bi se stekli uvjeti za dijeljenje bodova.
    Prevara navijača koji su satima kisnuli.
    Prebacivanje utrke na ponedjeljak kompanijama nije dolazilo u obzir jer su termini bili popunjeni s drugim financijskim vrijedim sadržajima.
    Članove FIA-e je davno trebalo raspustiti i napraviti potpunu reorganizaciju.
    Tada nam Amerikanci predvođeni naftni lobijem ne bi ukrali Europsko dijete, Europsko zlato, Europski proizvod koji je zasjenio sve formate utrka na svijetu.
    U Europi je uvijek trebalo biti odvoženo 2/3 utrka, a ostalo gostovanja po svijetu zbog reklame. Bez dugogodišnjih ugovora
    Mogli su voziti svake godine na nekoj drugoj svjetskoj stazi.
    Kolika korupcija vlada mogli smo vidjeti kada nisu produžili ugovor sa genijalnom stazom u Turskoj jer su im postavili nemoguće uvijete nakon što su Turci izgradili ultramodernu fantastičnu stazu.
    Drago mi je da sam većinu života živio kada je Formula 1 bila Europski san i kada sam mogao za 100-200 maraka gledati utrke u živo sa kvalitetnih mjesta (ovisno o državi)
    Danas ne možeš niti sa tisuću eura dobiti mjesto s kojeg se vidi bar pola staze.



    10

    4
    • Alain Prost
      Alain Prost Prikaži

      Pero, mogao si koju o Singapuru.



      2

      0
    • Michael Schumacher
      27Ferrari28 Donator Prikaži

      Al Pero ne možeš očekivati da će F1 biti zauvijek romantična uspomena naše mladosti. Kao i svi sportovi i F1 evoluira kako bi preživjela. Mijenja se i ono što je nekad meni bilo super nekome nije i nekom je baš ovo danas zanimljivije od onog prije. Svatko je iz nekog posebnog razloga počeo pratiti F1. Ista stvar kao i sa vozačima svaka generacija ima nekoliko top vozača oko kojih su se koplja lomila. Isto tako i FIA je puno lobija interesnih skupina i svega ostalog što ide uz visokoprofitabilni “sport”. (ako ga još možemo nazvat sportom). Odluke koje se donose u duhu Pravilnika nekad izazivaju gađenje ili u najmanju ruku par upitnika iznad glava. Postoje i neke koje su odlučivale o prvenstvima, ali sve to proizlazi iz opsežnih Pravila koja nosi sport. Timovi rastežu pravila ili tumače na svoj način, uvode novotarije koje onda FIA zabranjuje, bolidi su nekad poluilegalni. U nogometu su uveli VAR pa opet suci odlučuju i opet na štetu malih. Ako ćemo se vraćat na početak sami korjeni i leže u Europi zbog proizvođača motora, ali isto tako i Amerika je oduvijek imala bogatu automoto tradiciju. Također i Japan. Opet kažem s vremenom se motosport razlio i po drugim kontinentima i ograničit na samo Europu bi bilo sebično. Trebaju li Arapske zemlje imati utrke samo zato što imaju novaca je opet tema o kojoj se može polemizirati ali vjerujem da su potrebne zbog samog opstanka sporta u današnje vrijeme.
      Još samo da se osvrnem na Crashgate. Moje je mišljenje da je sad već to voda ispod mosta i uz svu ljubav prema Massi nebi trebalo oduzimati LH naslov. ali moram priznat ideja iza samog čina je luda. Znači ne ideš sa premisom izbacivanja bolida direktnim sudarom nego perfidno preko udarca u zid. Uopče ne znam s čime to usporedit.



      4

      0
  2. Formula1
    Zeko Prikaži

    naj jače mi je kad kažu da teorije zavjere ne postoje LOOL



    2

    2
  3. Fernando Alonso
    junior Prikaži

    Ja sam uvijek za pravdu…ali postoji ali.
    Onda bi trebalo sve greške, prevare, spletke i prevare ispraviti do pocetaka F1 1950.



    4

    0
    • Pastor Maldonado
      perodeformero Prikaži

      Treba spustiti nos i priznati problem. Onemogućiti ga pravilima i ispravnom obukom sudaca.
      Svako mijenjanje rezultata unatrag nikome ništa dobro ne može donijeti.
      Samo kaos. Kao što kažeš, a što je bilo 70 i.. a što je bilo 60 i..



      6

      0
      • Formula1
        Zeko Prikaži

        baš to.
        a i taj Todt je seronja.
        šta nije to izjavio onda kad je trebao.
        naravno da nije, jer se bojao da ne izgubi radno mjesto.
        sad ga očito boli jer je stari prdonja i vjerojatno mu ne igra više toliko stolica u toj mafijaškoj organizaciji.



        6

        1
        • Fernando Alonso
          junior Prikaži

          Istina…kako sada stvari izlaze na vidjelo pitam se jel postoji itko ko nije znao za taj skandal u to vrijeme. To je tolka organizacija iza svega koja radi u sjeni koju ne vidimo da ne zelim ni razmisljati o tom.
          Makar ajde barem si međusobno podmecu noge. Vecina tamo zna koja su pravila igre.
          Vise mi smeta recimo ovaj incident u Las Vegasu gdje su potjerali gledatelje.



          2

          0
    • Kako su Lance Armstrongu oduzeti naslovi na Tour de Franceu?



      2

      1

Pridruži se eri Formule 1

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2014.