Vasseur i Wolff se slažu: Verstappen je jedini vozač koji je svakog vikenda izvlačio sve iz bolida

Izdvojeno

Ante Vetma

Prije 3 mjeseci 2 min 26 komentara

Šefovi Ferrarija i Mercedesa su priznali da je Max Verstappen bio jedini vozač koji je ove sezone svakog vikenda izvlačio maksimum iz svog bolida.

Iako je pobjeda u 21 od 22 utrke impresivan rezultat, još je impresivnija činjenica da je čak 19 od tih 21 uzeo upravo Verstappen. Sergio Perez uspio je pobijediti u Saudijskoj Arabiji i u Azerbajdžanu. Štoviše, Perez je posljednji put u prvom startnom redu bio u sad već davnom Miamiju.

S druge strane, Ferrari i Mercedes su kroz sezonu viđali promjene u formi svojih vozača.

“Mislim da je Carlos bio vrlo jak nakon ljetne stanke, a Charles je letio u posljednjih šest ili sedam GP vikenda. Sve u svemu čini mi se da je naša procjena bila dobra.”

“Dok je Max imao ugodan razmak od sebe do najbliže pratnje – vozači iza njega su bili blizu jedan drugom i najmanja promjena u samopouzdanju je mogla značajno utjecati na rezultat.”

“To je istina za svaku ekipu osim za Maxa. Svi su na gridu imali uspone i padove tijekom sezone.”

“Ponekad je razmak desetinku ili desetinku i pol, a to može biti jer vam se sviđa staza ili postavke bolida tog dana. To može biti razlika između P2-3 ili P10, što je skoro katastrofa.”

Frederic Vasseur

U Mercedesu je Lewis Hamilton završio sezonu s nizom izvan top 6, ali je ranije tijekom godine imao bolje rezultate od Russella, što je očigledno i po konačnom poretku.

“Teško je shvatiti da dobri vozači u ekipama imaju oscilacije u performansama. Vidjeli ste to ovog vikenda sa Sainzom i Leclercom, vidjeli ste to s Georgeom i Lewisom, Oscarom i Landom.”

“Očit primjer su Perez i Verstappen. Perez nije sekundu sporiji sporiji od Maxa. Prema tome, što je to?”

“Vidjeli smo da prednost unutar ekipe ide s jedne na drugu stranu i obrnuto. Mislim da je poanta u gripu kojeg pružaju gume. Ako uspijete bolid dovući u idealno stanje – na toj platformi možete graditi u nastavku vikenda i tad možete izvući performanse.”

“Ako niste u tome uspjeli – brzine jednostavno nema. Nemam objašenjenja za to. Mislim da je ove godine Max jedini koji je shvatio ove gume.”

Toto Wolff

Komentiraj

26 komentara

  1. Pastor Maldonado
    perodeformero Prikaži

    Slažem se.
    Svi ostali su imali ili svoje bljeskove ili svojom greškom loše utrke, izlijetanja……
    Max nije griješio.
    Možemo govoriti koliko je bolid bio bolji,. ali ovisno o stazama na nekima nije mogao pobjeći. Ušao bi u cilj sa par sekundi prednosti.
    Sve jedno nikada ga nismo vidjeli da se “slučajno” prekoči i ode u šljunak ili prerano da gas pa se zavrti ili ovo ili ono.
    Max je sezonu odvozio bez greške.



    5

    3
  2. Fernando Alonso
    Alonso king Prikaži

    Fantasticna, moglo bi se reci i besprijekorna sezona jednog vozaca. Prije svega, ova 2023. bila je dominacija Verstappena, a ne Red Bulla kao momcadi. Covjek je komotno mogao pokupiti svaku utrku izuzev Singapura nagradu za vozaca dana i to potpuno zasluzeno.

    Cinjenica da su od pocetka 2022. Hamilton, Russell (Mercedes) i Alonso (Alpine, Aston Martin) imali vise ulazaka u Q3 od Pereza puno toga govori – mozda vise o Perezu i njegovoj formi nego li formi Red Bulla, ali po mojem misljenju ovo bez Maxa ne bi bilo niti priblizno onome sto je Mercedes radio 7 godina u sportu.

    Dakako, Red Bull je ove sezone bio fantastican (najbolji) bolid koji je i omogucavao Maxu da bude u svojoj kategoriji i koji je omogucavao izvlacenje maksimuma. Hamiltonova, Alonsova i Norrisova (barem veci dio nje) sezona takoder bi se mogla okarakterizirati kao izvlacenje maksimuma, no cak i kada su spomenuti zaista cijedili zadnji atom snage to nije bilo dovoljno za pobjediti Maxov Red Bull. Zajedno s time, prostor za greske bio je znatno veci zbog performansa bolida.

    U svakom slucaju, voljeli ga neki ili ne, kapa dolje za sezonu koju je Verstappen odvozio. To sto su neki kvazifanovi odlucili da je ovo najdosadnija sezona ikada nakon prve tri utrke samo potvrduje cinjenicu da ih osim borbe za prvo mjesto nista drugo i ne zanima. Izuzevsi Maxa sezona je zaista imala svoje uspone i padove, legendarne momente, nevidena razvijanja/degradiranja performansi i vjerojatno najmanje razmake ikada u povijesti (kako u kvalifikacijama tako i u uvjetima utrke). Uz malo srece 2024. bi mogla biti fantasticna sezona.



    14

    5
    • Perez – užasan u kvalifikacijama, ali zato daleko najviše pretjecanja u cijeloj sezoni i nakon Maxa, naravno, najmanje puta pretjecan od drugih. Drugo mjesto u ukupnom poretku teško da je ozbiljnije došlo u pitanje.
      Red Bull – uz najdominantniji race pace bolid – jednako važno i najkonstantniji kroz sve utrke. Čak i da Maxa makneš iz jednadžbe, teško da možemo zamisliti vozački naslov iz druge momčadi. Nekima je lakše voziti za osrednju momčad i iz vikenda u vikend se boriti za maksimalizaciju bodova, međutim kad dođu bolid koji je sposoban za najviše, jednostavno pregore ili budu pobjeđeni od boljih. Znam da se mnogi neće složiti, al ja i dalje ne mogu zamisliti Sainza ko ozbiljnog konkurenta Maxu. Leclerca mogu, ali pod uvjetom da momčad bude na svim razinama konkurentna, uključujući i podršku voaču unutar momčadi kao što ima Max.

      Naravno, Max je odvozio fenomenalno. Ima punu podršku momčadi, sjedinjen je s bolidom i zapravo je teško reći koliku tu još ima “lufta” jer ozbiljnije nije bio ugrožen cijelu sezonu i vjerojatno su mu jedini pritisak u sezoni stvarali novinari s napronim pitanjima. Čak i da se netko približi tu je momčad koja radi i misli na sve.

      O usporedbi dominacije s Mercedesovom nebi previše jer je dosta već napisano, samo mi se čini da je zbog drugačijih bolida razlika (u sekundama) između svih manja. Ta konstantna Red Bulla kroz sve utrke je zastrašjuća. Djeluju kao da u potpunosti vladaju bolidom, a i nisu se pretrgli u nadogradnjama. Još Max kaže da su malo radini na poboljšanju starta utrke, jer eto, da ni tu ne bude iznenađenja. Na račun te konstante moglo bi se zaključiti da nebi trebali biti ozbiljnije ugroženi iduću sezonu, al ko zna.. S pritiskom počnu i greške, a hvalospjevi bivaju sve tiši. poZDrav


      0

      0
  3. x1

    Ne slažem se, na dvije utrke je Perez pokazao da može više. Znači nije na svakom vikendu izvalčio maximum. Isto tako na utrkama gdje je lako pobijedio sigurno nije ganjao bolid do maximuma. Najlakše je onom na vrhu izvalčiti maximum kad ne znamo koji mu je maximum a on zna da mu ostali ne mogu nista . Tako smo mislili za Lewisa pa su nam par godina poslje otkrili da su dozirali snagu po potrebi. Onaj tko ima lošiji auto on pokusava doći do maximuma i voziti na limitu. Onaj tko ima najbolji bolid može voziti lagodnije bez presinga jer zna da ima sve pod kontrolom. To je radio i Schumi Vettel Ham pa sada Max. Kad bolid RBa nije bio ovo sto je danas i Max je radio greške kao na traci. Itekao u toj dominantnoj sezoni ima RB svoje prste. Niti jedan vozac nije toliko dobar da pobijedi na 19 utrka svojom zaslugom. Rb je bio ove godine bez konkurencije i to je to. Singapur je bio iznimka i možda profulan setup. No pripisivati ovo samo Maxu je van svake pameti. Kako to nije radio prije koju god? Ham zaboravio voziti a Max naucio? Ne nego su zamjenile njihove ekipe uloge, lovac je postao lovina. A vozač kao Max to jako dobro koristi i nema dostaojne konkurencije u svojem timu i to je to. Max je u prvih 4,5 godina za RB uzeo 10 utrka a sada ove godine 19. To je razlika do bolida. Max je izvrstan vozač , no sad vi koji ste cvilili na hvalospjeve na Lewisa radite isto što su radili njihovi navijači scojevremeno. Da je “Perez” sjedio pored Hama 2014-16 isto bi tako izgledale i te sezone za Hama i Merc. Ovakve brojke se ne ostvaruju sa bolidom koji ima konkurenciju. I da nebi bilo zabune, Max je bez obzira na to odvezao bezprijekorno i stvarno bez greške. No opet pojedinci u toj hvali pretjeruju. Više se Sainz oznojio za onu jednu pobjedu nego on za 10. Vrhunska ekipa, vrhunski stroj i vrhunski vozač i onda imamo ovo. Čovjeku se čak ni bolid nije pokvario tokom sezone kao mnogima prije u dominantnim godinama. Svašta se moralo poklopiti za ovakve brojke.



    22

    4
    • Max Verstappen 1
      vlado Pretplatnik Prikaži

      “Onaj tko ima najbolji bolid može voziti lagodnije bez presinga jer zna da ima sve pod kontrolom.” Otkrivas toplu vodu?
      “Kad bolid RBa nije bio ovo sto je danas i Max je radio greške kao na traci.” Nije istina.
      “No pripisivati ovo samo Maxu je van svake pameti.” Tko to radi?
      “Više se Sainz oznojio za onu jednu pobjedu nego on za 10.” Povrsan usporedba. I bez potrebe.
      “Svašta se moralo poklopiti za ovakve brojke.” Dobro jutro. Ali nije slucajnost, ovo je timski sport.



      4

      3
    • Dietrich Mateschitz
      Ante Vetma glavni urednik Donator Prikaži

      Da je “Perez” sjedio pored Hama 2014-16 isto bi tako izgledale i te sezone za Hama i Merc.

      Sjedio je “Perez” pored Hama 2017.-2021. pa te sezone nisu izgledale ni blizu uvjerljivo kao ova.

      Više se Sainz oznojio za onu jednu pobjedu nego on za 10.

      Računaš li recimo Nizozemsku među tih 10?

      Poanta valjda – ne treba pretjerivati ni u jednom ni u drugom smjeru. Max je u bolidu koji je manje dominantan od nekih nedavnih Mercedesa napravio nemoguće brojeve. Naravno da je tu i sreća s pouzdanosti, ali to ne umanjuje sve što je napravio.



      8

      4
      • Ante , nećemo se lagat. Bottas je za Pereza bio svemirski brod naspram yuga 45. Onaj je barem ponekad djelovao kao da može parirati Lewisu. Ovaj ne može ni to. Bottas je često bio u vrhu kako u kvalama tako i kroz utrku. Druga stvar onda je Merc imao preko pola godine dobre konkurencije u vidu Ferrarija i ponekad RBa, pogotovo 17 i 18. Neusporedivo sa ovom situacijom. Rb je odličan stroj a Perez očajan u kvalifikacijama gdje si kompromitira cijeli vikend jer bi bio po 5-10 mjesta iza kolege na startu jako često. I samim time jednostavno Maxu nije mogao nista. Perez kako je vozio ove godine da nije sjedio u RB u vjerovatno bi na kraju godine bio van top 10. Jedno je pobjedivati sa bolidom koji pobijedi 21 utrku od 22 a drugo ono što je napravio Sainz. Ne kažem ja da se na nekim utrkama Max nije morao potruditi za pobijedu jer je. I kao sto sam rekao, odvezao je vrhunsku sezonu no to sto je Perez očajan ne znači da je Max sada za klasu bolji od ostalih jer nije. 2021 je između njega i Lewisa odlučio Latifi. E to je prava razlika između top vozača, odnosno nijanse, malo sreća .Bilo je tako jer su bolidi bili ovisno od vikenda do vikenda brži malo jedan pa malo drugi. I sad je Perez no2 u poretku a realno nije ni u top 10 vozača na gridu. Max je top klasa koja sa ovakvim bolidom dominira. Niti jedan vozač ne moze dominirati ovako bez dominantnog bolida. Hamilton je imao od 14 do 16 dostojnu konkurenciju ma što i tko mislio i Rosbergu. Da je bio neki njojo kraj njega tih godina samo kvarovi bi mogli rijesiti to da nemaju sve pobijede koje su i ostvarili izuzev kvara i sudaranja izmedu njih dvojice. Istina je da je Merc imao dominantniji bolid u smislu prednosti nad drugima u brzini ali je i postojala kakva takva konkurencija u vidu timakog kolege 3 godine pa onda donekle do singapura 17 i 18 od strane Ferrarija a nerijetko bi im i RB pomrsio račune. Ako su u nekim utrkama Alonso Noris Leclerc mogli sa 3,4,5 bolidom po brzini biti u 5-10 sekundi do Maxa znaci da nije ni on nikakav vanzemaljac nego da jednostavno drugi nisu imali alat tokom godine za neku poštenu borbu. Ono što mi je glupo da se sad pravi od Maxa nesto sto to nije bio dok nije imao ovakav bolid. O čemu mi pričamo. U ove dvije godine je ostvarivao pobijede sa startnih mjesta 11 i 14 ako se ne varam. Uz to sve je RB odradio sezonu bez kvara što je bilo čak i za onaj nedodirljivi Mercedes teško izvedivo.



        2

        2
        • Dietrich Mateschitz
          Ante Vetma glavni urednik Donator Prikaži

          Ali kako to da je Perez odjednom očajan iako ga se uvijek nazivalo solidnim vozačem? Kako je Gasly odjednom postao očajan? Albon? Ricciardo? Svi očajni čim Max uhvati zamaha.

          S druge strane, Rosberg odjednom šampion, Bottas “strašno brz u jednom krugu”, Russell budući šampion i slično.

          A da je Max vanzemaljac apsolutno jest, to kažem i ja koji sam mu u početku karijere prigovarao skoro svakog vikenda. On pokazuje koliku je inflaciju u brojevima Lewis postigao u puno jačem Mercedesu. Leclerc uz sav talent jedva ima pozitivan skor protiv Sainza, a on bi kao trebao biti konkurent? Ni blizu, nažalost…



          4

          1
        • Kimi Raikkonen
          drstrain Prikaži

          Mislim da ne uzimate dovoljno u obzir faktor generalnog fokusa i motivacije vozača.

          Martin Kodrić je u podcastu pričao o svojim frustracijama dok je vozio sa Leclercom u ekipi, čak do te mjere da je htio odustati od vožnje jer koliko god da bi brzo odvozio sesiju ovaj bi bio malo brži . Mislim da to dovoljno govori o tome koliko je motivacija i psiha bitna u utrkivanju i teško je prosuditi u ovakvim situacijama tko je koliko dobar ili loš vozač.

          Perez trenutno izgleda smiješan u usporedbi sa Maxom jer je u situaciji da mu je timski kolega jednostavno brži od njega a on po tom pitanju ne može napraviti ništa… to dovodi do frustracija i loših rezultata, koje se samo nagomilavaju i pada u sve dublju i dublju rupu i to se vidi kroz sezonu jer je na početku sezone još koliko toliko mogao i pratiti Maxa prije nego je samo počeo tonuti.

          Lec nije konkurent Maxu jer ne voze uopće u istoj kategoriji.
          Max ima cijelu ekipu iza sebe godinama a Lec ima ekipu koja ga sa pole pozicije u Monacu uspije izgurati na 4. mjesto… Mislim da tu nema neke rasprave, takve stvari se u Red Bullu nikad ne bi desile.

          Max ima jaku glavu i to mu je, uz ekipu, najjače oružje a isto tako reći da Red Bull ove sezone nije bio dominantan bolid je smiješno. Nema manje ili veće dominacije… dominacija je dominacija, bila ona 4 desetinke ili 2 sekunde po krugu… svaki dobar vozač bi to trebao znati iskoristiti što Max izvrsno radi.



          3

          1
        • Ayrton Senna
          Scuderia Prikaži

          Vetma, Ricciardo je koliko se sjećam bio al pari maxu u red bullu (iako je max, mora se priznati, još bio jako mlad), za njega bi se prije moglo reći da je bio očajan u mclarenu protiv norrisa. Koristeći ovu tvoju logiku može se zaključiti da je norris onda najbolji na gridu.
          Također, mislim da red bull (a ne max) ima već dugu tradiciju upropaščivanja svojih drugih vozača, očito je u toj ekipi apsolutno sve podloženo prvom vozaču. Vettel je isto osvajao naslove dok je webber završavao 3., 4. i 6. u prvenstvu.
          Nadalje, koliko je bitan status vozača u ekipi najbolje će otkriti ako pogledamo baš odnos hamilton bottas. Prije 2021. dok im nije voda došla do grla bottas je u utrkama najčešće završavao poprilično blizu hamiltona, čak je 2018. u prvom dijelu sezone izgledao podjednako brz, a 2021. kad je mercedes otpočetka sve stavio na hamiltona (vjerojatno),
          bottas preko noći počinje završavati utrke 30ak sekundi iza hamiltona i ponekad je izgledao pogubljeno. Naravno, mogli bismo to, poput tebe u slučaju maxa, pripisivati nekim nadnaravnim vozačkim močima. Ipak je vjerojatnije da je potpora ekipe u F1 stvarno toliko bitna, da ponekad razlika među timskim kolegama može izgledati veća nego što stvarno je.



          2

          0
        • Sorry ali Rici naspram Maxa nije bio očajan do zadnje sezone. No zadnje sezone za Ricija nije Max uhvatio maha nego je Riciarda uhvatilo 8 dnf a. Perez je solidan i točno to. Nije ni vrlo dobar a pogotovo ne odlican. Ali u kvalifikacijama nije ni solidan nego očajan i upravo te kvale kod solidnog vozača naprave to da izgleda kao drugorazredni vozač. Ja Rosberga nisam nikad podcjenjivao. Onaj tko može u 3 godine lomiti prvenstva sa Hamom u zadnjoj utrci je netko tko je itekako sposoban. To što su ga drugi zvali barbikom, plavušom isl nazivima je pitanje za njih kako i što je bilo i zašto je tako bilo. Ham kad nebi imao svoj dan Bottas je često znao biti tu da pomrsi račune Maxu Vettelu Riciardu. U kvalama je naspram Pereza kao nebo i zemlja. Eto i ti si jedan koni omalovažava Sainza ovom zadnjom recenicom. Noris ima protiv tog Sainza 0-2. Taj Sainz je protiv Verstapena djelovao solidno i bolje od bilo kojih ovih kolega kasnije izizev Riciarda. Leclerc uz sav talent svijeta ima i peha vjerovatno najvise od svih na gridu i kao takav ooet zavrsi od mladih nada najbolje rangiran. Lani je sa Ferrarijem završio ispred Pereza , to meni dovoljno govori koliko je Perez loš. Lani je RB dvije trećine prvenstva bio svijet za sebe i Perez ne uspije biti drugi. Max je generacijski dragulj no isto tako pravu njegovu snagu je teško dokučiti naspram statistički najlosijeg no2 vozača ikad jer nitko nikad nikoga nije ostavio na p2 sa ovolikom razlikom u bodovima. 2021 su Ham i Max dijelile nijanse i da nije bilo za Hama nesretnog Latifija umjesto hvalospjeva Maxu slušali bismo ooet hamertime isl pridjeve. Ono što želim reći je da je najbolji primjer kad su podjenaki bolidi kao 21 da su i vozači tu negdje . Po tebi ispada da je od 2021 Lewis zaboravio voziti a Max dobio nadnarsvne moći? Ja uopće neželim rasprsvljati o tome tko je imao dominantniji bolid od bjih dvojice u erama dominacije RB a i Mercedesa. Poanta je da bez dominantnog bolida momčad ne ostvaruje 21 od 22 pobijede. Ja ne znam dali vi pročitate to što pisete no usporedivati Pereza sa Maxom je kao uspoređivanje kruške i jabuke. I Schumaher je dominirao a Irvine i Bsrichelo nisu završavali svake godine drugi ili imali ovakve ogromne bodovine zaostatke. I Vettel je imao konkurenciju u svojoj eri kao i Alonso u svojoj. Za Lewisa sam nabrojao sve gore. Svi oni su imali dominante bolide neki vise neki manje. No postojale su barem nekakve konkurencije poneku utrku, učestaliji kvarovi, timski kolega itd. USchumaherovo vrijeme se od utrke do utrke odnos snaga mijenjao. Vettelu su sudari i kvarovi donjeli dva puta dramu. Ham je Rosberga tri godine dobivao i gubio u zadnjoj utrci. Sorry ali meni to sve nije ni slično ovogodišnjem Red Bullu . Sto se Leclerca tiče budemo vidjeli kad dobije i ako dobije kako spada bolid u ruke. Lani kad je krenula sezona na prvim utrkama je pokazao da može izazvati Maxa. I Max je izgledao bas poput Leclerca do te već sto puta otpjevane 2021 i onda je RB postao konkurentan a Max nanjušio krv. Sainz kojeg svi podjenjujete je u 6 sezona kontra maxa norisa i Leclerca na scoru 3-3. Taj isti loš Sainz je ove godine 5 bodova iza Landa kojeg mnogi smatraju uz bok Leclercu pa i Maxu i 6 bodova iza Alonsa i Leclerca. Russel je ostao iza. I usudio bi se reći u bolidu koji je veći dio sezonw bio u sjeni prvo Aston Martina pa onda Mercesa i McLarena. McLarenu brojke bi bile daleko bolje ds je tamo bio jedan Sainz umjesto rookia. Sa obzirom na odnose snaga ove godine Sainz nije jedva izgubio samo od Leclerca nego i od Alonsa i Landa. S obzirom na onu glupost sa šahtom u Las vegasu reći ću da je Lando Alonso i Leclerc ispred Sainza za šaht iz las vegasa. To dovoljno govori da taj dečko nije nikakva druga klasa.



          1

          1
        • Kimi Raikkonen
          drstrain Prikaži

          Hmm da, ali tu imaš i Lec DNF na prvoj utrci sa čistog trećeg mjesta.

          S ostalim se slažem.


          0

          0
        • Dietrich Mateschitz
          Ante Vetma glavni urednik Donator Prikaži
          x1

          Kad pričamo o 2018. – imao je i Max 4 DNF, pa je unatoč svom ludilu u tom periodu bio uvjerljivo ispred Ricciarda. Mislim da je svima bilo jasno tko je tu brži vozač, i samom Ricciardu. Da nije bilo tako ne bi pobjegao iz ekipe i uništio si karijeru. O podržavanju i nepodržavanju – uglavnom se podrži onaj tko je brži. Ne sjećam se nijedne ekipe koja je karte bacila na sporijeg vozača.

          Isto tako, kad je borba za naslov onda mi je jasno kako može naginjati jednom nauštrb drugog, ali kod Pereza (i Gaslyja i Albona) ne može biti slučaj o tome jer se oni nisu mogli sastati sami sa sobom ni s bolidom. Ne može te ekipa toliko ne podržavati da imaš P14/9/10/11/11/8, dok istovremeno Verstappen ne ide niže od 4. pozicije na tim utrkama. Mislim, teoretski može, ali je to blesavo zamisliti da bi itko namjerno gubio bodove.

          Po tebi ispada da je od 2021 Lewis zaboravio voziti a Max dobio nadnarsvne moći?

          Ne, odakle ti taj zaključak? Max je i prije 2021. bio bolji vozač od Hamiltona, čiji su brojevi napuhani jer je imao slabijeg timskog kolegu i najdominantniji bolid u povijesti sporta. Čak i Rosberg mu je ukrao jednu titulu, a mišljenja sam da bi ovaj Max njega pobijedio bez ikakvih problema. Možda ne u opsegu kao što to radi Perezu, ali uz Maxa ne bismo nikad pričali o Rosbergu šampionu. 2021. je Max osvojio unatoč onoj lakrdiji s Mercedesovim motorom zbog kojeg su letjeli u završnici sezone i od grida radili smijuriju. To je ono što mislim, a o zaboravljanju vožnje i nadnaravnim moćima je bedasto pisati i ubija volju za daljnjim diskutiranjem.

          Max je generacijski dragulj no isto tako pravu njegovu snagu je teško dokučiti naspram statistički najlosijeg no2 vozača ikad jer nitko nikad nikoga nije ostavio na p2 sa ovolikom razlikom u bodovima.

          Pa zar to nije upravo dokaz o njegovoj snazi? 🙂 Mislim, upravo si rekao da ne možemo donositi zaključak jer je preuvjereno pobijedio timskog kolegu. Nije po duhu svetom postao najlošiji no.2 vozač ikad nego mu je Max dao tu titulu. Zašto Hamilton nije Bottasu to napravio? Ili Rosbergu? Ili Buttonu? Zašto i u drugim ekipama imamo tzv. buduće šampione koji jedva pobjeđuju vozače za koje svi vidimo da nisu ekstra kalibar? Podrška ekipe? Ili je Perez ovo desetljeće i pol slučajno u F1, a Racing Point je 2020. imao toliko brži bolid od svih drugih da ga čak i Perez može dovući do P1 i P2? Ako idemo tom logikom da je dojam o Maxu prepuhan ove sezone radi “prelošeg Pereza” – zar ne dolazimo brzo do takvih slijepih ulica?



          6

          4
        • Ayrton Senna
          Scuderia Prikaži

          Kad već spominješ da je imao i max 4 dnf-a, evo da te nadopunim i kažem da je sam kriv za 2 u bahrainu i baku zbog svojih gluposti, dok ricciardo osim max što ga je udesio, mislim da su bili sve kvarovi.


          0

          0
        • Kad već pricamo o nekim neralnim stvarima i stavovima, onda je logično za zaključiti da nitko ne zna da li je Bottas lošiji ili bolji od Perza. Po prikazanom do sada ja bi rekao da je Bottas bolji podosta. Ti misliš da je Ham solidan vozač koji je imao sreće sa bolidima u karijeri a ja kažem da je imao najteže kolege od svih trenutnih vozača na gridu. Maxu se pripusuju zasluge za ovakav rezuktat jer je Perez bio loš dok kod Hama je totalno obrnuto jer je trebao deklasirsti prvake kao Max Pereza. Mercedes nije imao konkurencije u nekim godinama ali Rosberg je bio konkurencija i to prava. Bottas nije bio konkurentan ali Vettel i Ferrari je. Ricci i Max su uzeli u tom razdoblju cca 17 ili 18 utrka Ferrari slično tome. Mislim da je to kud i kamo drugačiije naspram ove godine. Isto tako mislim da je glupo usporediti tko je bolji posao radio na bazi tko je koliko bio bolji od Pereza ili Bottasa Gaslya Albona Buttona itd. Nisu imali iste kokege da se moze povuci neka postena paralela. Poanta mojih komentara je da je i Max ove dvije godine imao dominantan bolid. I to je to Lp



          4

          0
        • Vetma Pereca su solidnim vozačem nazivali samo oni što su tako nazivali i Hulkenberga i sličnu mrtvi prosjek ekipu. Tko god je gledao ozbiljnije F1 nije za Pereza rekao da je solidan vozač sposoban za išta više osim povremenog bljeska.


          0

          0
      • Ayrton Senna
        Scuderia Prikaži

        Ne možeš uspoređivat 2017.-2021. s ovogodišnjim red bullom. Vettel je 2017. bio prvi nakon 14 utrka i da nije bilo nesretnog sudara u singapuru (gdje bi povećao prednost nad hamom) i kvara u maleziji bilo bi neizvjesno do kraja. 2018. također ferrari vrlo konkurentan sve do singapura kad su zeznuli s nadogradnjama. Tako da te 2 sezone ni u kojem slučaju nisu dominantne. U razdoblju koje si naveo dominantne su sezone 2019. i 2020., međutim 2019. u puno manjoj mjeri nego ova red bullova (tko je gledao utrke znat će).
        Također, što je bilo u Nizozemskoj?



        6

        0
    • Sebastian Vettel 5
      battery992 Prikaži

      Potrebno je pogledati GP Brazil 2021… To je dominantan bolid…
      A uzgred:
      Valtteri Bottas (2019) – 21 utrka – 4 pobjede/15 podija – 5PP>71%
      Valtteri Bottas (2020) – 17utrka -2 pobjede/11 podija – 5PP>78%
      A Perez je za ’22. na 50% i za ’23. na 40% podija…

      Najbolji bolid da. Ali ne dominantan kao Merc ’19. i ’20. ni blizu onome čudovištu iz ’14. i ’15.

      Događa se ista priča kao 2010.-2013. kad je Seb dominirao. Britanska medijska mašina ne može preživjeti dominaciju nekog drugog dok je Lewis u F1. I tada je bilo RB i Adrian Newey, priča svatko bi s tim bolidom mogao dominirati…

      https://youtube.com/shorts/J8cIe3LdLHc?si=bcGxhbq0vKFs6iQe

      Tako je i sada, na svaki način se pokušava Maxov uspjeh umanjiti. Od prilike kao kad Messi zabije 73 gola u sezoni, a ekipa kaže lako je u Barceloni, nema konkurencije u LaLigi, a te godine ligu osvojio Real oborivši rekord za broj bodova i broj postignutih golova…



      6

      5
  4. Fernando Alonso
    junior Prikaži

    Max je u bolidu kakvi su i drugi vozaci imali nekad u smislu dominacije. Sad više ili manje od drugih ne treba ni razmisljat kad vidimo rezultate koje je postigo…koji su toliko iznad sveg onog sto je postignuto. Što naravno ne znaci da je bolji od nekih vozaca nego jednostvano je u pravom bolidu, u pravo vrijeme i u formi zivota i mentalno toliko stabilnom stanju i privatan zivot mu je idila. A volja za utrkivanjem i dalje ogromna i ne dopusta si opustanjw ni kada je osvojio naslov. Sve se poklopilo kako treba.
    A posto su vozači samo ljudi ocekuje se nesavršenstvo. Ne postoji savršeno odvezen krug, a kamoli sezona. A ovo je bilo relativno blizu tome.
    Mene veseli sto sam svjedok ovakve sezone za pricati nekome u buducnosti i taj stab cu imat o 2023., a ne o tome da je bila dosadna.
    Isto tako ne zelim da se ovakva sezona ponovi jos dugo dugo vremena.



    1

    0

Pročitajte više o idućim temama:

Reagirajte na ovaj sadržaj:

Novo na forumu Otvori

Pridruži se eri Formule 1

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2014.