Izdvojeno

Pozadinska priča oko ulaska Aston Martina u F1 i zašto od toga neće biti ništa

Piše: Luka Maloić

Prije 7 godina, 6 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 5 minuta

Force India

Svi relevantni mediji prenijeli su u listopadu ove godine vijest da su Force India i Aston Martin blizu konačnog dogovora oko preuzimanja Indijske ekipe. Mnogi su ovdje vidjeli pokušaj Britanaca da zapapre život svojim glavnim rivalima na drugim sportskim terenima – Ferrariju i McLarenu. Svi su sanjali o tome da će se na gridu pojaviti plavo-zlatni bolidi, a Vijay Mallya je čak bio spreman promijeniti ime ekipe.

Opet Dave Richards?

Kada spominjemo F1 i Aston Martin – ne možemo, u tom kontekstu, ne spomenuti jedno ime koje godinama pokušava ući u F1 na različite načine, ali uvijek nekako ostane kratkih rukava. Riječ je, naravno, o Davidu Richardsu. Popularni Dave,čija se imovina procjenjuje na 75 milijuna dolara ima taj F1 virus i ne može ga se nikako riješiti. U prošlosti je bio umiješan u vođenje Benettona i BAR Honde, ali oduvijek je htio voditi vlastitu ekipu u ovom sportu. Osnovao je vlastitu “Prodrive” ekipu s kojom je u nekoliko navrata pokušao ući u F1 u statusu nove ekipe, ali pokušao je i preuzeti neke postojeće koje su bile na prodaju. Ako zbrojimo sve njegove pokušaje, dolazimo do četiri neuspješna ulaska u F1. Njegov posljednji pokušaj bio je 2009. godine, kada je pokušao kupiti ekipu ekipu iz Enstonea koju je Renault stavio na prodaju.
Ono što je David očekivao od FIA-e nije se ispunilo – naime, on je htio da se uvede ograničenje budžeta za dva bolida na oko 30 milijuna funti.

“Budući da su nova pravila o ograničenju budžeta komercijalno isplativa, a i postoji mogućnost da s time budemo potpuno konkurentni, uvijek ću rado stupiti u takav sport”, govorio je tada Richards.

No, ograničenje budžeta srušio je Ferrari svojim vetom, 9. prosinca 2009. godine, a Renault je prodao 75% svojeg udjela Genii Capitalu iz Luxemburga koji je, prije samo nekoliko dana, ponovno prodao svoje udjele Renaultu.

2007. godine, Richard je bio predvodnik grupe investitora iz Kuvajta ( Investment Dar i Adeem Investment) koji su dali najbolju ponudu i kupili Aston Martin od Forda za 925 milijuna dolara. Dave Richards je postavljen na čelnu poziciju (CEO) slavne britanske marke. Unatoč tome, ni on sam nije uspio zaustaviti pad prodaje automobila i novi ulagač, ovaj puta iz Italije, morao je “upumpati” novu veliku količinu novca (150 milijuna funti) u Aston Martin i time stekao 37.5% udjela.

Dolazak Andya Palmera

Richards je odstupio s čelne pozicije početkom 2014. godine, a novi CEO Aston Martina postao je Andy Palmer iz Nissana. Palmer je svoje ime i ugled stekao u Nissanu s modelima poput Qashqaia i Jukea. Zaslužan je, među ostalim, za Nissanov električni program i ulazak luksuznog Infiniti programa u Europu. Uz to, sudjelovao je i u sponzorstvu Red Bulla i Infinitija.

Palmer je sada suočen s novim velikim izazovom – zadaća mu je promijeniti sudbinu Aston Martina. Prvog dana nakon što je preuzeo Aston Martin, Britanskim novinarima je rekao kako nije znao da će morati “otići van i potražiti nešto keša” za vođenje poduzeća. Dakle, čak i za Palmera ovo će biti veoma izazovan posao.

“Dioničari koje imamo u Aston Martinu žele ostati naši glavni investitori bez gubitka svojeg udjela u kompaniji, tako da se pitam: kako da povećamo kapital bez smanjivanja/usitnjavanja njihovog udjela? Kao što znate, postoje investitori koji sjede iza naših glavnih investitora i to su ljudi koji dolaze, odlučuju i investiraju na taj – sporedan način.”

I ovdje u riječima novog CEO-a Aston Martina mnogi vide Davida Richardsa koji, zasigurno, ima nekakav utjecaj u ovoj kompaniji preko prije spomenutih ulagača, a njegova želja za F1 nije nikada nestala.

Dakle, ništa od F1?

Palmer je donio neke strateške planove za sljedećih 12 mjeseci i kada su ga upitali postoji li u tim planovima mogućnost ulaska u F1, on je rekao kako nema novaca kojima bi financirao takvu avanturu.

“Kada bismo imali novca kojima bi demonstrirali da tehnologija koju koristimo u natjecanjima se primjenjuje u našim cestovnim automobilima – onda bi to imalo smisla. Bez obzira radilo se o LMP1 ili F1, ukoliko se stvori ta važna poveznica bez narušavanja financijske stabilnosti, rekao bih da su vrata otvorena.”

Palmer je čovjek koji fundamentalno vjeruje da svaka poveznica ili suradnja s trkaćim serijama mora imati tehnološku pozadinu i da Aston Martin mora demonstrirati svojim kupcima da se u njihovim automobilima nalazi dio tehnologije koja se upotrebljava u sportskim natjecanjima. Tako da svaka poveznica s F1 ili Force Indijom samo na marketinškom planu neće biti podržana od strane Palmera, koji takve suradnje naziva “neiskrenima prema krajnjim kupcima”.

“Netko može reći – možete imati svoje ime na bočnoj strani ovog bolida – to nije put kojim želimo ići.”

Palmer je, dakle, za sada apsolutno protiv ulaska u F1 jer je dobio mandat da podigne britansku firmu na noge. Nikakvo špekulativno ulaganje, s njegove strane, ne dolazi u obzir. Sve ove priče oko ulaska Aston Martina u F1 možda dolaze upravo od dijela investitora/vlasnika Aston Martina iza kojih stoji Dave Richards – vječiti entuzijasta koji želi svoje ime upisati u povijest F1.

Komentiraj

6 komentara

  1. Mercedes
    Mikalo Prikaži

    E jbg …… A taman sam se obradovao .


    0

    0
  2. Emerson Fittipaldi
    diesel Prikaži

    Dobar tekst Luka, uvijek zanimljivo i opširno.


    0

    0
  3. Sebastian Vettel
    senja Prikaži

    A šta ako se ipak nađe ta poveznica?
    Kako se ranije spominjalo, i Mercedes je dioničar u Aston Martinu. A imaju i motor u Force Indiji. Ako Mercedes nešto F1 tehnologije omogući za cestovne Aston Martin automobile, eto im poveznice sa F1. I mogu kupcima prezentirati auta sa F1 tehnologijom.
    Čovjek pokušava dignuti firmu na noge. Neće to uspjeti samo ako kaže nećemo ovo ili ono. Ovdje je rekao da neće samo kao sponzor, što je bila prvobitna Mallyina ideja. A ne isključuje ulazak u F1 u potpunosti. A i samom Mercedesu je valjda u interesu da firma u koju ulažu pare, stane na noge…


    0

    0
    • Sve to stoji
      Ovaj tekst je osvrt na posljednje aktualnosti i trenutno, barem ja osobno, ne vidim nacina ni mogucnosti da se Aston Martin pojavi na gridu sljedece sezone.

      F1 je nepredvidljiv svijet i zelio bih da grijesim – bolje za F1 – ali…


      0

      0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Italija: Radio komunikacija Sainz-Ferrari

Radio transkript // Ante Vetma

Riccardo AdamiFive minutes, five minutes Three minutes All on medium apart from five starters on softs, included Verstappen at the front Closest soft starter is Ocon on soft, Ocon on soft, P14 Carlos SainzWho is on softs, Charles, Max, Ocon… George as well And De Vries Pit-limiter on, and focus on the lights Last car is on the grid Utrka kreće Checo 0,2s behind You are doing a good job, DRS...

Per Enzo

Oktanski koktel // Ante Maras

14081988, datum koji je duboko urezan u Ferrari i koji označava kraj jedne ere Ferrarija i početak jedne nove To je datum smrti Il Commendatorea, dan kad je ovaj svijet napustio Enzo Ferrari, jedan od najvećih ljudi svijeta autoindustrije i motosporta, a možda i najveći Sukladno njegovim željama, vijest o njegovoj smrti je objavljena dva dana poslije, kako bi "nadoknadio" zakašnjenje koje je nastalo prilikom prijave datuma njegovog...

Treba li mijenjati pravila za dobivanje superlicence?

Lociranje // Lovro Andraka

Kompleksna i poprilično stroga pravila za dobivanje superlicence stigla su u središte pozornosti tijekom posljednjih nekoliko dana zahvaljujući velikom interesu Red Bulla za već dosta razvikanim američkim vozačem Coltonom Hertom koji ne ispunjava sve kriterije za natjecanje u Formuli 1 iduće sezone Unatoč tome, 22-godišnji Herta nikako nije bezveznjak u svijetu utrkivanja - s 18 godina, 11 mjeseci i 25 dana postao je najmlađi...

Još kolumni