Podsjetnik: Karijera Roberta Kubice

Izdvojeno

Luka Maloić

Prije 8 godina 10 min 5 komentara

Ovo je priča o čovjeku koji je, zasigurno, osvojio mnoga srca gledatelja F1. Roberta Kubicu morali ste voljeti bez obzira za koga ste navijali. Mnoge simpatije prikupio je zbog toga što je svima dokazao da je jedan od najbržih vozača koji su sjedili u F1 bolidu.

Poljak je rođen 7. prosinca 1984. godine u Krakowu. Postao je prvi Poljak koji se natjecao u F1, a samim time i prvi pobjednik svoje države. Njegova kratka, ali vrlo dobra karijera trajala je od 2006. do 2010. godine. Karijeru, barem u F1, zaustavila mu je teška nesreća 6. veljače 2011. godine na rally utrci “Ronde di Andora rally” – u kojoj je izgubio dio osjeta desne ruke.

Početak

Robert je od malena volio utrkivanje i kada je ugledao maleno off-road vozilo od 4 konjske snage (3.0 kw) dugo je nagovarao roditelje da mu ga nabave kako bi usavršavao svoje vozačke vještine. Kod kuće se satima vozio tim vozilom oko plastičnih boca simulirajući staze. Roditelji su ga odlučili upisati u poljsko nacionalno karting prvenstvo, ali je bio premlad – nisu primali dječake ispod 10 godina. Nakon što je napokon uspio krenuti s natjecanjem, osvojio je 6 naslova u samo 3 godine. Poljska je za njega postala premala pa se odlučio okušati u Italiji. 1998. godine postao je prvi stranac koji je osvojio talijansko juniorsko karting prvenstvo.
Od ostalih impozantnih rezultata možemo ubrojiti dvije uzastopne pobjede na “Junior Monaco Kart Cupu” koji se vozi djelomično po F1 stazi.

abf722db44481e24f255be2498239d45

Juniorski dani

Profesionalnu karijeru započeo je 2000. godine, kao test vozač “formula Renault 2000” ekipe. Tijekom prve sezone u Formuli Renault, osvojio je svoj prvi pole-position i postao dio Renaultove akademije razvoja vozača. 2002. godine Kubica pobjeđuje na četiri utrke i osvaja drugo mjesto u Talijanskoj Formuli Renault 2000. 7. je bio u Europskom natjecanju formule Renault, a nastupio je i na jednoj utrci Brazilske formule Renault na Interlagosu i dominantno pobijedio. Sljedeći korak bila je “Formula 3 Euro Series”. Nedugo nakon toga imao je prometnu nesreću koja mu je donijela 18 titanskih umetaka (šarafa) u ruku. Čak i u takvom stanju, na stazi u Norisringu, Kubica je pobijedio. Krajem 2004. godine srušio je rekord kruga staze u Macau tijekom kvalifikacija, ali utrku je završio na drugom mjestu. 2005. godine je osvojio “World Series – Renault” prvenstvo s ekipom Epsilon Euskadi i osigurao si F1 testiranja sa Renaultom

F1

Karijeru u F1 započeo je s ekipom BMW-Saubera. Njegovi rezultati s testiranja i vremena koja je postizao petkom, sugerirala su šefu ekipe – Mariu Theissenu, da je Robert veliki talent koji mora dobiti priliku. U kolovozu 2006. godine, momčadski kolega Jacques Villeneuve, počeo se žaliti na glavobolje koje su nastale kao posljedica sudara u Njemačkoj; ekipa je odlučila da on ne može nastupiti na utrci, protiv njegove volje, a Kubica je dobio priliku da ga zamijeni na VN Mađarske. Kubica se kvalificirao kao deveti, što je bilo bolje od iskusnog momčadskog kolege Nicka Heidfelda. Utrku je završio kao sedmi, ali je bio diskvalificiran zbog prelaganog bolida. Villeneuve je uskoro odlučio napustiti momčad, a Kubica je potvrđen za ostatak sezone. Na svojoj trećoj utrci stigao je do postolja na VN Italije. Postao je prvi Poljak koji je vodio u F1 utrci i popeo se na podij. Uz to, izjednačio je i rezultat Alexa Wurza iz 1997. godine koji je također s mjesta test vozača došao do postolja u prve tri utrke. Sezonu je zaključio sa 6 bodova.

2007

Kubica je ove godine bio solidan i često završavao u bodovima. Na VN Kanade u 27 krugu, pretrpio je strašan sudar koji se dugo vrtio na TV postajama diljem svijeta. Ovaj sudar bio je posljedica kontakta s Toyotom Jarna Trulija. Prilikom udara u zid izmjerena je brzina od 300.13 km/h (186.49 mph) i nevjerojatna sila od 75 G.

Kubica je odmah prebačen u bolnicu, a njegov menadžer Daniele Morelli je rekao da mu je stanje stabilno i da je pri svijesti. Prve vijesti su govorile da je pretrpio lom noge, ali Theissen je brzo sve demantirao i rekao da je Robert prošao bez težih ozljeda.
Robert zbog toga nije nastupio na VN SAD-a, a zamijenio ga je, ni manje ni više – Sebastian Vettel. Vratio se na VN Francuske i osvojio 4. mjesto, a Martin Brundle ga je proglasio vozačem dana. Sezonu je završio na 6. mjestu u ukupnom poretku.

2008 – prva i jedina pobjeda

Kubica je silovito krenuo u novu sezonu. U prvih 6 utrka osvojio je dva druga, jedno treće i dva četvrta mjesta. Druga mjesta osvojio je u Monacu i Maleziji, a treće u Bahreinu.
8. lipnja u Kanadi, na mjestu svoje najveće nesreće, došao je do prve i jedine pobjede u F1. Utrku je startao s drugog startnog mjesta, ali je pretekao Lewisa Hamiltona u McLarenu kroz bokseve. Tijekom izlaska iz boksa, Kubica je zajedno s Raikkonenom zastao na izlasku zbog crvenog svijetla , a Lewis Hamilton, koji se nalazio iza njih, nije dovoljno pazio te se zabio u Kimijev bolid, a Nico Rosberg u Lewisov. Kao rezultat ove zbrke, Lewis i Kimi morali su odustati od utrke. Do kraja utrke Kubica se relativno lagano obračunao sa momčadskim kolegom Nicom Heidfeldom i došao do svoje prve pobjede, a Nick je bio drugi i na taj način potvrdio dvostruku pobjedu BMW Saubera. Robert se kasnije šalio kako zahvaljuje Lewisu što je odabrao Kimijev, a ne njegov bolid za prisilno zaustavljanje. Robert je nakon ove utrke vodio u svjetskom vozačkom prvenstvu u F1.

Drugi dio sezone BMW više nije bio tako dobar bolid, pogotovo aerodinamički i Kubica više nije mogao konkurirati za pobjede. Unatoč tome, Robert je došao još do dva treća mjesta na VN Europe u Valenciji i kišnoj Monzi. Do drugog mjesta je stigao na sjajnoj VN Japana u kojoj se hrabro hrvao s Alonsom i Kimijem. Sezonu je završio na četvrtom mjestu.

2009

Kubica je na prvoj utrci sezone u Melbourneu krenuo po pobjedu. Startao je četvrti i stigao na treće mjesto smanjujući zaostatak za vodećim dvojcem, ali onda je stigao kontakt sa Sebastianom Vettelom kada ga je pokušao preteći. Nakon kontakta nastavio je vožnju, ali zbog zaglavljenog prednjeg krila ispod bolida završio u zidu u sljedećem zavoju. Vettel je proglašen krivcem za ovaj sudar i dobio je kaznu od 10 mjesta na sljedećoj utrci. Mario Theissen je kasnije tvrdio kako bi Kubica sigurno bio prvi da do udesa nije došlo.
BMW Sauber nije bio tako dobar bolid kao prošlogodišnji i to se osjetilo na ostalim utrkama jer su Heidfeld i Kubica često padali u poretku. U respektabilnije rezultate možemo ubrojiti četvrto mjesto u Belgiji i drugo mjesto u Brazilu.
29. srpnja 2009. BMW je objavio da napušta F1 što je Kubicu ostavilo bez vozačkog mjesta za 2010. godinu. Ubrzo ga je osigurao Renault – ekipa za koju je testirao u mlađim danima.

2010

Kubica je stigao u ekipu koja je revidirala svoju budućnost i nije bila u najboljem stanju. Genii Capital iz Luxemburga preuzeo je 75% ekipe, a Renault je zadržao 25%. Uz to, momčad se još oporavljala od “Crashgate” afere koja je duboko prodrmala ekipu, a Eric Boullier je stigao kao novi šef ekipe. Momčadski kolega mu je u toj sezoni postao Rus Vitaliy Petrov. Ubrzo nakon toga, u Autosportu, su se pojavile glasine kako je Kubica glavni pretendent za mjesto u Ferrariju ukoliko Massa ne popravi svoje rezultate. Massa je kasnije potvrđen za vozača Ferrarija i u 2011. godini, a Kubica je produžio svoj ugovor do 2012. godine.

Na prvoj utrci sezone u Bahreinu ostao je bez bodova, ali na sljedećoj, u Australiji, osvojio je sjajno drugo mjesto nakon starta sa devete pozicije. Četvrto mjesto u Maleziji i peto u Kini doveli su ga na 7. mjesto u prvenstvu 20 bodova iza vodećeg Buttona. Ponovno je osvojio podij (3. mjesto) u Monacu i u Kanadi postavio svoj prvi najbrži krug u karijeri. U Belgiji je ponovno bio na 3. stepenici podija. U Japanu je startao sa treće pozicije i uspio je prestići Marka Webbera, ali tijekom sigurnosnog automobila otpala mu je stražnja guma i uprskala planove.
Limitirani bolid udaljio ga je od vrha i doveo do 8. mjesta u poretku, ali Robert je redovito završavao u bodovima.

Mark Hughes, renomirani F1 novinar, označio je Kubicu najboljim vozačem i velikim talentom nakon ove sezone. Razlog ovog priznanja je to što je Kubica na stazama gdje limitiranost automobila ne dolazi toliko do izražaja (Belgija, Monaco i Suzuka) postizao izvrsne rezultate.

2011

Kubica je potvrđen i za 2011. godinu zajedno sa Petrovom – sada kao vozači Lotus Renault GP ekipe. Sa Renaultovm R31 postigao je najbolje vrijeme posljednjeg dana testiranja u Valenciji.

6. veljače, Kubica se ozlijedio na već spomenutom Rallyu. Vozio je Škodu Fabiju specifikacije Super-2000 kada je pri velikoj brzini izgubio nadzor nad vozilom i izletio u barijeru. Ostao je zarobljen u automobilu skoro jedan sat prije nego su ga izvukli iz vozila. Helikopterom je prebačen u bolnicu blizu Savone gdje su ustanovljena teška oštećenja desne ruke, veliki gubitak krvi i ozljeda desne noge. Rezultat tako teške ozljede je bilo probijanje zaštitne barijere u kokpit Škode Fabije koja je zdrobila Robertovu ruku, a njegovog suvozača nije ni dotaknula. Sedam doktora je sedam sati operiralo Kubicu. Sljedećih dana podvrgnut je drugim dugotrajnim operacijama noge, ramena i ruke.
Sudbina i stanje njegove ruke nije bila poznata neko vrijeme, a ekipa je angažirala Nicka Heidfelda za početak sezone. Bruno Senna je zamijenio Nicka na VN Belgije.

24. travnja Kubica je pušten iz bolnice, a u studenom je stigla konačna potvrda kako neće nastupiti ni 2012. godine u F1. Ekipa Lotusa morala je potražiti i angažirati nove vozače – stigli su Romain Grosjean i Kimi Raikkonen.

Nastavak

11. siječnja 2012. godine Kubica je nanovo slomio desnu nogu nakon pada na ledu blizu svog doma u Italiji. Ostao je van bilo kakvog natjecanja veći dio godine, ali nastupio je na “Ronde Gomitolo Di Lana” rally utrci 9. rujna na kojoj je pobijedio sa minutom prednosti ispred drugoplasiranog vozača.

2013. Kubica se fokusirao na rally i nastupao sa Citroenom u WRC2 i Europskom prvenstvu. WRC2 seriju je osvojio te godine, a imao je i nekoliko solidnih nastupa u WRC prvenstvu i osvojio 18 bodova – dovoljno za 13. mjesto u prvenstvu.
Iste godine napravio je i nekoliko simulacijskih testova sa Mercedesovom F1 ekipom, ali ustanovljeno je da je izgubio veliki dio potrebnog osjeta u desnoj ruci koja će zauvijek biti limitirana. To pogotovo dolazi do izražajima na zahtjevnim stazama poput Monaka.

I dalje se natječe u WRC prvenstvu sa Ford Fiesta RS WRC automobilom.

Kubica je bio i ostao veliki vozač, sjajnog, ali nažalost nikada iskorištenog potencijala – nesreće i ozljede su bile jače i usmjerile njegovu karijeru daleko od Formule 1. Imati na gridu vozača poput Roberta Kubice bila bi velika stvar za današnju F1.


Odgovor

5 komentara

  1. Fernando Alonso 14
    alonso5 Donator Prikaži

    Kakva steta za ovakovog majstora!


    0
    0

    0
  2. Marlon Brando Prikaži

    Veliki, veliki, veliki Kubica…


    0
    0

    0
  3. Spr Prikaži

    Kada je bio BMW i vozio Kubica, tada nisam propuštao ni jednu trku, a sada….


    0
    0

    0
  4. Mercedes
    hrcfaca Prikaži

    Eto što ti je život danas jesi, a sutra nisi. Ali definitivno jedan od največih vozača u Formuli 1 koje sam imao prilike gledati i šteta što je za njega karijera več gotova.


    0
    0

    0
  5. Bernie Ecclestone
    Ferrari1345 Prikaži

    Definitivno jedan od boljih vozača današnjice…. Neprocjenjivo je to što danas ne vozi u F1

    2010 mi je jedna od mojih omiljenih u njegovoj karijeri. Tom sezonom je dokazao da je blizu vrhu F1 kakvim su Vettel Hamilton i Alonso


    0
    0

    0

Pročitajte više o idućim temama:

Reagirajte na ovaj sadržaj:

Novo na forumu Otvori

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.