Dio vozača smatra da bolidi nove generacije postaju sve teži za pratiti

Izdvojeno

Luka Gregorić

Prije 8 mjeseci 3 min 23 komentara

Neki vozači Formule 1 tvrde da novi bolidi koji koriste efekt tla za generiranje velikog dijela downforcea postaju jednako zahtjevni za praćenje kao i oni iz posljednjih sezona prošle generacije bolida.

Iako smo na Velikoj nagradi Italije vidjeli dobar broj pretjecanja i obilje akcije u borbama između bolida, počinje se javljati određena zabrinutost kakav utjecaj razvoj trenutne generacije bolida ima na utrkivanje. Kako momčadi pokušavaju maksimizirati performanse, to neizbježno rezultira povećavanjem intenziteta turbulentnog zraka iza vodećeg bolida koji šteti sposobnosti pratećeg bolida da ga blisko slijedi.

Zbog toga neki vozači vjeruju da se F1 mora još više osloniti na DRS ako želi imati pretjecanja na određenim mjestima. Ferrarijev Carlos Sainz rekao je:

„Mislim da ćemo na 99% staza trebati DRS, i on će trebati biti snažan jer bolidi od početka ove godine počinju pomalo nalikovati na one iz 2021. ili 2020. koje je bilo teško pratiti.“

„Očito da je Monza poseban slučaj jer nemate samo DRS već i vrlo duge ravnine za korištenje zavjetrine, što pomaže bolidu iza, ali mislim da ćemo na ostalim stazama trebati DRS.“

CARLOS SAINZ

Svjetski prvak Max Verstappen, čijim je pretjecanjima ove godine pomogla brzina njegovog Red Bulla DRS-u, podupire uvjerenje da se sve teže utrkivati s trenutnim bolidima.

„Mislim da se na većini staza još uvijek mučimo pratiti ili preteći [drugi bolid]. Početkom godine se dosta ljudi bunilo zbog nemogućnosti pretjecanja. Mi smo imali luksuz da smo bili brzi bolid, i još uvijek smo mogli pretjecati u Miamiju gdje su se, mislim, svi bunili zbog nemogućnosti pretjecanja s DRS-om.“

„Mislim da bolidi postaju sve učinkovitiji i da imaju više downforcea. Dakle, teže ih je pratiti i onda su i učinkovitiji na ravnini.“

„Prirodno, ovdje [u Monzi] ima manje DRS efekta jer gotovo da i nema krila na bolidu. Ali mislim da to stvarno ovisi o stazi.“

„[U Monzi] na primjer, ako Carlos pozicionira bolid u sredinu pri kočenju u prvi zavoj, gotovo je nemoguće učiniti nešto, jer ako ja krenem, a on se pomakne samo malo udesno, tamo više nema mjesta.“

MAX VERSTAPPEN

Sergio Perez podržao je razmišljanje da F1 treba povećati učinkovitost DRS-a na nekim stazama ako želi da utrke ostanu dobre.

„Stvarno se slažem. Mislim da definitivno manje DRS-a nije put naprijed. Sjećam se da smo razgovarali o tome da zapravo povećamo učinak jer je bolide sve teže pratiti.“

„Mislim da je ovdje učinak DRS-a, kao što Max kaže, stvarno jako mali. Ne mislim da se na drugim mjestima možemo utrkivati s manje DRS-a. Ako ništa drugo, DRS-a nam treba više na nekim mjestima da bismo se mogli bolje utrkivati.“

SERGIO PEREZ

Odgovor

23 komentara

  1. Fia
    Realista Prikaži

    I tako. Vrtimo se u krug.



    15
    15

    0
  2. Pastor Maldonado
    perodeformero Prikaži

    Ne momci.
    Samo niste shvatili što znači Monza, pa sada perete ruke.
    To što je najbrža s malo zavoja ne znači da se lako pretječe.
    Moraš odabrati minimalno krilo da imaš maksimalnu brzinu po dugim ravnim dijelovima.
    Slabije momčadi se kockaju sa postavo. krila.
    Ako im nedostaje brzine na ravnom kritično stanje krilo.
    Ako imaju brzinu a nedostaje im brzina u brzim zavojima ostave ga mali debljeg.
    U zavoju ih ne možeš preteći a na ravnome su brži od tebe.
    Glavni problem je brzi zavoj prije ciljne ravnine.
    E tu treba imati “cojonas”
    Nije isto pratiti bolid u 0,2 s po zavoju pri brzini 150 km/h i 300 km/h
    Neki bolidi su se uspjeli u zavoju prije cilja približiti na 0,2-0,4 sekunde i lagodno oprati konkurenta.

    Uostalom, da je kao i prije onda bi Red Bull kada je zasjeo na prvo mjesto, skupa sa Ferrarijem oprao ostatak grida za cijeli krug, a nije.

    Bolidi što se tiče pratnje i izjednačenosti su gotovo nemjerljivo bolji nego u Schumaherovim ili Hamiltonovim pobjedničkim sezonama.
    Bolje reći u Ferrarijevo i Mercedesovo, ponekad i Red Bullovo vrijeme.

    Ne pašu staze svim bolidima jednako.
    Ne pretječe se na svim brzim stazama lagano.
    To je kombinacija zadnjeg krila i spuštanja prednjeg dijela bolida, kompletna poremećena aerodinamika.
    Aleks Albon vam je to vijerno prikazao.



    11
    6

    5
    • Bernie Ecclestone
      Dani Donator Prikaži

      Imaš pravo. Ovih 11 sekundi zaostatka trećeg za vodećim je stvarno mali zaostatak. Pogotovo kada se zna da je Max imao problema sa pregrijavanjem bolida i zbog toga morao voziti daleko sporija vremena. Čak i od Pereza. Čak ni ovih 64 sekunde zaostatka zadnjeg u bodovima ne govori o dominaciji jedne ekipe na utrci. Možda recimo “dominantna sezona ” mercedesa 2020 govori nešto drugačije. (1.Gasly,2.Sainz,.3Stroll,4.Norris i tek 5. Bottas) o dominaciji u to vrijeme.
      Ovi bolidi su sve gori. Prošla sezona je obećavala puno, ali smo na kraju dobili teške bolide koji se sve teže prate i koji su preveliki za dobar dio staza.



      1
      0

      1
      • Pastor Maldonado
        perodeformero Prikaži

        Preteški su. Treba im maknuti te baterije. Kao da će s njima postati “zeleni”
        Ok dobili su kila i zbog pojačane sigurnosti, ali baterije najviše.
        Neka im vrate jače motore… a ne da imaju cilindara kao moja krama doma.



        1
        0

        1
  3. Mclaren
    LH44 Donator Prikaži

    To je malkice zeznula ona tehnicka direktiva kojom su se bolidi podigli da bi se smanjilo skakanje bolida jer su time smanjili ucinak ground effecta pa su onda timovi razvojem karoserije izvukli vise downforce-a iz gornjeg dijela u odnosu na podnicu i time su bolidi poceli pravit prljav zrak. Svejedno i pored toga mislim da vozaci seru da je kao 2021, ja ne pamtim da se na bilo kojoj stazi moglo pratit unutar 3-4 desetinke, a da uticaj zavjetrine kroz krivine nije skroz poremetio upravljanje, onda se sjecam na pojedinim stazama su vozaci vec na 1.5 sekundi gubili downforce, sad to nije slucaj uopste. DRS ne treba dirati dobar je ovakav kakav jest, jedino ako razvojem ovi bolidi postanu toliko efikasni da efekat zavjetrine postanje jos manji onda jednostavno dodati jos 20-30mm otvora i rijesen problem



    19
    19

    0
    • Jordan Forever Prikaži

      DRS kao takav ima smisla u utrci jer mu je cilj omogućiti lakše pretjecanje. U zadnje vrijeme se govori o ukidanju DRS-a u kvalifikacijama i to potpuno podržavam. Mislim da nema smisla DRS van utrke. Što se tiče utrke, možda bi bilo zanimljivije da ga se omogući već na 2 sekunde zaostatka.



      4
      3

      1
      • Pastor Maldonado
        perodeformero Prikaži

        Možda ovisno o utrkama (lakoćom pretjecanja) pa da se time to nekako nivelira, da većina staza ima kako tako podjednake mogućnosti pretjecanja (neke nikada neće moći imati tu mogućnost pa da im ugradiš tri DRS-a)



        1
        0

        1
    • Pastor Maldonado
      perodeformero Prikaži

      Da i postali su jako teški zbog sigurnosti i baterija najviše.



      1
      0

      1
      • Dee-Lite Prikaži

        Dio vozača smatra da bolidi nove generacije postaju *sve teži za pratiti*

        Jel’ to zbog težine ili sigurnosti?

        Članak uopće ne spominje masu bolida nego aerodinamiku.

        Pero, pa barem cijeli naslov pročitaj 😎


        0
        0

        0
        • Pastor Maldonado
          perodeformero Prikaži

          Naslov kao naslov. privlačenje čitatelja. To je ok.
          Kako god, po meni su preteški.
          Usput ne vidim što naslov ima sa težinom bolida.
          Ako ti ponovo pročitaš naslov primijetit ćeš riječi, “dio vozača”



          1
          0

          1
  4. Flavio Briatore
    Unwoken European Prikaži

    Ja bih za početak pokušao naći način da se automobili vrate na gabarite iz 2004.-te godine.



    9
    8

    1
    • Nelson Piquet
      graho Donator Prikaži

      Slažem se.
      Em su predugački i preširoki, em preteški.
      Kako bi se bilo lijepo vratiti na V8/V10, bolidi od 600kg, to bi bila milina.



      5
      4

      1
      • avalon Prikaži

        sa 600 kg i snagom od 740 KS ( V8 ) po KS je “dolazilo” otprilike 0,8 kg . danas sa težinom od 800 kg po KS “dolazi” otprilike također 0,8 kg jer su motori ovog V6 jači za otprilike 35 % . težina je porasla za 35 % i za toliki postotak je povećana i snaga motora pa ispada bar šta se omjera težine i snage tiče da je ostala “ista meta . isto odstojanje” . povećanjem težine povećana je i čvrstoća bolida + HANS , halo , odjela koja moraju izdržat 11 s+ temperaturu od 600 – 800 stupnjeva c , kacige .
        uostalom prije nekoliko dana je izaša članak o rindtu, njegovoj smrti … i šta tamo između ostalog piše ? kako su bolidi chapmana bili delikatni , tehnički inovativni i LAGANI . maksimalno olakšane komponente su se “lomile” , a vozači plaćali cijenu .
        ako mi nismo znali luka nas je u stvarno dobrom članku upozna sa nekim stvarima . npr pismom rindta u kojem moli chapmana da razmisli o osnaživanju nekih najslabijih dijelova bolida jer bi, prema rindtovim riječima, bolidi bili i dalje konkurentni s par kilograma viška. baš u mozi je rindtov lagani lotus udarija u zaštitnu ogradi , a epilog je bila smrt talentiranog jochena . da je chapman posluša sugestije rindta , osnažija neke najslabije ( najlaše ) djelove bolida možda se tragedija mogla izbjeć .
        možda je težina razlog zašto se u MC micka “izvuka” čitav iz prepolovljenog bolida posli udara u ogradu , a sa bolidom “teškim” 600 kg ko zna šta se moglo desit . možda ništa , možda i …..



        5
        4

        1
        • Bernie Ecclestone
          Dani Donator Prikaži

          Tih 9 kg koje donosi halo nisu ključne koliko drugi dijelovi bolida poput baterija. Uostalom Kubičin bolid je bio težak 605 kg i preživio je sudar od 75g . W14 je težak oko 798kg pa ne znači da bi bolje Kubica prošao u tom sudaru.



          2
          2

          0
        • avalon Prikaži

          Dani … možda si treba shvatit da ne spominjem halo zbog njegove težine nego u okviru poboljšanja sigurnosti jer sam spomenija i HANS , vatrootporno odjelo , kacige . da je i teži ne bi ima ništa protiv njega ka šta sam od uvođenja halo mislija da je korisna stvar iako su neki ( mnogi? ) pa i neki vozači mislili da je to nepotrebno . kad je spasija nekoliko “glava” shvatili su protivnici halo da je zapravo jako koristan za sigurnost .
          u nekim nesrićama je srića nekakav faktor . možda da je njegov sauber udrija direktno u ogradu bi bilo puno gore no nos bolida je prije udara odskočija , bija u zraku pa je možda zbog kuta udarca to umanjilo makar donekle silinu prvog udarca šta je i bilo najvažnije u tom trenutku . npr u imoli 1994. nesretni airton se direktno nosom bolida “zabija” u ogradu šta je bilo kobno . da je bolid odskočija ka i kubićin ko zna kako bi završilo . nadalje , izletni travnati dio je posli odbijanja od ograde poprilično usporija bolid mada je njegovo prevrtanje izgledalo stravično . još je bilo po mom mišljenju mali sriće u nesrići jer je posli udarca u na suprotnoj strani staze udrija ogradu više podnicom nego bokom . a podnica bi trebala bit čvrsta jer je bitna za krutost šasije .
          jesam li tvrdija da bi bilo ko proša bolje u sudaru sa ovim bolidom nego sa onim “laganim” ? napisa sam “MOŽDA je težina razlog zašto se u MC micka “izvuka” čitav iz prepolovljenog bolida posli udara u ogradu ” .
          da je srića jedan od presudnih faktora u ovakvim događajima očito je iz članka o rindtu … bolid je skliznija sa staze i snažno udrija u zaštitnu ogradu šta je bilo kobno za rindta . poanta … nekad žestoki udarac , u ovim slučajevima sudar sa ogradom završi bez teških posljedica , nekad završi smrću vozača … na žalost . bolid kubice je bija smrskan , bolid nesretnog airtona je posli sudara sa ogradom uvjetno rečeno izgleda bolje od robertovog ali posljedice su bile diametralno suprotne . valjda je presudija faktor sriće , sudbina ….



          1
          1

          0
    • Sergio Perez
      Ibarac00 Pretplatnik Prikaži

      Kada mi izleti neki video iz F1 u dobu šikane u Singapuru, kako idu lijevo desno kako su upravljivi i energični ….ovi današnji bi kroz nju prolazili 30km/h.

      Ne vidim neko drastično smanjenje težine u budućem periodu.
      Ima mnogo mnogo stvari koje bi želio da su drugačije, motori, gorivo …itd ali to nije više u trendu ….



      6
      4

      2
  5. Chequered Flag
    AnteF1 Prikaži

    20 utrka 20 bolida 20 vozača. Svaki vozač vozi po jednu utrku u svakom bolidu. Probali su sve i svašta neka probaju ovako nešto.



    2
    -3

    5
  6. Sebastian Vettel 5
    battery992 Prikaži

    Kako aerodinamička rješenja na bolidima postaju složenija, tako praćenje bolida postaje sve teže. Ali složio bi se s kolegom Unwoken European-om, dimenzije bolida bi trebale biti manje, tako bi se barem otvorilo više mjesta za “dive-bombs” i slične “experimentalne” pristupe pretjecanjima…
    Bolidi ovakvih dimenzija su groteskni i na nekim stazama se već služe idejom Jeremy Clarksona o bolidu toliko širokom da ga se ne može preteći…



    3
    3

    0
    • Flavio Briatore
      Unwoken European Prikaži

      Monte Carlo nije imao smisla 90ih i početkom 2000ih, a ovo što imamo danas je smijurija. Monaco GP je postala utrka nabrijanih kombi vozila. Možeš dobiti utrku da nikad ne prebaciš u četvrtu brzinu.


      0
      -1

      1
      • Bernie Ecclestone
        Dani Donator Prikaži

        Sa dozvoljenim nadolijevanjem goriva i promjenama guma bi bilo više napetosti u utrci. Barem bi mogli pomoću drugačije taktike pokušati napasti vozača isprede sebe (primjer je Šumi i Mađarska 98.)



        3
        3

        0
  7. Msc3005 Prikaži

    Nema veze s ovom temom ali ne znam gdje drugo da napisem.
    Zašto niko nije stavio članak sa izjavama Helmuta Marka protiv Pereza ?

    Izgleda da se prenose samo lijepe stvari iz garaze Red Bulla.



    2
    2

    0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.