Aston Martin – Force India saga

Luka Maloić

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Kolumna

Aston Martin – Force India saga

Luka Maloić

Force India

Aston Martin je odgodio konačnu ulogu oko eventualnog ulaska u F1 sve do siječnja, vijest donose britanski mediji. Nakon sporednih suradnji sa Red Bullom i tihih pregovora sa Williamsom, Force India se isprofilirala kao najvjerojatniji parter ove auto kompanije. Sam šef Force Inidijine ekipe, Vijay Mallya, otvoreno je izjavio kako bi suradnja sa premium brendom poput Aston Martina bila velika stvar za njegovu ekipu.

Unatoč ranim pregovorima, sama stvar nije daleko odmakla i Aston Martin nije dao zeleno svjetlo konačnom ulasku u sport. Zapravo, izvori koji dobro poznaju situaciju sugeriraju da su pregovori potpuno izgubili momentum, jer odbor direktora u Aston Martinu nije jednoglasno podržao ulazak u ovaj sport. Sky Sports je objavio reportažu u kojoj insajderi govore kako je, sasvim izvjesno, da Aston Martin ne ulazi u F1 2016., ali da se do konačne odluke mora pričekati siječanj.

S druge strane, direktor kompanije zadužen za marketing i komunikacije, Simon Sproule, je rekao kako je cijela stvar u aktivnom razmatranju. Napomenuo je kako se ova odluka ne tiče samo F1, nego uključuje cjelokupnu motorsport aktivnost Aston Martina.

“Nismo donijeli nikakvu odluku. Ne želimo donijeti nikakvu odluku, niti o F1, niti o drugim serijama u kojima se natječemo prije nove godine. Moramo sagledati naš put u budućnosti u auto natjecanjima i kamo želimo stići. Ne razmatramo samo F1, kao izolirani slučaj.”

Pisali smo i prije o tome kako Aston Martin trenutno ima veliki publicitet nakon izlaska posljednjeg filma o 007 agentu koji vozi njihov novi DB10 model. No, mnogo veći problem je taj što Aston Martin ima problema s prodajom svojih modela. Prodaja u 2014. godini je pala sa 7300 primjeraka godišnje na samo 4000, a odluka o preuzimanju F1 ekipe sa sredine poretka neće možda biti dobro podržana na odboru direktora ni u siječnju.

Force Indija je zlatna koka za preuzimanje?

Prije osam godina, pomalo otkačeni Indijski biznismen i tajkun, dr. Vijay Mallya, htio je svoje i ime svoje zemlje upisati u svjetsku kartu motorsporta. Postigao je to kupovinom Spyker
-Ferrarija 2007. godine. Svakako je uspio u svom naumu, Indija je dobila F1 utrku, a on je dobio solidnu ekipu sa sredine poretka koja može zapapriti i velikima. Ove godine, po prvi puta, momčad Force Indije je upala u top 5 konstruktora i čak zaprijetila Red Bullu na kraju sezone sa svojim dramatično poboljšanim automobilom B-specifikacije.

Nekome dolazak sa 10 do 5 mjesta u konstruktorima u 8 godina ne zvuči impresivno, ali dok su momčadi poput Williamsa, Lotusa i McLarena imale dramatične promjene u formi i izvedbama, Force Indija je bila savršeno konzistentna s rastućim trendom. Stoga, kada pobijedite ekipe poput Williamsa i McLarena s budžetom od 85 milijuna funti, svakako ste odradili dobar posao. Napomenimo još i to da Force Indija ne prima dodatne novce od FOM-a za “povijesne rezultate” poput nekih rivala. Financijski, ekipa nije najsigurnija jer ključni ljudi grcaju u problemima, ali to se nije previše odrazilo na njihove performanse. Pokazali su da budžet nije presudna stvar – presudna stvar je znati pametno uložiti raspoložive novce, a oni su to uspjeli.

Prva strateška odluka koja je promijenila budućnost ekipe dogodila se 2009. godine, kada je odlučeno da se napuštaju Ferrarijevi motori u korist Mercedesovih. Stvorena je dugoročna suradnja s Nijemcima koja se posebno isplatila 2014. kada su u upotrebu pušteni V6 turbo hibridi. Ostale strateške odluke koje su, većinom, bile mudre vezane su uz odabir vozača. Bivši vozači poput Fisichelle, Sutila i Di Reste uvijek su bili solidni i izvlačili maksimum iz bolida. Trenutna postava koja uključuje Pereza i Hulkenberga je sjajna i po nekima među najjačima na gridu.

Pametna odluka je bila i početak korištenja bivšeg Toyotinog zračnog tunela u Kolnu. Fernley je rekao kako su iskoristili sve potencijale domaćeg postrojenja i da im je Toyotin zračni tunel donio nevjerojatan napredak u performansama. Ekipa je na početku sezone jedva skrpala kraj s krajem, a drugi dio sezone, sa B-specifikacijom bolida, dogurala do najboljeg plasmana u povijesti.

Ključni ljudi u Force Inidji rade dugo zajedno i imaju puno iskustva i povjerenja u svoje sposobnosti. Tehnički direktor Andrew Green, sportski direktor Andy Stevenson, prvi čovjek operative Robert Fernley i COO Otmar Szafnauer čine sjajnu postavu ključnog ljudstva.

Problem je u tome što je ekipa upitnog financijskog zdravlja i čeka se potencijalno preuzimanje. Veliku ulogu tu će odigrati novi sponzori poput Johnniea Walkera i glave kompanije Diageoa – koji mogu financijski preporoditi ekipu, pogotovo uz potencijalno preuzimanje od strane Aston Martina. Ono što je bitno, za sljedeću sezonu nema velikih regulacijskih promjena, a bolid je očito dobar i to je sjajna pozicija za ovu ekipu.

Ukoliko do toga stvarno dođe, Force Indija bi mogla zagorčati živote Red Bulla i Williamsa.

Koliko daleko mogu u 2016.?

Nakon predstavljanja novog bolida sredinom sezone, Force India je bila redoviti sudionik Q3 u kvalifikacijama i top 10 u konačnom plasmanu. Neki su otišli tako daleko, da su počeli tvrditi da bi Force Indija sa ovim bolidom tijekom cijele sezone ugrozila Red Bull. Otmar Szafnauer je rekao u Abu Dhabiju da bi sigurno srušili Red Bull da su ranije na stazi imali B-specifikaciju bolida.

“Imamo sjajan tempo sada, a bili bi ispred Red Bulla da smo ovaj bolid imali u Australiji.

Ovo je jasna opomena Williamsu i Red Bullu da paze što se dešava iza njihovih leđa. Ključni ljudi su tu, vozači su spremni, bolid je solidan i zasigurno spreman za poboljšanja koja će ga dignuti još više u poretku – potreban je samo, dakle, financijski stabilan vlasnik koji će ubirati plodove rada.

Podrži nas

Zadnji donatori:
DrWho

Top donatori:
Jester
Crash
wapi

Ako cijenite što radimo već 7 godina, podržite nas iznosom po volji ovdje.

Luka Maloić
Pulsmedia autor
348 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

5 komentara

  1. Britanci su zavladali svim porama ovog sporta. YES!


    0

    0
  2. Fernando Alonso Alonso king Prikaži

    Odlican tekst za procitat dok nema utrka.Moje misljenje je da je force india u 2015 (tijekom sezone) napravila najveci pomak.Sjetim se australije u kojoj su bili tek nesto brzi od ocajne mch a onda u rusiji postolje i da stave tocku na i lijepo 5 mjesto u konstruktorskom poretku.Mclaren honda je napravila drstican pomak od sekunde u 2 tjedna (izmedu australije i malzije) s tim da im je kilometraza u australiji i na svim testovima zajedno bila mnogo mnogo manja nego ostalim momcadima.No taj napredak se zaustavio sredinom sezone.Aston martin ako dode u f1 zajedno sa force indijom koja je iovako u top 5 momcadi mogli bi zaprijetiti. Meni se ova momcad svida jer nije nikakvo poznato ime tipa(mclaren,ferrari,mercedes) vec force india a ove sezone pa cak i prosle bili bolji od mclarena a na nekim utrkama 2014 i od ferrarija tako da ako tome dodamo tu postavu i aston martin to bi mogla biti prijetnja ne samo williamsu vec i ozbiljni konkurent red bullu koji se ocito bori s ovom v6 erom.Dodajmo tu jos i da renault ulazi kao momcad koja ima iskustva u f1 i bivsi prvaci.Mercedes ce vjerovqtno opet ali ipak zasluzeno biti na ovoj poziciji ferrari ce se jos pribliziti a mclaren ako Bog da vratiti Alonsa i buttona pa i sebe i hondu na pozicije iz godina slave.Ako to sve bude islo po planu u sljedecoj sezoni,uz vremenske (ne)prilike i vrhunske vozace mozda budemo gledali cijelu sezonu prvih 8 utrka 2012 ili se f1 vrati i jos jednom dokaze kakav je to sport,jer nitko ne moze po ovoj sezoni reci je li bolji vettel ili alonso je li bolji raikkonen ili button itd jer snage nisu bile na istoj razini a to se u ovakvim sportovima dogada.Mozda bas ovo sto smo pljuvali ove godine pomogne u izgradnji sljedece sezone.
    Jedva cekam testiranja i utrke


    0

    0