McLaren traži kompas

Izdvojeno

Luka Maloić

Prije 8 godina 5 min 3 komentara

Jenson Button, McLaren

Jenson Button, McLaren

McLaren i dalje plaća pogreške iz 2013.?

McLaren i dalje plaća visoku cijenu pogrešaka iz 2013. godine, barem tako misli prvi čovjek ekipe – Ron Dennis. Honda se muči isporučiti McLarenu pogonsku jedinicu koja će zadovoljiti apetite navijača, ali i McLaren se muči s nekim velikim strateškim odlukama koje će definirati budući smjer i razvoj ove ekipe. McLaren se posljednje dvije godine konstantno “traži” i nikako da uhvati pravi kurs budućeg kretanja. Razlog tome, tvrdi Ron Dennis, je u tome što su ključne strateške odluke od prije 2 godine potpuno promašene i to je cijena koja se plača i dan danas.

“McLaren nije imao uspješnu sezonu, ni onu prijašnju, ali brzo zaboravljate nivo dominacije koji smo imali prije toga. Ponekad potpuno izgubite kompas i krenete u krivom pravcu s razvojem bolida. Kada napravite automobil koji je potpuno slab, iznimno je teško nešto iz toga razviti. Kada sam napustio ekipu u 2012. godini, došli smo u Abu Dhabi s najbržim autom na gridu. Onda nije bilo regulacijskih promjena, tako da nije bilo valjanog razloga da se krene u izgradnju i konstrukciju novog automobila za 2013. Trebali smo samo raditi na tom bolidu.”

“Ključna pogreška je bila u tome. Ekipa se trebala vratiti bolidu za 2012. sezonu u prvoj neuspješnoj utrci u 2013. sezoni. To je po meni ključna strateška pogreška i kola su krenula nizbrdo. Trebali smo vratiti stari automobil na stazu i usporedno razvijati novi.”

McLarenov radikalni bolid za 2013. godinu se suočio s fundamentalnim aerodinamičkim problemima, ali ekipa se nije odlučila vratiti starom bolidu iako su mnogi stručnjaci savjetovali upravo to. Do pobjede te sezone, dakako, nisu stigli.

Iako je 2015. sezona bila jedna od najgorih za McLaren u novijoj povijest, Dennis je uvjeren da je partnerstvo s Hondom pravi pogodak na duge staze.

“Bila je ovo veoma teška godina, ali ne bi rekao da je bila grozna. I dalje imamo, ja imam, ekipa ima, apsolutno uvjerenje da za osvajanje prvenstva trebate 100% podršku nezavisnog proizvođača motora. Iznimno smo sretni stupnjem podrške kojeg dobivamo od Honde. Naravno da je sve ovo zahtjevno i ne govorim da je neuspjeh 100% njihova odgovornost – jer djelujemo kao ekipa, ali detaljno ćemo sve analizirati. Znamo gdje smo, ali imamo jako puno samopouzdanja oko toga gdje ćemo biti na početku sezone. Moramo samo kopati duboko, prihvatiti kritike i raditi još jače. Ono što je najvažnije – definitivno idemo u dobrom smjeru – prema podacima testova iz Japana i iz zračnih tunela. Jako smo fokusirani i uvjereni u napredak.”

Pojačanja u ljudskim resursima

Ron je uz to komentirao kako će dovesti neka pojačanja u tehnički dio ekipe kako bi dodatno osnažio momčad u budućnosti.

Iako je ove godine McLaren izgubio visoko pozicioniranog i cijenjenog inženjera Phila Prewa koji je otišao u Mercedes, Dennis je rekao kako top-inženjeri samo čekaju potvrdu transfera u Woking, nakon što obave tzv. “Garden leave” specifičan za svijet F1 – to je ustaljena praksa u kojoj top inženjeri nakon potpisivanja ugovora s novim poslodavcem moraju barem jednu godinu ostati van radnog odnosa u ekipi, ali ne smiju ni pristupiti novom poslodavcu kako ne bi odmah prenijeli sve važne informacije koje posjeduju.

“F1 je naučila sve o umjetnosti “zaključavanja zaposlenika”. Govorimo o top osoblju i top stručnjacima, a za njih morate ponekad čekati godinu dana. Ekipe su dovoljno bogate da ih plaćaju tu dodatnu godinu dana, u kojoj ne rade ništa, samo da ne ostvare direktan transfer u novu ekipu. Napravili smo stvarno mnogo posla da poboljšao svoju tehničku grupu i kako vrijeme prolazi, vidjet ćete naše napore u poboljšanju kvalitete tehničke strane ekipe. Nismo izgubili nikakve top stručnjake. Zadnja osoba koja je otišla, a imala je brojne razloge i motive, bilo je Phil Prew. On je otišao na administrativno mjesto između ekipe koja izrađuje motor i ekipe koja izrađuje bolid. To je jako važna pozicija za Mercedes, ali nije frontalna pozicija. Ima tu mnogo pozadinskog posla koji nije vidljiv kamerama. Da li nam se sviđa kada nas napuštaju dobri ljudi? Ne. Ali, kada moram vagati koga ćemo dobiti kroz par godina i tko je sve otišao u proteklim godinama, vaga je daleko na našoj strani za budućnost.”

Dennis i dalje vjeruje da je pravi čovjek za voditi McLaren i da zna vratiti ekipu na vrh, unatoč velikim problemima.

“Osjećam li se spreman za taj posao? Osjećam se ekstremno zdravo, barem za sada. Pogledam svoje osjećaje i ne osjećam se umorno od posla i iznimno sam motiviran – i umrijet ću s ambicijama. Uvijek ću biti ambiciozan. F1 je izazov, ali kao što sam rekao, nije to moj izazov. Izazov je u tome da odaberem ključne ljude za to. To je izazov u svakom poslu: odabrati prave vođe. Ne napravite uvijek ispravnu stvar, ali to je izazov.”

Dennis vjeruje da je njegov trud, otkako se vratio na čelo ekipe, unaprijedio McLaren u mnogo bolju ekipu – strukturalno gledajući.

“I dalje sam uvjeren da imamo jednu od najboljih ekipa kada pogledamo ljude koje imamo i svi rade zajedno mnogo godina. Naša inženjerska grupa je jako motivirana i fokusirana. Ne možete stvari promijeniti brzo i oporaviti se odmah. Da li vjerujem da imamo prave ljude i sposobnost za ovaj posao? Da, vjerujem.”


Odgovor

3 komentara

  1. Fernando Alonso
    Mr.Spaceguy Donator Prikaži

    2016 je bitno da budu u top 5 ekipa.


    0
    0

    0
  2. Mclaren
    raca Prikaži

    Ja sam se prije 4-5 dana,vezano za ovu vijest, na forumu već složio sa Ronom za ovu izjavu. Greška koju pripisujem, inače dragom, Whitmarshu


    0
    0

    0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.