Izdvojeno / Kolumna / Top liste

Top lista vozača za sezonu 2015. – od 21. do 17. mjesta

Piše: Ante Vetma

Prije 7 godina, 3 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 5 minuta

Pastor Maldonado, Lotus

Pastor Maldonado, Lotus

Top lista je autorov subjektivni osvrt na sezonu. Svoja mišljenja dobrodošli ste ostaviti u komentarima ispod članka.

21. Pastor Maldonado

Pastor Maldonado odvozio je možda i najgoru sezonu karijere, a to i nije bio tako jednostavan zadatak. Čak i ako ostavimo pri strani reputaciju koju je stekao i činjenicu da se sada na njegov račun prebacuju i indicenti u kojima nije direktni krivac – Maldonado je svejedno razočarao ove godine, čak i po svojim standardima.

Od 19 utrka samo je dvaput uspio poraziti Grosjeana u kvalifikacijama, što je najgori odnos ove sezone u svim ekipama. Završio je tek nešto više od pola utrka (10 od 19), a u njima je zaradio tek 27 bodova naspram Grosjeanovih 51.

Dvaput je ove sezone pokazao nešto bolju formu. U Monaku, na stazi za koju mnogi ističu da mu odgovara, je bio bolji u kvalifikacijama od timskog kolege, ali je u utrci morao odustati zbog tehničkog problema. Dobar niz ostvario je zatim u Kanadi, a onda i u Austriji gdje je obavio odlično pretjecanje nad Maxom Verstappenom u trenutku kada je izgledalo kao da su oba vozača izgubila kontrolu nad bolidom.

Njegovo mjesto za iduću godinu činilo se zacementirano, ali je Carlos Ghosn, vlasnik Renaulta, svojom izjavom da trebaju dobro razmisliti o vozačkoj postavi – donekle poljuljao Maldonadovu sigurnost.

20. Marcus Ericsson

Marcusu Ericssonu ovo je bila druga sezona u Formuli 1, a još uvijek nas nije uvjerio da zaslužuje stalno mjesto u moru nadolazećih mladih vozača. Naravno, VN Australije bila je dobar početak jer je tada grid izgledao pomalo kaotično i dva Saubera su u tim okolnostima zgrabili vrijedne bodove. No, u daljnjem tijeku sezone Ericsson nije oduševio.

U Maleziji je došao do treće kvalifikacije runde, ali je onda sve upropastio spinom u utrci. Kako je sezona odmicala tako je izgledao sve pouzdaniji, ali je dotad konkurencija već prestigla Sauberov C34 i šanse za bodove skoro da više nije ni bilo. Barem što se Ericssona tiče, jer ga je Nasr bodovno daleko nadmašio.

Što se kvalifikacija tiče, Ericsson je bio bolji 9 puta od 19 nastupa, a u utrkama je sakupio samo 9 bodova.

19. Roberto Merhi

Momčad Manora je ove sezone imala puno problema s performansama bolida, ali Roberto Merhi je odvozio još jednu sezonu za zaborav. U kvalifikacijama je pobijedio momčadskog kolegu samo 3 puta od 12 vikenda kad su vozili zajedno. Završio je 12 od 13 utrka, a pritom je uvijek bio daleko od bodova, kao i njegovi kolege.

Vrijedi istaknuti i dobre partije na stazama poput Monaka i Belgije gdje su oba Manorova vozača već nastupila u svojim karijerama, i to u Formuli Renault 3.5.

Kada je u momačd došao Alexander Rossi i zauzeo Merhijevo mjesto, Will Stevens odjednom više nije izgledao tako dobro i Amerikanac je stavio donekle u perspektivu prijašnje Merhijeve rezultate.

Prvak Europske Formule 3 iz 2011. godine izgledao je kao da se počinje navikavati na Formulu 1, ali do kraja sezone nije ostavio upečatljiv trag i pitanje je kako će izgledati njegova budućnost.

18. Will Stevens

Kao što je to slučaj sa Robertom Merhijem, teško je ocijeniti učinak Willa Stevnsa obzirom da Manor tijekom cijele sezone nije izgledao dobro i zapravo su se vozači borili jedni protiv drugih unutar momčadi.

Timske kolege je u kvalifikacijama pobjeđivao 11 puta, a od ukupno 860 krugova koliko su proveli na stazi – Stevens je bio ispred konkurenta ukupno 501 krug, što je vrlo solidan rezultat, ali uglavnom temeljen na duelu s Robertom Merhijem.

Kada je ekipa odlučila dovesti Alexandra Rossija – od Stevensa se očekivalo da će biti uverljiviji nego što je zapravo bio. Izgubio je dvoboje u Singapuru i u Japanu, a pobijedio u Brazilu. U posljednjoj utrci bio je uvjerljiv protiv Merhija.

17. Alexander Rossi

Prošle godine Alexander Rossi je skoro debitirao za Marussiju, pa nikog nije iznenadilo kad je Manor objavio da će ove sezone u nekoliko utrka nastupiti umjesto Roberta Merhija.

U debitantskoj utrci u Singapuru najprije je razbio bolid na treningu, a zatim je u utrci završio ispred Stevensa unatoč problemima s team-radijom kada nije bio siguran može li krenuti u pretjecanje bolida iza sigurnosnog automobila da se vrati u isti krug.

Izostao je s VN Rusije i s VN Abu Dhabija, a posljednji put smo ga vidjeli na VN Brazila kada je u kvalifikacijama bio brži od Stevensa, ali u utrci nije uspio zadržati prednost.

Potencijal je očigledan, s malom rezervom jer ipak u ovoj situaciji ne znamo koji je zapravo realan vozački nivo u Manoru u odnosu na kompetitivne momačadi.

Komentiraj

3 komentara

  1. Maurizio Arrivabene
    Kuštelaar Prikaži

    Mislim da Stevens nije zasluzio bit ovako nisko. Uneredio je momcadskog kolegu, sami ste to napisali, mislim da je zasluzio vise… :)


    0

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Italija: Radio komunikacija Sainz-Ferrari

Radio transkript // Ante Vetma

Riccardo AdamiFive minutes, five minutes Three minutes All on medium apart from five starters on softs, included Verstappen at the front Closest soft starter is Ocon on soft, Ocon on soft, P14 Carlos SainzWho is on softs, Charles, Max, Ocon… George as well And De Vries Pit-limiter on, and focus on the lights Last car is on the grid Utrka kreće Checo 0,2s behind You are doing a good job, DRS...

Per Enzo

Oktanski koktel // Ante Maras

14081988, datum koji je duboko urezan u Ferrari i koji označava kraj jedne ere Ferrarija i početak jedne nove To je datum smrti Il Commendatorea, dan kad je ovaj svijet napustio Enzo Ferrari, jedan od najvećih ljudi svijeta autoindustrije i motosporta, a možda i najveći Sukladno njegovim željama, vijest o njegovoj smrti je objavljena dva dana poslije, kako bi "nadoknadio" zakašnjenje koje je nastalo prilikom prijave datuma njegovog...

Treba li mijenjati pravila za dobivanje superlicence?

Lociranje // Lovro Andraka

Kompleksna i poprilično stroga pravila za dobivanje superlicence stigla su u središte pozornosti tijekom posljednjih nekoliko dana zahvaljujući velikom interesu Red Bulla za već dosta razvikanim američkim vozačem Coltonom Hertom koji ne ispunjava sve kriterije za natjecanje u Formuli 1 iduće sezone Unatoč tome, 22-godišnji Herta nikako nije bezveznjak u svijetu utrkivanja - s 18 godina, 11 mjeseci i 25 dana postao je najmlađi...

Još kolumni