Lociranje

Momak koji sve jače kuca na vrata AlphaTaurija

Piše: Lovro Andraka

Prije 2 tjedana, 4 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 4 minuta

Nyck de Vries zasad nije uspio izazvati oduševljenje poput onog u Monzi prošle godine koje mu je i donijelo trkaće mjesto u AlphaTauriju za 2023. godinu. Helmut Marko izjavio je da već ima “žuti karton”, a dodatni pritisak trenutno mu stvara mladi Novozelanđanin koji svojim nastupima u Japanu skreće pozornost na sebe.

Radi se o Liamu Lawsonu, 21-godišnjem vozaču kojeg Red Bull podupire već četiri godine i ima ulogu rezervnog vozača obiju njihovih F1 momčadi. Lawson je danas stigao do druge pobjede u Super Formuli i time je kao debitant preuzeo vodstvo u ukupnom poretku – točnije, vratio ga je jer je slavio na samom debiju u prvoj utrci sezone.

De Vries je u dosadašnjih pet vikenda samo jednom uspio nadmašiti timskog kolegu Yukija Tsunodu, a to se dogodilo baš na posljednjem vikendu u Miamiju, kada je Nizozemac uspio biti brži u kvalifikacijama. Bio je to potencijalno ohrabrujući trenutak za de Vriesa, no onda je u utrci već na startu uprskao dobar posao od subote zabijanjem u Landu Norrisa i padom na začelje na kojem je do kraja i ostao, dok se Tsunoda ponovo probio nadomak bodovima. Posebno loš bio mu je vikend u Azerbajdžanu, kada se zabio u zid i u kvalifikacijama i u utrci, a u sprintu je imao kontakt s Tsunodom koji je Japancu oštetio bolid te izazvao njegovo zabijanje u zid i odustajanje.

Iako je de Vries u svojoj debitantskoj sezoni, ima već 28 godina i pregršt iskustva u utrkivanju. Koliko god mu se takve greške mogu oprostiti, toliko se od bivšeg prvaka Formule 2 i Formule E očekivalo više od samog početka. Uvijek je njemu trebalo više vremena za prilagodbu, no u F1 općenito, a pogotovo u Red Bullu, nisu baš poznati po strpljenju.

Ta nestrpljivost dovodi do toga da je tajming iznimno bitan – to je uostalom zorno prikazao de Vriesov slučaj, gdje je u pravom trenutku maksimalno iskoristio pruženu priliku, odnosno, zasjao je u Williamsu u trenucima kada je AlphaTauriju trebao vozač. Takva priroda F1 sada bi mogla koštati Nizozemca jer u trenucima njegovih poteškoća s Dalekog istoka sjaji nova potencijalna zvijezda.

Lawson se nije uspio najbolje snaći u svojim dvjema sezonama u F2, no lani je ipak završio ukupno treći s četiri pobjede i bodom ispred Williamsovog vozača Logana Sargeanta, a posebno se istaknuo izvan jednosjeda – 2021. je uz F2 vozio DTM i tamo je zamalo osvojio naslov kao debitant. Koštala ga je samo kontroverzna posljednja utrka, u kojoj je na startu sebe i njega izbacio glavni konkurent Kelvin van der Linde, a naslov je onda uz pomoć propuštanja kolega osvojio autsajder Maximilian Götz.

Pobjede u debitantskim utrkama su mu specijalnost – nanizao ih je u nekoliko juniorskih kategorija, a u zadnje tri godine je to uspio u F2, DTM-u i sada u Super Formuli. Bez ijednog treninga na Fujiju došao je do trećeg mjesta u kvalifikacijama i pobjede, a zatim je u drugoj utrci na istoj stazi u cilju bio treći, no zbog kazne je pao na peto mjesto. Na Suzuki je bio četvrti, a sada je na stazi Autopolis ponovo stigao do najviše stepenice pobjedničkog postolja. Na značajno starijim gumama uspješno se odvojio od konkurenata nakon restarta u kasnoj fazi utrke i time preuzeo ukupno vodstvo. Dosad vodeći Tomoki Nojiri nije nastupio zbog bolesti, no to ne umanjuje odlične nastupe Lawsona.

Do kraja sezone ostalo je još samo pet utrka, a posljednje se voze u listopadu. Lawson je nakon današnje pobjede izjavio da je fokusiran isključivo na prvenstvo Super Formule kojim traži put do F1 iduće godine. Međutim, Red Bullu nisu strane promjene vozača unutar sezone i Novozelanđanin sigurno zna da bi prilika mogla stići već ove godine – Marko je naveo njega i F2 vozača Ayumua Iwasu kao potencijalne zamjene za de Vriesa, dok je Daniela Ricciarda isključio kao opciju.

Nyck de Vries još uvijek ima vremena za popravak i dobro je poznato da u F1 često vrijediš koliko i tvoj posljednji nastup, stoga bi jedan odličan rezultat mogao u potpunosti preokrenuti njegovu situaciju. Pritisak je svejedno tu, rast će iz utrke u utrku ne bude li poboljšanja i konzistentnosti u tome, a Lawson trenutno radi sve što može da ga dodatno pojača.

Komentiraj

4 komentara

  1. Michael Schumacher
    senna66 Donator Prikaži

    Došla su vremena kada ti se mjesto u F1 trese već nakon 5 utrka.


    0

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Zatvori ❌

Kolumne

Kišni kaos u Kneževini i neočekivani pobjednik

Oktanski koktel // Ante Maras

Velika Nagrada Monaka je zasigurno najpoznatija utrka u F1 te dio Trostruke Krune motosporta, uz Le Mans te Indy 500 Prestiž, luksuz, tradicija, jahte, sve su to pojmovi koje vežemo uz utrku u Kneževini No isto tako utrke u Monaku, točnije u kotaru Monte Carlo, su nerijetko procesija u kojoj se gotovo sve riješi u kvalifikacijama dan prije, što ipak ne sprječava ljude da dođu i gledaju procesiju, uz naravno jako visoke cijene na vikendu...

Momak koji sve jače kuca na vrata AlphaTaurija

Lociranje // Lovro Andraka

Nyck de Vries zasad nije uspio izazvati oduševljenje poput onog u Monzi prošle godine koje mu je i donijelo trkaće mjesto u AlphaTauriju za 2023 godinu Helmut Marko izjavio je da već ima "žuti karton", a dodatni pritisak trenutno mu stvara mladi Novozelanđanin koji svojim nastupima u Japanu skreće pozornost na sebe Radi se o Liamu Lawsonu, 21-godišnjem vozaču kojeg Red Bull podupire već četiri godine i ima ulogu rezervnog vozača...

Jedna utrka za ulazak u legendu

Oktanski koktel // Ante Maras

Nastup u utrci F1 san je velikog broja fanova ovoga sporta i svakog koliko toliko profesionalnog vozača utrka Velikoj većini to ne uspije pa je sami ulazak u kraljicu motosporta velika čast i prilika života, iako samo na jednu utrku Iako su gotovo svi koji su nastupili samo jednom u F1 postali samo dio statistike, jedan vozač je uspio ne postati još jednim dijelom statistike F1 te se mnogobrojni i dalje sjećaju njegovog neobičnog i...

Još kolumni