F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Force India i Williams – usporedba

Luka Maloić

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Nico Hulkenberg, Felipe Massa

Novosti u Force Indiji

Diageo, kompanija “majka” brenda “Johnnie Walkera”, spremna je postati jedan od globalnih i glavnih sponzora F1 – kao sporta u 2016. godini. Uz to, Diageo je upleo svoje prste u igračku Vijaya Mallye – ekipa Force Indije vodi se kao imovina Diagea – vrijedna oko 130 milijuna dolara.

Kako bi lakše shvatili ovu priču, moramo malo pojasniti uloge i pozicije koje zauzimaju glavni akteri ove priče. Vijay Mallya je CEO “United Spirits Limited” (USL) – indijske kompanije koja je druga u svijetu po proizvodnji žestokih pića. USL izvozi svoje proizvode u 37 zemalja svijeta i posjeduje preko 140 različitih brendova alkoholnih pića. Diageo je Britanska multinacionalna alkoholna kompanija koja je, trenutno, najveći svjetski proizvođač žestokih pića, ali se uz to bavi proizvodnjom vina i piva. Diageo ima brendove poput Smirnoff votke, Johnnie Walkera, Baileys, Guinness itd.

U svibnju 2013. godine, Diageo je počeo polako preuzimati dionice USL-a i postao najveći dioničar kompanije. Drugim riječima, Diageo je postao šef Vijayu Mallyi. Ako se pitate zašto i kamo Johnnie Walker odlazi s bolida McLaren-Honde – evo vam odgovora. U travnju ove godine, Diageova uprava koja nadzire poslovanje USL-a izjavila je da je izgubila povjerenje u Mallyu nakon temeljite revizije poslovanja. Sporne su transakcije USL-a i Mallyine avio kompanije Kingfisher, kao i transakcije s ostalim gospodarskim subjektima. Polako se na dnevni red stavlja i moguće odstupanje Mallye s čelne pozicije USL-a. Već smo pisali o tome kako je Mallya došao na niske poslovne grane i kako se nada da će uskoro prodati momčad.

Natjecanje Williamsa i Force Indije

Odlučili smo usporediti ove dvije ekipe zbog ambicioznih izjava iz tabora Force Indije. Naime, Indijci žele sljedeće sezone prestići Williams u konstruktorskom poretku.

Vijay Mallya je imao snove o svojoj vlastitoj F1 momčadi i odlučio ih je ispuniti. U listopadu 2007. godine on i Michiel Moi kupili su Spyker Ferrari za 90 milijuna eura. Preko zime VJMO1 bio je dizajniran i spreman za natjecanje u 2008. godini.

Giancarlo Fisichella i Adrian Sutil su zajedno imali 18 odustajanja, nisu osvojili niti jedan bod, a Force India je bila 10 u konstruktorskom prvenstvu. Samo je Super Aguri bio lošije rangiran, ali oni su nastupili samo na 4 uvodne utrke sezone.

Stvari su se poboljšale 2009. godine i Fisichella je osvojio prve bodove za ekipu sa sjajnim drugim mjestom u Belgiji. To su ujedno bili i posljednji bodovi ovog Talijana u F1, prije nego je postao Ferrarijev vozač za nekoliko posljednjih utrka sezone. Sutil je slijedio Fisichellu s četvrtim mjestom u Monzi, a njegov VJM02 je postavio najbrži krug utrke. Force India je završila sezonu na 9. mjestu, iza je bio Toro Rosso, a ispred je bila Renaultova tvornička ekipa.

Između 2010. i 2013., ekipa iz Silverstonea je završavala na dvaput na sedmom i dvaput na šestom mjestu. Force India je bila razočarana 6. mjestom u konstruktorima s novim V6 turbo hibridom, pa je Bob Fernley obećao drugačiju i bolju 2015. godinu. Očito je uspio, ekipa je 5. u poretku ispred Lotusa, Toro Rossa, Saubera, McLarena i Manora.

Williams je, s druge strane, starosjedilac u F1 i uživa status ikone. Povijest govori kako Williams drži drugo mjesto na konstruktorskoj listi svih vremena s 9 naslova, samo Ferrari ima više – 16. Ekipa iz Grovea bolja je nego proteklih godina, ali još uvijek daleko od slavnih dana. Uglavnom, Williams je polako padao na tablici, a Force India je rasla. Otkako je Force India ušla u F1 pa do kraja ere V8 motora, Williamsova prosječna konačna pozicija u konstruktorskom poretku je 8. mjesto, a FI ima prosječni plasman na 7. mjestu.

Otkako su predstavljeni V6 turbo hibridi, sve se promijenilo za Williams. Postotak osvajanja bodova u 2014. godini za Williams je iznosio 74.68% – tako jaki su bili posljednji puta 2003. godine kada su Ralf Schumacher i Juan Pablo Montoya doveli ekipu do 2. mjesta u konstruktorskom poretku. Ferrari se probudio 2015. godine i prestigao Williams u poretku. Claire Williams je izjavila u Melbourneu:

“Završili smo treći u prvenstvu prošle godine što je sjajan uspjeh za nas, ali naš cilj ove godine je poboljšati se u svim segmentima. Želimo ove godine osigurati pobjede za Felipea i Valtterija.”

To se ipak nije dogodilo i Maldonadova pobjeda iz Španjolske 2012. ostaje posljednja na Williamsovom kontu. Njihovi rezultati u 2015. nisu zadovoljili očekivanja.

Ako pogledamo kraj tekuće sezone, FI je osvojila 54% svojih ukupnih bodova u sezoni, dok je Williams na kraju sezone uzeo samo 27% ukupnih bodova. Force India je imala financijske poteškoće na startu 2015., čak su i morali u Koln kako bi koristili Toyotin zračni tunel. Modificirali su stari VJMO7 kako bi bio kompatibilan za aktualne regulacije i koristili ga sve do Silverstonea kada su sredili novi bolid. Williams je, s druge strane, zaustavio razvoj na FW37 bolidu odmah nakon ljetne pauze. Valtteri Bottas jasno je rekao kako su došli do kraja s razvojem nakon VN Meksika.

“Trebali bi nekako pokušati spustiti tempreraturu guma, ali smo na limitu u ovom trenutku. Ništa više ne možemo napraviti sa kanalima kočnica niti možemo hladiti gume na bolji način. Znamo da to nije dovoljno dobro niti zadovoljava ikoga u ovoj priči, ali za ovu sezonu više ništa ne možemo napraviti.”

Valtteri je priznao da će bolid za sljedeću sezonu – FW38 biti revolucija, a ne samo evolucija postojećeg koncepta.

Nakon VN Abu Dhabija, Rob Smedley je rekao:

“Auto koji imamo u zračnom tunelu za 2016. i auto koji sada koristimo su potpuno drugačiji – tako da ništa nismo mogli napraviti za ovu godinu što se tiče aerodinamike. Što se tiče ostalih segmenata istraživanja i razvoja, ali i mehaničkog dizajna, naravno da smo poboljšavali stvari cijelo vrijeme. Ali, sva naša pažnja je u zračnom tunelu u Groveu.”

Za to vrijeme, Force Indiji je taman završila sezona kada su sve na bolidu podesili i usavršili. Osvojili su 5. i 7. mjesto u Abu Dhabiju – što je najbolji plasman ove sezone kada su im oba bolida završila utrku. Regulacije dizajna bolida za 2016. sezonu neće biti drastične u smislu promjena, tako da će FI imati snažnu platformu za daljnji razvoj VJM08 bolida. Njima će, dakle, evolucija bolida biti glavni cilj.

Force India ima nesreću što ih muči neizvjesna budućnost Mallyje i financijskih priljeva. Svi se nekako nadaju da će postići dogovor s Aston Martinom i mirno spavati. Ako momčad osigura dovoljno novaca za nesmetan razvoj bolida, možemo očekivati zanimljivu borbu ove dvije ekipe, pogotovo ako revolucija Williamsovog bolida neće ići željenim tokom i brzinom.

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Luka Maloić
Pulsmedia autor
348 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

2 komentara

  1. Honda zekohonda Donator Prikaži

    treba napomenut da je subrata roy još uvijek u zatvoru.


    0

    0