Putopis: VN Australije 2023.

Putopisi

Pulsmedia portal

Prije 1 godinu 5 min 9 komentara

x1

Napokon!

Nakon buđenja u 3 ujutro i praćenja tad prve utrke sezone, konačno sam doživio i utrku F1 uživo. I to nigdje drugdje nego u Melbourneu, gdje cijeli grad diše ne samo za Formulu 1, nego za sport općenito. Poslovna prilika za kratkotrajni odlazak u Australiju ukazala mi se 2020. godine, no zbog COVID-a morala je biti otkazana. Prilika se ponovila krajem prošle godine i krenulo se u lagano planiranje datuma putovanja. Budući da raspored utrka još nije bio definiran uzeo sam datume koji su bili prošle godine i na kraju je tako ispalo, u Melbourneu sam za vrijeme GP vikenda. U Melbourne stigao sam 20. ožujka nakon kratkog putovanja od 24 sata i preko nekoliko vremenskih zona. Kartu za GP vikend kupio sam prilikom vožnje na aerodrom u Zagrebu jer nisam znao hoće li ponovno biti restrikcije ulaska u Australiju.

Obzirom na kasnu kupnju karata, uspio sam uhvatiti grandstand u zavoju 8 (gdje je lani Sainz parkirao svoj Ferrari). Trebalo mi je nekoliko dana da otresem jet lag i krenem u ozbiljno razgledavanje Melbournea. Grad od 5 milijuna ljudi, a gužva se osjeti samo pri odlasku i povratku s posla. Javni prijevoz je odlično riješen s tramvajem, vlakom (djelomično metro) i autobusom. Budući da sam došao prije samog trkaćeg vikenda odlučio sam jedan dan otići i obići stazu. Tjedan dana ranije, pripreme su u punom jeku, ali staza je otvorena za posjetitelje, pa ljudi voze bicikle, romobile, bogatiji (uz određene propusnice) automobile, a ja sam obišao pješke. Budući da sam geodetske struke (radim kao docent na Geotehničkom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu) ostao sam iznenađen količinom geodetske opreme koja se koristi za pripremu jednog GP vikenda. Nakon obilaska staze otišao sam u grad provjeriti dućane koje prodaju F1 proizvode. Cijene su otprilike kao i u svim službenim Internet trgovinama.

Četvrtak, 30.03.

Odlazim u grad, obilazim F1 dućane, neki su podigli cijene, drugi zadržali cijene ali povećali ponudu. Dućani su krcati s navijačima, a najčešće su traženi proizvodi McLarena, Ferrarija i Mercedesa.

Petak, 31.03.

Ustajem ranije s ciljem da dođem u park oko 9 sati da možda uhvatim koju fotku vozača izbliza i poslušam drivers talk u petak. Na rasporedu su bili vozači McLarena, Alpha Taurija, Williamsa, Aston Martina i Alfe Romeo. Na doručku pratim TV i vidim da je već u 8 sati krcato na ulazu u park i da nema šanse da uhvatim nekog od vozača za sliku. Svejedno odlazim do parka i već po dolasku na glavni kolodvor vidim ogromnu gužvu ali i savršenu organizaciju javnog prijevoza do Albert parka. U samom parku krcato, vozači se dočekuju ko božanstva, različiti štandovi jela, pića, suvenira i F1 proizvoda. Od vozača najbolje su dočekani Oscar Piastri (njihov domaći vozač), Yuki Tsunoda, Zhou Guanyu (puno međunarodnih studenata u Melbourneu), a najbolji doček na predstavljanju, a i kasnije na utrci imao je Valtteri Bottas. Broj posjetitelja u petak: 122,927.

Subota, 01.04.

U subotu odlazim na sprint utrku Formule 2 i kvalifikacije. Tribine su očigledno više popunjene, a okolni kapaciteti posluživanja jela i pića vidno zakrčeni, pa je čekanje od 20 minuta na pivo prihvatljivo. Cijena cca 8 eura za 330ml piva. Kvalifikacije odlične, publika oduševljena s Mercedesovim 2-3. Broj posjetitelja u subotu: 129,000.

Nedjelja, 02.04.

Dan utrke, odlazim pogledati utrke supercars, F2 i naravno F1. Ono što me iznenadilo u F2 utrci da nije bilo ni jedne crvene zastave i izlijetanja poput Albonovog su rješavali unutar 2 kruga pod sigurnosnim automobilom (svaka pohvala organizaciji!). Nakon utrke F2 pauza od nekih 2 sata za osvježenja i lagano kreće utrka Formule 1. Prije utrke, parada vozača, gdje je opet Valtteri najbolje dočekan. Ruku na srce i George i Lewis imaju odličnu publiku u Australiji. Utrka odlična do prve crvene zastave i onda nakon druge crvene zastave. Max u svojoj ligi i u diskusiji s ekipom na tribinama vidljivo je bilo da apsolutno nitko ne vjeruje da Mercedesi mogu zadržati 1-2 kao na startu. Kraj mene s jedne strane sjedi djed od oko 70 godina i svaki krug na prolazak Hamiltona u zavoju potvrdno i zadovoljno klima glavom. Tokom prve crvene zastave odlazi na osvježenje i po povratku je već Max debelo vodio i pita me je li još uvijek Hamilton prvi. Nakon očiglednog razočaranja, ponovno svaki Lewisov prolazak potvrđuje klimanjem glavom. Nakon druge i treće crvene zastave sunce je već poprilično nisko i vidljivost je loša za gledatelje, a pretpostavljam kako je vozačima. Temperatura se u roku desetak minuta spustila za nekih deset stupnjeva i osjetila se loša atmosfera. Dojma sam da gledateljima na stazi nisu po volji crvene zastave. Prije ponovnog restarta nakon druge crvene zastave komentiramo da će sigurno biti krš i lom u početku i eto, umjetno izazvani spektakl koji većini fanova vjerujem nije bio po volji. Kraj utrke u konačnici dosadan, tako je moglo i dva kruga ranije završiti. Broj posjetitelja u nedjelju: 131,124

Nakon cijelog vikenda moram reći da je bilo savršeno. Ukupni broj posjetitelja tokom četiri dana iznosio je 444,631 i preostaje žaliti što Melbourne nije i dalje prva utrka prvenstva. Vozači su oduševljeni, publika ih dočekuje kao heroje, atmosfera je odlična. Čak je Albonu izletilo na pozornici u stilu, koji Bahrain, koja Arabija, ovo je pravi početak sezone. I zaista je. Cijeli grad diše za F1, ljudi su izuzetno posvećeni sportu, a GP vikend iskoriste za druženje s obitelji pa ne iznenađuje velik broj djece koji su posjetili utrku. Ove godine prijatelj Igor i ja idemo i u Mađarsku na utrku pa ću imati nešto za usporedbu. Do iduće trke, lijepi pozdrav!