Izdvojeno

FIA pojasnila pravilo o odsluživanju kazne u boksu, startna mjesta proširena za 20 cm

Piše: Lovro Andraka

Prije 2 mjeseci, 1 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 2 minuta

FIA je nakon kontroverzi oko odsluživanja kazne Fernanda Alonsa u Saudijskoj Arabiji donijela sportsku direktivu kojom pojašnjava što se smatra radom na bolidu, a uvedene su i novosti oko startnih mjesta koja bi vozačima trebala olakšati pozicioniranje.

Alonso je u Džedi prvotno kažnjen na nepravilno odsluženu kaznu, no kazna je nekoliko sati nakon utrke poništena zbog nedovoljno jasnih pravila koja kažu da se tijekom odsluživanja vremenske kazne u boksu ne smije raditi na bolidu.

Na Španjolčevom bolidu nije se radilo ništa konkretno, no sporna je bila dizalica koja je dirala bolid prije isteka pet sekundi. Prema novoj direktivi, to će biti kažnjivo:

“Fizičko dodirivanje bolida ili vozača rukom, alatom ili opremom (uključujući prednju i stražnju dizalicu) tijekom bilo koje takve kazne će se smatrati radom.”

“Korištenje ventilatora tijekom kazne je dozvoljeno ako taj ventilator fizički ne dodiruje bolid.”

Alonso je kaznu dobio zahvaljujući loše pozicioniranom bolidu na startu utrke – nije bio preblizu ni predaleko, već je otišao previše u stranu u odnosu na ocrtano startno mjesto, a isti prekršaj napravio je i Esteban Ocon u Bahreinu.

Zbog toga je odlučeno da će se startna mjesta od VN Australije proširiti za 20 cm, a na treninzima će biti isprobana dodatna linija posred startnog mjesta.

Alonso pomalo skeptičan oko noviteta

Čovjek koji je nakon Ocona dodatno istaknuo temu startnih mjesta nije siguran koliko će nove mjere pomoći.

“Koncentriramo se na žutu liniju, da ne odemo previše naprijed. Prilazite mjestu, ne gledate ga, gledate na jednu stranu kokpita, stoga je to možda mala distrakcija. Ali, napravio sam grešku, stoga ćemo ovog vikenda pokušati biti fokusiraniji na mjesto i izbjeći bilo kakvu kaznu.”

“Središnja linija, sumnjam [da će pomoći]. Kao što sam rekao, prilazite mjestu gledajući u stranu, ne gledate naprijed. To je najteži dio, ali valjda će 20 centimetara pomoći.”

Dodao je da bi na nekim stazama praćenje takvih pravila moglo biti teže nego na ostalima:

“Bit će nekih staza, možda Monako ili Imola, na kojima ionako startate tako da ste pomalo pomaknuti na stranu jer ćete se razbiti ako startate potpuno ravno. Moramo vidjeti kako ćemo primjenjivati kazne u takvim utrkama.”

Komentiraj

1 komentar

  1. Pastor Maldonado
    perodeformero Prikaži

    To ti je tako kada FIA ne razgovara sa vozačima prije promjene pravila.
    Ne mogu vjerovati da misle da znaju bolje od vozača što je najbolje za njih kada se smještaju u startni box.
    Oko ovakvih stvari bi trebalo biti totalno normalno prvo porazgovarati sa vozačima. Zajednički sastanak.
    Ah sjećam se starijih vremena kada bi se neki bolid (Senna, Mansell) smjestio totalno ukoso i dao svima do znanja pogotovo bolidu ispred sebe da će ga prožvakati do prvog zavoja.


    0

    1

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Zatvori ❌

Kolumne

Kišni kaos u Kneževini i neočekivani pobjednik

Oktanski koktel // Ante Maras

Velika Nagrada Monaka je zasigurno najpoznatija utrka u F1 te dio Trostruke Krune motosporta, uz Le Mans te Indy 500 Prestiž, luksuz, tradicija, jahte, sve su to pojmovi koje vežemo uz utrku u Kneževini No isto tako utrke u Monaku, točnije u kotaru Monte Carlo, su nerijetko procesija u kojoj se gotovo sve riješi u kvalifikacijama dan prije, što ipak ne sprječava ljude da dođu i gledaju procesiju, uz naravno jako visoke cijene na vikendu...

Momak koji sve jače kuca na vrata AlphaTaurija

Lociranje // Lovro Andraka

Nyck de Vries zasad nije uspio izazvati oduševljenje poput onog u Monzi prošle godine koje mu je i donijelo trkaće mjesto u AlphaTauriju za 2023 godinu Helmut Marko izjavio je da već ima "žuti karton", a dodatni pritisak trenutno mu stvara mladi Novozelanđanin koji svojim nastupima u Japanu skreće pozornost na sebe Radi se o Liamu Lawsonu, 21-godišnjem vozaču kojeg Red Bull podupire već četiri godine i ima ulogu rezervnog vozača...

Jedna utrka za ulazak u legendu

Oktanski koktel // Ante Maras

Nastup u utrci F1 san je velikog broja fanova ovoga sporta i svakog koliko toliko profesionalnog vozača utrka Velikoj većini to ne uspije pa je sami ulazak u kraljicu motosporta velika čast i prilika života, iako samo na jednu utrku Iako su gotovo svi koji su nastupili samo jednom u F1 postali samo dio statistike, jedan vozač je uspio ne postati još jednim dijelom statistike F1 te se mnogobrojni i dalje sjećaju njegovog neobičnog i...

Još kolumni