F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

2015. – Po čemu ćemo pamtiti sezonu iza nas (anketa)

David Vidović

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Kolumna

sezona2015

Iza nas je još jedna sezona – 19 vikenda odgledanih u jednom dahu. Puno puta smo tijekom proteklih 9 mjeseci pomislili da je Formula 1 dosadna, ali ipak nismo odustajali, zar ne? Zašto odustati od proizvoda koji je nekoć bio u sličnim problemima, pa se za neko vrijeme izvukao iz te rupe i pružio nam jako zabavna nedjeljna popodneva? Na površini, protekla sezona nam izgleda prilično jednostavno, Mercedesi i dalje dominiraju, Ferrari ih sustiže, ostali su daleko iza, s nekoliko novih vozača ispred koji su, ako se po jutru dan poznaje, duge i uspješne karijere. Ali, ako malo zaronimo, shvaćamo da ništa nije toliko očito i jednostavno kako se na prvu čini. Polako se slaže još jedna zamršena slagalica Formule 1, ne bliži nam se kraj, već samo novi početak, i možda stvari neće biti kao nekada, ali i dalje će biti poprilično zabavne, na svoj poseban i jako kompliciran način.

Genije u svom svijetu

Nitko ne može i nema pravo uskratiti uspjehe Lewisa Hamiltona ove sezone. Još jednom je pokazao da čvrsto vlada vodama Formule 1 i da mu, u kombinaciji s Mercedesom, nitko nije ravan. Zanemarite trenutni utisak koji vam je mozak stvorio zbog zadnjih utrka u sezoni, Lewis je tada već držao trofej visoko u rukama, forma prije VN SAD-a je ono na što trebamo biti koncentrirani. I to kakva forma, na prvih 16. utrka sezone – 11 pole pozicija, 10 pobjeda, 14 postolja! Impresivno, zar ne? Brojalo bi se i 11 pobjeda da nije bilo incidenta u Monaku. I pitate se kako je Lewis uspio dominirati više od pola sezone? Odgovor na to je dao Rosberg nakon utrke u Abu Dhabiju, kada je rekao da su kvalifikacije za Mercedesove vozače najvažniji dio vikend, i bio je potpuno u pravu. Mercedes koji prvi starta, taj prvi ulazi u prvi zavoj i prvi odlazi na promjenu guma, što je velika prednost kojom se pobjeđuje već u prvom stintu. Hamilton je uspio iskoristiti 7 startova s pole pozicije u prvih 12 utrka sezone i pretvoriti ih u pobjedu, ponovo ne računajući Monako. 7 od 12 ne čini loš prosjek, i to je bila glavna prednost Hamiltona nad Rosbergom ove sezone. Imao je zbilja ogromnu prednost u kvalifikacijama, i Rosberg se propisno namučio da bi ih okrenuo u svoju korist. Njegova forma u kvalifikacijama se polako dizala kako je sezona odmicala, ali to mu nije pomoglo da se uključi u borbu za titulu, jer je u prvih 16 utrka sezone Hamilton imao prosječnu prednost nad Rosbergom u kvalifikacijama od 0,458 sekundi! Izgubio je od Nice samo četiri puta u kvalifikacijama, uz prosječni zaostatak od nešto manje od 2 desetinke. Ali, taj podatak i nije toliko važan jer je Lewis na tri od te četiri utrke kada je Rosberg startao s pole pozicije, pobijedio. Dakle, Lewis je vladao subotama, što mu je omogućilo da vlada i nedjeljama. Za primjer, jeste li znali da je Lewis Hamilton ove sezone proveo ukupno 587 krugova u vodstvu, što je više od pola dužine sezone? To je veliki podatak, posebno ako u obzir uzmemo da su Rosberg i Vettel zajedno proveli 525 krugova u vodstvu.

Podatak koji nas veseli jeste da je Rosberg ipak okrenuo formu u kvalifikacijama na kraju sezone, Nico je udario šakom o stol i krenuo u opasnu kampanju za sljedeću sezonu, koja će sasvim sigurno biti puno zanimljivija i neizvjesnija na vrhu, nego što je ova bila.

Lewis Hamilton

Lewis Hamilton

Izdizanje velikana

Mercedes je drugu sezonu za redom osvojio obje titule i zapečatio svoju poziciju na tronu Formule 1. Nema razloga da ni na trenutak posumnjamo da Mercedes neće dominirati konstruktorskim poretkom i sljedeće sezone, jer su kao momčad jednostavno predominantni, i rijetko tko će ukrasti više bodova od oba Mercedesa zajedno na neko utrci. Dakle Mercedes, kao konstruktor, je prilično siguran na vrhu, ali što se tiče vozačke titule, tu je već druga priča. Već sam naveo da sljedeće sezone očekujem rat između Rosberga i Hamiltona, isti onaj kao i 2014., ako ne i većih razmjera. Unutar-momčadski ratovi nikada nisu dobri za tim, a stvari postanu još gore kada imate velikana koji se nakon puno godina pauze vraća opasniji i gladniji nego ikada, i diše vam za vrat još dok je vaša dominacija u punom jeku. Predvođen Vettelom, Arrivabeneom, Allisonom, uz još nekoliko jako kvalitetnih ljudi, Ferrari je za nekoliko mjeseci potrgao i zapalio sve stranice povijesti iz prethodnih 6 godina, i pokazao jedno potpuno novo lice, osvježavajuće za današnje standarde. Nema sumnje da upravo oni osvajaju počasnu titulu za najveći iskorak sezon – posao koji su odradili preko zime je gotovo nevjerojatan. Već je puno tekstova pisano na tu temu i ne želim se vraćati u vrijeme nakon VN Malezije, ali pobijediti Mercedes potpuno fer, na čist tempo i strategiju, bez da i jedan Mercedes ima tehnički problem, je zbilja u tom trenutku izgledalo nevjerojatno. A ponoviti to još dva puta u sezoni, čini se nerealno. Kormilo Ferrarija je predvodio Vettel koji je prijetio Mercedesima na svakom vikendu, redovno se penjao na postolja, i na ulazu u ljetnu stanku kaskao samo 40 bodova za liderom Hamiltonom! Bilo je teško za očekivati da će Vettel na kraju sezone zbilja konkurirati za titulu, ali Sebastian je ipak bio tu negdje, cijelo vrijeme je držao korak s Mercedesima i nije se previše distancirao.

Očito je da Ferrari pravi doista ogromne korake ka vrhu, njihova forma je ove sezone varirala od staze do staze, neke su im odgovarale, druge ne, ali ono što je Tifosima bitno je da Ferrari, nakon dugo godina, ima konkurentan bolid, sa stabilnom ekipom, koja radi veliki napredak. Bazirajući se na poslu koji su obavili u proteklih 12 mjeseci, nema razloga da ne očekujemo da se bar jedan Ferrari za 12 mjeseci bori za vozaču titulu.

Sebastian Vettel

Sebastian Vettel

Propast ili titule

Treće opcije nema. Rad i ideje McLaren Honde su ili genijalne i ostvarive, ili samo puka i neostvariva želja. Imaju sve, partnerstvo, budžet, ljude, vozače, sve što je potrebno da ostvare veliki uspjeh. Odlučili su se za revolucionarni pristup, nadajući se da će ishod biti isti. Za sada se ništa od uloženog nije isplatilo. Ali, za sada…

Prije nego što je sezona počela, iz McLarena su najavljivali lošiju formu, vjerojatno su već na testiranju znali kuda sve ovo vodi. Ali, nastupi u prvi utrkama su bili pravi šok za javnost i navijače, McLaren je bio toliko udaljen od vodećih, da su neki već u Australiji pisali o propasti slavne momčadi. Prvi dio sezone su okončali na nešto bolji način, Alonso je u Mađarskoj osvojio peto mjesto što je podiglo moral svim navijačima McLarena, koji su već tada bili svjesni što ih čeka u drugom dijelu sezone. O njihovim rezultatima nećemo puno pričati, jer su svima poznati. Dovoljno je samo reći da su, u odnosu na početak sezone, napravili ogroman iskorak, pogotovo u kvalifikacijama. Pouzdanost pogonske jedinice im je ostala velika boljka, revolucionarna ideja da se smanji otpor stražnjeg dijela bolida i u jako mali prostor uguraju sve komponente pogonske jedinice za sada nije uspjela, jer su se javili problemi koje Honda ne može riješiti u koraku, već je potrebno odmrzavanje motora. Upravo zato mnogi od McLarena očekuju potpuno drugačiju sezonu 2016., jednom kada skinu haubu i dobro prouče sve što tijekom sezone nisu smjeli dirati zbog pravila. Dakle, fokusiramo se na kvalifikacije, ne na utrke, jer se u njima ogleda njihova prava brzina.

mclq

Kao što vidite, forma se polako, kako je sezona odmicala, podizala. Button je popravio svoj prosjek (16. mjesto u prosjeku), dok je Alonso zadržao manje-više istu formu tijekom cijele sezone (15,5). Nešto zanimljiviji podatak su zaostaci McLarenovog dvojca tijekom sezone, koji se također konstantno popravljao, da bi sredinom sezone došli do granice od oko 2 sekunde zaostatka za vodećim, te taj prag nisu uspjeli prijeći. Prosječni zaostatak oba vozača u kvalifikacijama je 2,892 sekundi, što je naravno loše, ali kao što i sami vidite, njihova forma je varirala od staze do staze, zavisno od njihovih konfiguracija.

mclzaostatak

(klik za otvaranje u punoj veličini)

U Q2 Button i Alonso su zajedno ušli 13 puta ove sezone, od mogućih 37, što baš i nije impresivno, ali ponovo, forma se dizala krajem sezone, pa ne računajući Brazila i Meksiko, staze na kojima je Honda uveliko ispaštala na pravcima, od Singapura pa do Abu Dhabija, Fernando i Jenson su propustili Q2 samo tri puta, s prosječnom pozicijom 14! Dakle, McLaren je polako pokazivao da se sljedeće godine neće igrati praćkama s Manorom i Sauberom.

Ali podatak koji će najviše usrećiti navijače McLarena je onaj iz zadnjih krugova sezone, tijekom utrke u Abu Dhabiju, kada je Alonsu u 52. krugu utrke rečeno da postavi visoki mod motora i odveze brzi krug. Rezultat? Treći najbrži krug utrke, brži od najbržeg kruga i Kimija i Rosberga, manje od 3 desetinke sporije vrijeme od najbržeg kruga utrke. Dakle, McLaren može, ako preko zime srede probleme koje nisu mogli tijekom sezone, a ako itko može odraditi taj posao onda je to Honda, imamo pravo da očekujemo McLaren kao redovnog gosta u Q3 i bodovima sljedeće sezone. A dalje, niz rijeku, tko zna, potrebno je vrijeme da se određene stvari dogode, McLaren i Honda imaju odlične temelje, kreativne ali sposobne ljude za zadatak, pa ishod ovog partnerstva može biti, ili propast, ili titule.

Tko je bio najbolji vozač ove sezone?

Rezultati

Loading ... Loading ...

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

David Vidović
Pulsmedia autor
320 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

36 komentara

  1. OOdlican tekst samo mislim da su ove ankete suvisne .S obzirom da je velika vecina navijaca Ferrarija tesko da ce ikad biti objektivne.
    U svako slucaju odlican tekst


    0

    0
  2. Fernando Alonso 14 alonso5 Prikaži

    Odlican tekst! :D


    0

    0
  3. Susie Wolff karte_m0lim Prikaži

    Sezonu cu pamtiti po odlasku na utrku :zubo:


    0

    0
  4. Glasah za Lewisa Hamiltona jer mislim da je pokazao najviše. Ali mislim da su se na listi trebali naći i Sergio Perez i Jenson Button. I ovo zadnje nije šala, misli da je Button napravio nevjerojatno puno ove godine ali su nažalost njegove vožnje prošle nezapaženo.


    0

    0
  5. David Croft Ferrari Prikaži

    Ekipa budite objektivni u anketi…ja kao navijač Ferrarija sam kliknuo Hamilton jer je ipak čovjek osvojio titulu…budite fer.


    0

    0
    • Malo je takvih kolega svaka cast


      0

      0
    • Sebastian Vettel mzf1 Prikaži

      Ti mora da se zajebavaš. Ne ocjenjuje se u anketi ko je osvoija više bodova u sezoni, to znaju i oni koji nikad nisu pogledali utrku F1 nego ko je bolje vozija. Znači zanemari brojke i gledaj vozača s obzirom na okolnosti, na bolid koji vozi, na okolnosti u pojedinim utrkama, najveće greške i koliko ih je bilo i najbolje poteze i koliko je njih bilo u odnosu na greške. Borba sa momčadskim kolegom, kvalifikacije, vožnja po promjenjivim uvjetima, strategija u situacijama kad vozač bolje može procijeniti uvijete od tima, borba u inferiornom položaju, protiv jačeg bolida, borba protiv slabijih bolida.

      U svemu navedenom meni osobno samo dva imena se ističu i bodu oči, to su Vettel pa Verstapen ako mu uzmemo u obzir da je rookie i da je jako mlad. Dosta ispod njih bi svrsta Hamiltona zbog pobjede jedinog rivala, ispod njega bi svrsta Bottasa Pereza Grosjeana i Buttona i možda ugura Kvjata jer su kraj dosta blijedih utrka imali i dosta dobrih utrka dosta konzistentnosti usprkos slabijim momčadima i solidnim momčadskim kolegama (Maldonado nije bija na razini ali ga je Grosjean razvalija) koje su pobjedili, nakon njih bi svrsta Roserga Ricciarda Sainza Hulkenberga i Massu. Raikkonen Maldonado Alonso Nasr Ericsson Rossi Stevens Mehri nisu ispunili očekivanja ove sezone.


      0

      0
      • Lewis Hamilton 44 rizla Prikaži

        Ti si puko…


        0

        0
      • Lewis Hamilton 44 rizla Prikaži

        Seb poderao kimija? Pa svatko bi ga poderao, covjek je za penziju.. A sad mi reci, ciji si navijac? Let me guess? Seb or alonso?!


        0

        0
      • Sebastian Vettel mzf1 Prikaži

        Od cilog komentara ti se referiraš na dio koji uopće nisan napisa.


        0

        0
      • David Croft Ferrari Prikaži

        Dragi moj…opet ponavljam totalan sam hardcore navijač Ferkana, ali po ovim tvojim kriterijima je opet Hamilton bio najbolji.
        Najmanje grešaka (s obzirom da vozi naprijed to je i normalno), dobio momčadskog kolegu uvjerljivo( iako je Ros smanjio to u kraj sezone),kvalifikacije…glupo govoriti kada je razbio tu iz više razloga (najbolji bolid,a nije sigurno spor vozač), dobio kišnu utrku u Silverstoneu (na sreću ili ne dobio je jer je prvi ušao u boks), nije imao jači bolid ispred sebe…a jbt evo gledam sve i realan sam sada pa ću reći da je bio najbolji u ovoj sezoni.
        Da li po mojem mišljenju ima boljih vozača od njega i da li bi ti vozači odradili još bolji posao? Da!


        0

        0
      • Sebastian Vettel mzf1 Prikaži

        Grešaka je ima više od Vettela ali nas je 2014. navika da svaki put kad je pod pritiskom pogriši tako da je ovo očiti napredak, a Vettel nasuprot, rijetko griješi pa je VN Bahraina i VN Meksika nešto što stvarno bode oči.

        Monako je po izjavi Laude odma nakon utrke njegova greška i prve dvi pobjede Ferraija je njegova greška i to što su se dva Williamsa našla isprid njega je njegova greška i to što su ga na VN Rusije RB-i hvatali je isto njegova greška. Osim VN Britanije koju spominješ i tamo na VN Rusije je isto pobjedija na sriću, i ne zaboravi da je do zanjeg SC-a Vettel bija najizgledniji pobjednik.

        S takvim bolidom standard je drugi dio 2013. i sve ispod tog bez kvara ili tehičkih poteškoća je greška. Isto tako 7 puta za redom ne osvojiti pole position u ovakvom bolidu je greška, pogotovo za nekog ko si tepa da je novi Senna i koga se smatra najbržim u jednom krugu.

        Jedini koji mu je bio konkurencija je Rosberg, i njega je dobija. To je bilo dovoljno za naslov ali ne i za titula najboljeg vozača sezone jer osim toga ništa drugo nije napravija. S druge strane Vettel je ima dvi loše utrke, i brutalne vožnje u Maleziji Monaku Kanadi VB Mađarskoj Belgiji Italiji Singapuru Rusiji SAD-u i Abu Dhabiu. Ko je Vettela proša sa slabijim bolidom? Verstapen čini mi se i odma je vratija poziciju, Massa zahvaljujući greški boksa, a koliko je puta on proša isprid Mercedesa i to čak zadržava poziciju ovako iz glave što se mogu siti je 6 puta plus Singapur di ih je oba ostavija iza sebe još na kvalifikacijama. Na promjenjivim uvjetima se svaki put Vettel pokaza opasnijim od Hamiltona, usprkos slabijem bolidu.

        Neznam koliko si ti niska očekivanja od Hamiltona ima ali ovo što je on pokaza je neusporedivo sa ovim što je pokaza Vettel.


        0

        0
    • Dzabe se ti kolega trudio da nesto objasnis.Dobi ti minuse ko da si ne znam sta rekao


      0

      0
  6. Mclaren raca Prikaži

    Ja ću ovu sezonu pamtiti po tome što mi se dogodilo, prvi put u životu, nešto za što sam donedavno bio siguran da je jedino što se ne može dogoditi. Zaspao sam gledajući direktan prijenos utrke f1. Usput, dao sam svoj glas Sebu


    0

    0
  7. Lewis Hamilton 44 rizla Prikaži

    A normalno da je seb na anketi pobjedio kad je ovo “ferrari is the best” portal.. Totalna neobjektivnost.. Pna anketica nema smisla jer su pravi znalci( šefovi momcadi) odabrali najboljeg vozaca ove sezone.. A sad ce se opet javiti neki strucnjak ovog “ferrari is the best” portala da pobije misljenja šefova momcadi…


    0

    0
  8. Maurizio Arrivabene Kuštelaar Prikaži

    Jesam ja jedini koji jos uvijek ne moze shvatit opsesiju Maxom? Decko je odvozio dobru sezonu, i nista vise! Imao je par dobrih poteza, i par odlicnih, i to je to, nista spektakularno taj decko ove sezone nije napravio! Medijski je jako jako jako popracen, pa vjerojatno zato odredeni ljudi ovdje sa strasno tvrdom erekcijom citaju i gledaju kako on radi bilo kaj!!! Svida mi se sto ima muda i bit ce nesto od njega sigurno, ali ova sezona mu je bila dobra, i nista vise od toga!


    0

    0
    • Sebastian Vettel mzf1 Prikaži

      A ako ćemo realno i nema se baš o previše drugih stvari pričati ove sezone. Da se troje četvero borilo za pole i pobjedu svaku utrku i za naslov na kraju sezone teško da bi i približno ovoliko pričalo o njemu. Nebi se složija da nije ništa spektakularno napravija. Oba četvrta mista su spektakularna, nekoliko puta je izaziva čak i Ferraije kad i se naša iza njih na stazi, preticanja su mu bila možda i od najboljih ove sezone, i ima je zanemarivo malo grešaka s obzirom na to kako agresivno vozi i koliko iskustva ima.


      0

      0
      • Maurizio Arrivabene Kuštelaar Prikaži

        Mogu se slozit s tobom da je poprilicno dosadna i monotona sezona rezultirala time da se svaka malo iznadprosjecna voznja smatra spektakularnom. Budimo realni, nije nam ova sezona postavila neku visoku letvicu. A da radi gresaka, bome ih radi, nisam bas siguran da se moze rec da ih je zanemarivo malo :)


        0

        0
      • I ja isto mislim da mali nije nista bitno pokazao .Ali ima ogromnu medijsku paznju tako da se svaki njegov potez proprati.Verovatno sto je kao sedamnestogodisnjak usao u F1 i sa puno kritika pa eto kao opravdao je svoje ktitore.Ja i dalje mislim da klincima pogotovo bez vozacke dozvole nije mesto u f1.


        0

        0
  9. Honda zekohonda Donator Prikaži

    svezi f1 – skoro pa ništa neću pamtit. jedino prvu sezonu maxa.
    svezi ostalog motorsporta – odličnu moto gp sezonu
    svezi mojih – skoro pa ništa (naslov u btcc-u j)
    osobno – le mans i rally legends. isfinancirana dva putovanja za 2016.


    0

    0
    • Eh taj le mans, valjda ću i ja jednom tamo bit..
      ..ali ako se i desi, biće jedino ako sam odem, bar što se moje lokalne ekpe tiče, tu su propali svi pokušaji za bilo što, jbga mala sredina, para nema, kad i ima uvijek je nešto važnije, neka, ako bude, biće i tako po mom guštu, forsirat nemoš ništ..
      Što se sezone tiče, ništa posebno, ali bolja nego sam mislio da će bit prije samog početka, bolja msm nego se itko realan nadao, čak i ferrari nije očekivao toliko prije početka sezone – dakle bolja od lanjske, ali podnošljiva slažem se uvelike zbog malog maxa, ali i zbog individualnih poteza i pothvata i ostalih vozača, to je to, jedino je što će slijedeća sezona vjerojatno (ima potencijal) biti puno zanimljivija, pa ostaje čekat, a ovo pomalo zaboravit..
      nego kad smo kod slijedeće sezone, pitanje za tebe, ali i za sve ostale: kakav će biti odnos snaga između renaultove momčadi i Mclaren Honde?
      tko će biti bolji na kraju sezone ’16 ?


      0

      0
  10. Emerson Fittipaldi diesel Prikaži

    Odlično si ovo sumirao Davide, zasluženih 5 zvjezdica :)
    Što se tiče sezone, bilo je dobrih utrka, ali sveukupno nisam oduševljen.


    0

    0
  11. Odličan presjek! sa izrazito pozitivnog stajališta za sve timove i osobe u članku, naglasak je jednako pozitivan i optimističan, te sve loše ovdje namjerno zanemaruje, ali ponavljam – neselektivno, sve redom, i to je u redu!
    Jedan članak za pomoć da nam sezona ostane u slatkom pamćenju koliko je god moguće i da nas napali na nadolazeću, i na kraju nije ništa van okvira mogućeg, nema pretjerivanja, samo je istaknut napredak i vjerojatnost da će mnoge manje i veće stvari nagodinu biti bolje ili napetije, što dođe na isto :)
    Tako je i moj komentar o članku, tj namjeri autora, i stoga kažem odlično! treba napisat nakon ovakve sezone nešto totalno optimistično, i zanemarit sve loše, odnosno postavit princip da se gleda s pozitivom na sve – vrlo neobično u hrpi populističkih članaka, stvarno OK!


    0

    0