Tehnički direktor Alfe Romeo objasnio prednosti Red Bullovog koncepta bolida

Izdvojeno

Luka Gregorić

Prije 1 godinu 2 min 0 komentara

Tehnički direktor momčadi Alfa Romeo Jan Monchaux komentirao je za AMuS Red Bullov koncept bolida i kako je on utjecao na razvojnu filozofiju Alfe Romeo. 

Red Bull je prošle sezone pobijedio u 17 od 22 utrke i tako došao do vozačkog i konstruktorskog naslova prvaka, a takva se forma nastavila i na prvoj utrci ove sezone u Bahreinu gdje su Max Verstappen i Sergio Perez osvojili dvostruku pobjedu.

Red Bullov tempo potaknuo je suparničke timove da pokušaju imitirati dizajn sidepodova njihovih bolida u čemu se najviše istaknuo Aston Martin, dok su i Williams i Alfa Romeo također crpili inspiraciju iz dizajna. Monchaux kaže da je Red Bull bio očiti izbor za imitaciju s obzirom da su prošle godine osvojili konstruktorski naslov.

„Zato njih? Zato što je taj tim osvojio naslov. To je prilično lako za odgovoriti.“

„Tim rješenjem zapravo možete gurati dobar zrak do difuzora i između stražnjeg kotača i difuzora. To ima relativno jasne prednosti.“

Prošle sezone implementacija sidepodova inspirirana Red Bullom nije bila moguća na Alfinom bolidu C42 zbog položaja rashladnog sustava. Međutim, ove godine su to promijenili i sada je približavanje filozofiji Red Bulla moguće.

„Prošle smo godine željeli unijeti puno energije s našim agresivnim undercutom na karoseriji. I to je upalilo. No dugoročno, s našom filozofijom nismo bili u poziciji stalno razvijati stvari dalje.“

„Uvijek si pametniji kad pogledaš unatrag. I svjetski su prvaci sigurno imali pitanja na početku prošle sezone: jesmo li doista bili u pravu? Čak ni Red Bull nema kristalnu kuglu.“

„Čak ni oni isprva nisu znali hoće li koncept i dalje funkcionirati za šest ili dvanaest mjeseci. Naravno, tu je uključeno i određeno iskustvo. Ali čak su se i oni morali nadati najboljem.“

No, dok više timova možda ide putem Red Bulla, Monchaux priznaje da većina performansi današnjih bolida dolazi od podnice.

„Podnica ostaje najveći pokretač performansi. Karoserija je važna i ona vizualno ostavlja najveći dojam.“

„Međutim, performanse se u velikoj mjeri stvaraju na podnici. Treba samo pogledati crveni auto. Ferrari ima potpuno drugačiji koncept. Ali, Ferrari je i dalje prilično brz, iako karoserija izgleda potpuno drugačije.“

JAN MONCHAUX

Odgovor

Trenutno nema komentara.
Budi prvi koji će napisati komentar!

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.