Izdvojeno

Vasseur: Postavke bolida, a ne cjelokupni koncept, razlog su zaostatka za Red Bullom

Piše: Luka Gregorić

Prije 2 tjedana, 69 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 3 minuta

Iz Ferrarija tvrde da je njihov trenutni koncept bolida dovoljno dobar da se bori protiv Red Bulla, unatoč razočaravajućoj Velikoj nagradi Bahreina. Talijanska se momčad nadala da će moći parirati Red Bullu na otvaranju sezone F1 prošlog vikenda, što je dijelom i bio slučaj u kvalifikacijama, no jača degradacija guma u utrci ostavila ih je prilično daleko od oba Red Bulla prije nego što je Charles Leclerc doživio problem s pogonskom jedinicom dok je vozio na trećoj poziciji.

To je ostavilo otvorena vrata za Fernanda Alonsa da svojim Aston Martinom prođe Carlosa Sainza kasno u utrci i tako ostavi Ferrari bez podija. Dok se u Mercedesu, koji je završio odmah iza Ferrarija, vode rasprave trebaju li potpuno promijeniti smjer razvoja svog bolida, u Ferrariju ostaju vjerni svojoj filozofiji. Na pitanje vjeruje li Ferrari da njihov koncept može pobijediti Red Bull, šef tima Fred Vasseur odgovara:

„Potpuno sam uvjeren u to. Nikada nisam vidio bolid koji može parirati tempu drugog u kvalifikacijama, a da se ne može utrkivati s njim. Dakle, onda je to stvar postavljanja i nekih izbora na bolidu. To uopće nije stvar koncepta. Stoga, ne moramo ići u tom smjeru.“

Vasseur smatra da Ferrari samo treba poboljšati male detalje kako bi došao u poziciju da vrši pritisak na Red Bull.

„Da rezimiram situaciju, rekao bih da smo tu što se tiče tempa u kvalifikacijama, pariramo Red Bullu, barem u Bahreinu. To je bila pozitivna stvar. Ali sada moramo biti potpuno realni. Ako se želimo poboljšati, moramo imati jasnu sliku situacije, a pouzdanost nije na razini koja nam treba. Ako želimo pobjeđivati u utrkama, moramo imati čist vikend, bez malih grešaka i detalja tu i tamo.“

Dok je Red Bullova dominacija u Bahreinu potaknula spekulacije da je bitka za prvenstvo gotova, Vasseur inzistira na tome da još ništa nije izgubljeno.

„Nikada nije dobro sezonu započeti s DNF-om i sigurno bih radije da smo završili, ali želim ostati dosljedan svome stavu. Rekao sam momčadi prije testa u Bahreinu prije dva tjedna da prvenstvo neće biti gotovo u Bahreinu i da u svakom slučaju rezultat nije bitan. Vrijedilo je za zimski test, a vrijedi i za danas. Tim je iskusio drugačiju situaciju u prošlosti i najvažnije je da sada možemo imati jasnu sliku situacije, vidjeti gdje griješimo i napraviti odgovarajuću analizu o tome te da naposljetku možemo dati snažniji odgovor.”

Ferrari je također pokrenuo istragu o tome što je pošlo po zlu s pogonskom jedinicom u Leclercovom bolidu. Vasseur je rekao da se problem pojavio iz vedra neba, budući da nije bilo nikakvih naznaka problema tijekom zimskog testiranja motora niti tijekom predsezonskog testiranja.

„Nikako nismo očekivali ovako nešto. Ovo je prvi put da nam se to dogodilo. Nismo se uopće suočili s istim problemom tijekom 6000-7000 km koje smo napravili prošli tjedan s motorom s tri tima, a također nismo razvili isti problem na dinamometru.“

FRÉDÉRIC VASSEUR

Komentiraj

69 komentara

  1. Ferrari
    Mrgud Prikaži

    … Nikada nisam vidio bolid koji može parirati tempu drugog u kvalifikacijama, a da se ne može utrkivati s njim…

    Nazalost po FV, postoji primjer iz ne tako davne proslosti. Mercedes iz doba Schumachera/Rosberga/Hamiltona je jedno vrijeme bio upravo takav. Brz u Q, jeo gume u utrci.

    Volio bih da je FV u pravu, ali bojim se da neke stvari fundamentalno ne funkcioniraju. I kako vrijeme odmice, izgleda da je TD o podnici prosle godine najvise nastetila upravo Ferrariju.



    21

    0
  2. Ma dobro koncept, šta ćemo sa pouzdanošću Frederiče?



    1

    0
    • Hmm, a možda se pokušao malo “odvrnuti” motor kad su vidjeli da im RB bježi s lakoćom? Volio bih vidjeti managerske ugovore FV i ostalih voditelja i što im je glavno mjerilo za dobivanje bonusa?


      0

      0
  3. Cekaj malo, bila su testiranja 3 dana, pa onda 3 treninga na istoj stazi. Ja ne znam koliko vam je onda vremena potrebno da nađete postavke.
    A pouzdanost, sta cemo s tim?
    Naivan sam pa im dajem sansu da se poprave u iducoj utrci. Ako to bude corak, onda fokus na 2024.



    13

    0
    • Charles Leclerc 16
      ferarista Prikaži

      I ja mu vjerujem negdje do 5.,6. utrke sezone,a onda ako nema nekog pomaka,
      nema od toga ništa dječaci .
      Reko bi Lewis “still believe”🤣 ili still we rise ili kak već 🤣



      2

      0
  4. Kimi Raikkonen 7
    Dragan1980 Prikaži

    FV pricas gluposti👎👎



    1

    0
  5. Ovo je bila jedina trka gdje se ne mogu izvlačiti na to.



    6

    0
  6. Ne znam,nisam neki stručnjak!
    Ali moje osobno razmišljanje,najbolje im je išlo dok je Arrivabene bio tamo bili su koliko toliko solidni.i mislim da se njega nisu trebali rješavati!



    3

    0
  7. Mlada su momcad, nemojte prebrzo ocekivati previse…



    3

    0
  8. Fernando Alonso
    junior Prikaži

    Ja nisam toliko pesimističan što se tiče nastavka sezone. Moje mišljenje je da mogu dostići Red Bull…naravno ako imaju pravi plan. To što jedu gume i race pace se može srediti. Alpine je prošle godine jela gume na početku sezone te su bili brzi u kvalama, a spori u trci. Sljedeća utka u Saudijskoj: glatka podloga koja neće bit agresivna prema gumama, dosta ravnice i brzih zavoja gdje je Ferrari dobar. Već ovdje se mora očekivati pomak.
    Naravno već sad je borba za naslov jako teško moguća, ali moraju zagorčati malo život Maxu.



    9

    0
  9. Kad je Gunther izjavio da mu je Binotto rekao da je Ferrarijev novi motor THE 💣 za novu sezonu na njegovu žalost nije shvatio da je Binotto mislio doslovno The 💣 da” it can go off at any time”😜😜



    8

    0
    • Ron Dennis
      Kufare Prikaži

      Oduševljen sam ferrarijevim navijačima, svaki puta nakon prve utrke u sezoni spuštaju zastor i govore nagodinu ćemo biti prvaci. Želim im da jednog dana osvoje šampionatu, iako nisam navijač niti simpatizer te nekada slavne talijanske momčadi



      1

      1
      • Godine iskustva su iza nas.

        Svake godine među prvima se prešaltaju na razvoj novog bolida i svake godine ista priča.
        “prestajemo sa razvojem da bi si dali dovoljno vremena da ispravimo greške i poboljšamo svoj paket”
        i onda dođe ta nova godina i isti problemi su tu i dalje.

        Oni da se poslje Bahraina prešaltaju na razvoj novog bolida opet bi ista priča bila.



        8

        0
  10. Meni je čak drago što se drže svog koncepta pa makar i ne bio najbolji, isto kao što se RBR i Merc drže svoga. Kopiranje ne vodi ničemu, tj možda pokojem podiju, ali rijetko kad i pobjedama. Dovoljna mi je ova Hornerova izjava na koju sam naletio jučer, a tiče se Astona: ‘Nice to see our old car doing so well’. Da se razumijemo, drago mi je zbog Alonsa, vjerojatno im je pokoji podij maximum, nije isključena ni pobjeda, ali za to bi im se baš sve trebalo poklopiti ko Mercu prošle godine u Brazilu.



    9

    1
    • Marlboro
      F1bodul Prikaži

      Ma šta ti pričaš, Aston je u svakom pogledu brži i bolji od Merca, nije to slučajno, niti su iskopirali nikoga… ovo je formula 1, oduvik je bilo kopiranja i bit će… no podnicu ne mozes iskopirati a odatle dolazi glavina brzine novih bolida. To se Mercu trebalo poklopiti, mislim da ne gine koji win Alonsu, bez poklapanja kao Mercu u Brazilu



      4

      3
      • moraš se dogovoriti sam sa sobom:

        niti su iskopirali nikoga… ovo je formula 1, oduvik je bilo kopiranja

        Što se tiče podnice, a i bilo čega drugog vezanog uz kopiranje, dvije riječi: Dan Fallows.
        Nadam se da si u pravu što se tiče Alonsa, samo isto tako treba imat na umu da prije pobjede treba riješit Maxa i Checa u evoluciji svog bolida, Leclerca i Sainza (ako mu je dobar dan), a i tko zna što će biti s Mercom, neće ni oni skrštenih ruku sjedat i gledat.



        4

        0
    • Sebastian Vettel
      Pastor Prikaži

      Nije kopiranje 1/1, nego dizajniranje svoje interpretacije nečijeg drugog koncepta. Na primjer, svi su “kopirali” Ferrarijeve sidepode iz 2017, jer je bilo logično da se ide tim smjerom. Sada bi bilo logično da se ide u smjeru Red Bulla. Sad, šta im donosi prednost, pitanje je. Jesu li to sidepodi, podnica ili nešto treće… Aston je lani imao identične sidepode, koji su ih malo pomakli naprijed, prema sredini grida, ali ni blizu vodećih. Ove godine to nije ni blizu kopije Red Bulla, ma šta Horner pričao, a rezultati su puno bolji…



      2

      0
    • Bernie Ecclestone
      Dani Donator Prikaži

      Da li je Horner tako govorio 2008? Newey došao u rb i kopirao bolid mclarena. Licemjerno od njega.



      1

      0
  11. Formula1
    Zeko Prikaži

    pričam ti priću…političar



    2

    0
  12. …talijanski update od sinoć kasno…Giorgio Piola kaže da nije motor nego električki problem koji je zaustavio motor i još nisu sigurni međutim povezano je sa kontrolnom elektronikom i baterijom koje također nisu uzrok nego možda čak neki banalni kabel…što se tiče degradacije na utrci nisu koristili stražnje krilo s jačim downforceom koje su trebali jer su im se pojavili problemi s drsom kao i rbu lani na par utrka jer koriste sličan dizajn…u jeddi potrošnja guma nebi trebala biti ‘such an issue’ pa očekuju bolju trku…što se tiče koncepta neki engleski novinari kažu/komentiraju da će u jeddi crveni biti puno bliže iako još iza rba…



    7

    0
    • Marlboro
      F1bodul Prikaži

      Jedva čekam, sumnjam da će Red Bull ovoliko dominirati na svakoj utrci.



      3

      0
    • Sebastian Vettel
      Pastor Prikaži

      Neki previše drame oko te elektronike, kao sad će svaku utrku početi sa kaznom. Prva je promijenjena jer se nema vremena čeprkati da se provjeri u čemu je problem. I izgleda da je i na drugoj bilo slično. Što ne znači da ih neće popraviti za nastavak sezone i obje ubaciti u “pool”… Ali može biti i da su otišle i da su otpisane, ali za sada se ništa ne zna.



      4

      0
      • Poanta priče je da ih imaš dvije za cijelu godinu a Ferrarijeve su možda obe otišle a,prvu utrku nisu završili. To da se događa Hassu pa ajde. Alfe i Hass završe utrke a ovi ne. Postali su predmet sprdnje.


        0

        0
        • U međuvremenu je !isplivalo” da se radilo o “ljudskoj greški u sastavljanju bolida” – prevedeno na non-bullshit, kabel nije bio dobro uštekan pa je ispao iz konektora.

          Dakle, vrlo moguće da su obje elektronike ok ili barem ova druga.


          0

          0
        • Wapi lakse bi mi bilo prožvakati kvar nego da netko dobro ne ušteka kabel od elektronike. To je amaterizam na kubni metar. Tako se ne može do naslova i pobijeda. Sad zamisli da su konkurentni i da se bore do kraja i ostanu kratki za ove bodove zbog jednog konektora…. Zanimljivo je kako se njima često događaju takvi propusti dok recimo konkureniji bas i ne. Kako nikad Mercedes nije stao u 8 godina zbog takve banalne stvari?


          0

          0
  13. Michael Schumacher
    Slavenowsky Donator Prikaži

    Ovo dodje ko Binottovih “10 pobjeda do kraja sezone”, na kraju jedva smo podije uzimali.



    7

    0
  14. Postavke

    Tri dana testiranja i plus 3 treninga prije kvalifikacija i opet krive postavke na bolidu.

    Neshvatljivo mi je to da nakon toliko odvoženih kilometara misli da je riječ oko 3000 kilometara da je moguće krivo podesiti bolid.
    Ako je to točno onda nivo nesposobnosti u Ferrariu je na visokom nivou.
    Očigledno da jedan novi čovijek nije dovoljno ta ekipa se mora od temelja do vrha pretresti i presložiti i krenuti od početka samo što politika koja vlada u Ferrariu naspram koje cijeli grid nije do koljena to neće nikada dopustiti bar dokle god cestovni program ostvaruje rezultate i prodaja ide naprijed.

    Ta silna politička struja je glavni problem Ferraria po mome mišljenju.

    Pogledajte Red Bulla i dok je gazda bio živ čovjek je pustio ljude da rade svoj posao na miru i rezultati su došli ista stvar u Mercedesu , a Ferrari mili Bože moj.



    2

    0
    • Ron Dennis
      Kufare Prikaži

      Izgleda da se allison vraća u mercedes


      0

      0
    • Pomalo s Ferrarijem. Kad navijači Ferrarija kukaju – kad je Ferrari drugi ili treći. Da Williams može biti treći u prvenstvu gazda bi uskrsnuo. McLaren isto tako. Momčadi imaju cikluse, a Ferrari jedne godine u 40 godina potone na razine sa kojih se neke vrlo slavne momčadi ne pomiču desetljećima. Prema tome nisu oni baš tako nesposobni, jer i kad su šlampavi i svakakvi uglavnom su usprkos tome 2. ili 3. u WCC.

      Cijeli trkaći vikend ti je kao jedan dan testa u Bahreinu. Ferrari je na testu u Bahreinu radio prvenstveno testove limita performansi bolida u raznim setupima. 3 dana testa su užasno malo za tehnološki projekt takve razine i ja bi sa svojem inženjerske strane rekao da je to bilo pametno utrošeno vrijeme koje bi se moglo pokazati kroz sezonu. Hoće li na koncu biti pametno ili ne ovisi o tome da li je bilo dobro realizirano, ali koncepcijski sviđa mi se.
      Na testu koji se naslanja na utrku ispada da imaš problema sa zadnjim krilom i moraš se hitno vratiti na nešto neoptimalno i na koncu ne baš testirano…. I onda još kao insult on injury ispadne da u tvornici imaš idiota koji nije u stanju uštekati kablove kako treba i drugog idiota koji to nije kontrolirao – da sam Fred obojica bi počela čitati oglase za posao prije nego izađem iz aviona na povratku iz Bahreina. Tada bi se netko možda prodrmao i shvatio da šlamperaj ima posljedice.
      Ne bi ja po jednoj lasti zaključivao o proljeću.



      2

      0
      • Kao što si rekao jedna lasta ne čini proljeće ali kad im se jedno te isti problemi iz godine u godinu ponavljaju onda neznam šta reći.

        Kao što sam rekao jedan čovjek nije dovoljan puno se tu ljudi mora promijeniti jer Ferrari je znao odustajati iz utrke radi je….ne svijčice komponente koja košta 10 eura a tada nikakvog ograničenja nije bilo a koju je kao što si rekao neki šlampo nije provjerio.

        Takav ležerni pristup je sveukupno prisutan u njihovoj organizaciji puno oni još pure i špinata moraju papati da se takvi banalni propusti prestanu događati.


        0

        0
        • Pa da, ali daj si zamisli tko bi ikada osvojio prvenstvo da se Ferrari posloži kad unatoč sranjima budu 2. ili 3. u poretku. Dakle njihov šlamperaj drži svemirsku ravnotežu. :)

          Upravo sam razvio novu “omiljenu teoriju” :)



          1

          0
        • Nema govora da tamo nema pametnih ljudi uvijek su pri vrhu i to je uspjeh kako god gledaš.
          Ali ne mogu da ne povučen paralelu sa Modrićem kad se sjetim koliko je idealnih lopti poslužio onog panja od Benzeme u onom periodu od par godina gad mu je trebalo 4-5 zicera da zabije gol i mislim si da je taj panj bar trećinu zabio Modrić bi bio najbolji asistent svih vremena.

          Tako i u Ferrariu žabe ti svog truda jadnih inženjera koji i kad su bili konkurentni i naprave fantastičan paket i onda se nađe neki panj koji svojim nezalaganjem ili čisto nemarom sjebe sav trud ostalih ljudi.

          Na tom aspektu Ferrari mora dosta poraditi.



          1

          1
        • Pirelli Wet
          r2d2 Donator Prikaži

          @wapi do sada su šlmpavost nadoknađivali ogromnim budžetom, tj. bili su bolji od onih koji nisu imali love. Tek treba vidjeti kako će funkcionirati u uvjetima ograničenja trošenja. Možda je Binotto složio najbolji bolid koji će Ferrari ikada složiti?


          0

          0
        • @wapi
          Zanimljiva teorija, haha
          Kada nije bilo šlamperaja, titule su se osvajale kao na traci.
          Čak i u sezonama, kada paket nije bio najbolji na gridu (2003. i Williams) ili kada je bio al pari (2000. i Mclaren), ipak su uzeli titule.
          Ima tu nešto i do vozača, naravno, ali ima i do toga da je sve bilo posloženo i ferceralo kao urica.
          Naravno, tada budžeti nisu bili ograničeni i tada se moglo testirati do besvijesti i to je Ferrari radio. Ali su isto to radili i Mclaren i Williams (imaju brdo staza u komšiluku), te su imali slične budžete kao Ferrari (možda nešto malo manje).
          Plus što je još tamo negdje od 2002., Williams bio pogonjen najjačim motorom.



          1

          1
        • @r2d2
          Hoćeš reći da BMW, Toyota, Renault, Honda jadni nisu imali para?



          1

          0
  15. Michael Schumacher
    senna66 Donator Prikaži

    Imam neki osjećaj da je Ferrari i lošiji od ovog u Bahreinu.
    Sve u svemu ja zadovoljan. Pokazali su već u prvoj utrci da od sezone ništa, tako da nema ni nekog razočaranja. Sve po starom, idemo dalje.



    3

    0
  16. Ono što sam ja vidio ovih dana je video gdje trkaći inžinjer Maxu javlja da uspori i on je na to odgovorio da bi trebao onda i Perez. Na to je dobio odogovor there is no racing. Tako da i tu varijablu treba ubaciti u pretpostavku koliko može bolje u idućim utrkama Ferrari. Po nekim pretpostavkama RB je vozio sporije sekundu nego sto je mogao u zadnjem stintu. Moj savjet, ne nadajte se puno. Ja sam skloniji mišljenju da bi RB mogao skinuti ove sezone sve moguće rekorde.



    2

    0
  17. Prica gluposti…a tek je stigao u momcad…. Ima bezbroj primjera u zadnjih 20 godina o brzini u kvalifikacijama i u utrci… Dok ne dodje netko tko ce poslozit momcad celicnom rukom…. Ferrari ce bit kao Hajduk kod nas…..”prilika….iiii nista….Rodney iduce godine u ovo vrijme bit cemo miljunasi….”


    0

    1
  18. Ron Dennis
    Kufare Prikaži

    Sanchez iz Ferrarija u McLaren


    0

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Zatvori ❌

Kolumne

Što smo jučer naučili od Fernanda Alonsa i Maxa Verstappena

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

Ova kolumna sadrži reklamne elemente Da vam je netko na kraju prošle sezone rekao da ćemo nakon prve utrke sezone gledati pokisla lica u Ferrariju i Mercedesu, te Aston Martin s Fernandom Alonsom na pobjedničkom postolju - rekli biste da je ispred nas turbouzbudljiva sezona I dobro biste rekli Da, Red Bull je naprijed, ali nakon onog što smo danas vidjeli - preko toga možemo prijeći, zar ne Red Bull zaslužuje titule narednih 25...

Tko je najveće iznenađenje uoči nove sezone? Može li Ferrari uzvratiti udarac?

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

Ova kolumna sadrži reklamne elemente Devedeset osam dana duge zimske hibernacije je iza nas i uz lijepo zagrijavanje kroz protekla tri dana testiranja u Bahreinu - vrijeme je za novu, 74 sezonu Svjetskog prvenstva Formule 1! Za većinu nas fanatika nekad su i dva prazna vikenda tijekom sezone predugačka, stoga ne treba pojašnjavati kako sporo prolaze zimski dani dok se čeka predstavljanje bolida I što se onda dogodi - ekipe godinu po...

Red Five

Oktanski koktel // Ante Maras

Brojevi u F1 od samih početaka su označavali samo redni poredak vozača i momčadi te su mnoge momčadi godinama imale iste brojeve, osim broja 1 koji je označavao aktualnoga prvaka (osim u sezonama 1993 i 1994 kad su prvaci otišli u mirovinu) Od 1996 broj na bolidu označava položaj u poretku sezonu prije, a od 2014 vozači biraju broj koji će nositi do kraja F1 karijere kao znak raspoznavanja te svaki broj kojeg su vozači odabrali ima...

Još kolumni