Što smo jučer naučili od Fernanda Alonsa i Maxa Verstappena

Kontra mraku, kontra G-sili

Ante Vetma

Prije 1 godinu 12 min 113 komentara

x5

Ova kolumna sadrži reklamne elemente.

Da vam je netko na kraju prošle sezone rekao da ćemo nakon prve utrke sezone gledati pokisla lica u Ferrariju i Mercedesu, te Aston Martin s Fernandom Alonsom na pobjedničkom postolju – rekli biste da je ispred nas turbouzbudljiva sezona. I dobro biste rekli. Da, Red Bull je naprijed, ali nakon onog što smo danas vidjeli – preko toga možemo prijeći, zar ne?

Red Bull zaslužuje titule narednih 25 godina

Najprije najbitnije, idemo nazvati stvari pravim imenom: Red Bull je već dugi niz godina najbolja ekipa u Formuli 1. Uz rizik da me netko nazove budalom jer se vrlo lako može pozvati na Mercedesov dominantni niz proteklih godina, čvrsto stojim pri toj tvrdnji. Nećemo ulaziti u priče koje su prethodile 2014. godini i početku Mercedesove neviđene dominacije, to u ovom kontekstu nije tako potrebno, ali čak i u tom periodu se moglo vidjeti koja ekipa ispliva na vrh kad voda dođe do grla.

Da radite novu ekipu i treba vam vozač – koga biste uzeli? Točno, Maxa Verstappena. Imate vozača, treba vam tehnički direktor, čovjek koji će nadzirati skupinu ljudi koja napravi bolid od nule. Birate, naravno, Adriana Neweya. Sad bi vam dobro došao i jedan politikant, tip koji će u kamere uvijek i pod svaku cijenu reći ono što je potrebno, koji se ne boji britanske medijske mašinerije i koji neće štedjeti ni vlastiti obraz ako je to u interesu ekipe. Ne, ne birate Binotta, Seidla, Wolffa ni Colina Kolessa, birate Christiana Hornera. Strateška ekipa na koju možete računati? Red Bullova. Ekipa za mijenjanje guma? Također.

Shvaćate poantu. Kad nemaju najbolji motor – dvije su moguće opcije: ili će ga kupiti, ili će isposlovati da ga niti ne trebaju. Bez zavaravanja, i oni će pogriješiti, kao što i jesu, ali će iz toga naučiti lekciju. Ovo je sport u kojem se najbistriji ljudi u ovom zanatu konstantno nalaze na rubu mogućeg, stoga je i normalno da će se kroz određeni period događati greške. Međutim, kad se sve zbroji i oduzme, najsigurnija oklada u nesigurnim vremenima upravo je Red Bull. Da bi povijest to pravedno zabilježila pošteno bi bilo da, u usporedbi s Mercedesovim nizom, Red Bull sad osvaja naslove u narednih 25 godina, što se ipak nadamo da neće biti slučaj zbog zdravog razuma svih nas gledatelja.

Sve je Lovely Jubbly u Maranellu

Za Ferrarijev šarlatanluk bilo bi možda najmudrije ne trošiti više bajtova web prostora. Jedina nova misao koja mi gostuje posljednjih mjeseci je ona da se s novim generacijama polako gubi ona romantična nota nas koji smo odrasli u Schumacherovoj eri i zaljubili se u crvenu jurilicu. Priče o legendarnom propetom konjiću mogle bi postati samo anegdote iz prošlosti jer jedino što danas veže ovu ekipu s tom koju pamtimo je crvena boja. Istinabog, ni ona više nije one nijanse kao u dobrim starim danima. Tifosi, lijepo je imati uspomene i ja sam prvi koji će krenuti putem nostalgije, ali živjeti u deluzijama ne može biti dobro.

No, da ih nema – ni to ne bi valjalo. Kome bi onda u prvom kvalifikacijskom krugu otpala dva dijela bolida? Kome bi od dvije baterije i kontrolne elektronike predviđene za sezonu ugradili drugu već prije prve od dvadeset i tri utrke sezone, samo da bi onda motor opet prdnuo u rosu pred kraj utrke? Najvažnije od svega – tko bi nas zabavljao porukama na team-radiju? Možda se karte tako poslože da Ferrari u bliskoj budućnosti nešto i osvoji, a ja ću se u tom slučaju rado posuti pepelom za dobro svih duša koje bi ispustile suzu sreće zbog tog uspjeha, ali i ove godine su krenuli kao da im u uredu direktora sjedi glavom i bradom Derek Trotter.

Treba reći da je Leclerc još jednom pokazao kako je brži vozač od Carlosa Sainza, ali i kako je sklon neforsiranim pogreškama. Ipak, dežurni statističari mogli bi vam na kraju sezone prodavati priču o nekim bodovnim stanjima pa je dobro sjetiti se ovog Bahreina. Danas – Sainz odlazi s +12 bodova u odnosu na svog kolegu iako ni sam ne zna kako je „prošao lišo“ s ovakvim deficitom brzine.

Alonso demonstrirao Hamiltonovu impotenciju

Mercedesovi navijači mogli su biti relativno zadovoljni nakon kvalifikacija, s obzirom na to kako su Hamilton i Russell najavljivali sezonu nakon testiranja i slobodnih treninga. Ipak, u utrci se pokazalo da W14 nema brzine, a veliko je pitanje je li budućnost imalo svjetlija. Kako je sad popularno za reći – pitanje je koncepta. Toto Wolff nije zadovoljan malim sidepodom, a Mercedes u Brackleyu navodno već testira bolid s “drukčijim izgledom karoserije”. Što to točno znači mogli bi vidjeti već s početkom europskog dijela sezone. Trenutno se nalaze na četvrtom mjestu kad je riječ o snazi bolida u uvjetima utrke, barem je tako bilo na stazi u Bahreinu.

Mercedes

Međutim, u Mercedesu bi se možda mogla izroditi zanimljiva unutarmomčadska borba. George Russell je prvi stint sjedio na mjenjaču Lewisu Hamiltonu i kad se prekočio u 10. zavoju postalo je očito da je George još zelen kad se radi o ovakvim duelima koji se vode napola na stazi, a napola na team-radiju. Od tog trenutka za njega je krenulo nizbrdo, nije dobio prioritet biranja strategije (undercut je tu bio vrlo moćan!) i na kraju je završio na sedmom mjestu. Samo je Lance Stroll bio između njega i timskog kolege.

Max je bio u svojoj ligi i kad vozač odradi tako savršenu utrku da deklasira i timskog kolegu – logično je da ga nećemo često viđati u kadru. Danas je sasvim zasluženo glavni protagonist prijenosa bio Fernando Alonso. Malo je otužno da vozač takvog kalibra mora toliko dugo čekati na ovakav rezultat, ali to je spletom različitih okolnosti već odavno njegova realnost. Alonso je već u prvom krugu mogao ostati bez svega kad se Lance Stroll malo preračunao i solidno ga zveknuo od straga. Srećom po njega, čini se da je Aston Martin čvrst koliko je i brz. Ekipa iz Silverstonea napravila je uvjerljivo najveći skok u usporedbi s prošlom sezonom.

AMR23 je bio brz u kvalifikacijama, ali se čini još i brži u uvjetima utrke gdje u igru dolazi i potrošnja guma. U tom aspektu izgledaju bolje i od Ferrarija i od Mercedesa pa bi se vrlo lako moglo dogoditi da ovaj podij ne bude i jedini za Alonsa. Štoviše, s obzirom na to da je Stroll polupripremljen i još uvijek ozlijeđen ostvario vrlo solidno šesto mjesto – i on se ima pravo nadati nekom podiju.

Najbolje od svega – to bi ove godine moglo biti zamotano u prekrasan celofan jer smo dojma da je kvalifikacijski tempo vodeće četiri ekipe puno neizvjesniji nego onaj u utrci. Zato bi subotnji rezultat mogao pružiti neobičan startni poredak, a onda i uzbudljivo utrkivanje i puno novih sjajnih poteza pretjecanja starog lisca i njegovog mladog padawana. Borba s Lewisom Hamiltonom već se sad može slobodno istaknuti za kandidaturu najboljeg poteza ove godine, bez obzira što su još 22 vikenda ispred nas. S jedne strane, toliko žara od Alonsa, a s druge strane – kad je Lewis napadao Sainza vidjeli smo savršen prikaz njegove impotencije u situaciji kad bolid Mercedesa ne daje očiglednu premoć.

Dok je komentator pričao o duelu Alonsa i Hamiltona kao nešto što je iščekivao već “15 minuta”, svima nama u mislima je vjerojatno bilo da to ne čekamo 15 minuta nego 15 zadnjih godina. I dobili smo lijepo alonsovsko mućko pretjecanje u zavoju u kojem vozači griješe i kad nema drugog bolida pokraj njihovog. Hamilton, za razliku od Sainza, to nije očekivao i nije se snašao pa smo dobili još jednu potvrdu u prilog sumnji da je Britanac zaista izgubio nešto na oštrini svojih osjetila u duelu jedan na jedan. Dugo je i predugo trajao period gdje se nije borio ni sa kime, a sad je jedino razumljivo da se vide posljedice tih sezona gdje je solirao u drugoj klasi bolida. Brzina je još uvijek tu i očekujem da će mu to biti dovoljno da pobijedi Russella ove godine, ali kad je riječ o duelima – ne smije si dozvoliti previše ovakvih kikseva.

Promjene u sredini i na začelju

Iza te ekipe vidjeli smo i par iznenađenja. U prošloj kolumni sam podcijenio Aston Martin i prognozirao sam im četvrto mjesto zajedno s Alpineom. Međutim, ekipa iz Enstonea danas je imala jedan od najneobičnijih GP vikenda u svojoj dugoj povijesti. Najprije je Pierre Gasly završio na posljednjem startnom mjestu jer je prešao granice staze u Q1 i dobio, sasvim opravdano, kaznu sudaca s poništenim vremenom. No, u utrci je bio vrlo solidan, iskoristio dobru taktiku, a na kraju i VSC pa u zbroju napredovao čak 11 pozicija. Završio je s dva boda, samo sekundu iza Valtterija Bottasa u Alfi Romeo koja je sezonu, barem s Bottasom, krenula također solidno.

S druge strane, Esteban Ocon je zaradio tri kazne. Da se nije povukao iz utrke – nije isključena mogućnost da bi do kraja zaradio još toliko. Danas nije znao parkirati bolid na startni poredak, pa ekipa nije znala izbrojati pet sekundi bez da dira bolid u boksu, a onda on nije znao voziti predviđenom brzinom kroz pit-lane. Bizarno.

Williams iz Bahreina može otići relativno zadovoljan. Čini se da su se zaista uspjeli pomanuti sa samog začelja i James Vowles opravdano ne može sakriti osmjeh sa lica, kao ni njegova dva vozača. Alexander Albon je osvojio taj jedan bod, a Logan Sargeant je u utrci bez sigurnosnog automobila bio samo par sekundi iza svog timskog kolege. Sve u svemu, sasvim solidno za debitanta za kojeg se nije moglo biti sigurno kako će se snaći među velikim dečkima.

Haas je ostao bez bodova, ali nije izgledao tako loše tijekom vikenda. Hulkenberg je tu i tamo zablistao i složio pokoji krug, ali je tijekom utrke nažalost polomio prednje krilo odmah na početku, a kasnije je dobio i kaznu zbog prečestih ekskurzija izvan staze.

AlphaTauri je nastavila blijedu formu s testiranja, iako im je do bodova nedostajala samo jedna sekunda. Nyck De Vries je shvatio da je Monza jedna stvar, a sve ostale utrke bit će nešto sasvim drugo. Tsunoda je danas bio nešto bolji, a Franz Tost će morati požuriti ekipu da smisli (ili iskopira) pokoje rješenje jer su oni jedni od glavnih kandidata za bodovnu sušu.

Za kraj nam ostaju pravi tragičari – McLaren. Dok je Ferrarijeva tragedija zapravo tragikomedija, u slučaju McLarena nema ničeg smiješnog. Zak Brown je proteklih godina dobio ordene zbog uskrsnuća ekipe, dovođenja brojnih sponzora i financijske stabilnosti ekipe, ali sad će vrlo brzo osjetiti kako je Formula 1 prevrtljiv sport i koliko se brzo dođe od hvale do žestokih kritika. Oscar Piastri je morao odustati, a za Landa Norrisa bi možda bilo bolje da je također odustao umjesto da čak šest puta ulazi u boks davati bolidu malo oživljavanja da može nastaviti s utrkom. Ako u AlphaTauriju miriše na sušnu sezonu, u McLarenu miriše na debakl.

Za dva tjedna slijedi nam Velika nagrada Saudijske Arabije, a onda nakon novog vikenda pauze napokon i sunčani jutarnji kadrovi s Velike nagrade Australije. Kako to obično biva – narednih dana slušat ćemo da se za procjenu prave forme mora još malo pričekati, da je Bahrein nekarakteristična staza i da se još zapravo ništa ne zna. Priča je to koju slušamo već desecima godina i, koliko god da u njoj ima istine, ne treba pasti u istu zamku. Nećemo odgađati s komentarima i prognozama, makar po cijenu da nas demantiraju već za 14 dana. Dragi moji, Max ovo osvaja, ali lako za to – ispred nas je fe-no-me-nal-na sezona!

Gdje gledati F1 prijenos?

Ako ste skloni prijenosu na domaćem jeziku i gledanju na velikom ekranu TV-a, tu je svima pristupačan Telemachov EON TV, nagrađivana i vodeća TV platforma u jugoistočnoj Europi koja korisnicima nudi više od 210 kanala, od kojih je 130 u HD-u te više od 24.000 naslova u Video klubu.

Naime, EON-ovi korisnici imaju ekskluzivan pristup cijeloj paleti sportskih sadržaja koje ne mogu pratiti nigdje drugdje: od američkog nogometa u NFL-u, svih velikih GP-ja Formule 1, cijelog niza teniskih turnira, sve do najviših razina natjecanja u atletici unutar Dijamantne lige, hokejaša uz NHL, kriketa i brojnih drugih borilačkih sportova. Na raspolaganju imaju i opciju EON Sports mode, dodatnu funkcionalnost pomoću koje mogu pratiti ljestvice, timske formacije, sastave, statistike te sve druge detalje natjecanja i utakmica. Odličan je to dodatak za praćenje Formule 1 jer je u stvarnom vremenu moguće pratiti detalje utrke – od poretka do brzina vozača.


Odgovor

113 komentara

  1. Ron Dennis
    Kufare Prikaži

    Jako pristran tekst,zar ne bi urednik trebao biti neutralan?



    19
    -6

    25
    • Pirelli Wet
      r2d2 Donator Prikaži

      Opet o objektivnosti.
      Pa lijepo piše na početku da kolumna sadrži reklamne elemente.



      5
      2

      3
    • Renault
      zd1400rt Prikaži

      Od drugih oblika novinarstva kolumna se razlikuje po sljedećim kriterijama:

      redovna je značajka u publikaciji
      njom upravlja autor
      sadrži izričito gledište ili mišljenje

      Jednom davno sam i ja tako napao kolumnu pa sam dobio ovaj citat tj. objašnjene.



      30
      28

      2
    • Nigel Mansell
      The Simpsons Prikaži

      @Kufare
      Kako misliš pristran?
      Šta te smeta?
      Objasni nam šta ti je zasmetalo u kolumni pa da možemo raspravljati.



      4
      2

      2
      • Ron Dennis
        Kufare Prikaži

        Omalovažavanje momčadi i šefova te vozača, a istaknivanje drugih kao da su svete krave. Ozbiljan urednik bi trebao neutralan, smatram da i drugi znaju raditi i da su osvajali naslove i trofeje,ovdje se hvali jednu momčad, bolje da se portal preimenuje u RB birtija



        4
        -5

        9
        • Nigel Mansell
          The Simpsons Prikaži

          Poenta je da ne mora.
          Ako bi svaki novinar pisao samo tijek događaja bez da izrazi svoj stav i promišljanje mislim da bi to bilo prilično dosadno.
          Ante piše autorski članak tj. onako kako je on doživio ovu prvu utrku i sve oko nje.



          7
          5

          2
        • Ayrton Senna
          Scuderia Prikaži

          Naravno da je pristran i to do te mjere da zna biti komično, iako meni osobno ne smeta, njegova stvar.. Npr. evo ti samo ova kolumna:
          -o hamiltonu: “Dugo je i predugo trajao period gdje se nije borio ni sa kime, a sada je jedino razumljivo da se vide posljedice tih sezona gdje je solirao u drugoj klasi bolida”
          -o maxu: “Max je danas bio u svojoj ligi i kad vozač odradi tako savršenu utrku da deklasira i timskog kolegu…”
          Znači da vidim jesam li razumio dobro: mercedes ima dominantan bolid, slijedi logičan zaključak da se hamilton nije borio ni sa kime. Red bull ima dominantan bolid, zaključak max odradio tako savršenu utrku da je deklasirao čak i timskog kolegu. Logično!
          Lani max vozio leclercu u arabiji na sekundu do dvije cijelu utrku- zaključak je tada bio da je ferrari bio brži tu utrku jer ga max do samog kraja nije mogao prijeći. Godinu ranije hamilton u barceloni cijelu utrku (dok nisu mijenjali taktiku) vozi na sekundu ipo iza maxa: zaključak je tada bio da je to dokaz da je, pogađate, mercedes bolji kad može toliko dugo vozit u prljavom zraku bez da poždere gume. Logično!
          još o hamiltonu: “…kad je Lewis napadao Sainza vidjeli smo savršen prikaz njegove impotencije u situaciji kad bolid mercedesa ne daje očiglednu premoć.” Pitam se što bi tek Ante pisao da Lewis u bržem bolidu nije uspio proći sporiji, kad ga u obrnutoj situaciji ovako kritizira.Znam! Sigurno bi ga ismijao kao i tamo nekog vozača koji npr. u red bullu u monzi 2021 nije uspio preteći sporiji mclaren za pobjedu.
          Za kraj malo o leclercu: “Treba reći da je leclerc danas još jednom pokazao kako je brži vozač od Carlosa Sainza, ali i kako je sklon neforsiranim pogreškama.” Leclerc danas dokazao da je sklon neforsiranim greškama?? Nije Ante valjda došlo dotle da si mu i blokiranja kotača počeo zbrajat? Budi ipak blaži malo, jer nije on taj koji je jučer “solirao u bolidu druge klase”.
          Možda nije ni loša ova Antina patološka mržnja spram hamiltona jer kad ga stavimo na vagu Croftyu taman je svemir u ravnoteži.



          11
          9

          2
    • dejan_s Donator Prikaži

      @Kufare
      Prošle godine svakih mjesec – dva imali smo par komentara, od osoba koje su čini se zagledane i opijene Hamiltonom izvan onoga što bi se moglo smatrati “uobičajenim obrascem za vatrene navijače” , kako latetno ili eksplicitno iznose prijetnje ili čak pozivaju na nasilje kada god je u zbilji zakazala vizija svjetonazora o Hamiltonu kao nadnaravnom biću. Već sam pisao o tome. Imao sam u Bookmarks-ima nekoliko tema zabilježenih u vezi s takvim komentarima, no sada više tih komentara nema vjerojatno je administracija obavila posao te su ti komentari maknuti. Apelujem na sve korisnike da kada naiđu na takve postove radikalnih padobranaca da naprave screenshotove to je jedini siguran način za evidentiranje radikalne ….. ostrašćenosti.
      Ovo je samo nastavak te prakse ali bez pretjerivanja i prijetnji. Ovdje ne smeta subjektivnost autora kolumne nego žulja to što nije bilo hvalospjeva prema Mercedesu ili Hamiltonu. Nadam se da nećemo nikada čitati vijest da je neko „s naših prostora“ prodao stan ili auto i otišao na utrku i napravio nešto poput onoga što je napravio Neil Horan 2003. u Silverstoneu.



      5
      0

      5
      • Ron Dennis
        Kufare Prikaži

        Brate mili tko spominje Hamiltona i Mercedes, uopce nisam njihov simpatizer ni fan, dapače navijam za Williams od 92 od kad pratim F1.


        0
        0

        0
        • dejan_s Donator Prikaži

          U tom slučaju nemate razloga biti pogođeni kolumnom ….. subjektivnim doživljajem tj. dojmom autora testa. Odlika kolumni upravo i jeste jak subjektivni dojam autora o određenoj temi. Koliko je osobni stav autora u dodiru s realnosti je drugo pitanje. No, koliko može biti objektivna analiza na bazi jedne utrke u sezoni sastavljenoj od 23 trkaća vikenda? Kakav bi bio dojam da je RB ili AM imao neki mehanički problem ili grešku vozača? Koliko može biti objektivna analiza nakon “savršeno odvezenog vikenda” jednog tima gdje nismo imali većih slabosti u izdanjima RB i AM? A vidjeli smo toliko toga “što ne ide” kod drugih timova … Autor je prosto “osjetio” da je ova sezona nastavak prošle sezone i to je možda malo više gradirao da digne atmosferu na otvaranju sezone kako bi začinio stvari.
          Ovo nam je hobi, i zato opušteno. Dobar tekst na stanici? ….. odlično …. pažljivo pročitati i uživati …… loš tekst? Preskočiti ili pročitati i “zaboraviti”.
          Ljudi na ovom forumu rade njihov posao iz gušta tj. for free ….. iz ljubavi.



          5
          4

          1
    • OnlyAlonso Prikaži

      Zas nebi napisao misljenlje ili komentirao,ako ti se ne svida demantiraj ga pa cemo vidjet tko je u pravu



      1
      1

      0
  2. Ron Dennis
    Kufare Prikaži

    Portal gubi na smislu kada poglavnik je pristran



    4
    -20

    24
    • Bmw
      Marko Rakić Donator Prikaži

      Ne lupetaj bezveze, lijepo ti je gore objašnjeno što je kolumna. Doduše, djeluješ kao najobičniji troll.



      15
      13

      2
    • Pirelli Wet
      r2d2 Donator Prikaži

      Svi mi imamo neke osobne preferencije. Na primjer: nekome je Lewis najveći vozač svih vremena, nekome je najveći vozač svoje generacije, a nekome je sve postigao zahvaljujući dominantinm bolidima koje je vozio, a u njima je završio jer je to ‘politički’ pasalo vlasniku komercijalnih prava.
      Kada autor (pa bio on i urednik portala) piše kolumnu s osvrtom na jučerašnjju utrku, za publiku koje je tu utrku ionako gledela, očekuje se da iznese svoje osobno viđenje događaja. Mi se možemo ali i ne moramo složititi s iznesenim. Ako nas nešto od iznesenog zasmeta onda je preporučljivo pristojno i argumentirano napisati s čim i zašto se ne slažemo, pa se o tome može uz sudjelovanje zajednice raspraviti. Ovako konstatirati da je netko pristran nema puno smisla. Po čemu je pristran? Navija za ‘Max Bulla’ nije ljubitelj Ferrarija, Hamiltona, Alonsa??
      I na kraju, ja osobno, iako mi to ponekad digne tlak, volim pročitati argumentirano stajalište suprotno od vlastitoga jer me natjera da razmislim o tome. To ne znači da ću promijeniti svoje mišljenje ali nakon toga bolje razumijem suprotnu stranu (ako se svrstamo na strane).



      23
      22

      1
      • Ron Dennis
        Kufare Prikaži

        Definitivno od strane autora ovog ozbiljnog portala ovakav tekst nije normalan, totalno navijački kao da smo na forumu RB momčadi iliti na forumu RB birtija



        4
        -7

        11
        • Enio Prikaži

          Ali ovo nije članak, već kolumna, pa stoga čovjek može pisati šta želi. A i nije baš puno pogrešnih tvrdnji iznio. Ferrari definitivno radi cirkus od sebe, Hamilton je najbolji samo u situaciji dok ima bolid sekundu brži od ostatka. Od svih momčadi meni je Williams najdraži, tak da meni nitko ne može reči da sam pristran jer dijelim mišljenje s autorom kolumne.. Mene jedino smeta dok spomene dupinjanje, dobijem osip odmah 🤣



          6
          4

          2
        • Mclaren
          Dante Prikaži

          Mićo, to je kolumna. U kolumni autor izražava svoje mišljenje. Navijački, nenavijački, realno, nerealno, uopće nije bitno jer to nisu činjenice nego mišljenje. Adio.



          8
          6

          2
        • Sebastian Vettel
          Pastor Prikaži

          Ja mislim da tebe treba ekspresno banovati, jer samo pišeš kratke besmislene komentare koji nikud ne vode osim u glupe rasprave. Ne znam dokle ti neko mora objašnjavati šta je kolumna. Treba te jednostavno eliminirati, da bi se zadržala ozbiljnost ovog portala…



          4
          1

          3
        • Max Verstappen
          derfahrer1996 Prikaži

          @Kufare mislim da si pogresan portal odabrao probaj gp1.hr tamo se diskutira nacionalna razina,stavovi drugih čitatelja ima i vrijeđanja hahah samo f1 ne. Osim nakon utrke onda se pokolju navijaci hamiltona i Verstappena. Zadnjih par mjeseci ne otvaram portal gp1.hr zbog takvih komentara i baš zbog takvih kao ti. Probaj tamo naci sreću. Kolumna je izražavanje vlastitog mišljenja sto su ti u ovom postu njih 10 već reklo. Ali postuj mišljenje drugog u ovom slučaju Vetme,možda nema pravo ali svakako se u kolumni može izrazit kako on hoće. Mislim da kolumna otkriva direktno i iskreno mišljenje ali puno ljudi to ne prihvacaju jer uporno brane obraz svoga ljubimca (u ovom slucaju hamiltona) ali meni osobno je jako drago da istina polako dolazi na vidjelo sto je Vetma u ovoj kolumni jako lijepo opisao.



          4
          3

          1
  3. Renault
    zd1400rt Prikaži

    Legenda kaže da Ocon s ekipom još odbrojava kaznu u boxu.

    Veselim se utrci u SA. Znam da smo dosta kritizirali stazu, ali s obzirom na njenu prirodu i brzinu vožnje baš me zanima kako će utrka ispasti.



    22
    20

    2
  4. Alpine
    Alpine Prikaži

    Slažem se sa svime napisanim, malo bi se još nadovezao na koncepte bolida. Naravno, tek je prošla prva, koja je i specifična staza, ima još do kraja dosta, no neke zaključke možemo izvesti.
    A to je da koncept bolida koji su izmislili Newey i njegova desna ruka i najbolji učenik Dan Fallows koji je sad u Astonu – rastura. Red Bull je našao u odnosu na prošlu godinu 1,02 s, a Aston 2,2 s.
    Mercedes i Alpine su našli oko 0,8 s, što je solidno, ali nije dovoljno, morati će dodatno gledati prema konceptu Red Bulla ako ne žele do kraja ispasti iz igre.
    Ferrari je dobio samo 0,55 s, a Haas 0,45 s, naravno tek je prva utrka prošla, no njihov koncept bolida možda počinje pokazivati prve naznake toga da ne uspijeva držati korak u napretku. Recimo Sauber koji ima Ferrarijev motor, ali je prekopirao Red Bull, dobio je 1,1 s ovu zimu, slično vrijedi i za Williams.
    Dakle još jednom, Red Bullov koncept rastura, većina momčadi koje su krenule u tom smjeru pokazale su najveći napredak preko zime, Mercedes i u ipak nešto manjoj mjeri Alpine kao momčadi koje tjeraju neki svoj dizajn trebaju pod hitno prestati filozofirati, a za Ferrari ćemo vrlo brzo vidjeti što im donosi njihov koncept u odnosu na Red Bull i Aston. McLaren je trenutno u najvećem problemu.



    11
    11

    0
  5. Lewis Hamilton
    smr201 Prikaži

    Sve ok više manje, samo mi nije jasno zašto ti je Ham “kriv” što ga je Alonso prošao u vidljivo bržem bolidu.
    Prestizanje je bilo vrhunsko, ali da ga nije odradio tamo prošao bi ga negdje drugdje jer AM jednostavno brži.
    Tako da po meni to nije kiks, ja bi kiksem nazvao da je postojala šansa da zadrži Alonsa iza sebe do kraja utrke. Pogotovo nije kiks kad završiš 5. sa četvrtim najbržim bolidom.
    I znam da su svi uzbuđeni zbog Alonsa koji je imao vrhunsku utrku, ali kad sve zbroji i oduzme sa drugim najbržim bolidom je završio 3.
    Dakle tamo gdje bi i trebao biti po realnom stanju stvari.
    Prije nego me napadnu fanovi njegovi, napominjem da ne oduzimam ništa Alonsu od odličnog nastupa, bio je zasluženo driver of the day.
    Samo bi bilo dobro zadržati dozu realnosti, a ne kad Alo u bržem bolidu prođe Hama to zvati maestralnim, a kad Ham ne može proći Sainza u sporijem bolidu to zvati impotencijom.
    Biti će zanimljivo vidjeti hoće li tempo ekipa varirati jako kao prošle godine ovisno o tipu staze.



    28
    26

    2
    • Old school Prikaži

      Jedini komentar vrijedan spomena



      7
      6

      1
    • Sebastian Vettel
      Pastor Prikaži

      Nije da je baš Hamilton bio sporiji od Sainza. Ipak ga je stigao…



      4
      2

      2
      • Lewis Hamilton
        smr201 Prikaži

        Nisam ni rekao da je bio sporiji od Sainza, nego da je vozio sporiji bolid nego Sainz. Nije isto.
        A mislim da ćemo se svi složiti da je Ferrari brzi bolid od MB u ovom trenutku. Što je i Leclerc zornije pokazivao nego Carlos.



        2
        1

        1
        • Pirelli Wet
          r2d2 Donator Prikaži

          Lewis je vozio sporiji bolid, ali mi se čini da je imao manju degradaciju guma. Stoga je otvoreno pitanje je li možda mogao prestići Sainza. Ja mu ne zamjeram što nije.
          Po meni je pretjerano i veličanje Red Bulla u tekstu, ali podcrtava poantu, a ta je da su već dugo aerodinamički, a vjerojatno i mehanički najjači. Osim toga imaju i Helmuta.

          Vezano uz naslovnu sliku i borbu Lewisa i Alonsa (Bogarta) na stazi pada mi na pamet citat:
          ‘Louis I think this is the beginning of a beautiful friendship.’



          2
          2

          0
        • Sebastian Vettel
          Pastor Prikaži

          Sporiji bolid je relativan pojam. U tom trenutku je bio brži. Sa više gripa možeš i kasnije kočit i koristiti više staze.



          1
          1

          0
  6. Lewis Hamilton 44
    NRteamLH44 Prikaži

    Bas juce poslije trke kažem ocu da prvo Ferraria može biti velika sramota,pa onda Mercedesa i McLarena, ali ne zbog nastupa na trci nego znog činjenice da su u svom dvorištu dopustili jednoj za mene idalje “umjetnoj” ekipi u svijetu F1 da im pred nosom pokradu sve najbolje ljude u F1, bas one koje je Vetma napisao. Max,Adrian,Horner.

    Da ne znam kakve novce je RB dao tim ljudima ne vjerujem da Ferrari to bar nije mogao izjednačiti , a i da nije svako bi došao u Ferrari bar zbog imena.

    Čak su ove ili prošle godine i iz Mercedesa odveli par ljudi u RB, sigurno ne da otvaraju kapiju.

    Izgleda da je od onog Ferraria ostala samo ona stara italijanska tvrdoglavost kada su medju zadnjima prebacili motor iza vozača , a ne ispred kako je na počecima F1 bilo.

    Mercedes se izgleda trudi da bude kao Ferrari. Idalje mi se svidjaju kao ekipa sa jedinstvenim inovacijama u svijetu gdje je to preteško jer biti inovativan u ovom sportu znaci 0,4s bolji. Imaju jedini bolid koji izgledom i konceptom veze nema sa ostatkom grida a opet je bolji od trećine tog grida, svaka čast ali jednostavno je neko trebao reci u ovoj eri to nije to, ali ok mislili su da je problem u poskakivanju, evo sad kad su i to riješili vide da nije, svojih inovacija se nije lako odreći pa im bar ja, njihov navijač opraštam i čekam bolja vremena, samo da mi heroja ne otjeraju u penziju prije toga jer slažem se sa autorom izgubio je malo na oštrini , ali ni ne čudi nakon godina dominacije i osvojenog svega sto se osvojiti može osim toga 8 naslova kojeg je realno i njega osvojio u bilo kojoj drugoj sudačkoj postavi u F1 istoriji.



    8
    6

    2
    • Ferrari
      Mrgud Prikaži

      Ja sam nekako misljenja da se Mercedes drzi svog specificnog koncepta jer su htjeli/jos uvijek zele dokazati da mogu nekom ekstra inovacijom doci na vrh i da godine njihove dominacije nisu samo zbog motora koji je bio u ono vrijeme miljama ispred svih ostalih. Jer, vjerujem da nije bas ugodno za sefove u Stuttgartu da jedno veliko automobilsko ime kao Mercedes mora kopirati nekoga da bi se vratili na vrh.



      6
      4

      2
    • Renault
      zd1400rt Prikaži

      Umjetna ekipa?!?!?! 🤦

      Prvo, čemu omalovažavanje Red Bulla? Zato što rade bolji posao od drugih? Zato što su ga radili jednom, pa su tuđom krivicom (Renault) pali, uzeli smeće od Honde i onda napravili ovo što su napravili?
      Povijest Formule 1 je prepuna uspješnjih privatnih momčadi koje su postale ugrožena vrsta zbog jakih tvorničkih momčadi.
      Sada si se ti i još nekolicina našli pametniji od Mercedesovih inženjera pa se čudite zašto su zadržali isti koncept sidepodova. Otkrit ću ti tajnu. Nije sve u sidepodovima u Formuli 1. U Formuli 1 je bitna aerodinamika, šasija i PU. Nije dovoljno ni da ti je to najjače ako te tri stvari nisu u savršenom skladu. Prošle godine je AM iskopirao karoseriju od RB-a pa to nije ništa značilo, normalno da nije.

      I ta 2021. i dalje peče. Slažem se da je suđenje bilo loše. Pokloniti Hamiltonu 25 bodova u Silverstoneu je najveća sudačka krađa koju sam ikad vidio jer su sudci jasno rekli da je Hamilton 70% kriv – posljedica toga: 25 bodova u torbi, Max u bolnici. Prezbavno mi je i dan danas čitati o sudačkoj krađi 2021. 🤣🤣🤣🤣



      22
      12

      10
      • Lewis Hamilton
        Mercedes team Prikaži

        Slazem se sa tobom LH trebali su diskvalificirati ali isto tako onda su trebali MS oduzet naslov zbog prljavstine protiv DH 94 god.



        3
        3

        0
      • Lewis Hamilton 44
        NRteamLH44 Prikaži

        RB sam stavio umjetna pod znake navoda misleći da nisu fabricka ekipa iz automotosportskog svijeta. Činjenica da od kada su u F1 nemaju svoj motor samo govori u prilog tome.

        Ne znam čemu to krilanje nad tastaturom uzevši u obzir da nisi ni shvatio šta sam napisao?

        Idalje mi se svidjaju kao ekipa sa jedinstvenim inovacijama u svijetu gdje je to preteško jer biti inovativan u ovom sportu

        Sada si se ti i još nekolicina našli pametniji od Mercedesovih inženjera pa se čudite zašto su zadržali isti koncept sidepodova.

        Ti to mene zajebavas?

        Najjači su mi ovi sto lajkuju komentar, ajd sto ova junačina nije shvatio šta sam napisao od rijeci do rijeci nego još ovi heroji podržavaju.


        0
        -4

        4
        • Renault
          zd1400rt Prikaži

          @NRteamLH44
          Daj tebra nemoj se ljutiti. Neću onda dalje ništa raspravljati. Prepucavanja i rasprava je sastavni dio sporta. Pogledaj Alonsa i Hamiltona kako se grle na izjavama, a ne mogu se podnijeti.



          8
          7

          1
        • Renault
          Renault_F1_team Pretplatnik Prikaži

          RB sam stavio umjetna pod znake navoda misleći da nisu fabricka ekipa iz automotosportskog svijeta. Činjenica da od kada su u F1 nemaju svoj motor samo govori u prilog tome.

          Znači i Williams i McLaren spadaju u tu grupu umjetnih? Ni oni nemaju niti su ikad imali svoj motor u F1.



          5
          5

          0
      • Tricolore Gorila
        Zendo Prikaži

        Ali i ti sad pokusavaš subjektivan dojam pretvoriti u objektivan, ta sezona je bila prljava ali i stoga zanimljiva, bilo je krivica sa obje strane i to je u redu, na lijepe oči niko nebi osvojio naslov
        Sreća je poslužila hrabre i završilo je tako kako je, srećom svi ćemo tu sezonu pamtiti po mnogočemu i ko zna kad čemo takvu opet vidjeti



        3
        3

        0
        • Haas
          MadM Prikaži

          Na kraju cjele te priče oko 2021 kad se sve uzme u obzir pobjedio je bolji vozač u lošijem bolidu zasluženo.



          7
          6

          1
        • Max Verstappen
          derfahrer1996 Prikaži

          @Mad M 👏 i kad zaokružimo 2021,najbolje sto se hamiltonu 2021 dogodila je konterveza na zadnjoj utrci gdje će se uvijek izvlačit na prevaru. Da je bilo bez kontroveze msm da bi lik vec napustio f1 ili se negdje objesio umjesto da prizna poraz.



          2
          1

          1
        • Ron Dennis
          Kufare Prikaži

          Hamilton je imao bolji bolid zadnjih 5 trka,ostalo je RB bio bolji



          1
          -2

          3
        • Sebastian Vettel
          Pastor Prikaži

          Mercedes je zadnjih 5 utrka imao dominantan bolid, u stilu rane hibrid ere… A u prvom dijelu sezone je Hamilton prosuo dosta bodova u (u najgorem slučaju) podjednakom bolidu.



          4
          2

          2
    • Nigel Mansell
      drv Prikaži

      Slažem se sa zd1400 da je veliko omalovažavanje kad se RB zove umjetnom ekipom.
      Zašto?
      Zašto je Mercedes bolji? Došli su u F1, iskrcali brdo novaca za postojeću ekipu (Brawn GP) koja nema nikakve veze sa Mercedesom. Čak nisu ni kupili cijelu ekipu nego samo dio. I dalje su locirani u Engleskoj, uglavnom radi lokalna engleska ekipa, a koliko mi se čini čak im je i jedinica za motore isto u engleskoj. U toj ekipi je Mercedes samo naljepnica. Po toj logici je Haas autentičnija ekipa od Mercedesa, jer je prava “trkaća garaža” koju vodi privatni vlasnik entuzijast, u starom stilu, poput Williamsa (nekada), Minardija (nekada), Jordana (nekada) , a ne neka bezlična mega-korporacija koja nema veze sa utrkivanjem…

      Ok, malo pretjerujem, ali to je samo da naglasim svoju poantu. I nemam ništa protiv Mercedesa, njega sam naveo za primjer jer vidim da za njih navijaš.



      10
      8

      2
      • Lewis Hamilton 44
        NRteamLH44 Prikaži

        Mislim da ni ti ne shavatas šta sam htio reci. Upravo sam gore napisao da je RB bukvalno obrisao pod ekipama čije je dvorište Formula 1 još od samih početaka i da ih zato može biti sramota.

        Ničim ne umanjujem uspjehe RB čak sam im se počeo i diviti na tome sto rade i poštovati jer to sto rade , rade najbolje. Samo kažem da je to ekipa bez istorije u svijetu automobilizma.

        Kad kažeš Ferrari , svi pomisle na crveni brzi auto , kada kažeš Mercedes isto tako, a kada kazes Red Bull svi pomisle na energetsko pice ili bilo šta drugo. Samo kažem da je Ferrariu,Mercedesu izvorno zanimanje automobilistički svijet, dok je RB ušao u to na drugi način.

        Kad se spomene Formula 1 misli se automatski na Ferrari i još dugo će vremena proći dok RB ne postane sinonim za Formulu 1.

        Niko ne omalovažava RB kao ekipu , i kada sam stavio pod navodnike umjetna onda to valjda znaci da nešto nije bukvalno u smislu te rijeci.

        Nisam znao da će biti toliko ljudi kojima ću morati to objašnjavati jer su to neke osnove pravopisa.



        2
        1

        1
        • Nigel Mansell
          drv Prikaži

          …. nego znog činjenice da su u svom dvorištu dopustili jednoj za mene idalje “umjetnoj” ekipi u svijetu F1 ….

          Među dosta “old school” F1 fanova nažalost, i nakon toliko godina, i dalje vlada mišljenje da je RB “umjetna ekipa”. Pomislio sam da je ovo još jedan takav slučaj. Ispričavam se ako sam krivo shvatio.



          5
          5

          0
        • Lewis Hamilton 44
          NRteamLH44 Prikaži

          @drv

          Prihvatam tvoju ispriku. Krivo si shvatio.



          1
          1

          0
      • Marlboro
        F1bodul Prikaži

        Mercedes je zapravo prava trkaća momčad, koja radi neovisno od samog Mercedes-Benza i to im je omogućilo tolike uspjehe, ne kužim zašto bi ijedna ekipa bila nazivana umjetnom.
        I to sta nema svoju PU ne znaci nista, nema ni McLaren. Nikad nije imao.



        3
        3

        0
    • Nigel Mansell
      drv Prikaži

      Glede odlaska u Ferrari – Adrian Newey je odbio njihovu ponudu jer bi se morao odseliti u Italiju i raditi u vrlo stresnim uvjetima, a to nikako nije htio. U RB-u ima slobodne ruke da radi što hoće i tretiraju ga kao poluboga. To nikada ne bi dobio u Ferrariju. A to nije imao ni u Williamsu pa se je zakačio sa Frankom i Headom i spakirao kofere. Ni McLaren sa Ron Dennisom nije bio previše demokratično okruženje. Ali gdje god da je bio, osvojio je nešto…



      4
      4

      0
    • Sebastian Vettel
      Pastor Prikaži

      Osmog naslova nije vidio, potpuno zasluženo, iako je imao brži bolid… A očito nisi vidio Bernijevu izjavu. Nije trebao osvojiti ni prvi. Što je isto već odavno poznata stvar, ali je sada dobila i potvrdu.



      6
      1

      5
    • Lewis Hamilton 44
      Berislav Donator Prikaži

      Samo bih dodao tvojim zadnjm par riječi—-Zapravo je Horner taj koji je, svojim urlanjem u vezu, Masija nagovorio kakvu odluku mora donijeti. Čisti primjer Machiavellianisma (“Cilj opravdava sredstvo)……j…š pravila. On i Briatore mogu si dati ruke. I sad je on primjer ostalima u F1?



      1
      -8

      9
      • Sebastian Vettel
        Pastor Prikaži

        🤣🤣🤣

        Sad pokušavaju i ovo izvrnuti, a zna se ko je prvi počeo, i praktično cijelu sezonu uticao na trkaćeg direktora… Da ne govorim o njhovom vozaču koji posjećuje sudije, koji su mu i bez toga potpuno naklonjeni…



        9
        7

        2
      • Audi
        Alonso1983 Prikaži

        Dajte ljudi prihvazite jednu stvar. Tokom 2021 godine se nije vozila jedna utrka. Na mnogim utrkama prije se Lewisu gledali kroz prste gdje je trebao biti kažnjen a nije. Njegov kolega je na jednoj utrci uništio Maxovu utrku (Mađarska) u VB on sam. Plus guma u Baku. To su tri uništene utrke u kojima nije on kriv za ništa i gubitak od 40+ bodova i osiguranje naslova 2,3 utrke prije kraja. Nije samo Abu Dhabi odlučivao nego svaka utrka zasebno u jednakom postotku. Na nekim drugim je Max zakinut i to debelo. Dali kod vas koji navijate za Lewisa postoji imalo realnosti? Ako je u abu dhabiju ostecen Lewis dali je u navedenim utrkama ostecen Max? Dali bi bilo fer da izgubi naslov jer Bottas ne zna kočiti na vrijeme, jer je guma od prillija kao kondom ili zbog Lewisovog divanja preko nosa u zavoju. To bi bilo pošteno da je zbog togaax izgubio naslov? Ako hoćete nekoga kriviti , prvo krivite njega jer je nekoliko puta u sezoni izgubio pobjede i ozbiljne bodove svojim greškama. Samo da nije u Baku napravio onaj kiks bio bi prvak. Nikakav Masi nebi pomogao Maxu. Sezona se sastoji od 20+ utrka u kojima je nekad netko zakinut, no Lewis je u većini slučajeva kažnjen kada mu ta kazna nije značila ama baš ništa. Bar vi fanovi Lewisa ne bit trebali spominjati sudce jer većina odluka je išla njima u korist za razliku od nekih drugih ekipa. Lewis za iste stvari nije dobivao kazne za koje drugi jesu. Na kraju krajeva su otvoreno rekli jedne godine da Mercedes ima jokere….



        8
        5

        3
        • Lewis Hamilton 44
          Berislav Donator Prikaži

          Koji su ti to argumenti. Daj dođi k sebi. ŠEF ekipe ( kojem je JAKO u interesu) dere se po vezi na direktora utrke i tjera ga da prekrši FIA propis i time svom vozaču, svijestan da je to protupropisno, osigura pobijedu i svijetsko prvenstvo. Pa gdje ti živiš i po kojim pravilima?. Jel ti ono ‘Ako neće milom, onda će silom’.



          3
          -2

          5
        • Audi
          Alonso1983 Prikaži

          Nabrojao sam ih dovoljno . Ako ti to nije dovoljno, neće biti niti jedan drugi. To što bi vi htjeli da je Lewis osvojio makar nije bio te godine bolji to je vama ok. Vama je vjerovatno ok i njegovo slavlje pobjede nakon V.B? Max je 2021 bio bolji i brži vozač. Bez pehova od ranije u sezoni bi Abu Fhabi bio odradivanje posla. Dali je to tesko za shvatiti? A ovo ako neće milom…pa prvi je Lewis koji se vodi tom logikom jer imao jer hrpu kontakata koji su bas bili podmukli. Pogledaj u V.B prolazak pored Leclerca i putanju u Maxa. Baš me zanima da je Perez u Abu Dhabiju pomeo Lewisa baš onako kao Bottas u Madarskoj kakav bi bio vaš stav?



          5
          3

          2
        • Ron Dennis
          Kufare Prikaži

          To je bila borba, ne vidim nista loše u tome. Problem za vas je sto se hamilton nije ovoj kamikaze sklanjao kao svi ostali, i da zasluzeno je verstapena osvojio naslov,ali i da je ham uzeo ne bi bilo nezasluzeno



          2
          0

          2
        • Lewis Hamilton 44
          NRteamLH44 Prikaži

          @Alonso

          Prihvaticemo mi jednu stvar čim i ti prihvatiš druge stvari. Nabrajaš stvari na kojima je oštećen Max, nabrajaš kakve sve kazne nisu dodijeljene Hamiltonu, a recimo ne kažeš koliko je puta do Silverstona Max u svakom duelu sa Hamiltonom išao na to ili da on prodje ili da izbaci obojicu, znaci desilo se ne jednom nego vise puta da je Hamilton izmišljao prostor za Maxa samo zato da se ne sudare. Recimo to su po meni sve potezi za kaznu jer izbacivanje protivnika sa staze nije prihvatljivo niti kada igraš Formulu 1 na igricama a kamoli u stvarnosti. Recimo za te stvari je Max trebao biti kažnjen svaki put pa onih tvojih sigurno izgubljenih 40pt otpada na to. Ali to tebi naravno nije smetalo, jer tebi je Hamilton dosadio zbog dominacije, a još pogotovo kad su mu se poceli dodjeljivati epiteti najvećeg zbog ostvarenih rezultata, tek onda smo dobili ubitačnu kombinaciju, dosadan a najbolji , neprihvatljivo.
          Kada je Hamilton počeo da vozi na nož kako je Max u cijeloj svojoj karijeri vozio, ali pogotovo ekstremnom u toj 2021, onda su se incidenti pojačali. I naravno svi vi antiHamiltonovci ili neki pravednici moralisti se uhvatili za taj Silverstone. Ali recimo Max je imao iste takve poteze samo sa još izraženijom namjernom na mnogim trkama, da ne spominjem Saudijski Arabiju ili Abu Dhabi gdje se bukvalno bacao na bolid Lewisa. Recimo u Saudijskoj Arabiji je tolike ludorije izvodio da je i kažnjen i natjeran da vise puta vraća poziciju ali to vama ne smeta jel tako , jer to je moralno, to je drugari moji diskvalifikacija i 0 bodova za Maxa. Ako je Silverstone DNF za Hamiltona onda je to isto i za Maxa samo na vise trka zar ne? Ili ipak ne , jer se Hamilton znao čuvati pa nije završavao u zidu. A Max kada je pojeo ono sto je sijao cijele sezone i završio u gumama onda je on žrtva?

          Uostalom, kada spominjemo sudije , u ovom sportu kao i u svakom drugom sudijske odluke su sastavni dio igre, tu su oduvijek, uticale su na raznorazne ishode. Ali nikoga sudijske odluke nisu mogle pogurati toliko daleko – do titule , a da pritom taj neko nije vozio na nivou potrebnom za titulu.
          Ali niko nikada , bar koliko ja pratim sport nije ukrao toliko iz očiju na očigled cijelog svijeta kao Masi u Abu Dhabiu.

          Zamisli situaciju u fudbalu,gdje u finalu svjetskog prvenstva Hrvatska Francuska , Hrvatska vodi 3-0 i u 90 min sudija zaustavlja igru, kaže igra se nadoknada 5 min na zlatni gol, ko zabije pobjedio je i onda sudi penal za Francuze???

          Pa to bi bila afera katastrofalnih razmjera , i onda da neko dodje i kaze pa znate šta, Francuzi su to zaslužili jer ipak im nije sviran penal u četvrtfinalu , znate poništen im je gol zbog ofsajda i kada sve to uzmemo u obzir i trebali su pobjediti.

          Halo Fernando Alonso, studijskih odluka je bilo u svakom sportu, sreće i nesreće je bilo u svakoj životnoj situaciji a kamoli u sportu ali ne možeš ti na osnovu toga opravdavati kradju vijeka jer eto po tebi je to tako i trebalo završiti jer Max nije imao sreće tokom sezone.

          Pa nije Hamilton isto imao sreće 2016 sto mu se zapalio motor u Maleziji ,pa šta bi ja sad trebao pricati ovde da Rosberg ustvari nije prvak.
          Hunt nije prvak jer se Lauda zapalio, a Lauda nije prvak jer je Prost imao vise kvarova od njega, Schumacher nije prvak jer je Senna poginuo. Kakve su to nebuloze i gluposti sto ti nabrajaš Bottasa, pucanje gume i slično. To je sastavni dio igre od kada je Formule 1 , ali da neko izmjeni i upotrjebi do sada nikad vidjena pravila radi umjetnog show programa to bi trebalo da te je sramota kao pravog F1 fana zbog obraza sporta kojeg svi volimo, valjda bi to trebalo da je iznad tvoje zasićenosti Hamiltonom.


          0
          -4

          4
        • Bobo24 Prikaži

          ček a kada se Max popeo na Hamov bolid??to svi zaboravljaju??da nije bilo Haloa ubio bi ga….svi samo o tom jebenom Silverstonu samo kaj uporno izbjegavate odgovor na pitanje zašto Max nije odustao jer je znao da ide u rizičan potez samo što jer računao da će mu se ko uvijek svi micati jer je kao to njegovo pravo da uleće ko njemačka štuka u druge bolide…da je bio bolji mogao je to pokazati u zadnjih 5 utrka .a bogme u zadnjoj utrci uz svu pomoć koju je imao opet je bio 17 sec iza Hama i nije ništa mogao…i onda još ne propusti svog momčastog kolegu 2022 jer je on to tako zamislio…a ovaj mu prvi naslov donio…to svi znamo..



          3
          1

          2
  7. Marlboro
    MrDoomroom Prikaži

    Limenke konačno imaju “svoju” pogonsku jedinicu. Stvarno fascinantno kako su uvijek gurali što i kako im treba. Renault su toliko terorizirali da su ih držali na životu u F1. Doslovno prate sve, a u hibridnoj eri su dali nogu Renaultu i taman kad je Honda dala naznake da će imati dobar paket uskočili i ostalo je povijest.
    Jedan detalj koji su svi predvidjeli zašto je McLaren kriminala leži u Chrome OS logo. Ono što na kompjuteru guta memoriju u F1 taj logo daje za svako slovo jedno 5kg težine.



    5
    4

    1
  8. Lewis Hamilton 44
    Berislav Donator Prikaži

    Hmmmm, želio sam ponovo ući u razmjenu mišljenja sa autorom ali sam u zadnji čas odustao (kao i sa zadnjom tvojom kolumnom, znaš koja, isto sa reklamom). Radi se o jednostavna dva razloga. To su tvoj animozitet i servilnost prema nekim ekipama i nekim vozačima. Tu argumentiranog i svrsishodnog razgovora jednostavno nema jer je to osobna karakteristika već dugo vremena.. Ti imaš pravo na to, tvoj je blog i ne zamjeram ti. Pratim ga samo zato da ćujem eventualno neke novosti ili mišljenja.



    8
    6

    2
    • Jim Clark
      racona6964 Prikaži

      Nije to ništa neočekivano, tip ima tipični “pubertetske godine su me odredile” način funkcioniranja. Ono kada ti je nešto bilo toliko odlično tada, da ti sve poslije toga nije “na razini”. I onda ti dođe jedan britanac i počne uzimati sve rekorde tvojih miljenika. Pa tražiš svaki način svog odraslog života da omalovažavaš tu istu osobu. Zvuči poput onih staraca koji imaju staru mantru: Prije je glazba/film/mladež/X stvar bila bolja, danas ništa ne valja.
      Uvijek se ruga britanskim novinarima (koji su usput rečeno naravno pristrani, to je svima jasno), ali ti si kopija toga, samo na suprotnom kraju.
      No eto, napravio si je malu oazu gdje može pisati ovakve stvari, njegovo pravo, ipak je stavio KOLUMNA



      4
      -3

      7
      • Ferrari
        Mrgud Prikaži

        Ne branim nikoga, ali najjace mi je kad si netko uzima u pravo da u tudoj kuci, za tude pare, govori nekom sta i kako treba da radi.

        Svi si uzimaju za pravo da mogu s*ati po svemu i svakome, cim netko nesto krene konstruktivno da radi, odmah ga popljuju lijevi, desni, zeleni, plavi, crveni..nebitno..netko je uvijek tu.

        Sjecam se, prije par godina su talijani htjeli u Vukovaru ili okolicu napraviti tvornicu za proizvodnju brikueta ili tako necega s cca 500 radnih mjesta, pa su se odmah okupili kontrasi pod mantrom da sta ce nas slavonski hrast se izvoziti u Italiju. Ljudi su hrjeli otvoriti proizvodnju, zaposliti ljude, dodavati vrijednost proizvodu i prodati taj isti proizvod. Sad nemamo nista od toga, osim sto izvozimo sirovinu tj. taj isti slavonski hrast.



        7
        5

        2
        • Jim Clark
          racona6964 Prikaži

          Nigdje nisam rekao što da radi, ponavljam, njegovo pravo da se krije iza riječi Kolumna, ipak je njegov portal. Meni je samo zabavno gledati kako se odrasla osoba igra tinejdžerskih igara, ništa više. Možda je samo do mene što očekujem više od nekoga tko nema 15 godina 🤷‍♂️

          A tvoja priča o Vukovaru, konstruktivnosti i briketima je… nemam pojma 😂 Loš pokušaj spina vjerojatno, ali ovo je previše low effort da bi bilo nešto takvo



          2
          -3

          5
  9. David Croft
    Frantic Donator Prikaži

    Stvarno ne znam, čemu drama.
    Pa ovo je KOLUMNA!!
    @zd1400rt je nalijepio osobine kolumne (po ko zna koji put su ovdje spomenute).
    Ne slažem se ni ja sa Vetmom u nekim stvarima, kako generalno, tako i u gore napisanoj kolumni, ali ne smatram da treba da nešto dramim ili (još gore) da komentarišem kolumnistu.
    Ako imaš neku argumentaciju, napiši brate, ako nemaš, ne komentariši autora.
    Evo, meni je zaparalo uši (po ko zna koji put) ovo u vezi Leclercove neforsirane greške.
    Prvo, niti je neforsirana (Perez, u vidno bržem bolidu, je bio 1,5-2s iza i pomalo je smanjivao razmak), niti ga je koštala pozicije, niti bi mu pomoglo da eventualno završi kao drugi (da nije bilo kvara). Autorov (penzionisani) ljubimac je imao brdo takvih “neforsiranih” grešaka (a i većina njih je opet bila plod forsiranja da se parira nekome drugome ko je bio u boljem bolidu i prilično u komfornoj zoni).

    Još jedna sitnica, kada je aero u pitanju (odnosno, komplet bolid osim pogonskog sklopa), sve se svodi na jedno ime – Adrian Newey. Svaka čast Roryu i Colinu, ali ovaj je na posebnom levelu.

    A to što su u Ferrariju nesposobni, to je tek tema za posebnu (malo dužu) kolmnu.
    Ustvari, serijal kolmni.



    8
    6

    2
    • Lewis Hamilton 44
      NRteamLH44 Prikaži

      Jel misliš da bi Leclerc uspio završiti drugi ( bez kvara) da je bio na istoj taktici kao RB , Soft Soft Hard? Mislim imao je poziciju na stazi i prednost dovoljnu za pokrivanje svakog poteza Pereza i undercuta?


      0
      0

      0
      • David Croft
        Frantic Donator Prikaži

        Naravno da ne bi.
        Nikakva taktika ne bi njemu sačuvala jučer drugo mjesto, od Pereza.
        Samo sam rekao da, i da nije napravio taj lock-up, tu “neforsiranu grešku” (kako kaže Vetma), ne bi uspio biti drugi.
        Ljudi se (po 4. put) popišali po ostatku grida.
        Još ako je istina da su reducirali snagu zadnjih 10 krugova, sezona će biti komedija, barem što se tiče borbe za obje titule, kao i za drugo mjesto u vozačkom poretku.



        6
        6

        0
        • Lewis Hamilton 44
          NRteamLH44 Prikaži

          Meni se učinilo da je Leclerc mozda mogao izvuci drugo mjesto sa boljom taktikom , ali možda se i RB čuvao za kraj računajući da Ferrari navodno trosi vise gume.

          Znam da ti vise pratiš Ferrari zato sam tebe pitao jel bilo realne šanse,ali posto je odustao svakako ništa onda.



          1
          1

          0
        • Audi
          Alonso1983 Prikaži

          Da je Ferrari išao na istu taktiku RB bi to jednostavno odradio. Na prvom zaustavljanju je Perez isao krug ili dva iza ako se sjećam dobro. Na drugom bi još rastegnuo stint da u kasnijoj fazi utrke ima što bolje gume. U toj varijanti bi vjerovatno krajem utrke Perez bio daleko brži. Upitno je dali bi zavrsio i ispred Alonsa.



          1
          1

          0
  10. Blue Flag
    dFixxx3r Prikaži

    Dobro pogođeno.
    ja nebih tako o ferariju, ferari je na svome standardnom mjestu (druga ili treća ekipa na gridu), na kojemu je uvijek i zbog čega navijam za njega (jer ima tradiciju i konstantu, jer prodaje aute da bi se utrkivao u f1 dok ostali se utrkuju da bi prodavali).
    problem je za mene kao feraristu što sam sve više indiferentan na njegov (ne)uspjeh.
    najgore je kad ti emociju zamjeni ravna crta, zar ne?
    ali nebi opleo po njima, jer dok god ne padaju ispod tog trećeg mjesta meni su ok. naravno da želimo titulu, ali to je težak zadatak, i oni mu nisu dorasli.
    ali da, charles još jednom pokazao da mu sainz može jedino torbicu nosit. sainz je idealan drugi vozač i zaista je dobra team vibra i vozačka postava. samo fali bolji bolid i bolji support :D

    super da je gasly opro ocona.
    alfa dobra yaay.



    8
    5

    3
  11. Chequered Flag
    AnteF1 Prikaži

    Dobar članak. Samo kad biš se mogao odmaknuti od konstantnog omalovažavanja Lewisa bio bi još bolji.

    Nije mi jasno da te i dalje toliko pere njegova pojava.



    17
    16

    1
  12. avalon Prikaži

    evo mene , jednog od “dežurnih startističara” koji na kraju prodaje priču o nekim bodovnim stanjima . krajnje bodovno stanje vozača jednog tima je bitno ili nebitno zavisi ko je bolje plasiran. npr 2021. nije bili bitno ali 2022. je bilo bitno i nekakav pokazatelj . leclerc je opet pokaza da je brži od carlosa ? da , koliko je to brži ? drastično ili …. brzina u odnosu na kolegu je tek jedan od faktora no i vozačka inteligencija je bitan faktor . neki vozač je ima , drugi malo manje . jedan je brz i sklon neforsiranim greškama , drugi “spor” ali nema sklonost neforsiranim greškama . je li jučer carlos pokaza vozačku inteligenciju šta smo mogli čut na TR . odbija je sugestiju pita da pritiska obrazloživši to mogučnošću da u tom slučaju možda i ne završi trku . i bija je u pravu šta je “posluša sebe” , a ne pit . ” Sainz odlazi s +12 bodova u odnosu na svog kolegu iako ni sam ne zna kako je „prošao lišo“ s ovakvim deficitom brzine.” zna carlos kako je “proša lišo” i uradija je ono jedino moguće u danoj situaciji . kad je 2021. u mađarskoj alonso iza sebe “drža” lewisa 17 krugova to je bila wowww vožnja , odbrana , a kad je jučer carlos “drža” iza sebe 13 krugova lewisa koji bi mu se u nekim trenutcima primaka na nekoliko desetinki zaostatka i na kraju završija gotovo 3 s ispred LH to je okarakterizirano ka “ni sam ne zna kako”
    ovo mi je interesantno “…kad je Lewis napadao Sainza vidjeli smo savršen prikaz njegove impotencije u situaciji kad bolid Mercedesa ne daje očiglednu premoć.” a koji to vozač pokazuje potenciju kad ima inferiorniji ili jednako inferioran bolid onom kojeg želi preteći ?. s obzirom da se ovo o impotenciji odnosu na dvoboj carlosa Vs lewisa malo mi je kontradiktorno ovako pričat o španjolcu s obzirom da su po performansama /nedostaku brzine merc i ferrari jučer bili slični , a lewis nije uspija “skinuti” carlosa “ni sam ne zna kako” .
    interesantno mi je i to šta se sada vidi da fernandu za dobar rezultat treba i adekvatan bolid jer žara ima na pretek ( 2 X TR posli preticanja lewisa i carlosa ) , a neki su omalovažavani iako su vozili loše bolide . konkretno milim na strolla kojeg su mnogi pa i autor kolumje često osporavali da ne koristim neki “teži” pojam . iako nekompletnih predsezonskih testiranja zbog povrede i problema u jednom FP (veći dio proveo u boxu ) jučer je s obzirom na okolnosti odvozija jako dobru trku . mnogi su se smijali fernandu i shvatili to ka “utiravanje” novom gazdi kad je izjavija da lance ima talent da bude i prvak šta ne znači da će LS to ikad i ostvarit ali jučer se vidilo da talent postoji , da nije zaluta u F 1 . samo je treba ovakav AM koji treba zadržat ovu formu . lance može napredovat uz alonsa . možda je ova rečenica ” Zato bi subotnji rezultat mogao pružiti neobičan startni poredak, a onda i uzbudljivo utrkivanje i puno novih sjajnih poteza pretjecanja starog lisca i njegovog mladog padawana. ” nekakvo “posipanje pepelom” autora jer sad se i od padawana ( ne više “papka” ) očekuje puno sjajnih poteza preticanja :) :) ali opet je postoja “ubod” na račun LS jer je u prvom krugu zvaknija alonsa i moga ga je izbacit iz trke . no bija je još jedan trenutak kad je alonso moga ostat bez ičega … kad je on zveknija carlosa zar ne ? s obzirom da je ov tek 2. najbolji plasman/podij alonsa ( uz qatar 2021. ) u zadnih 7 sezona “zaboravimo” kontakt sa carlosom ali zapamtimo da ga je stroll “zveknija” na staru .
    btw , merc zapravo jučer uopće nije bija loš u trci , a naročito u Q jer ako je AM bija brz u Q kakav je bija MB s obzirom da je russell za fernandom zaosta 0,004 s , lewis 0,048 s ? u trci je ipak sve bilo malo drugačije , alonso je odradija odličan posao “preskočivš” lewisa pa zatim i carlosa ali zašto negirat i da je carlos odradija jako dobro s obzirom na mogućnosti bolida uspješno odolivši napadima lewisa .
    i na kraju mala metafora … kad bi pitali seljaka bi li više volija imat kravu koja daje 30 l mlika ali češće zna prevnut posudu sa mlikom ili imat kravu koja daje 25 l mlika ali vrlo rijetko prevrne posudu ;)
    PS da se ne radi o potencijalnom comebacku alonsa možda je vozač dana moga bit gasly jer teže je u ovakvoj alpini bilo završit na P 9 startajući sa P 20 nego u AM završit na podiju startajući sa P 5 uz odustajane leclerca …. ili možda i nije ? ;)



    13
    10

    3
    • Audi
      Alonso1983 Prikaži
      x1

      Nije Ferrari bio jednako brz kao Mercedes. Bio je brži. Ne možeš uzeti samo u obzir ona dva vozača koja su jedan do drugog na stazi. Ako pogledamo oba bolida Mercedesa i Ferrarija onda vidimo da nisu bili jednako brzi i slični jer razlika između Leclerca i Russela bi bila ogromna. Uspređivati samo Lewisa i Sainza da bi se prikazalo bolide sličnima je isto kao i reći da je Ferrari jučer izdominirao Mercedes ako usporedimo Leclerca i Russela izmedu kojih bi razlika bila veca od pola minute. I autor je u pravu. Leclerc je potencijalno mogao biti na 15 a Sainz vjerovatno na 10 bodova da su oboje završili . Ovako je +12 za Sainza odnosno direktni gubitak za Leclerca u odnosu na kolegu od 17 bodova , od + 5 do -12. Da se tako što okrene nazad je potrebno nekoliko utrka. Bar si ti taj koji je znao u ovakvim situacijama braniti pojedine vozače. Svatko ima ponekad kikseva i nesretnih okolnosti. No mislim da ćemo se većina složiti da je Leclerc brži vozač. Da ima pouzdan bolid i kako spada ekipu razlika na kraju godine bi bila i veća. Nitko ne govori da je Sainz neki tepac koji nema pojma. No Leclerc ima u toj zajednickoj prici u ferrariju daleko vise peha. On je zbog ekipe izgubio nekoliko pobijeda Sainz dobio jedinu serviranu na tacnu u V.B. Taktikom su daleko vise unistili utrka leclercu nego Dainz kao i što je Leclerc vec par utrka izgubio pobijede zbog kvaraova. Sainz niti je uzimao pp niti je bio u igri za pobijede niti ga je tim u tolikoj mjeri sje.. na pojedinim utrkama. 2021 je imao sreće Sainz što je na svakoj utrci koja je trebala biti dobra za Ferrari i gdje su uzimali najvise bodova godinama unazad Leclerc imao najvise peha. Npr da je samo startao u MC 2021 bi vjerovstno uzeo bodova dovoljno da zavrsi ispred C.S . To sto nije startao je iskljucivo greska ekipe koja nije otkrila problem. Sada ista stvar, dvije kontrolne elekttonike koristene na prvoj utrci a svaka iduca je kazna. Leclerc nema srece kao neki da mu se nekada nesto poslozi da i on ubode nesto gdje ga se neocekuje. Dali je on kad naslijedio tudu pobijedu zbog odudtajanja drugog? Sainz je svakim Leclercovim odustajanem takoder profitirao bodovno jer je dobio poziciju vise zbog dnf Leclerca. Obrnuto nije bilo ni jedne takve situacije jer Sainz kada bi odustao bio uglavno iza njega ako ne svaki puta. Kada bi te sve stvari uzeli u obzir bodovna razlika je izmedu njih i mala. Primjera radi, zamisli da je Sainzu ordno motor u V.B i M.C. te da mu je ekipa na jos nekim utrkama strategijom ga bacila par mjesta iza. A da je Leclerc svoje utrke zavrsavao kao i Sainz 2021 sve i jednu. Koliko bi onda bilo bodovne razlike. Da se razumijemo, Sainz je odličan vozač ali Leclerc ima nešto vise brzine u to je to. I Sainz moze zavrsiti ispred jedino ako Leclercova sezona bude kao i ova prva utrka. Kada bi Sainz zavrsio sezonu ispred jednog od RB a kao Leclerc lani kraj onakvog bolida? U ovakvom odnosu snaga Sainz nikada nebi ni bio u sitaciji da se bori sa bržim bolidom od sebe kao Leclerc jučer. Isto tako ni on ni Vettel nisu mogli raditi stvati u kvalama kao Leclerc kada ih je znao ostaviti iza sebe po pola sekunde i vise. Leclerc je sklon greskama a bio je i Max cak i uvecoj mjeri. Ako to sredi može biti na Maxovom nivou dok za Sainza nisam siguran. Pogledaj prvi dio prosle sezone. Leclerc je skoro na svakoj utrci do SPA bio u igri za pobijedu i PP. Sainz nije bio ni blizu. Leclerc je vjerovatno metalno u glavi poput Vettela. Kada ima dobar i konkurentan bolid može jako puno toga a kada vidi da nema šanse vherovstno motivacija opada. Po tone je Alonso desetorostruki svjetski prvak. Ne odustaje nikad….( mclaren hondu ne računam) ono nije bilo vrijedno gubljenja vremena na taj bolid.



      19
      16

      3
      • Renault
        Renault_F1_team Pretplatnik Prikaži

        Fenomenalan komentar, fenomenalan!!Slažem se od prvog do zadnjeg slova (a bgm bilo ih je podosta) 😄

        Evo ti od mene nagrada.



        3
        2

        1
      • Lando Norris
        stari lisac Prikaži

        Ili možda Sainz bolje razumije i osjeća bolid pa zna kad mora popustiti da mu se motor ne pokvari. Ili da ne potroši previše gume. Jer bolje je završiti 4. nego 7. ili 8. jer nemaš više gume za vozit. Ili je možda utrošio više vremena da uoči mane bolida (svaki ih bolid ima), pa zna da pristup “sit in and prdal to metal” baš i ne odgovara bolidu. Koliko me još ovako starog memorija služi, Sainz je mnogo puta odbio poslušati pit wall vezano za taktiku. Možda u tome leži podatak da su ga manje zeznuli nego LeClerca. Konačno, učio je to od svog idola, Fernanda Alonsa.



        2
        0

        2
        • Audi
          Alonso1983 Prikaži

          Šef Ferrarija je izjavio da apsolutno nije bilo nikakvih naznaka problema na PU na Leclercovom bolidu. Razlika Leclerca i Sainza je po krugovima bila par desetinki sekunde. Ne bi to nazvao šparanjem motora i očekivanjem da će motor vrisnuti. Onda možemo za svakog vozača koji većinu utrka u sezoni vozi sporije od kolege reći da vozi tako da mu se bolid ne pokvari. Kako se nije pokvario RB koji je derao Ferrari za pola sekunde po krugu? Ili misliš da je u Austriji 2022 Sainz isto njušio problem na motoru pa je vozio sporije i opet se zapalio. Očito je da Ferrari ima problema sa pouzdanošću nebitno na kojoj poziciji vozač bio jer problemi su im se dogadali i kada bi bili prvi ili negdje odozada . Isto tak osu se događali Sainzu kao iLeclercu. Odbio je i Leclerc nekada naredbe tima pa ispušio kao u Rusiji prošle godine po onom potopu. Ljude na pitwallu imaš da te obavijeste o onome što ti trenutnu u cocpitu ne znaš. E sad to što Ferrari nekad ispada kao da se bori sam protiv sebe je drugi par opanaka. Kvarili su se bolidi Lewisu, Alonsu, Vetelu itd, bolid ili je pouzdan ili nije a Ferrarijev očito ima hrpu dječijih bolesti i to trje još od Vettelove svječice iz Japana 2018 ako se ne varam…



          6
          6

          0
        • Blue Flag
          dFixxx3r Prikaži

          možda su u šumi.
          sainz znači u 80% utrka pazi previše.
          ferari mora napadati podij. a sainz se vječito vozika u nekoj konfornoj zoni između 4. i 6. mjesta.



          2
          2

          0
        • Audi
          Alonso1983 Prikaži

          Kad usporedimo Charlesa sa Sainzom a ti u mix ubaciš Verstapena. Kao prvo u oba slučaja je Leclerc tada bio prvi. Pa mi pojasni kako je to profitirao on njegovim odustajanjem. Netko profitira nečijim odustajanjem i naslijedi njegovu poziciju. Da bio je Ferrari Avalone brži , i ne ne sudim po Leclercu nego po sva 4 bolida. Čovječe pročitaj što sam napisao…. pričam o Leclercu i Sainzu a ti si naredao cijeli grid . Sainz i Leclerc su tema a ne Alonso i Verstapen. Isto tako te price dali bi Max prosao ili ne na te dvije utrke su sferi nagađanja. Ne bavim se predviđanjima. Leclerc kada je Max odustao je bio prvi u obje utrke. Otišao si iz krajnosti u krajnost. Pročitaj o čemu si ti pisao i na što ja odgovorio, možda ti sjedne poanta price….


          0
          0

          0
      • avalon Prikaži

        Alonso1983 …wowww , ferrari je u bahreinu bija brži od MB !?!? naravno , to sudiš po leclercu i russellu i to je točno zar ne ? a kad bi sudija po carlosu i lewisu ili po rezultatima Q di je CL bija brži od russella 0,3 , a carlos od lewisa 0,2 s možda bi ispalo da je ferrari bija tek nešto sitno brži od MB . meni je drago šta primjetiš kako carlos profitira odustajanjem leclerca no npr niko ne primjeti da je lani na samom početku sezone charles možda 2 X profitira odustajanjem maxa . možda zbog toga jer je obje trke CL vodija ispred maxa ali valjda znamo da bi se bez odustajanja max za pobjedu borija do zadnjeg metra staze ;) je li npr u silverstonu lani leclerc profitira na račun maxovih problema ? a kad već spominješ alonza u McL … sjećaš se australie 2018. ? to je najbolji rezultat/plasman alonsa u “onom” McL . je li fernandu pomoglo to šta su magnussen i grosjean koji su vozili ispred njega odustali zbog slabo pričvršćenih kotača ? je li mu pomoga SC ? vidiš u trkama se to događa , a to zna i narod zato ipostoji ona narodna ” kad jednom smrkne , drugom osvane” ;)
        priče o sklonoti greškama maxa i leclerca …max je svoju prvu trku u F 1 odvozija sa nepunih 18 , charles sa 21 godinu . max je ima skoro nimalo iskustva u nižim kategorijama ( 33 trka u F 3 ), leclerc je ima puno više iskustva prije dolaska u F 1 …. formula renault 2.0 , F 3 evropsko prvenstvo , GP 3 , F 2 . već radi razlike u godinama i valda zrelosti te “iskustva” bilo je i za očekivat da max radi greške tim više šta je zna forsirat pa je stoga teško uspoređivat zar ne ? pisat o tome kako je leclerc zna ostavljat iza sebe u Q seba ili carlosa za više od pola sekunde spada u kegende . baš sam pogleda z alanjsku sezonu kad je CL baš bija uspješan u PP . največu razliku je “nabija” carlosu u bakuu 0, 45 s , a carlos njemu u silverstonu od 0,3 s
        “Sainz moze zavrsiti ispred jedino ako Leclercova sezona bude kao i ova prva utrka.” a kako j ebilo po pitanju odustajanja 2021. ? leclerc odustajanje u mađarskoj , carlos bez odustajanja i ? “vadiš iz rukava” ono šta ti paše “Pogledaj prvi dio prosle sezone. Leclerc je skoro na svakoj utrci do SPA bio u igri za pobijedu i PP. Sainz nije bio ni blizu.” naravno , “zaboravljaš” da je carlos često spominja kako se ne može prilagodit bolidu , a na kraju je omjer podija bija 11 Vs 9 u korist leclerca ..
        leclerc se u bahreinu borija sa bržim bolidom od ferraria ? kolika je bila razlika među njoma ? 10ak s = i to je borba …hm , valjda ako ti tako kažeš . a nije bila borba lani u kanadi kad je carlos završija 2. iza maxa sa 0,99 s zaostatka ? naravno bit iza najbržeg bolida 10ak s je borba , a zadržat 7 X prvaka iza sebe i prednost od 0,2 s na kraju “dignut” na gotovo 3 s nije borba jer naravno ferrari je bija brži bolid od merca ako za referencu uzmemo zaostatak russella za leclercom . pri tom “zaboravimo” da j eto početak trke , a carlos Vs lewis kraj , a mnogi misle da ferrari troši gume više od drugih najbližih konkurenata ;) zamisli da neko napiše da je alonso završija na podiju zbog toga šta je AM brži od ferraria i mercedesa , a ne zbog svog majstorstva koje je demostrira preticanjem lewisa . jbga , kad fernando to napravi onda brzina AM nije relevantna , a kad se carlos obrani i poveća prednost nad lewisom onda je brzina relavantnan faktor :) :)
        “Ako to sredi može biti na Maxovom nivou dok za Sainza nisam siguran. ” ricciardo je jednom izjavija da su po njegovom mišljenju max i carlos po brzini vrlo slični , da je treba obratit pažnju na to , a nije i zato ga je max recimo iznenedija dok su vozili RB . istina , carlos je nešto sporiji ali to nadoknađuje znajem i vozačkom inteligencijom . da je nema , da slijepo sluša pit vjerovatno bi u bahreinu završija iza lewisa , a možda i strolla . i ponovit ću ono šta sam napisa dFixxx3r …. talent i brzina nisu nikakav garancija uspjeha , a primjer može bit montoya ili npr kimi . kimi je u karijeri i povijesti F 1 3. po broju najbrže odvoženih krugova , iza lewisa i MS , a ima tek jednu tituku dok MS i levis imaju po 7 . prost je tek 4. na listi , a ima 4 titule . koliko su kimi i montoya imali od svog talenta , brzine ? kimi malo ( titula) , montoya nimalo . da bi se ostvarili rezultati treba uz talent imat i bolid . leclerc ga nema isto ka šta ga nema ni carlos . leclerc ima nekakvu prednost u žaru , godinama ( 25 ) , a carlosova mana je nedostatak drskosti i godine ( 28 ) . više šanse ima leclerc ali sam jako skeptičan po pitanju obojice . možda charles završi karijeru ka kimi , a carlos ka montoya …



        3
        3

        0
    • Blue Flag
      dFixxx3r Prikaži

      volim tvoje drukcije poglede avalone al ovaj puta baš na woke način okrećeš priču u krivo.
      sainz je vječito ispod charlesa. kao što rekoh, idealan 2 vozač za skupljanje bodova, ne radi forsirane greške, ali nikada niti neće biti prvak. jer kad treba stiskati, voziti bliže limitu onda je tu charles. naravno da radi greške jer je na limitu, kao što je radio seb 2018, u želji da dovuče kantu propetog konjića na sam vrh. a nejde, nejde i nejde jer je kanta.
      kao što rekoh ideala. charles udarna igla, sainz nek skuplja bodove.
      ista stvar je s maxom bila na početku, sudari, greške, hrpa g’vana oko njega, ali RB je imao strpljenja, i omogućio mu bolid. i onda su procvali. ferari je na redu da isto napravi charlesu. ako ne napravi naravno da ce ovaj raditi forsirane greške. draži mi je vozač koji počupa iz bolida sve što ima i bolid crkne, nego ovaj koji igra na sigurno.
      jer kad počupaš srce bolidu onda jasno daješ do znanja ekipi da su oni na potezu. da oni moraju step upat.
      jedan rosberg je bio puno više u mjenjaču lewisa nego što je sainz charlesu.
      sad u bahrainu tamo negdje oko 20tog kruga ako se ne varam 10 sekundi razmaka između charlesa i sainza. 10 sek! isti bolid. i tako je većina utrka.
      sainz je super lik. nema ega, ideala 2. vozač. niko sretniji od mene da osvoji prvenstvo. al neće. nije ubodna igla.



      3
      2

      1
      • avalon Prikaži

        dFixxx3r …. “sainz je vječito ispod charlesa” ne znam odakle ovakva konstatacija . pogleda sam plasmane 2022. , dakle sezone u kojoj je leclerc pobjedija carlosa i šta “kažu” plasmani ? u trkama koje su oba završila omjer je 9 Vs 7 u korist leclerca . dakle to viječito ne drži vodu zar ne ? nigdi nisam napisa da je carlos brži od leclerca samo sam zapita koliko je to brži . npr kad na FP carlos odvozi odličan krug charles bude brži otprilike 0, 2 s . 15 Vs 7 je odnos u korist leclerca u Q = CL je bija brži ali opet pitam koliko ? da malo nabrajam za 2022. kad je ostvarija tih 9 PP ….. u bahreinu 0,12 s , miami 0,19 s , španjolska 0,4 s , MC 0,2 s , baku 0,45 s , monza 0,26 s i singapur 0,17 s . najveća razlika među njima je bila 0,45 s u bakuu . nije ni tako strašno s obzirom da se leclerca doživljava ka jako brzog , a carlosa ka reletivno sporog vozača pa razlike od npr 0,19 , 0 ,17 ili 0,12 s i ne pokazuju nekakvu veliku razliku u brzini . najveći zaostatak od 0,45 je donekle usporediv sa silverstonom di je leclerc u Q zaosta za carlosom 0,3 s . usprkos nadmoći u Q gledajući konačne plasmane ( ne ulazeći u razloge ) omjer je dosta povoljan za carlosa .. 9 Vs 7 u srazu kolega od kojih je jedan potencijalni prvak , a drugi tek “donosilac” bodova . usporedimo maxa i “donosioca” bodova pereza u 2022.. , brzog i “sporog” ( isto ka i u ferrariu …. brzi Vs “spori” ) i omjer je 15 Vs 3 u korist maxa u trkama koje su oba završila . ispada da je lani “spori” CS bolje parira brzom i potencijalno prvaku CL nego sergio maxu koji ga je zapravo u trkama deklasira , a o Q da i ne govorim 18 Vs 4 u korist maxa .
        kad se piše kako je CL brži od CS neko ko površno prati moga bi zaključit da je razlika drastična ali nije baš tako naročito kad se o jednom piše u epitetima , a drugog “spušta” . ako želim bit objektivan ( a želim ) mislim da carlos ima minimalne šanse da postane prvak osim ako se nekim slučajem ne ponovi sezona 1982. kad je ni kriv ni dužan keke posta prvak . možda i zato šta je igra na sigurno dok su konkurenti čupali iz bolid sve šta je bolid ima pa su zato popušili . može se i profesorski ostvarit rezultate , a primjer je prost ;) mana carlosa je ta šta je nekako pre miran , fali mu drskosti ,a i 28 godina mu je već . isto tako mislim da ni šanse leclerca bez obzira na talent i brzinu nisu baš velike uz ovakvog maxa i RB . pada mi na pamet montoya , talentiran , brz , a u 6 sezona je tek 2 X ( 2002./03.) završava prvenstvo ka 3. jbga uz ferrari i MS nije se moglo ka ni sada protiv maxa i RB .
        možda izgleda da priču okrećem u krivo ali mi još u ušima “odzvanja” izjava ricciarda koji je vozeći sa maxom zaključija da je možda maxa krivo procjenija jer ga je slabije poznava ali da mu je referenca možda treba bit carlos kojeg je bolje poznava , a po danielu max i carlos su po brzini bili tu negdje .
        bilo bi glupo da podcjenjujem talent leclerca ali mislim i da je glupo podcijeniti carlosa i svrstati ga u vodonoše samo zato jer se od početka karijer u F 1 pokaza ka pravi timski igrač bez obzira z akoji tim vozija . slažem se da treba preuzeti tu ulogu vodonoše ako se ukaže prilika za leclerca ali šta ako nekim slučajem bude obrnuto ?



        2
        2

        0
        • Formula 1
          majic13 Prikaži

          ” u trkama koje su oba završila omjer je 9 Vs 7 u korist leclerca”

          Pitwall je pokrao Leclerca u Monacu, Velikoj Britaniji i Mađarskoj i samo zbog njihovih grešaka je Lec u tim utrkama završio iza Sainza. Da je imao normalnu strategiju u te tri utrke rezultat bi bio 12:4.



          2
          2

          0
        • Audi
          Alonso1983 Prikaži

          I isto tako ne uzima u statistiku utrke u kojima su odustajali . Do trenutka odustajanja, lec ispred u Catalnya, do odustajanja u Baku je Lec ispred , do odustajanja u Francuskoj bio je ispred, do odustajanja Sainza u Austriji Lec je bio ispred. A i od te 4 neke je leclerc kretao odozada zbog kazni. No najlijepse je zapakirati u ono sto nam u tom trenutku pase. Te tri utrke koje s inanrojao mu je Ferrari unistio strategijom jer ke ma sve tri vodio pa igrom slucaja pao iz Sainza koji nije bio ni u planovima za pobjede. Realnost je da je i na utkama gdje je losije plasiran bio ponekad brzi a to mogu zahvaliti svojim stratezima. Uostalom zašto bi gledali samo utrke koje su oboje zavrasili? Gledaj i broji ih do trenutka dok su obojica bili u igri i nisu odustali. Razlika je onda malo veca od te male kako je prikazuje ……. Ako gledas utrke na kojoj je Lec dobio kaznu da kazes da je bio losiji od Sainza npr u Kanadi onda koja je ponata ne brojati spanjolsku austriju baku u korist Leclerca jer je bio brzi do odutajanja jednog o njih dvojice? Pogledaj malo telemetrije iz monaca vb i madarske do ferrarijevih masterbajnih pit stopova. Da skratim priču, nekada je mala razlika a nekada velika. Rijetko je Sainz brži. Sve u svemu na mnogim stazama je bio sporiji. Neke su od utrka ispale iz tvoje statistike zbog odustajanja, nele su u korist Sainza ker je ovaj drugi startao odozada a nele ke sam Ferrari unistio Leclercu. Lani je Sainz očigledno bio sporiji. To broj bodove i duele u utrkama u kojima su oboje zavrsili. Po tvojoj statistici sainz je u ovu godinu usao bolje. Činjenica je da opet nije mogao pratiti tempo kolege. Ako to sam ne vidiš je isto kao tvrditi da je Rosberg bio bolji vozač od Lewisa. Bio je bolji 1 od 4 zajedničke sezone i to je to. U globalu nije bio bolji kao ni Button. Zaboravio sam nadodati da vjerovatno ti u statistici nisu ni utrke sa početla sezone gdje je Sainz optpao sa prga osvajanja bodova a Lec pobijedi pa drugi puta ponovno ista priča samo je Sainz malo bolje stajao. Treba uzeti svamu utrku u obzir, pogledati što je bilo relano događanje stvari. Tko je bio brzi u kojoj fazi utrke. A sto je to promjenilo jer brzina vozaca nije pit stop, meh kvar ili start sa zacelja zbog istog. Vozaci rade vremena po krugu pa bi bilo barem zanimljivo vidjeti prosjeke odvezenih krugova na svim stazama. Budem jednom prilikom kad uhvatim vremema zbrojio sve zaostatke na svim utrkama njih dvojice. Možda tada bude jasnije o čemu pričam.



          2
          2

          0
      • Sebastian Vettel
        Pastor Prikaži

        Vidim niko ne uzima u obzir da je Leclerc startao na novom a Sainz na korištenom softu… I da je u tom prvom stintu Perez bio između njih. Ispočetka je držao priključak, ali onda… Kasnije idu stvari drugačijim tokom, jer ti taj početak određuje utrku. Isto kao što je Astonu i Alonsu odredio taj početak da puno zaostanu za vodećima…


        0
        0

        0
    • Wolf
      hattrick Donator Prikaži

      Mogao bi ovo nazvati kao poštena borba “Čiji je veći” komentar.. Avalon dobio si konkurenciju hehe


      0
      0

      0
  13. Marlboro
    AMG Donator Prikaži

    Kolumsranje moglo bi se reći, ali svatko ima svoju feštu…

    Red Bull najbolja momčad zadnjih 15 godina? U periodu dominacije Mercedesa nekada nisi bili niti drugi najbolji… Ne kažem, sve je nekako slutilo da je ovo njihova era ali polako, ako je Aston mogao u jednoj sezoni napraviti ovakav pomak mislim da su za takvo nešto sigurno sposobni u Mercedes pa i u Ferrariju!

    Verstappen je odličan vozač, ali ipak mislim da nije toliko “nadnaravan” i da ce se Leclerca, Hamiltona/Russella vjerojatno još ponešto pitati…

    Izabrati Hornera? 😂

    Rasplamsali su se komentari, kolumna uspjela ✅



    6
    -2

    8
    • Mercedes
      Har Kl Donator Prikaži

      Vetma nastavlja u svom stilu … Nema mu se šta zamjeriti ;)
      Bude malo smiješno kad priča o pristrasnosti britanskih novinara, ali kao što kažeš svako ima svoju feštu :)



      7
      1

      6
    • Sebastian Vettel 5
      dzalac Prikaži

      Mecka je postala mecka samo zato sto su ispod stola sredili pravila za motore i imali su head start, dok su drugi morali trosit svoje resurse na motor i nadoknadivat sve oni su se prebacili na sasiju 🙊



      14
      9

      5
      • Fernando Alonso
        Mr.Spaceguy Donator Prikaži

        Nije bas tako bilo. Uostalom Renault ja najvise zagovarao promjenu motoru.



        2
        2

        0
      • Marlboro
        AMG Donator Prikaži

        To je po meni sve jedno veliko “možda” – a i nisu imali 5 godina prednosti? Nije ih konkurencija stigla ni za 8? Nije neki narocito valjan argument, ali glupo je sav njihov uspjeh omalovazavati nekom polu-tvrdnjom.

        Red Bull uhvaćen u prekoračenju – mogu se napraviti pametan i reći da je od toga nesto otišlo i na ovaj famozni bolid?

        Također, svi zaboravljamo Hondu i njihov doprinos!



        1
        1

        0
        • Audi
          Alonso1983 Prikaži

          Nisu imali 5 godina prednosti ali su bili tokeni sa kojima ako si fulao koncept nisi mogao sve krenuti iz pocetka. Kada su tokeni nestali Ferrari je brzo uhvatio priljucak no snaga motora je bila ta koja ih je izvlacila sve do 2018. Tek te godine je Ferrari po motoru bio konkurentan.



          1
          1

          0
        • Sebastian Vettel
          Pastor Prikaži

          Kakve ste vi sve bajke predstavljali kao činjenice, a Bernijeva izjava je polutvrdnja?

          Dobro, neka je to polutvrdnja. Šta ćemo sa dokazanim i preblago “kažnjenim” ilegalnim testiranjem guma?



          1
          0

          1
        • Marlboro
          AMG Donator Prikaži

          Najbolje da napravimo isto sto i s preblago “kažnjenim” Red Bullom?



          1
          1

          0
    • Audi
      Alonso1983 Prikaži

      To su osobni stavovi. Sa većinom se slažem i sam. Da slažem ekipu od postojećih ljudi u F1 i da mogu birati Horner bi bio prvi izbor pa deset mjesta prazno. Prvo i osnovno zato što je Wolf sve samo ne osoba koja je čula za čast i obraz. Neki ljudi cijene još uvijek takve stvari. Svi oni vuku vodu na svoj mlin no Wolfa i na Mercedesov utjecaj u Fia u zadnjem desetljecu nitko nema ni priblizan utjecaj i onda su izgovori za izmjene osigurnist isl gluposti, od guma pa do poskakivanja. Tko je sklon čistom varanju kao ono sa testiranjem guma bi trebao biti drastično kažnjen i uklonjen iz sporta kao i Flavio B. Nije Mercedes radio takve stvari bez saznanja glave ekipe. Pa kad se sjetim svih izjava i muljanja svih onih godina slabo mi dode. Newey je no1 dizajner bez premca u f1. Boks i stratezi Rb-a su vjerovatno najbolji u u F1. Odabir vozača je osobni stav i tu njih par može biti vrhunsko u vrhunski posloženoj ekipi koja ima glavu i rep. Da v objasnim razliku dominacije Mercedesa i sada ovog Red Bulla? Mercedes je cijelo vrijeme dozirao snagu i držao nas u nekoj nebulozi sa Bottasima 2,3,4 ili Ferrarijem kao rivalom a prvi su ih oni prijavili za motore cim je Ferrari postao konkurentan. Uvijek je bilo ono kao da je Lewis nadnaravnim sposobnostima pobijedio i prebacivali su uloge favorita nerijetko na druge. Na upit Maxu pred novu sezonu sto ocekuje od nje…. Max odogvara , idemo po novi naslov. Primjera ima milion. Nije ni RB ni Max svetac, no postoje neke stvari koje se kroz godine isčitaju između redova. Mercedes je sa hrpom svojih “udaraca ispod stola” te nekakvih nebuloznih izjava svako malo stvorio nekakvu sliku gdje ih doslovno se ne može slusati osim ako nisi njihov hard core fan. Btw nisam fan ni Maxa ni Lewisa niti ijedne od tih ekipa.



      10
      8

      2
      • Ron Dennis
        Kufare Prikaži

        Sve ok,ali to je sastavni dio svakog sporta,pila naopako. To sto vama smeta ili ne volite ovog ili onog to je drugi par cipela. Ali da, definitivno ona dominacija merca kao i ova RB je sve samo ne čista



        1
        -5

        6
  14. Lewis Hamilton
    Mercedes team Prikaži

    Ja osobno nemam isto misljenje kao Vetma ali postujem njegovo i ostalih.
    Max je dobar vozac sigurno ali je Red Bull klasa za sebe,MV vozi kao MS nekad i LH,kad imas bolid nekad za klasu bolji mozes vozit bez pritiska.
    Puno je do kraja sezone tako da svasta jos moze biti



    5
    1

    4
  15. Sebastian Vettel
    Pastor Prikaži

    Izgleda da je Ocon bio frustriran zbog Alonsove odlične utrke.😀

    Meni su vazda bile glupe te priče da se treba sačekati da se vidi pravo stanje. Ovo je pravo stanje, sa trenutnim bolidima. Ništa staze drugačijih karakteristika bitnije neće promijeniti. Promjene se samo mogu desiti većim nadogradnjama. Za McLaren kažu da je u razvoju bolid koji ide u malo drugačijem smjeru. Mislim da im je trenutni (pošto dosta sliči lanjskom) samo ostatak prošlogodišnje evolucije toga bolida, a da su se potpuno prebacili na razvoj tog novog. Mercedes će vjerovatno isto uraditi. A mislim da bi definitivno trebao i Ferrari da razmisli o novom konceptu…



    5
    4

    1
  16. Michael Schumacher
    Slavenowsky Donator Prikaži

    Steta sto je Rory Bryne sada dosta stariji gospodin. Da je bogdom godina ko Newey. Ali doci će I taj dan kada će Newey otici u penziju, doci će I taj dan kada će RBR biti kao Ferrari, kao Mclaren, kao I Williams.


    0
    0

    0
  17. stipest Prikaži

    Marijan Projić NIJE komentator još od prošle godine. Bio je samo prvu sezonu.



    2
    2

    0
  18. Pastor Maldonado
    perodeformero Prikaži

    Braća Trotter xexexe


    0
    0

    0
  19. OnlyAlonso Prikaži

    Doktor se vraca,ajmooo Alonsooooooo



    3
    3

    0
  20. Bobo24 Prikaži

    stvarno mislite da nisu Sainzu javili gdje je Alonso prestigao Luisa i da pripazi na taj zavoj?
    i još uvijek mi je nevjerovatno kako se za sve što je Ham napravio zasluge daju bolidu ali kada je Max u pitanju onda je do njegove maestralne vožnje…bolid ne može bez vozača ali bogme i kontra…pa koji je to svjetski prvak bio sa lošim bolidom??



    1
    1

    0
    • Stefan Bellof
      pigmalion Prikaži

      Ovako na prvu, ujutro, bez kafe i doručka:

      Alain Prost 1986.; Mclaren lošiji od Williamsa
      Keke Rosberg 1982.; Williams lošiji od Ferrarija
      Michael Schumacher 1994.; Benetton lošiji od Williamsa

      Itd., itd.



      1
      0

      1
      • David Croft
        Frantic Donator Prikaži

        Pa dobro, nisu to bili LOŠI bolidi.
        Naprotiv.
        Ali slažem se da su bili ipak lošiji (manje/više) od bolida direktnih konkurenata.
        Mclaren – TAG je 1986. bio lošiji od Williams – Honde, a Sir Frank je po običaju pustio svoj dvojac da se “krve” i desilo se to što se desilo.
        Rosberg je 1982. vozio bolid sa atmosferskim motorom, spram npr. Ferrarija ili Renaulta i osvojio je titulu na manje kvarova, jer su turbaći crkvali kao na traci, a plus, Ferrari je imao veliku tragediju u vidu Gillesove pogibije i Pironijeve nesreće, (Pironi imao veliku bodovnu prednost prije nesreće).
        Možemo na ove godine dodati 1995. (Williams ipak nijansu nolji od Benattona, ali Hill je vozio tu sezonu za qrtza), 2003. (Williams je imao najbolji paket, samo što je Sir Frank opet pustio vozače da uzimaju bodove, umjesto da se usredotoči na Montoyu, a da ne govorimo da je Kimija jedan kvar dijelio od titule).
        2007. takođe, Mclaren nijansu bolji od Ferkana, ali se dvojac tamo klao (i bilo je još svašta), pa je Kimi u ludoj završnici uzeo titulu (ta sezona me podsjetila na 1986.)


        0
        0

        0
  21. Alpine
    Laguna Prikaži

    Divno je što je Alonso ostvario 99. postolje. Da bar može još jedno, zaslužio je zbog svih tih godina lutanja i nesretnog izbora timova. A što se sezone tiče, bit će dosadna kao i prošla jer su Red Bullu pogodovale izmjene pravila pa nema konkurenciju. Šteta što Alonso nije u Red Bullu jer bi bar bilo borbe unutar jednog tima. Ovako je i to izostalo. Daleko najbrži bolidi će se provozati prvenstvom.


    0
    0

    0

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.