Tko je najveće iznenađenje uoči nove sezone? Može li Ferrari uzvratiti udarac?

Kontra mraku, kontra G-sili

Ante Vetma

Prije 1 godinu 13 min 46 komentara

Ova kolumna sadrži reklamne elemente.

Devedeset osam dana duge zimske hibernacije je iza nas i uz lijepo zagrijavanje kroz protekla tri dana testiranja u Bahreinu – vrijeme je za novu, 74. sezonu Svjetskog prvenstva Formule 1! Za većinu nas fanatika nekad su i dva prazna vikenda tijekom sezone predugačka, stoga ne treba pojašnjavati kako sporo prolaze zimski dani dok se čeka predstavljanje bolida. I što se onda dogodi – ekipe godinu po godinu to spomenuto “predstavljanje bolida” pretvaraju u sve veći cirkus gdje su promotivne poruke i sponzori u prvom planu, a bolid uglavnom nema veze s onime što vidimo kad napokon iziđu na stazu. Naravno, vremena su takva da je analizirati i replicirati tuđe inovacije moguće obaviti relativno jednostavno i brzo, pa ne čudi da svaka ekipa svoju kreaciju drži što dalje od objektiva fotoaparata sve do posljednjeg trenutka.

Srećom, taj posljednji trenutak je sad iza nas. Bolidi su u četvrtak konačno izišli na stazu i dobili smo slatku uvertiru u kompetitivni dio sezone. Iskustvo nas uči da bi bilo naivno izvlačiti zaključke iz vremena koja su vozači radili u prethodna tri dana, ali neke stvari se ipak moraju primijetiti.

U drugoj godini stabilnog tehničkog pravilnika za očekivati je da će se razlike između ekipa smanjiti i da će konkurencija biti sve veća. Uz ograničenje budžeta koje najviše pogađa one koji su bili najuspješniji (i koji nisu znali propisno zbrojiti troškove pa su dodatno kažnjeni) – bilo bi logično očekivati nešto drukčije odnose snaga nego što je bio slučaj prošle sezone. No, sugeriraju li netom završena testiranja da će zaista biti tako?

Aston Martin ugodno iznenadio

Uz sve nove bolide ove godine imamo i nekoliko vozačkih rošada. Alfa Romeo, Mercedes, Red Bull i Ferrari ostaju pri provjerenim kombinacijama, dok će sve ostale ekipe imati barem jednog novog vozača. Svakako najbombastičnija promjena dogodila se prelaskom Fernanda Alonsa u Aston Martin, na mjesto umirovljenog Sebastiana Vettela. Doduše, lako je moguće da će ekipa iz Silverstonea na prvoj utrci idućeg vikenda imati potpuno novu postavu jer je Lance Stroll ozlijeđen pa bi ga trebao zamijeniti debitant Felipe Drugovich.

Sve bi to bilo spominjano u revijalnom tonu da se na testiranjima Aston Martin nije ukazao s kompetitivnim vremenima. Nećemo se zavaravati, oni ove godine neće biti konkurencija u borbi za naslov, ali nekoliko aktera iz paddocka upravo je Aston istaknula kao ekipu koja je možda napravila najveći iskorak. Nico Hulkenberg kaže da Fernando izgleda jako dobro, njegovi krugovi su čisti i uvjerljivi, dok konkurenti izgledaju kao da imaju puno više posla za volanom svojih bolida. George Russell se složio s tom procjenom, što je posebno zanimljivo ako se uzmu u obzir šapati neimenovanih inženjera koji za Aston Martin predviđaju čak i borbu s Mercedesom, a ponekad i Ferrarijem.

Istina, za njih testiranje u četvrtak nije dobro krenulo. Felipe Drugovich je izišao na stazu i nakon par stotina metara se zaustavio zbog problema s elektronikom. Također istina, poznato je da Fernando Alonso malo što voli koliko voli dobar naslov o sebi u medijima. A ako pripadate brojnoj grupi njegovih navijača – ni u ludilu ne preporučam da otvarate Twitter i druge društvene mreže gdje španjolski “insajderi” već analiziraju Alonsov zaostatak za Verstappenom na drugom danu testiranja i zaključuju da bi u uvjetima utrke to moglo izgledati još neizvjesnije. Pritom se malo tko sjeća da je Alonso i prošlogodišnje testiranje završio na trećem mjestu, jedva tri desetinke iza Charlesa Leclerca u Ferrariju.

Kad se hype malo smiri – ne bi bilo iznenađujuće da Aston Martin bude u prosjeku četvrta najbrža ekipa, pa bi se u određenim uvjetima možda i mogli boriti za pokoje pobjedničko postolje. U Silverstoneu se marljivo radi, a Lawrence Stroll ne štedi kad je u pitanju ulaganje u istraživanje i razvoj. Gledajući postotak vremena kojeg će Aston dobiti za testiranje u zračnom tunelu – oni su ekipa koja je na 100%, odnosno, više od njih će imati samo tri slabije plasirane ekipe prošle godine: Haas, AlphaTauri i Williams. Uz dobar razvojni plan, uz McLaren koji izgleda kao da će još jednom “kiksati” – Alonso i Stroll bi mogli biti redoviti osvajači bodova ove sezone. Više od toga? Vjerojatno ne.

Jesu li promjene u Ferrariju dovoljne?

Pitanje koje muči najbrojniju navijačku skupinu nedvojbeno mora biti vezano uz dolazak Frederica Vasseura i odlazak Mattije Binotta s mjesta šefa ekipe. Posljedično, dogodile su se određen kadrovske rošade (poput povlačenja poslovično lošeg Ignacija “Inakija” Ruede u Maranello), ali opet – je li to dovoljno da se crveni bolid ove godine napokon bori za naslov? Kratak odgovor bio bi – jako teško. Duži odgovor bio bi – komplicirano je…

Naime, kad se pogledaju dvije Ferrarijeve sezone koje su prethodile promjeni tehničkog pravilnika, vrlo je izvjesno da se u Italiji dugo pripremao prošlogodišnji F1-75, te da je to trebao biti njihov povratak na vrh. Binotto je tražio vremena i strpljenja kako bi se prebolio fijasko iz 2020. i slabašna 2021. godine, a to je vrijeme od Tifosa i dobio. Međutim, kad se ispostavilo da je toliko iščekivana prošla sezona donijela novi debakl (unatoč fenomenalnom bolidu na početku sezone!) i strateške, vozačke, razvojne i sve ine pogreške – vrag je odnio šalu. Gledajući iz te perspektive, čini se u najmanju ruku ekstremno optimistično očekivati da će Ferrari u drugoj godini pravilnika moći napraviti ono što nije uspio kad je imao puno više vremena i raspoloživog budžeta.

Promatrači sa staze primjećuju da se ovaj novi bolid SF-23 dobro ponaša na stazi, ali da možda ima problema s prebrzim trošenjem guma. Charles Leclerc kaže da još uvijek imaju jako puno posla, te da Red Bull izgleda brzo i vjerojatno u ovom trenutku bolje od njih. Tu su i standardne parole o velikom potencijalu kojeg samo treba otključati, a koliko su te priče isprazne sad najbolje znaju njihovi nekadašnji rivali u McLarenu.

Vraća li se Mercedes?

Sličnu priču pričaju i u Mercedesu. Filozofija diskretnih bočnih usisnika zadržana je i ove godine, što je pomalo iznenađujuće s obzirom da su mnogi očekivali priklanjanje rješenjima iz Red Bulla ili Ferrarija. Osam naslova u nizu naviknulo nas je da srebrni (ili crni) bolid gledamo samo na vrhu, te da je sve ostalo anomalija koja će uskoro biti riješena. No, možda ima nešto u onoj izjavi sad već bivšeg tehničkog direktora Jamesa Allisona koji je rekao da je ovaj novi tehnički pravilnik prilika da Srebrne strijele dokažu da te godine uspjeha nisu bile puka sreća i možda pogođena formula s pogonskom jedinicom. Svejedno, uz tolike resurse za očekivati je da će kad-tad opet zaprijetiti za naslov.

Problemi s hidraulikom u petak koštali su ih sat i pol vremena na stazi, a zanimljivo je bilo za primijetiti kako je Toto Wolff okupio istaknute članove ekipe na hitnom impromptu sastanku nedugo nakon tog incidenta. Izgledno je da Mercedes nije riješio sve svoje probleme s balansom od prošle godine, ali George Russell je nesumnjivo u pravu kad kaže da će se boriti s Red Bullom, samo što ne zna kada. Prva utrka sezone tu je već ovog vikenda i nema vremena za senzacionalne nadogradnje, stoga je razumljiv i nešto skromniji stav Lewisa Hamiltona. Prošle godine je u sezonu ušao najavljujući da “njegova ekipa ne griješi”, ali je kroz narednih osam mjeseci naučio ponešto o poniznosti.

McLaren nije pokazao ništa dobro, a Alpine baš ništa

Kad šef ekipe na predstavljanju bolida izjavljuje da uskoro stižu velike nadogradnje – nije teško predvidjeti da se barem prvih par vikenda sezone može zaboraviti na dobar rezultat. I Zak Brown je u Bahreinu komentirao da ekipa nije ispunila očekivanja koja su pred sebe postavili prije zimskih praznika, što sigurno teško pada naizgled strpljivom Landu Norrisu. Norris priznaje da je frustrirajuće gledati vršnjake i bivšeg kolegu kako se bore za pobjede i naslove (Verstappen, Russell, Leclerc, Sainz) dok on izdržava višegodišnji ugovor u ekipi koja sve više tone u osrednjost. Ove godine društvo će mu u drugoj garaži raditi debitant Oscar Piastri, što je s jedne strane dobro jer više ne treba trpjeti Ricciardovo klauniranje, ali opet – protiv debitanta je u neupečatljivom bolidu teško napraviti briljantan rezultat. Od starta se očekuje uvjerljiva Norrisova unutarmomčadska pobjeda, a apsolutno pozicijski gledano – to trenutno ne liči na pobjednička postolja. Štoviše, ne liči ni na dvoznamenkaste bodove.

Na testiranjima je bolid izgledao izuzetno težak za vožnju. Piastri se mučio i više puta griješio na kočenjima, a nakon početnog perioda privikavanja imao je izvrtanje na stazi tijekom posljednjeg dana testiranja. Srećom, prošlo je bez oštećenja bolida koje bi u ovako skraćenom testnom programu bilo prava katastrofa. Tehnički direktor James Key je posložio bolid koji nije efikasan na pravcu čak ni uz relativno skromne razine downforcea. Razvojni put kojim su se odlučili ići nije donio željene rezultate i sad su se našli u slijepoj ulici. S obzirom na to da je prekasno za veliki preokret prije početka sezone, trebat će proći barem nekoliko tjedana da se okrenu ka drugom smjeru i proizvedu nešto na temelju čega će moći graditi buduće verzije bolida.

Dok je McLaren pokazao uglavnom loše naznake, Alpine nije pokazao baš ništa. Rezultate je bolje ne gledati (najbolji plasman je P10 s drugog dana testiranja), ali glasine iz paddocka kažu da su Gasly i Ocon zadovoljni ponašanjem bolida. U Enstoneu se mirno radi na pripremi sezone, a sasvim je očito da na testiranjima, za razliku od nekih konkurenata, nisu lovili onaj jedan lažni krug s tri kapljice goriva u bolidu koji bi ih lansirao na naslovnice sportskih medija. Dupinjanje je i dalje donekle prisutno, iako ne u onoj mjeri kako smo ga viđali početkom prošle sezone, a ohrabrujuće je što Gasly kaže da se unatoč novoj sredini već osjeća dobro i da bolid “čini ono što traži od njega”.

Gdje su ostali?

Red Bull trenutno izgleda kao ekipa koja bi trebala nastaviti dobro utabanim putem od prošle godine. Koliko će im Ferrari i/ili Mercedes puhati za vratom toliko će im posao biti teži, ali je uz ovako uvjerljivo odrađeno testiranje teško zamisliti da bi mogli ostati bez borbe za pobjede kroz prvih par utrka. Veliko pitanje koje će ostati neodgovoreno još barem nekoliko tjedana je ono o kazni koju Red Bull mora služiti zbog prekoračenja budžeta 2021. godine. Osim financijske kazne tu je i dodatno ograničenje vremena kojeg smiju provesti u zračnom tunelu. Ispred nas je dugačka sezona, 23 utrke i Ferrari najbolje zna da pobjeda i najbolji bolid u Bahreinu ne znači i uspješan nastavak sezone.

Haas, Williams, Alfa Romeo i AlphaTauri su tijekom posljednja tri dana prolazili uglavnom ispod radara. Alfa Romeo je sa Zhouom i najbržim krugom drugog dana navukla osmijeh na Bottasovo lice, ali svi znamo da na te trikove više rijetko tko pada. Problemi koje su iskusili na stazi povezani su s Ferrarijevom pogonskom jedinicom, na što ne mogu pretjerano utjecati.

Williams se pokazao kao pouzdan bolid, a pretpostavljamo da će većinu posla kod njih ove godine obavljati Alex Albon. Logan Sargeant tek mora dokazati da uopće zaslužuje mjesto u Formuli 1, a tek onda da može napraviti nekakvu razliku unutar ekipe.

Za AlphaTauri se teško oteti dojmu da su nakon odlaska Pierrea Gaslyja ostali bez kapetana plovidbe. Yuki Tsunoda ni nakon dvije godine ne izgleda kao vozač koji može biti vođa ekipe, a Franz Tost i dalje inzistira da je na Tsunodi da bude konzistentan u kvalifikacijama i da osvaja bodove u utrkama, premda je dobro poznato koliko je ograničena Tostova moć kad je u pitanju odabir vozačkog kadra u Red Bullovoj obitelji. Njegov timski kolega sad će biti Nyck de Vries, Nizozemac koji je prošle godine debitirao za Williams nakon izostanka Alexa Albona u Monzi. Deveto mjesto bilo je dovoljno da uvjeri Helmuta Marka da mu dade šansu. Međutim, vjerojatno nećemo puno pogriješiti ako De Vriesa još neko vrijeme tretiramo kao debitanta kojeg tek čekaju prve pogreške i strm put učenja. U sredini poretka koja bi mogla biti još gušća nego prošle godine ovakva vozačka postava mogla bi se pokazati kao puni promašaj za AlphaTauri.

Jakosni poredak

Bilo da se oslanjate na analizu ponašanja bolida na stazi, govora tijela vozača i članova ekipe, tablicu s vremenima ili nešto četvrto – predviđati jakosni poredak uoči sezone je uvijek zabavno. Vaš kolumnist će stoga na temelju svega ranije spomenutog uz lekcije naučene iz dvadesetsedmogodišnjeg iskustva u praćenju Formule 1 reći iduće:

1. Red Bull
2. Ferrari / Mercedes
4. Alpine / Aston Martin
6. Haas/ Alfa Romeo / AlphaTauri
9. McLaren / Williams

Gdje gledati F1 prijenos?

Kao i dosad – u hrvatskoj je dostupan službeni kanal F1 TV. Godišnja cijena iznosi oko 65€, a mjesečna 8€. Iako u sezonu nisu dobro ušli (prvi dan testiranja nije bio popraćen od početka, za što nije bilo nikakvog upozorenja), dosad je svima dobro poznato kakve su prednosti i mane ovog servisa. Za komentatorsku ekipu se uglavnom odlučujemo između britanske mašinerije pod imenom F1 international (u praksi Sky Sports) i takozvanog “F1 Live” kanala. Tu su i opcije za francuske, španjolske, njemačke, portugalske i nizozemske govornike. Najveća mana je ne baš jednostavno prebacivanje na TV i nedostatak službene TV aplikacije za to.

Ako ste skloniji prijenosu na domaćem jeziku i gledanju na velikom ekranu TV-a, tu je svima pristupačan Telemachov EON TV, nagrađivana i vodeća TV platforma u jugoistočnoj Europi koja korisnicima nudi više od 210 kanala, od kojih je 130 u HD-u te više od 24.000 naslova u Video klubu.

Naime, EON-ovi korisnici imaju ekskluzivan pristup cijeloj paleti sportskih sadržaja koje ne mogu pratiti nigdje drugdje: od američkog nogometa u NFL-u, svih velikih GP-ja Formule 1, cijelog niza teniskih turnira, sve do najviših razina natjecanja u atletici unutar Dijamantne lige, hokejaša uz NHL, kriketa i brojnih drugih borilačkih sportova. Na raspolaganju imaju i opciju EON Sports mode, dodatnu funkcionalnost pomoću koje mogu pratiti ljestvice, timske formacije, sastave, statistike te sve druge detalje natjecanja i utakmica. Odličan je to dodatak za praćenje Formule 1 jer je u stvarnom vremenu moguće pratiti detalje utrke – od poretka do brzina vozača.

Konačno, veliko mi je zadovoljstvo opet napisati – nova sezona s Velikom nagradom Bahreina počinje već ovog vikenda!


Odgovor

46 komentara

  1. Ferrari
    nelinjo Prikaži

    Malo sam skeptican što se tiče Ferrarija i nove sezone, ali mi nadu daje što Ferrari nije testirao sa krilom sa više DFa i što je bolid opet brz u jednom krugu… RB se čini kao gotov bolid. misljenja sam, ako do Bakua ne budu egal sa RBom da je sezona vjerovatno gotova!



    4
    3

    1
  2. Flavio Briatore
    Unwoken European Prikaži

    Gume su im problem već dulji biz godina. Ne postoji dobra strategija ako gume odu za 6 krugova. I najboljo strateg bi ugasio računalo i otišao na kebab i burek.



    10
    10

    0
  3. Sebastian Vettel
    Pastor Prikaži

    Slažem se sa Španskim hypeom. Nema većih “hajpera” od njih. Isto važi i za ostale nacije koje pričaju tim jezikom (Meksiko, Perez).

    Slažem se donekle i sa poretkom. To su te skupine, s tim da bi se mogle malo i promiješati. Neko u skupinu više ili niže… Na primjer ako McLaren dođe sa novim bolidom. Za Mercedes kažu da pripremaju nadogradnju koja će ići u Red Bullovom smijeru. Aston Martin izgleda jako, a tu će tek još biti nadogradnji. A dosta će na ovaj poredak uticati i vozačke postave.



    4
    4

    0
  4. Fia
    Realista Prikaži

    1. Red Bull
    2. Q: Ferrari pa Mercedes, R: Mercedes pa Ferrari
    3. Aston Martin
    4. Svi ostali
    5. McLaren i Williams



    7
    6

    1
  5. Nigel Mansell
    The Simpsons Prikaži

    Jedva čekam početak jer na startu sezone uvijek bude iznenađenja.
    AM izgleda dobro pa se nadam borbi sa Alpinom i dvoboja Ocon-Alonso😉. Šuška se da bi Seb mogao mjenjati Lancea, u što sumnjam ali ovo je F1.
    ALO i VET zajedno u istom bolidu.
    Ludo, 😂



    8
    8

    0
  6. Pastor Maldonado
    perodeformero Prikaži

    Ajme McLarena. Nadam se da neća toliko pasti.
    Ali stvarno loše izgledaju. Čak i bolid na “oko” ne izgleda dobro.
    Tko zna, možda im se posreći sa unapređenjima.
    A društvo iza tri nedodirljiva.
    Bilo bi divno gledati borbe Aston Martina i Alpine.
    Ali nekako ne vjerujem tim podacima jednog kruga u testiranjima. Ovo oko Aston Martina mi zvuči kao priča o Snjeguljici. Nadam se/ volio bih da griješim.
    Nisam pratio vremena dužih stintova koji bi mogli malo više reći o stvarnoj kvaliteti momčadi/ bilida,
    Ali sve to ionako nema puno veze,
    Jedina bitna stvar u svemu je da drugi vikend počinje FORMULA 1



    8
    8

    0
    • Sebastian Vettel
      Pastor Prikaži

      Pa priča oko Astona i jest u vezi dužih stintova, i ponašanja na stazi. Porede ih sa Red Bullom po nekim karakteristikama, kočenje, prelazak preko neravnina, i td. Ako bi ih gledali po najbržem krugu, onda nisu ništa posebno…


      0
      0

      0
  7. Chequered Flag
    AnteF1 Prikaži

    I dalje se nadam da Ferrari može iznenaditi jer drugo mi ne preostaje. Prošle sezone samtotalno mislio da ih Ferrari ima.


    0
    0

    0
  8. Marlboro
    ExTr4 Prikaži

    Niste uzalud stavili Lec na sliku objave a sve kao RB je najbrzi, znamo mi tebe admine. Iducu ned dobiva Ferrari, a ovu najveci hrvatski klub.🏎



    2
    -3

    5
  9. Blue Flag
    sinjski ushtipci Prikaži

    Ante oće bit podcast prije početka sezone?


    0
    0

    0
  10. Renault
    zd1400rt Prikaži

    Odličan tekst.
    Problem današnjice je što svi očekuju promjene preko noći i odmah nakon tri dana testiranja odmahuju rukom prema svojim favoritima i sl. Formula 1 je takav sport i tko to ne može prihvatiti, ne treba je niti pratiti. Od svog prvog dana je takva. Svake sezone bi se netko pojavio s nečim novim i onda bi neko vrijeme dominirao. Svi hoće zgusnuti poredak, a Formula 1 gotovo nikad to nije bila osim sezona koje se odigraju jednom u 10 godina da su dva rivala do zadnje trke “na nož”. Ili ako bi imali sreće da su timske kolege dovoljno međusobno konkurentne pa da barem unutar jedne momčadi imamo dvoboj kao Rosberg/Hamilton, Prost/Senna…
    Ja sam rekao. Onog dana kada F1 postane kao F2, ja je prestajem pratiti.

    Ja i dalje pamtim Spa 2022. i onu dominaciju Maxa u RB-a, ono je bilo na razini najjačih Mercedesovih dana i od onda vjerujem da je RB tu previše otključao potencijal bolida jer već iduću utrku su “jedva” pobijedili. Što god da imaju, a naslušao sam se raznih teorija, vjerujem da imaju par aseva u rukavima. Neću reći – nadam se da nemaju – jer mi apsolutno ne smeta njihova dominacija kao što mi nije smetala niti Mercedesova. To što mi se gadi Lewisova licemjerna pojava to je drugi par čarapa. Jednostavno ima nešto posebno kada je netko nedodirljiv i onda ga netko jednog dana skine. Izgleda da bi tako moglo i biti do kraja ovog pravilnika iako vjerujem da se 8 godina dominacije jedne momčadi više neće nikad ponoviti. Mercedes je novi pravilnik počeo s lošijim konceptom bolida, a Ferrari s lošijim ljudstvom. Očito će trebati malo više vremena da uhvate korak s RB jer kako oni napreduju tako napreduje i RB.

    Očito neke veće skokove možemo očekivati u donjem domu grida i iskreno se nadam da će Aston Martin biti “best of the rest” i imati sigurnu 4. poziciju. McLaren i Alpine mi već idu lagano na živce. Ipak su to momčadi koje imaju F1 povijest, imaju novaca, imaju kontinuitet, imaju ljudstva i mogu si priuštiti top vozače i onda se klošare po sredini grida i međusobno si otimaju vozače.
    Tata Stroll je poslovno čudovište koji ne zna za neuspjeh tj. neće tako lako odustati, a svojim držanjem i gardom podsjeća me na Briatorea. Zato nekako mislim da bi suradnja s Alonsom mogla uroditi plodom jer takvi likovi vibriraju na istim frekvencijama. Ne kažem da će osvojiti naslov, ali nadam se i volio bi vidjeti Alonsa na postoljima, a za pobjedu da ne govorim.

    Od ostalih, nadam se da će se Gasley snaći u Alpine-u i navijam za njega u njegovom dvoboju s Oconom. Iako mi Ocon (bez obzira na upitne dvoboje) ostavlja jedan zreliji dojam. Gasley naspram Yukija izgleda kako vođa i lider, ali ja to još ne vidim u njemu, malo se nazire, ali vidjeti ćemo. Nick “Debries” mi ostavlja jako dobar dojam u mindsetu i trenutno mislim da će pregaziti Yukija osim ako. Nekad se zna dogoditi kada ti stariji brat, onaj tko pruža stabilnost i bude stup oslonac, ode da onaj mlađi instinktivno zauzme njegovo mjesto tj. ulogu lidera. Možda se to čudo dogodi i kod Yukija, ali ipak i dalje vjerujem da će Nick unatoč rookie godini biti veliki zalogaj za progutati.

    Bez obzira na stanje McLarena definitivno ću pratiti stanje tamo s Piastrijem. Toliko ga hvale da ne pamtim od Maxa da su nekad tako hvalili prije prve utrke. Za razliku od Alfa Taurija, ne očekujem da će rookie pobjediti timskoga u prvoj sezoni. I dalje držim Norrisa jako brzim i talentiranim. Baš se veselim tom dvoboju.

    Za ostalo mi trenutno ne pada nešto na pamet. Haas želi stabilne bodove uz što manje štete na bolidu i mislim da imaju nabolje vozače za taj cilj. Nit smrde, nit miriše. Ako Haas bude održavao bolid živim u sredini poretka definitivno će kupiti po par bodova u prosjeku po utrci.

    Eto toliko za sada od mene.
    (do iduće vijesti 🤣🤣🤣🤣)



    35
    33

    2
    • Jody Prikaži

      Uglavnom je sve tomkakomje napisano. Plus



      1
      1

      0
    • Ron Dennis
      Kufare Prikaži

      Potpisujem



      1
      1

      0
    • Sebastian Vettel
      Pastor Prikaži

      Onog dana kada F1 postane kao F2, ja je prestajem pratiti.

      Baš o ovome razmišljao neki dan. Ako čitav grid bude ko lani od trećeg do desetog, to će izgledati kao F2. A nisam siguran da mi se to gleda. Lani se često dešavalo u toj gužvi da neko ko ima bolji tempo jednostavno ne može to pokazati, jer je zaglavljen u DRS voziću… Nije ni to F1. Da barem naprave Formule koje će se prestizati čisto, bez potrebe za DRS-om. Tako da ne bude da ne možeš nekoga prestići nikako jer i on može otvoriti krilo.
      A F1 je baš to. Čak i ako su bolidi slični po brzini u jednom krugu, ipak nisu identični ko F2 i slične serije. Mogu imati istu brzinu po krugu, ali jedan ima veću brzinu na pravcu, drugi je brži kroz spore krivine. Uvijek će biti razilka, i tako treba da bude. Ali FiA treba raditi ne samo da ih približi, nego da se mogu pošteno utrkivati. Ovo je nešto bolje nego u prethodnoj eri, ali ni blizu kako se najavljivalo. Za pravo utrkivanje treba dimenzije i težinu drastično smanjiti. I onda izbaciti DRS.


      0
      0

      0
  11. Niki Lauda
    wapi Pretplatnik Prikaži
    x1

    Meni je veliko zadovoljstvo procitat:

    Konačno, veliko mi je zadovoljstvo opet napisati – nova sezona s Velikom nagradom Bahreina počinje već ovog vikenda!



    14
    14

    0
  12. Bar
    Hugo Capet Prikaži

    Red Bull suvereno dominira tako da bi trebali imati ako ništa drugo, onda barem uvjerljivih prvih nekoliko utrka, a kasnije ćemo vidjeti hoće li se itko priključiti.

    Inače, hoće li biti opet zajedničko gledanje utrke kao za VN Kanade u Sofa Baru prošle godine?



    4
    4

    0
  13. Boris3004 Prikaži

    Znači čeka nas još jedna dosadna sezona koja će biti rješena oko ljetne stanke. Šta bi dao za još jednu sezonu kao 2021


    0
    0

    0
  14. Charles Leclerc 16
    ferarista Prikaži

    U prvih 6 po naj vremenima su 3 ekipe sa Ferrarijevim motorom, dal to nesto govori ili je to samo nada nama ferarijevcima vidjet ćemo.



    2
    2

    0
  15. Marlboro
    MrDoomroom Prikaži

    Alfa Romeo možda nisu najbrži, ali su mi najljepši na stazi.


    0
    0

    0
  16. Audi
    Alonso1983 Prikaži

    Moje mišljenje je da dok Ferrari ne dokaže suprotno a to je da je kadar stizati prednost konkurencije tokom sezone u razvoju bolida ne vjerujem u to. Ako nisu uspjeli sa bolidima kao 2018 ili lani gdje su barem u prvom djelu sezone imali konkurentan bolid čisto sumnjam da nešto mogu napraviti ako krenu u sezonu sa deficitom. Horner i Wolf sigurno neće reći da njima nadogradnje ne trebaju i neće prosuti nekoliko pobjeda u sezoni glupim taktičkim odlukama. Da bi Ferrari uzvratio udarac mislim da u startu mora biti konkurentan ili čak bolji od konkurencije da bi imali šasne, a ni to nije jamstvo ničega jer smo vidjeli kako je prošla sezona počela i kao je završila. Jednostavno ne vjerujem da su sposobni kroz sezonu pratiti razvoj Mercedesa i Red Bulla i to je to.



    3
    3

    0
    • Ferrari
      blejky Donator Prikaži

      Sve te dječije bolesti koje si naveo stoje i dio su bivšeg šefa i njegovog vodstva i načina vođenja ekipe.

      Sad imamo novog šefa i nadam se puno boljem managementu same ekipe neke promjene je već napravio nadam se na bolje.

      Vrijeme će pokazati.


      0
      0

      0
      • Marlboro
        McKruno Donator Prikaži

        Promijenili ste već par šefova pa ništa. Ali vi se imate barem nećemu nadati za razliku od nas McLarenovca.



        1
        1

        0
        • Kimi Raikkonen
          drstrain Prikaži

          Da, zanimljivo kako je Ferrari pod povećalom svake godine, od šefova do vozača i kenjka se po njima na svakom koraku i na svakoj utrci a konstantno su tu negdje na vrhu dok su ogromni timovi poput Mclarena, Williamsa i Renault/Alpine katastrofa već godinama a ni blizu se toliko to ne komentira.

          Ne referiram se konkretno na postove iznad, samo konstatiram ono što je zapravo vidljivo već duže vrijeme kroz reakcije i komentare communitiya.



          5
          5

          0
        • Honda
          zekohonda Donator Prikaži

          @drs
          to dolazi u paketu sa statusom ‘najvećega’.



          2
          2

          0
        • Kimi Raikkonen
          drstrain Prikaži

          Izgleda tako.

          Samo neki bi ostavili navodnike a neki bi ih maknuli s riječi “najveći”.

          Ima dobrih argumenata i za jedno i za drugo.


          0
          0

          0
    • Dietrich Mateschitz
      Ante Vetma glavni urednik Prikaži

      Moje mišljenje je da dok Ferrari ne dokaže suprotno a to je da je kadar stizati prednost konkurencije tokom sezone u razvoju bolida ne vjerujem u to

      Mislim da si to dobro zaključio. Ferrari je takva ekipa da se može dvije godine spremati i doći na prvu utrku s najboljim bolidom, a onda do kraja sezone ostati na 4 pobjede od 22 utrke. Za njih ne znači previše forma na testiranjima i početak sezone.



      4
      4

      0
  17. Ferrari
    sfzd Donator Prikaži

    Najveća mana je ne baš jednostavno prebacivanje na TV i nedostatak službene TV aplikacije za to.

    pozdrav svima! postoji službena F1 TV aplikacija. cijelu prošlu sezonu sam odgledao preko nje instalirana na android boxu (mi box) spojen na tv. uz internet preko optike stvarno nije bilo problema. za sezonu 2021. nije postojala službena nego neka custom made u koju bi se ulogirao. preko google play subscriptiona izađe oko 52,50 eura i meni paše


    0
    0

    0
  18. Ron Dennis
    Kufare Prikaži

    Ukoliko Mercedes nakon ovoliko kuknjave ne poznamo ovo,nije nam jasno ono,imamo problem s time, ne razumijemo to, bude konkurentan za najviše stepenice onda je taj Toto komedijaš par exelans


    0
    -1

    1
  19. Bernie Ecclestone
    Dani Donator Prikaži

    Za ferrarijeve muke s potrošnjom guma je potvrđeno da su posljedica vožnje sa puno goriva.



    3
    3

    0

Pročitajte više o idućim temama:

Reagirajte na ovaj sadržaj:

Novo na forumu Otvori

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.