Izdvojeno

Stella: McLarenov problem je aerodinamička učinkovitost

Piše: Luka Gregorić

Prije 1 mjesec, 14 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 2 minuta

Šef momčadi Andrea Stella objasnio je da je nedostatak aerodinamičke učinkovitosti glavni razlog za probleme s njihovim novim bolidom. Ekipa iz Wokinga je već prilikom predstavljanja bolida otvoreno izjavila da nije u potpunosti zadovoljna s početnom specifikacijom MCL60, a stvari naizgled ne idu najbolje za njih i na predsezonskom testu u Bahreinu.

Izvršni direktor McLarena Zak Brown ranije je u petak otkrio da je momčad promašila razvojne ciljeve za bolid, dok je šef momčadi Andrea Stella ponudio nešto više uvida u stvari koje su pošle po zlu.

Stella sugerira da je najveći nedostatak bolida u ovom trenutku aerodinamička učinkovitost, što znači da bolid proizvodi previše aerodinamičkog otpora za određenu razinu „downforcea“, što utječe na brzinu na pravcu.

„Prošle godine imali smo neke jasne ciljeve u smislu razvoja, oni su se odnosili na aerodinamičku učinkovitost, razvoj vezan uz iskorištavanje guma, kao i neke druge ciljeve za poboljšanje ravnoteže bolida. Stvarnost je da je većina ovih ciljeva zapravo ispunjena. Ali cilj u smislu aerodinamičke učinkovitosti bolida je onaj gdje još uvijek zaostajemo za onim što smo si postavili kao zadatak.“

Komentirajući izdanje McLarena na predsezonskom testu u Bahreina, Stella je izjavio:

„Na temelju onoga što sam vidio u ova dva dana, naš nastup je otprilike onakav kakav sam očekivao, bez iznenađenja. Znamo da imamo posla. Ali ako razmišljamo o sezoni, ona je duga i može biti varijacija u natjecateljskom poretku.“

ANDREA STELLA

Upitan koja su realna očekivanja za VN Bahreina, Stella je priznao da postoji jednaka mogućnost ispadanja iz Q1 kao i prolaska u Q3. Valja podsjetiti da je McLaren prošle sezone na VN Bahreina imao loše izdanje tako da je završio na 14. i 15. mjestu sa skoro minutom zaostatka za pobjednikom, no usprkos tome napredak kroz sezonu omogućio im je borbu za 4. mjesto u poretku konstruktora sve do posljednje utrke.

Komentiraj

14 komentara

  1. Carlos Sainz 55
    Tudum Donator Prikaži

    Američkom krmku je ionako samo bitno da se novi sponzori potpisuju. Lako za aerodinamičku učinkovitost.



    13

    0
  2. Imaju oni puno problema, njihov bolid se previse raspada i za testiranja, a ne za utrku.



    6

    0
  3. x1

    Piastri nije ni došao u F1, već pati od Alonsovog sindroma da ga od dvije momčadi pogodi ona gora.



    17

    0
  4. Pastor Maldonado
    perodeformero Prikaži

    Jel moguće da je Aston Martin toliko napredovao? Po rezultatima ispada da je sekundu – sekundu i pol sporiji od najboljih. Prošle godine je to bilo skoro 3 sekunde. Ili je stvar samo u tome da se odveze jedan ludi krug u stilu pole position, a nakon toga ne znaš koliko će gume izdržati u utrci?



    3

    0
  5. Fernando Alonso
    Mr.Spaceguy Donator Prikaži

    3/4th of the way in to development Mclaren realised that they are not on the correct path and decided to make course correction.

    If the changes required were to be purely aerodynamic then Mclaren would have introduced the aero bits progressively and not en masse like they plan to do now.

    If they are talking about aero efficiency then that will need the mechanicals underneath to be tinkered as well. Mclaren are obviously not going to divulge the exact details of their upgrades.

    There is a difference between an upgrade package which enhances the current package and one that one actually changes the aero philosophy of the current package. Mclaren are clearly bringing the latter.

    In a nutshell the real Mcl60 makes it’s appearance in Baku and what we have is a space filler. Mclaren must have wasted valuable wind tunnel and CFD time on the car that we see here.

    When you make a big course correction three fourth of the way in to development it has massive resource and consequently cost implications. Hopefully Mclaren will manage to walk this tight rope in the cost cap era. Cost cap makes it really challenging tl deal with these type of course corrections and this has implications on the next car as well.

    Ne izgleda dobro.



    1

    0
  6. Mclaren
    raca Prikaži

    Nekad ekipa koja je unapređivala f1 i bila u mnogo čemu inovativna, sada, više od desetljeća, ima žive borbe da bi došla u situaciju da se bori bar za koliko-toliko redovita postolja. O naslovima više ni ne sanjam



    4

    0
    • Toro Rosso
      25_321 Prikaži

      Nije to vise ta ekipa. RD je potjeran ima vec dosta godina, novi vlasnik i vodstvo luta.



      3

      0
      • Nemaju ni tunel a borili bi se za vrh


        0

        0
        • Većina ekipa ionako nema svoj tunel, nego koristi Toyotin u Kolnu. Tj. imaju svoj, ali ih ne koriste, nego sada ulažu u rekonstrukciju istih ili izgradnju novih. Problem je što su dimenzije tunela prije bile manje i adekvatne, ali s promjenom pravila gdje dolazi do outwasha umjesto inwasha kod prednjeg krila javlja se problem jer odjednom su zidovi preblizu i tuneli ne daju dobre rezultate. I najsigurnija opcija otić u Koln i platit te imat provjereni tunel s adekvatnijim rezultatima.



          1

          0
  7. Fernando Alonso
    junior Prikaži

    Aerodinamicka neucinkovitost…bas podsjeca na 2018 godinu.
    Nakon te godine su napredovali sve do prosle godine.
    Jel to znaci da se opet vracaju prema donjem dijelu poretka?


    0

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Zatvori ❌

Kolumne

Što smo jučer naučili od Fernanda Alonsa i Maxa Verstappena

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

Ova kolumna sadrži reklamne elemente Da vam je netko na kraju prošle sezone rekao da ćemo nakon prve utrke sezone gledati pokisla lica u Ferrariju i Mercedesu, te Aston Martin s Fernandom Alonsom na pobjedničkom postolju - rekli biste da je ispred nas turbouzbudljiva sezona I dobro biste rekli Da, Red Bull je naprijed, ali nakon onog što smo danas vidjeli - preko toga možemo prijeći, zar ne Red Bull zaslužuje titule narednih 25...

Tko je najveće iznenađenje uoči nove sezone? Može li Ferrari uzvratiti udarac?

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

Ova kolumna sadrži reklamne elemente Devedeset osam dana duge zimske hibernacije je iza nas i uz lijepo zagrijavanje kroz protekla tri dana testiranja u Bahreinu - vrijeme je za novu, 74 sezonu Svjetskog prvenstva Formule 1! Za većinu nas fanatika nekad su i dva prazna vikenda tijekom sezone predugačka, stoga ne treba pojašnjavati kako sporo prolaze zimski dani dok se čeka predstavljanje bolida I što se onda dogodi - ekipe godinu po...

Red Five

Oktanski koktel // Ante Maras

Brojevi u F1 od samih početaka su označavali samo redni poredak vozača i momčadi te su mnoge momčadi godinama imale iste brojeve, osim broja 1 koji je označavao aktualnoga prvaka (osim u sezonama 1993 i 1994 kad su prvaci otišli u mirovinu) Od 1996 broj na bolidu označava položaj u poretku sezonu prije, a od 2014 vozači biraju broj koji će nositi do kraja F1 karijere kao znak raspoznavanja te svaki broj kojeg su vozači odabrali ima...

Još kolumni