Izdvojeno

Wolff: Učinak ograničenja budžeta Red Bulla neće biti velik; prošle godine su krenuli s barem pola sekunde bržim bolidom

Piše: Ante Vetma

Prije 1 mjesec, 9 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 3 minuta

Red Bullovi suparnici vjeruju da kazna momčadi zbog kršenja ograničenja budžeta tijekom 2021. godine neće imati značajan učinak na njihovu konkurentnost ove sezone.

Podsjetimo, Red Bull je kažnjen sa 7 milijuna dolara i smanjenjem predviđene alokacije za aerodinamička testiranja zbog prekomjernog trošenja u prvoj godini otkad je Formula 1 uvela ograničenje budžeta. Kazna je objavljena u listopadu prošle godine.

S obzirom na to da se kazna plaća iz budžeta matične firme, a ne oduzima od predviđenog budžeta za razvoj – Red Bull će najbolniji udarac primiti ograničenjem sati za aerodinamičko testiranje. Ionako su ga imali na 70% zbog izvrsnih rezultata, a sad je dodatno smanjena na svega 63%. Za usporedbu Ferrari će imati 75% vremena za testiranje, a Mercedes 80%.

Svejedno, Toto Wolff kaže da će Red Bull i ovu godinu početi konkurentno bez obzira na te kazne i ograničenja, a iako je na početku sezone Ferrari izgledao kao brži i pouzdaniji bolid, Wolff laska svojoj konkurenciji i kaže da je Red Bull proizveo bolid barem za pola sekunde brži od konkurencije:

“Prošle godine su napravili jako dobar posao, proizveli su bolid koji je pola sekunde ili još više brži od svih drugih.”

“Mislim da ograničenje vremena u zračnom tunelu nije sjajna situacija za njih, to je prednost za nas ove sezone. Ali, ako imate efikasan pogon – onda to možete kompenzirati, ili barem većinu toga. Dugoročno gledano – to je dobro za nas.”

Prema pravilniku o ograničenju budžeta – ekipa koja završi na prvom mjestu u konstruktorskom prvenstvu imat će najmanje vremena u zračnom tunelu za razvoj iduće sezone. S tim se izazovom Mercedes susreo nakon osvajanja konstruktorske titule 2021. godine.

“Bili smo već u toj situaciji prije par godina. Pobijedili smo i imali smo najmanje vremena u tunelu. To će sigurno utjecati na njih, ali su već pokazali da su kao ekipa vrlo učinkoviti pa udarac neće biti velik.”

Bivši dizajner Red Bulla Dan Fallows, trenutno član Aston Martina, kaže da je Red Bull toliko dobro ograniziran da će učinak kazne svesti na minimum:

Alpineov šef Otmar Szafnauer se nada da će ograničenje pomoći njegovoj ekipi da sustigne trojac ispred sebe.

“Red Bullu to definitivno neće pomoći. Aerodinamika je još uvijek jedno od najvećih područja razvoja, a ograničenje će im sigurno naškoditi. Koliko? Ne znam. Ako me pitate je li kazna trebala biti veća – naravno da ću reći da da. Ja nisam član Red Bulla i stoga ću uvijek odgovoriti pozitivno na to pitanje.”

Tri dana predsezonskog testiranja kreću već preksutra u Bahreinu, a sve događaje uživo popratite na F1puls portalu.

Komentiraj

9 komentara

  1. Sergio Perez
    Who Prikaži

    A ko je vama kriv sto ste vi fulali pa krenuli sa sekundom zaostatka pa vam i red bulova kazna nije dovoljna da se izvucete



    5

    8
  2. Nema veze, nadoknadit ce oni taj postotak kroz Alpha Tauri.



    8

    0
  3. Fernando Alonso
    Brane FA14 Prikaži

    Ajd Toto ne s**i više….2014. ste krenuli sa 2,5 sek prednosti



    14

    2
    • Ferrari
      Mrgud Prikaži

      Samo me zanima sta ce izvesti ili izvoditi ove sezone ako opet budu drasticno kasnili kao u prvoj polovici 2022…bolovi u leđima, briga za sigurnost bla bla samo da se voda natjera na svoj mlin.



      10

      1
  4. Ferrari
    Leo4 Prikaži

    Evo počela su kmečanja,a ni testiranja nisu odradili 😭



    4

    1
  5. Ovi ili su u klincu ili su odlični



    1

    0
  6. Max Verstappen
    derfahrer1996 Prikaži

    Na Formel1.de kažu da je merc na shakedownu imo problema sa motorom i poskakivanjenjem. Zanimljivo.


    0

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Zatvori ❌

Kolumne

Što smo jučer naučili od Fernanda Alonsa i Maxa Verstappena

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

Ova kolumna sadrži reklamne elemente Da vam je netko na kraju prošle sezone rekao da ćemo nakon prve utrke sezone gledati pokisla lica u Ferrariju i Mercedesu, te Aston Martin s Fernandom Alonsom na pobjedničkom postolju - rekli biste da je ispred nas turbouzbudljiva sezona I dobro biste rekli Da, Red Bull je naprijed, ali nakon onog što smo danas vidjeli - preko toga možemo prijeći, zar ne Red Bull zaslužuje titule narednih 25...

Tko je najveće iznenađenje uoči nove sezone? Može li Ferrari uzvratiti udarac?

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

Ova kolumna sadrži reklamne elemente Devedeset osam dana duge zimske hibernacije je iza nas i uz lijepo zagrijavanje kroz protekla tri dana testiranja u Bahreinu - vrijeme je za novu, 74 sezonu Svjetskog prvenstva Formule 1! Za većinu nas fanatika nekad su i dva prazna vikenda tijekom sezone predugačka, stoga ne treba pojašnjavati kako sporo prolaze zimski dani dok se čeka predstavljanje bolida I što se onda dogodi - ekipe godinu po...

Red Five

Oktanski koktel // Ante Maras

Brojevi u F1 od samih početaka su označavali samo redni poredak vozača i momčadi te su mnoge momčadi godinama imale iste brojeve, osim broja 1 koji je označavao aktualnoga prvaka (osim u sezonama 1993 i 1994 kad su prvaci otišli u mirovinu) Od 1996 broj na bolidu označava položaj u poretku sezonu prije, a od 2014 vozači biraju broj koji će nositi do kraja F1 karijere kao znak raspoznavanja te svaki broj kojeg su vozači odabrali ima...

Još kolumni