Izdvojeno

Red Bull Fordu status parcijalno novog proizvođača, razlika u odnosu na Audi samo u financijskim povlasticama

Piše: Lovro Andraka

Prije 2 mjeseci, 3 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 2 minuta

Iako je La Gazetta dello Sport prenijela informaciju da Red Bull Ford neće dobiti status novog proizvođača za 2026. koji sa sobom donosi razvojne i financijske povlastice u odnosu na postojeće proizvođače, Motorsport.com piše kako se ipak radi samo o manjem smanjenju povlastica.

Službeni naziv motora koji pogoni Red Bullove i AlphaTaurijeve bolide od prošle sezone sadrži Red Bull Powertrains (RBPT), no te motore i dalje samostalno proizvodi Honda.

Iz Red Bulla su naglašavali kako je poveznica između RBPT-a i Honde minimalna, baš kao i pristup njihovom intelektualnom vlasništvu, no konkurenti su bili skeptični oko toga i tražili su da im se ne dodijele prava novih proizvođača.

Pravila omogućuju dodjelu statusa parcijalnog novog proizvođača sa smanjenim povlasticama, a RBPT bi prema njima trebao izgubiti samo dio financijskih povlastica. RBPT trenutno sastavlja baterije za Hondine motore, a kako FIA u pravilima u obzir uzima “prijašnje iskustvo proizvođača pogonskih jedinica s ERS sustavima Formule 1 i potencijalno posjedovanje značajnog recentnog intelektualnog vlasništva”, RBPT ne bi trebao dobiti puni status novog proizvođača.

Red Bull Ford time bi izgubio samo 10% financijskih povlastica na temelju kategorije o ERS-u jer ostatak kategorija otpada na infrastrukturu (40%) i motore s unutarnjim izgaranjem (50%). Konkretno, imat će po milijun dolara manji dozvoljeni budžet od Audija za 2023. i ’24., pola milijuna manje za ’25. te 1.5 milijuna dolara manje u kapitalnim troškovima u te tri godine. Audi kao novi proizvođač može koristiti dodatnih 10 milijuna dolara ove i iduće godine, 5 milijuna 2025. te 15 milijuna dolara za kapitalne troškove.

Pravila za dobivanje povlastica u pogledu razvoja, definirana sportskim i tehničkim pravilnikom, su nešto drukčija u kategorijama infrastrukture (20%) i ERS-a (30%), a za dobivanje punih povlastica potrebno je zadovoljiti samo 50% kriterija, stoga RBPT i bez zadovoljenja ERS kategorije ovdje ima pravo na puni status novog proizvođača.

Komentiraj

3 komentara

  1. Sebastian Vettel
    Pastor Prikaži

    To već ima smisla.



    1

    0
  2. Michele Alboreto
    Drkso Prikaži

    what a time to a red bull.



    1

    0
  3. Samo da Audi ne bude novi Mercedes…
    Negdje sam vidio da McLaren i Honda spremaju partnerstvo Ver. 3.0 kada RB i kosilice raskrste.



    1

    1

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Zatvori ❌

Kolumne

Što smo jučer naučili od Fernanda Alonsa i Maxa Verstappena

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

Ova kolumna sadrži reklamne elemente Da vam je netko na kraju prošle sezone rekao da ćemo nakon prve utrke sezone gledati pokisla lica u Ferrariju i Mercedesu, te Aston Martin s Fernandom Alonsom na pobjedničkom postolju - rekli biste da je ispred nas turbouzbudljiva sezona I dobro biste rekli Da, Red Bull je naprijed, ali nakon onog što smo danas vidjeli - preko toga možemo prijeći, zar ne Red Bull zaslužuje titule narednih 25...

Tko je najveće iznenađenje uoči nove sezone? Može li Ferrari uzvratiti udarac?

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

Ova kolumna sadrži reklamne elemente Devedeset osam dana duge zimske hibernacije je iza nas i uz lijepo zagrijavanje kroz protekla tri dana testiranja u Bahreinu - vrijeme je za novu, 74 sezonu Svjetskog prvenstva Formule 1! Za većinu nas fanatika nekad su i dva prazna vikenda tijekom sezone predugačka, stoga ne treba pojašnjavati kako sporo prolaze zimski dani dok se čeka predstavljanje bolida I što se onda dogodi - ekipe godinu po...

Red Five

Oktanski koktel // Ante Maras

Brojevi u F1 od samih početaka su označavali samo redni poredak vozača i momčadi te su mnoge momčadi godinama imale iste brojeve, osim broja 1 koji je označavao aktualnoga prvaka (osim u sezonama 1993 i 1994 kad su prvaci otišli u mirovinu) Od 1996 broj na bolidu označava položaj u poretku sezonu prije, a od 2014 vozači biraju broj koji će nositi do kraja F1 karijere kao znak raspoznavanja te svaki broj kojeg su vozači odabrali ima...

Još kolumni