Iako je La Gazetta dello Sport prenijela informaciju da Red Bull Ford neće dobiti status novog proizvođača za 2026. koji sa sobom donosi razvojne i financijske povlastice u odnosu na postojeće proizvođače, Motorsport.com piše kako se ipak radi samo o manjem smanjenju povlastica.
Službeni naziv motora koji pogoni Red Bullove i AlphaTaurijeve bolide od prošle sezone sadrži Red Bull Powertrains (RBPT), no te motore i dalje samostalno proizvodi Honda.
Iz Red Bulla su naglašavali kako je poveznica između RBPT-a i Honde minimalna, baš kao i pristup njihovom intelektualnom vlasništvu, no konkurenti su bili skeptični oko toga i tražili su da im se ne dodijele prava novih proizvođača.
Pravila omogućuju dodjelu statusa parcijalnog novog proizvođača sa smanjenim povlasticama, a RBPT bi prema njima trebao izgubiti samo dio financijskih povlastica. RBPT trenutno sastavlja baterije za Hondine motore, a kako FIA u pravilima u obzir uzima “prijašnje iskustvo proizvođača pogonskih jedinica s ERS sustavima Formule 1 i potencijalno posjedovanje značajnog recentnog intelektualnog vlasništva”, RBPT ne bi trebao dobiti puni status novog proizvođača.
Red Bull Ford time bi izgubio samo 10% financijskih povlastica na temelju kategorije o ERS-u jer ostatak kategorija otpada na infrastrukturu (40%) i motore s unutarnjim izgaranjem (50%). Konkretno, imat će po milijun dolara manji dozvoljeni budžet od Audija za 2023. i ’24., pola milijuna manje za ’25. te 1.5 milijuna dolara manje u kapitalnim troškovima u te tri godine. Audi kao novi proizvođač može koristiti dodatnih 10 milijuna dolara ove i iduće godine, 5 milijuna 2025. te 15 milijuna dolara za kapitalne troškove.
Pravila za dobivanje povlastica u pogledu razvoja, definirana sportskim i tehničkim pravilnikom, su nešto drukčija u kategorijama infrastrukture (20%) i ERS-a (30%), a za dobivanje punih povlastica potrebno je zadovoljiti samo 50% kriterija, stoga RBPT i bez zadovoljenja ERS kategorije ovdje ima pravo na puni status novog proizvođača.
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.
Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.
Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma
Ova kolumna sadrži reklamne elemente Da vam je netko na kraju prošle sezone rekao da ćemo nakon prve utrke sezone gledati pokisla lica u Ferrariju i Mercedesu, te Aston Martin s Fernandom Alonsom na pobjedničkom postolju - rekli biste da je ispred nas turbouzbudljiva sezona I dobro biste rekli Da, Red Bull je naprijed, ali nakon onog što smo danas vidjeli - preko toga možemo prijeći, zar ne Red Bull zaslužuje titule narednih 25...
Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma
Ova kolumna sadrži reklamne elemente Devedeset osam dana duge zimske hibernacije je iza nas i uz lijepo zagrijavanje kroz protekla tri dana testiranja u Bahreinu - vrijeme je za novu, 74 sezonu Svjetskog prvenstva Formule 1! Za većinu nas fanatika nekad su i dva prazna vikenda tijekom sezone predugačka, stoga ne treba pojašnjavati kako sporo prolaze zimski dani dok se čeka predstavljanje bolida I što se onda dogodi - ekipe godinu po...
Brojevi u F1 od samih početaka su označavali samo redni poredak vozača i momčadi te su mnoge momčadi godinama imale iste brojeve, osim broja 1 koji je označavao aktualnoga prvaka (osim u sezonama 1993 i 1994 kad su prvaci otišli u mirovinu) Od 1996 broj na bolidu označava položaj u poretku sezonu prije, a od 2014 vozači biraju broj koji će nositi do kraja F1 karijere kao znak raspoznavanja te svaki broj kojeg su vozači odabrali ima...
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
To već ima smisla.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
what a time to a red bull.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Samo da Audi ne bude novi Mercedes…
Negdje sam vidio da McLaren i Honda spremaju partnerstvo Ver. 3.0 kada RB i kosilice raskrste.
1
1