Izdvojeno

Tenzije na relaciji F1-FIA: F1 oštro kritizirala Ben Sulayemove komentare o njezinoj vrijednosti i poslala mu upozorenje

Piše: Lovro Andraka

Prije 2 tjedana, 6 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 3 minuta

Čelništvo Formule 1 uputilo je oštro pismo Međunarodnoj automobilističkoj federaciji (FIA-ji) kao reakciju na nedavne komentare njihovog predsjednika Mohammeda Ben Sulayema o vrijednosti sporta.

Ben Sulayem se prije dva dana oglasio na Twitteru oko izvještaja Bloomberga prema kojem je Saudijski javni investicijski fond (PIF), u sportu poznat kao vlasnik engleskog nogometnog kluba Newcastle Uniteda, prošle godine pokušao kupiti F1 za 20 milijardi dolara.

“FIA je, kao skrbnik o motosportu i neprofitna organizacija, oprezna po pitanju navodne napuhane cijene F1 u iznosu od 20 milijardi dolara”, napisao je Ben Sulayem.

“Svakom potencijalnom kupcu savjetuju se primjena zdravog razuma, sagledavanje šire slike za dobrobit sporta i dolazak s jasnim, održivim planom – ne samo s puno novca.”

“Naša je dužnost uzeti u obzir budući utjecaj na promotore u smislu povećanih naknada za održavanje utrke i ostalih komercijalnih troškova te bilo kakav nepovoljan utjecaj koji bi to moglo imati na fanove.”

F1 je trenutno u vlasništvu Liberty Medije, američke kompanije koja ju je 2017. godine kupila za 4.4 milijarde dolara. Ben Sulayemovi komentari o cijeni sporta izazvali su buran odgovor s njihove strane kroz pismo glavnih pravnika F1 i Liberty Medije, Sache Woodwarda Hilla i Reneeja Wilma.

U pismu kojeg su prenijeli BBC i Sky News predsjednika se podsjeća na stogodišnji ugovor potpisan 2001. godine kojim je FIA prodala licencu za ekskluzivna komercijalna prava na Svjetsko prvenstvo Formuli 1.

“FIA se nedvosmisleno obvezala kako ni na koji način neće unaprijed suditi o vlasništvu, menadžmentu i/ili korištenju tih prava.”

“Smatramo da komentari sa službenog profila predsjednika FIA-je na društvenoj mreži zadiru u ta prava na neprihvatljiv način.”

“Okolnosti u kojima FIA ima bilo kakvu ulogu u promjeni kontrole nad F1 grupom su vrlo ograničene. Bilo kakva pretpostavka ili implikacija suprotnog, ili to da se potencijalni kupac F1 mora konzultirati s FIA-jom, je pogrešna.”

U pismu je zatim istaknuto kako komentiranje vrijednosti entiteta, pogotovo u smislu posjedovanja ili impliciranja posjedovanja insajderskih informacija dovodi dioničare i ulagače u rizik od ozbiljne štete, što može dovesti do ozbiljnih pravnih posljedica.

“U slučaju da ovi komentari naštete vrijednosti Liberty Media Corporationa, FIA može biti pravno odgovorna za to.”

U zaključku F1 i Liberty navode kako se nadaju i vjeruju da više neće biti potrebe za bavljenjem ovom temom.

Komentiraj

6 komentara

  1. Pastor Maldonado
    perodeformero Prikaži

    Dakle sve je krenulo iz FIA-e. Očito su tamo sjedili neki ljudi kojima je ovisnost o još dolara jača od sporta. Ono Milijarda im nije dosta koliko su zaradili kroz život. Ili sto milijuna. Besmislena cifra je i jedna i druga.
    A sada imamo 8 Utrka naftnog lobija.
    Azerbejan Bahrain, Saudijska arabija, Katar, Abu Tabu + 3 utrke njihovih perača novaca u Americi. Imaju jednu pravu utrku svaka čast. Ali nacrtanu marinu došlepane jahte na uličnoj utrci (jer Ameri imaju sam utrke vrtuljak – 200 krugova se vrte i u zadnjem se svi pokolju i zapale. Moronaria kao i Nacrtana marina. Fakat Amerima možeš govno u celofanu prodati. Ovaj ugovor na 100 godina. 1. Besmislen je ugovor na 100 godina. 2. To znači ako Kim Joung Ilu digne piša može kupiti F1 da se igra oko dvorca. Ili neki bogati biciklista kojemu je životna želja ubiti F1. Ne valja.



    6

    1
    • Marlboro
      F1bodul Prikaži

      95. je FiA prodala komercijlna prava Berniju jer je EU zahtjevala da se odvoji regulatorno tijelo od samog sporta, dakle ovo je ipak FiA-ino natjecanje iako je Formula 1 odvojena korporacija. FiA ima pravo na veto kod prodaje, nadam se da se F1 nece pretovriti u “sve iste” aute i sve “iste staze” … Tako da se slažem sa Benom u ovom slučaju, pa makar je Arapin



      1

      0
  2. Stefan Bellof
    pigmalion Prikaži

    Na čelu FIA-e Arapin, na čelu F1 ( Liberty media ) Amerikanci……. hm, hm…….
    Jedan, novi obično – neobični rat…….. na vidiku. Hoće li razguziti naš sport?



    1

    2
  3. Sebastian Vettel
    Pastor Prikaži

    Znači ipak pregovaraju o cijeni? Da ne žele prodat, nebi ih bilo briga za ovo. Ionako bi bili u plusu, ali očito gledaju da izvuku što više mogu…



    1

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Zatvori ❌

Kolumne

Red Five

Oktanski koktel // Ante Maras

Brojevi u F1 od samih početaka su označavali samo redni poredak vozača i momčadi te su mnoge momčadi godinama imale iste brojeve, osim broja 1 koji je označavao aktualnoga prvaka (osim u sezonama 1993 i 1994 kad su prvaci otišli u mirovinu) Od 1996 broj na bolidu označava položaj u poretku sezonu prije, a od 2014 vozači biraju broj koji će nositi do kraja F1 karijere kao znak raspoznavanja te svaki broj kojeg su vozači odabrali ima...

Što bi bilo kad bi bilo… 3. dio

Oktanski koktel // Ante Maras

Prije gotovo 3 godine napisao sam 2 članka koji su prikazali nekakve drugačije ishode nekih od najpoznatijih događaja u povijesti najdražeg nam sporta koji su pokazali koliko bi drugačija bila F1 tijekom svoga postojanja do dana današnjeg U ovome posljednjem nastavku ću se više bazirati na određene događaje u Formuli 1 u posljednjih 30 godina, točnije neću zadirati toliko u prošlost, iako F1 prije 30 godina lagano ulazi u daleku...

Što je novo u novoj sezoni

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

S obzirom na to da smo se u ovo vrijeme prošle godine pripremali za najveću promjenu tehničkog pravilnika u zadnjih 30 godina - lako bi bilo zaključiti da nas od ožujka čeka "još malo ovog istog" Međutim, to je prilično daleko od stvarnog stanja Čekaju nas nova vozačka imena, rošade među ekipama, promjene šefova ekipa, promjene u kalendaru i određena "usavršavanja" tehničkog, financijskog i sportskog...

Još kolumni