Izdvojeno

Mercedes: Bolid kojeg smo davali vozačima na momente je bio skoro pa opasan [anketa]

Piše: Ante Vetma

Prije 3 tjedana, 20 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 4 minuta

Mercedesov Andrew Shovlin kaže da je njihov bolid prošle sezone na trenutke bio skoro i opasan.

Podsjetimo, nakon Velike nagrade Azerbajdžana sedmerostruki svjetski prvak Lewis Hamilton je imao vidljivih problema s kralježnicom dok je pokušavao izići iz bolida, a Toto Wolff se u nekoliko navrata ispričavao zbog toga što su mu uradili. Ipak, polovicom sezone FIA je uvela novu tehničku direktivu koja je donekle riješila taj problem.

Mercedesov glavni inženjer Shovlin kaže:

“Prošle sezone smo imali nekoliko teških trenutaka, znali smo da je taj bolid skoro pa opasan, primjerice, u Bakuu, Montrealu ili u Imoli.”

“To nam je omogućilo da se usredotočimo na izlazak iz pozicije u kojoj smo se našli. Morali smo vozačima isporučiti bolid koji je sposoban za utrkivanje.”

Iako takve izjave daju naslutiti da se radilo o bespomoćnom backmarkeru, Mercedes je u prvih deset utrka sezone imao čak šest pobjedničkih postolja. Svejedno, misija oporavka reputacije Lewisa Hamiltona se nastavlja:

“Surađujem s Lewisom već dugi niz godina i on je vozač koji ima zaista impresivan osjećaj za ono što bolid radi. Ako možete uštimati bolid onako kako Lewis želi – svi dobro znamo što on može isporučiti s njime.”

“Lewis kao vozač jako puno truda ulaže u traženje sitnih vozačkih razlika. To sve dolazi iz njegove ljubavi za pobjeđivanjem. Ne želi gubiti. Jako je uključen u inženjerske procese, razgovara sa svim odjelima ekipe. Jako dobro poznaje ljude u ekipi i zna gdje treba otići postaviti koje pitanje i dobiti povratnu informaciju. Na kraju krajeva – problemi su tu da ih rješavamo zajedno.”

“Uvijek je znao kako se pokušati poboljšati, a sad je shvatio koliko toga može izvući iz ekipe i ljudi oko sebe kako bi mu pomogli oko učenja i poboljšanja. Na kraju krajeva – on pronađe područje za koje misli da nije dovoljno dobar i onda marljivo radi dok to ne riješi.”

“Danas više nego ikad vozač mora proučavati kako se gume ponašaju, kako ih dovesti na optimalnu radnu temperaturu i kako ih sačuvati. Često ćete vidjeti Lewisa da posljednji odlazi iz paddocka. Marljivo radi dok ne bude siguran da zna što treba učiniti.”

“Cijela ekipa je prošla jako puno toga s Lewisom i sjajno je da imamo tako iskusnog vozača u ovako izazovnoj godini.”

“Nadamo se da su sad najgori izazovni dani iza nas i da se možemo posvetiti novim ciljevima, u najboljem slučaju povratku na vrh i borbi za naslove.”

“Mislim da je za Lewisa 2022. bila posebno izazovna jer je došla nakon 2021. godine. Znamo da je htio uzvratiti [udarac], ali mu nismo dali bolid u kojem bi to mogao učiniti. Definitivno je to bilo teško razdoblje, ali mislim da je proces bio dobar za ekipu.”

“Najveći izazov bio je držati se zajedno i surađivati. Mislim da smo to dobro odradili i to iskustvo će nam poslužiti ubuduće.”

“Za ekipu koja je imala toliko uspjeha je teško nositi se s nezgodnim bolidima poput ovog. Počnete se pitati – što mi kao organizacija moramo zadržati i nastaviti tako raditi, a što moramo mijenjati. Tijekom većeg dijela prošle godine smo si postavljali to pitanje.”

Unatoč svemu, Lewis je prošle sezone ostao jedini vozač iz top tri ekipe koji nije uspio osvojiti ni pole position ni pobjedu. Verstappen, Leclerc, Perez, Russell i Sainz svi imaju barem jedan pole i jednu pobjedu. Hamilton je tako sezonu završio na šestom mjestu, 35 bodova iza timskog kolege koji je bio četvrti.

Tko vas je više impresionirao prošle sezone?

Rezultati

Loading ... Loading ...

Ako vam se anketa ne prikazuje kliknite ovdje.

Komentiraj

20 komentara

  1. Zao mi je Russell nije bio Mercedesu 2021!



    6

    0
    • Meni nije, jer bi Mercedes osvojio jos jedan vozacki naslov



      2

      1
      • Bernie Ecclestone
        Dani Donator Prikaži

        Haha ma naravno da bi. Osvojio bio on i u Red Bullu te godine naslov. Komedija.



        1

        0
        • Naravno da bi osvojio. I to rekordni 8. ;)


          0

          1
        • Bi jer bi imao daleko veću pomoć u vidu Russela nego što je imao od anemičnog Bottasa. A možda bi Russel uzeo prvi. Tko zna…


          0

          0
        • A što očekuješ od čovjeka kojem si rekao da je wingman i da mu nećeš produljiti ugovor. Čovjek pazi da se ne unakazi i čeka da iscuri pješčani sat.



          4

          0
        • Alonso1983 ….. znači jednom tako superiornom vozaču u dominantnom bolidu treba pomoć kolege kojeg se stalno ili često pljuvalo i omalovažavalo na ovom portalu da osvoji prvenstvo ? bottas je 2021. bar 2 X pomoga lewisu
          1. u mađarskoj kad je “lansira” norrisa u maxa koji je dobro oštetija bolid ., a izbacija je i pereza iz trke
          u turskoj je bottas starta sa P 1 i do kraja zadrža vodeću poziciju ispred 2. maxa i 3. pereza čime je umanjija štetu za lewisa koji je zbog kazne starta sa P 11 , a završija 5.
          koliko je puta te 2021. perez pomoga maxu u osvajanju titule ?
          russell j elani pokaza da se bori za sebe , da neće “nosit titulu” najboljeg pomoćnika , a mislim i da je recimo prikriveno nova engleska nada F 1 jer lewis je sa 38 moguće na zalasku karijere , a russell sa 24 je budućnost merca . pomaže mu i to šta je englez jer da nije možda bi i on dobija “titulu” najboljeg pomoćnika još lani .
          uostalom bottas se poprilično napomaga lewisu jer da nije ne bi ga toto okarakterizira ka najboljeg pomagača zar ne ?


          0

          0
        • Avalon, imali su Schmaher, Alonso , Raikonen itd pomoći svojih kolega i što je sporno da to radi Russel Hamiltonu? Tko kaže da je supoerioran? U odnosu na koga? Bottasa? Bottas je savrsen wingman za dominantnu momčad. Vidjeli smo kakav je kad je ta dominacija nestala. On i Russel nisu uopce za usporedbu . I naravno da bi Russel pomogao Hamiltonu više nego Bottas. Ne razumijem sto tebi tu nije jasno? Perez je pomogao Maxu i Max je imao peha bla bla bla… kakve veze ima to sa onim na st9 ja odovaram Daniju?


          0

          0
        • Michael Schumacher
          VRSV546 Prikaži

          ko kaze da bi Russel pomoga Hamiltonu, ako bi Russel bio blizu Hamiltona sigurno bi mu na par trka i ukra nešto bodova i jednom i drugom


          0

          0
        • Vrsv546 odgovor na to imas u mojem prvom komentaru gore ispod Danijevog. Ovo je osvrt na borbu Lewis Max i dali bi tu Russel pomogao Lewisu.


          0

          0
        • Alonso1983 …. “… imali su Schmaher, Alonso , Raikonen itd pomoći svojih kolega i što je sporno da to radi Russel Hamiltonu? ” jesam li negdje napisa da bi bilo sporno da russell pomogne lewisu ? ako si ovo “russell j elani pokaza da se bori za sebe , da neće “nosit titulu” najboljeg pomoćnika ,” protumačija ka moje mišljenje kako bi bilo sporno da GR pomaže LH to je tvoj problem shvaćanja napisanog . jer lani smo vidili da je georg vozija za sebe , na za lewisa ka šta je to češće radija bottas . kad je gusto logično je da kolega koji nema šansu pomoći onom drugom koji šansu ima . MS je samo 2003. treba pomoć rubensa jer da brazilac nije u monzi i suzuki “uzeja” bodove kimiju ovaj bi osvojia titulu . alonso baš i nije ima veliku pomoć od fisica , zapravo 2005- mu je više odmoga jer npr u prvoj trci sezone ( australiji) fisico je pobjedija , alonso završija 3. fisico je tek jednom “oteo” bodove kimiju i to u monzi kad je završija ispred kimija , a sve ostale trke je kimi uvik bija bolje plasiran od taljana = fisico nije moga pomoć takvim plasmanima . posli ze monze di je fisico “pomoga” alonsu ovaj je ima 27 bodova više od kimija , a 4 trke do kraja . idemo špekulirat .. da je mimi pobjedija u sve te 4 trke , a fernando SVAKU završija na 5. mistu alonso bi osvojia titulu . na žalost kimija u te 4 trke ostvarija je 2 pobjede , a alonso nijenu od tih trka nije završija 5. fisiko ka “pomagač” kolegi je ima marginalnu ulogu = sve trke je završava iza finca ;) 2006. fisico je još više odmoga fernandu . tek jednu trku ( malezija) je bija bolje plasiran od MS ali u maleziji je uzeja i 2 boda alonsu jer je on pobjeija , a kolega alonso je završija 2. sa 4,5 s zaostatka . da nije u japanu MS odusta ko zna bi li alonso osvojia titulu . možda bi mu falila ta 2 boda koja mu je fisico “uzeja” . alonso nij eima pomoći ni od masse od 2010. – 2013. jer felipe je vozija očajno te 4 sezone . prvenstva je završava 2 X 6. , jednom 7. i jednom 8. kakvu je pomoć ima kimi ? ima je pomoč timske odredbe koja je “glasila” da će tim stati iza onog vozača koji posli monze bude ima više bodova … massa je u monzi odusta , kimi završija 3. , bodovno preteka massu i ovaj je samo ispoštova dogovor . mad npr u belgiji ( trka posli monze ) teško da bi to mogli nazvat pomoć jer su ferrarii startali sa P1 i P2 i massa je samo treba zadržat svoj P 2 . u japanu je pobjedija LH , alonso odusta , massa tek 6. znači njegova pomoć = 0 . u kini kimi pobjeda , fernando 2. , massa 3. lewis odusta . pomoć masse i u toj trci = 0 . felipe je samo u zadnoj trci pomoga kimiju jer je starta sa P 1 , kimi sa P 4 . felipe je vodija trku 46 krugova i u 50. propustija kimija . tu trku su kimiju više pomogli fernando i tada neiskusni lewis koji su se međusobno “poklali” na startu . da nisu … ko zna kako bi završilo .
          kad sam napisa misleći na lewisa “znači jednom tako superiornom vozaču u dominantnom bolidu treba pomoć kolege” postavija si interesantna pitanja “Tko kaže da je supoerioran? U odnosu na koga? Bottasa?” TABLICA sezona od 2014. do 2020. ako izuzmemo 2016. mada je i tada poredak vozača bija na kraju 1. i 2. ;) TABLICA “kaže” da je lewis bija rezultatima superioran u odnosu na SVE druge top VOZAČE . vjerovatno ti ne gledaš tablice pa ne znaš da je u periodu od 2014. do 2020. lewis u mercu osvojia 6 titula od mogučih 7 , da je ostvarija 81 pobjedu … npr max 10 , seb 14 , leclerc 2 , a oni su navodno bili konkurenti lewisu . možemo gledat superiornost i kroz PP …lewis 72 , seb 12 , leclerc 7 , max 2 , podiji … LH 111 , seb 58 , max 46 , leclerc 12 . da slučajno gledaš tablice postignutih rezultata/uspješnosti vozača možda bi i sam pronaša odgovor pa bi i bez pitanja zaključija koji je vozač bija superioran od 2014 . ( izuzetak 2016.) da kraja 2020. ;)
          koji je “zadatak” wingmana ? valjda da pomaže zar ne ? pa kad napišeš “Bottas je savrsen wingman za dominantnu momčad. ” možda i nesvjesno priznaješ da je savršeni wingman pomaga . a kad napišeš dominantna momčad možda opet nesvjesno priznaješ da je u dominantno momčadi uz talent koji ima lewis bija superioran ;)
          i kakav je bottas bija 2021. kad je dominacija “pokleknula” ? prvenstvo je završija na 3. mistu ! je li to bila katastrofa s obzirom da je lewis završija prvenstvo na 2. mistu ? posli rusije lewis je ima 2 boda više od maxa . turska …lewis završava 5. , max 2. i da bottas nije pobjedija max bi umisto 6 ima 13 bodova više od lewisa . u turskoj je pobjedivši maxa bottas donekle umanjija štetu za lewisa ;)
          ni ne uspoređujem bottasa i russella jer bottas je puno iskusniji , russell rookie i timu ali gledajući plasmane bottasa ovaj je u svojoj prvoj sezoni za merc prvenstvo završija 3. sa 305 , russell 4. sa 275 bodova = VB je ima uspješniji start u mercu od russella ;) kako će bit dalje to tek treba vidit .
          “Ne razumijem sto tebi tu nije jasno?” pa npr nije mi jasno na osnovu kojih činjenica napišeš “I naravno da bi Russel pomogao Hamiltonu više nego Bottas.” ili to znaš jer ti je intuicija “kazala” ? znaš u čemu je razlika među nama ? ja napišem koliko je puta sergio pomoga maxu 2021. no nisam dočeka odgovor već sam umisto toga dobija ” Perez je pomogao Maxu i Max je imao peha bla bla bla” nigdi nisam napisa da je max ima peha jer sudar lewisa i maxa u silverstonu ne smatram pehom nego namjerom lewis . mađarska bi mogla bit peh jer čisto sumnjam daje bottas “odigra biljarski” tj udarija norrisa sa namjerom da ovaj udrei i ošteti bolid maxa . možda je to najbolji pomoćnik uardija u želji da još jednom pomogne čuvati leđa lewisu ispred maxa koji je starta sa P 3 . već smo viđali kako je bottas “žilavo” čuva leđa lewisu , branija se “zubima” da ga neko sa P 3 ne pretekne dok lewis ne napravi sigurnu prednost ;)
          Izvini šta sam se ja upleo u “konverzaciju” između tebe i Danija … pogrešno sam mislija da je to dozvoljeno …. možda to nisam treba “adresirat” na tebe jer da nisam ti ne bi zna kome repliciram i ne bi replicira na moje brbljanje bez pokrića zar ne ? :) :)



          1

          0
  2. Lewis Hamilton
    Mercedes team Prikaži

    E pa da ste digli bolid a ne izigravali cirkus na stetu svojih vozaca pa trazili od mame fie da uspori druge nebi bilo opasnosti.
    Ali ok,zasluzili ste oskara skupa sa vozacima na predstavi.



    37

    2
  3. Pastor Maldonado
    perodeformero Prikaži

    Zanimljivo kako vozači svih ostalih bolida koji ne potječu od Mercedesa nisu nakon utrke izlazili iz bolida praveći se da ih bole leđa.
    Pila naopako od Mercedesa kao i uvijek.
    Temeljem kukanja princeze o svojim leđima dobili su što su htjeli.
    Pošto nisu mogli spustiti bilid kao druge momčadi a da time ne vuku negativne posljedice bez vidljivog ubrzanja, ostalo im je natjerati FIA-u da podigne minimalni razmak od poda i sve ostale sitnice koje bi Mercedesu išle u prilog-bolje reći kada su sve ostale momčadi izgubile 1-2 sekunde brzine za razliku od prvog dijela sezone.



    19

    4
  4. Lewis Hamilton
    Mercedes team Prikaži

    Samo znam da su neki talijanski mediji pisali da Ferrari nakon direktive ždere gume jer su morali nesto mijenjati u ovijesu.
    Ili ti ga sto bi kod nas kazali žderu gume kao nasi politicari janjetinu.



    2

    1
  5. …i ferrari iz slavne 2020-te je bio opasan pa se nisu hvalili u maranellu…hehe



    1

    0
  6. Stoffel Vandoorne 2
    Superformula Prikaži

    Clanak o sigurnosti zavrsava anketom ham vs russel. “Oporavak reputacije” haha pa nije nekom klincu razbio bocu o glavu u klubu pijan ko zvijer nego je imao par gresaka u sezoni i puno lose srece i loseg bolida i to je to


    0

    2

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Zatvori ❌

Kolumne

Red Five

Oktanski koktel // Ante Maras

Brojevi u F1 od samih početaka su označavali samo redni poredak vozača i momčadi te su mnoge momčadi godinama imale iste brojeve, osim broja 1 koji je označavao aktualnoga prvaka (osim u sezonama 1993 i 1994 kad su prvaci otišli u mirovinu) Od 1996 broj na bolidu označava položaj u poretku sezonu prije, a od 2014 vozači biraju broj koji će nositi do kraja F1 karijere kao znak raspoznavanja te svaki broj kojeg su vozači odabrali ima...

Što bi bilo kad bi bilo… 3. dio

Oktanski koktel // Ante Maras

Prije gotovo 3 godine napisao sam 2 članka koji su prikazali nekakve drugačije ishode nekih od najpoznatijih događaja u povijesti najdražeg nam sporta koji su pokazali koliko bi drugačija bila F1 tijekom svoga postojanja do dana današnjeg U ovome posljednjem nastavku ću se više bazirati na određene događaje u Formuli 1 u posljednjih 30 godina, točnije neću zadirati toliko u prošlost, iako F1 prije 30 godina lagano ulazi u daleku...

Što je novo u novoj sezoni

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

S obzirom na to da smo se u ovo vrijeme prošle godine pripremali za najveću promjenu tehničkog pravilnika u zadnjih 30 godina - lako bi bilo zaključiti da nas od ožujka čeka "još malo ovog istog" Međutim, to je prilično daleko od stvarnog stanja Čekaju nas nova vozačka imena, rošade među ekipama, promjene šefova ekipa, promjene u kalendaru i određena "usavršavanja" tehničkog, financijskog i sportskog...

Još kolumni