Izdvojeno

Wolff: Na testiranjima ćemo vidjeti jesmo li otključali potencijal ovog bolida

Piše: Ante Vetma

Prije 3 tjedana, 23 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 2 minuta

Toto Wolff je u novoj izjavi za medije dao dosad najjasniju naznaku u kojem smjeru je Mercedes išao prilikom dizajna novog bolida za 2023. godinu.

Osmerostruki prvaci su prošle godine pali na treće mjesto u konstruktorskom poretku što je potaknulo nagađanja da će napustiti radikalni “zeropod” pristup. Međutim, iz ekipe se još prije par tjedana moglo čuti da neće odustati od te filozofije, te da problemi koji su zadesili W13 proizlaze iz nekih drugih područja.

Šef momčadi Toto Wolff tvrdi da će na predsezonska testiranja doći s nadom da će konačno izvući performanse iz tog jedinstvenog dizajna:

“Mislim da smo shvatili gdje su nedostatci, što nismo shvaćali i gdje su bile naše rupe u znanju. Marljivo radimo na popravljanju tih stvari.”

“No, tek kad krenu predsezonska testiranja ćemo vidjeti jesmo li otključali potencijal za koji vjerujemo da je uvijek postojao u ovom bolidu.”

Mercedes će svoje predstavljanje odraditi 15. veljače, dan nakon Ferrarija. Jedini ovogodišnji predsezonski test čeka nas osam dana kasnije u Bahreinu i trajat će samo tri dana što znači da će bilo kakvi problemi biti skupo plaćeni.

Wolff upozorava da njegova ekipa još uvijek mora značajno poboljšati svoje performanse kako bi se suočila s Red Bullom i Ferrarijem.

“Nema nikakve sumnje – kad vam je startna pozicija pola sekunde iza – teško je sustići tako velike ekipe poput Red Bulla ili Ferrarija.”

Wolff je rekao da je spreman za mogućnost da će Mercedes započeti novu sezonu toliko daleko od svojih najbližih suparnika koliko su kasnili u Abu Dhabiju prije dva mjeseca.

“Bez obzira na to – mi smo jako odlučni u svojoj namjeri da se vratimo, ali moramo postaviti realna očekivanja. Ako budemo radili onako kako želimo – tad bismo mogli sudjelovati u borbi na samom vrhu. Mislim da bi to bila dobra polazišna točka.”

“Međutim, mi to ne uzimamo zdravo za gotovo. Moguće je da su zaostatci onakvi kakvi su bili na kraju prošle sezone. Svejedno, mislim da je u našem bolidu jako puno potencijala.”

Predsezonska testiranja
Jedini ovogodišnji predsezonski test vozit će se u Bahreinu od 23. do 25. veljače. Prva utrka sezone vozi se na istoj lokaciji vikend kasnije – 5. ožujka.

Komentiraj

23 komentara

  1. Ferrari
    PhillSF Prikaži

    Jedan wild guess…prvu polovicu testiranja će voziti sa starom verzijom, druga kompletno novi bolid 😅😀



    6

    0
  2. Ovaj počinje zvučati kao Dell Trotter.



    4

    3
    • Možda je vrijeme da naslijedi Binotta!



      4

      1
      • x1

        Ulazi pomalo u taj đir. Teško će Torger bilo kamo osim u Aston Martin ako ga originalni Švabe izguraju.



        5

        2
        • Tipičan balkanski komentar. Čovjek je do sad u F1 bio skoro 100%.
          Prvi put da je ekipa koju on vodi posrnula, odmah mu se zalijepi etiketa bezveznjakovića 👎



          2

          0
        • Gle. Nije bio 100%. Bio je CEO Williamsa 2012. kao dugoročno rješenje i 15% suvlasnik, pa ih je ipak odlučio preveslati i prijeći u Mercedes nakon samo godinu dana. Pa je obećao da će prodati udio u Williamsu. Međutim to godinama nije uspio napraviti…. Možda je sad konačno uspio u sklopu Dorlington kupovine…. Pa je s vremenom postao suvlasnik u Mercedesu i Aston Martinu baš u trenutku pink Mercedes i onda prodavao priču o 3d skeniranju bolida sve dok se nije dokazalo da su identični dijelovi koji nisu vidljivi izvana, recimo oblik cijevi za hlađenje kočnica….

          Uglavnom ja si ne mogu zamisliti niti jednog vlasnika F1 momčadi pri zdravoj pameti koji bi nakon 2012. zaposlio Torgera Wolffa kao team managera, bez obzira na “njegov” track record. Jer nikad ne znaš što on smatra dugoročnim, a i ako ti je stalo do intelektualnog vlasništva vlastite momčadi mislim da je nije pametno imati njega u blizini.

          Ove godine smo imali situaciju da je Mercedes jedini imao fix u potpunosti u skladu s FIA direktivom koja još nije bila nikome pokazana. Taj slučaj nije nikad razjašnjen, samo je bivša zaposlenica Mercedesa sporazumno napustila FIAu.

          PR prepun medijskih manipulacija (to radi i RB) i koncept totalnog rata na svim poljima (to radi samo Mercedes) nije nešto što se meni naročito sviđa, više me podsjeća na neke spike iz domovine TWa i Mercedesa od prije 80-90 godina ili na Balkan u zadnjih 35 godina.

          Nije on ni do koljena Ronu Dennisu ili LCdMu ili Franku Williamsu, pa niti Nikiju Laudi, a da ne spominjemo neke starije likove (Chapman, Ecclestone…) On je financijski mešetar koji dobro pazi na svoje ulaganje, ali frajer koji javno lomi slušalice od bijesa nije dobar menadžer štogod on mislio o sebi. Možeš misliti kako to onda izgleda u privatnosti njegovog ureda. Gomila ljudi se razbježala iz Mercedesa (prvo u RBPT) nakon što je boss popizdio jer su kola krenula nizbrdo, evo egzodus traje i dalje. Glavni strateg je pobjegao…



          2

          1
        • Sebastian Vettel
          Pastor Prikaži

          To hlađenje oko kočnica i nije bila krađa, nego jednostavna kupovina, jer se taj dio mogao legalno kupiti godinu prije. Problem je bio jedino u tome što su ga morali koristiti i na prošlogodišnjem bolidu da bi mogao proći kao “njihov” dizajn. Ali im nije odgovarao za taj koncept bolida…


          0

          0
  3. Michele Alboreto
    Drkso Prikaži

    znaci nista od borbe i ove sezone.



    1

    0
  4. Ja mislim da će bit itekako bitni ove sezone, već od prve utrke. Prošle sezone su skinuli ogroman zaostatak kad se pogleda koliko su kasnili na prvih par utrka i posljednjih par. Čak su osvojili utrku.
    Polako se kreće paliti pila…



    5

    0
    • Kako misliš skinuli zaostatak kad su u kvalama u zadnjoj utrci kasnili 0.7 sekundi za RBR-om, odnosno 0.5 za Ferrarijem?


      0

      0
      • Jesu, ali Abu Dhabi im nije odgovarao.
        Pogledaj zadnjih 5,6 utrka kakvi su bili zaostatci. Na nekoliko utrka su izazvali Red Bull(pobijedili Pereza) i bili ispred Ferrarija, npr. USA i Mexico. U Brazilu je George pobijedio…
        Kvalifikacije su im inače cijele sezone bile značajno slabije od utrka gdje bi tempo uglavnom bio dosta bolji.
        Bilo je i utrka kroz cijelu sezonu gdje kad bi uštimali bolid bili bi prilično konkuretni vrhu, recimo Španjolska i Britanija.
        Tako da se ne bojim da ćemo ih ove sezone češće vidjeti na vrhu pobjedničkog postolja


        0

        0
        • najviše su napredovali promjenom pravila, zapravo možda čak nisu toliko ni napredovali koliko su drugi, pri tome mislim posebno na Ferrari, nazadovali zbog istih. Bilo je povremenih bljeskova i iskoristili su maksimalno što im se pružilo (odustajanja /RBR na početku i Ferrari do pola sezone/, štednja motora /Ferrari u MEX/ ili krivi setup /RBR u Brazilu/). Vjerujem da će u 2023. biti još bolji, ali sumnjam da će u RBR i Ferrariju sjedati skrštenih ruku ovu zimu (ovi drugi možda čak i hoće). NIje tako lako nadoknaditi 0,7 sec, vidjeli smo u prošloj eri koliko je RBR-u trebalo, a svi znamo koliko mogu.



          3

          0
        • Slažem se, nije lako skinuti toliki zaostatak, ali mislim da su oni sposobni. Jer, kao što si napisao, osim dobre ekipe imaju i snažan utjecaj u politici i donošenju odluka koje će ići u njihovu korist.


          0

          1
  5. Lewis Hamilton 44
    Berislav Donator Prikaži

    Za još jedan bolid skinuli su si Lewisa sa “vrata” (Ineos) i moguće je da opet imaju dva-nek se nađe.


    0

    0
  6. Lewis Hamilton
    Mercedes team Prikaži

    Meni se cini da bi moga LH ovu sezonu u borbi za naslov biti,ako osvoji 8 mozda se povuce na kraju.
    Ne vjerujem da ga moze GR ugrozit ako bude bolid otpocetka vrh.
    Da je bio 2017,2018 u Ferrariju kao sto su suskali talijanski mediji da je trebalo doci do zamijene sa SV sad bi bio veci od MS u ocima navijaca Ferrarija.


    0

    1
  7. McLaren ga otključava već desetljeće. Kako ste krenuli mogli bi i vi.


    0

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Zatvori ❌

Kolumne

Red Five

Oktanski koktel // Ante Maras

Brojevi u F1 od samih početaka su označavali samo redni poredak vozača i momčadi te su mnoge momčadi godinama imale iste brojeve, osim broja 1 koji je označavao aktualnoga prvaka (osim u sezonama 1993 i 1994 kad su prvaci otišli u mirovinu) Od 1996 broj na bolidu označava položaj u poretku sezonu prije, a od 2014 vozači biraju broj koji će nositi do kraja F1 karijere kao znak raspoznavanja te svaki broj kojeg su vozači odabrali ima...

Što bi bilo kad bi bilo… 3. dio

Oktanski koktel // Ante Maras

Prije gotovo 3 godine napisao sam 2 članka koji su prikazali nekakve drugačije ishode nekih od najpoznatijih događaja u povijesti najdražeg nam sporta koji su pokazali koliko bi drugačija bila F1 tijekom svoga postojanja do dana današnjeg U ovome posljednjem nastavku ću se više bazirati na određene događaje u Formuli 1 u posljednjih 30 godina, točnije neću zadirati toliko u prošlost, iako F1 prije 30 godina lagano ulazi u daleku...

Što je novo u novoj sezoni

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

S obzirom na to da smo se u ovo vrijeme prošle godine pripremali za najveću promjenu tehničkog pravilnika u zadnjih 30 godina - lako bi bilo zaključiti da nas od ožujka čeka "još malo ovog istog" Međutim, to je prilično daleko od stvarnog stanja Čekaju nas nova vozačka imena, rošade među ekipama, promjene šefova ekipa, promjene u kalendaru i određena "usavršavanja" tehničkog, financijskog i sportskog...

Još kolumni