Izdvojeno

Vowles: Moje iskustvo “neuspjeha” će mi pomoći u vođenju Williamsa

Piše: Ante Vetma

Prije 3 tjedana, 12 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 3 minuta

Novi šef ekipe Williamsa James Vowles kaže da će mu njegovo “iskustvo neuspjeha” pomoći da promijeni sudbinu momčadi koja je prošle godine završila na posljednjoj poziciji.

Unatoč činjenici da je povijesno jedna od najuspješnijih ekipa – Williams u proteklih nekoliko godina ne pamti previše bajnih rezultata. Štoviše, 2022. godine su po četvrti put od zadnjih pet sezona završili na posljednjem mjestu. Vowlesovo iskustvo u Formuli 1 se svodi na više od 20 godina u ekipama iz Brackleya. To je nekad bio BAR, pa Honda i Brawn GP, a onda napokon i Mercedes od 2010. godine.

Vowles će tako napustiti poziciju Mercedesovog glavnog stratega i pridružiti se Williamsu na mjestu Josta Capita.

Na upit što po njegovom mišljenju u Williamsu rade pogrešno i kako namjera preokrenuti formu ekipe, Vowles kaže:

“Teško je sad reći što nije u redu. Ja još nisam ušao u ekipu i moj pristup je bio prilično ograničen. Naravno, to je sve razumljivo. Ja sam još u tranzicijskoj fazi, mislim da je to pošteno priznati.”

“Ono što bi definitivno trebalo odraditi je promjena kulture, metode i sistema. Pretpostavljam da je to proteklih godina krenulo u krivom smjeru jer nismo imali Dorilton.”

“Dorilton je zaista uložio pravi iznos kako bi poboljšao ekipu i mislim da prije par godina to nije bio slučaj. Međutim, na vidljivi efekt njihovog utjecaja trebat će pričekati neko vrijeme.”

“Osim toga, ja sam samo jedna od promjena, ali jasno je da samo jedna osoba ne može uspjeti u naumu mijenjanja ekipe. Potrebno je pojačanje u tehničkom odjelu, ali i dopuštanje onima koji su već unutar ekipe da zablistaju i da napreduju. Pretpostavljam da okruženje u kojem su radili nije bilo povoljno za napredak.”

“Ono što ja radim drukčije je utemeljeno na sreći koju sam imao da doživim neuspjeh, i to na razinama kojih javnost vjerojatno nije ni svjesna. Čak ako gledamo i period prije Mercedesa – bilo je vrlo loših trenutaka. Bilo je perioda od 12 utrka bez ijednog boda.”

Vowles je s Williamsom u pregovorima još otkako su u prosincu otišli Jost Capito i tehnički direktor Francois-Xavier Demaison.

“Svi se mi poznajemo u ovom sportu i nije to bio potpuno iznenadni poziv. Obje osobe su toga bile svjesne.”

“Što se mene tiče – razgovor je tad tek počeo. Najprije je to bila nevjerojatna prilika i osjećao sam da mogu dati svoj doprinos. Nakon toga smo s obje strane zaključili da se dobro slažemo. Uslijedilo je nekoliko sastanaka s upravnim odborom i tu smo pronašli kako možemo surađivati. Složili smo se oko bitnih stvari – kulture, ljudstva i sistema. U tom trenutku sam u razgovor uključio Tota i dao sam mu do znanja kakve su moje želje.”

Kaže da je Wolff reagirao na najbolji mogući način:

“Boljem odgovoru se nisam mogao ni nadati. Nevjerojatno je dobro prihvatio ovu promjenu. Mercedes zna da gubi čovjeka, ali na neki način – za mene i Williams u osnovi je ovo veliki korak.”

Komentiraj

12 komentara

  1. Neka mu je sa srećom. Ali nisam optimista kad biznis uleće u F1. Njihov optimum ne mora biti pobjede i prvo mjesto. oni maksimiziraju dobit za svoje ulaganje. Vidi Haas.



    2

    0
  2. Ne znam da li su admini na odmoru ili sta, ali je stranica sve losija u zadnje vrijeme. Malo se vijesti objavljuje a i sto se objavi je totalno neazurno.. Nadam se da ce se to popraviti, jer ste sto se tice F1 stvarno bili najbolji u regionu..



    1

    8

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Zatvori ❌

Kolumne

Red Five

Oktanski koktel // Ante Maras

Brojevi u F1 od samih početaka su označavali samo redni poredak vozača i momčadi te su mnoge momčadi godinama imale iste brojeve, osim broja 1 koji je označavao aktualnoga prvaka (osim u sezonama 1993 i 1994 kad su prvaci otišli u mirovinu) Od 1996 broj na bolidu označava položaj u poretku sezonu prije, a od 2014 vozači biraju broj koji će nositi do kraja F1 karijere kao znak raspoznavanja te svaki broj kojeg su vozači odabrali ima...

Što bi bilo kad bi bilo… 3. dio

Oktanski koktel // Ante Maras

Prije gotovo 3 godine napisao sam 2 članka koji su prikazali nekakve drugačije ishode nekih od najpoznatijih događaja u povijesti najdražeg nam sporta koji su pokazali koliko bi drugačija bila F1 tijekom svoga postojanja do dana današnjeg U ovome posljednjem nastavku ću se više bazirati na određene događaje u Formuli 1 u posljednjih 30 godina, točnije neću zadirati toliko u prošlost, iako F1 prije 30 godina lagano ulazi u daleku...

Što je novo u novoj sezoni

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

S obzirom na to da smo se u ovo vrijeme prošle godine pripremali za najveću promjenu tehničkog pravilnika u zadnjih 30 godina - lako bi bilo zaključiti da nas od ožujka čeka "još malo ovog istog" Međutim, to je prilično daleko od stvarnog stanja Čekaju nas nova vozačka imena, rošade među ekipama, promjene šefova ekipa, promjene u kalendaru i određena "usavršavanja" tehničkog, financijskog i sportskog...

Još kolumni