Izdvojeno

Andretti: Pohlepa je glavni razlog zašto nema većeg broja momčadi u F1

Piše: Marko Litvić

Prije 4 tjedana, 17 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 2 minuta

Michael Andretti je u intervjuu za Forbes prozvao ostale momčadi i rekao kako su novac i pohlepa glavni razlozi zašto se trenutne momčadi Formule 1 zgražaju na ideju novih momčadi u sportu.

„Sve je to zbog novca. Oni misle kako će izgubiti jednu desetinu svojih novčanih nagrada, pa postanu još pohlepniji jer misle kako ćemo im mi uzeti sve američke sponzore. Sve je to zbog pohlepe i svi oni gledaju samo sebe, a ne ono što bi bilo najbolje za sveukupan rast sporta.“

Andretti je mislio kako će partnerstvo s tvrtkom General Motors malo ublažiti otpor ostalih momčadi, što se nije dogodilo, ali to nije iznenadilo Amerikanca.

„Nisam iznenađen, svi vlasnici u Formuli 1 misle samo na sebe, a ne na dobrobit sporta. Mohammed to razumije. To je razlika između pozicije predsjednika FIA-e i pozicije vlasnika momčadi. Predsjednik Mohammed želi ono što je najbolje za budućnost sporta. On to razumije. On je trkač i on razumije kako su Formuli 1 potrebni još jedan ili dva tima. To je službeno natjecanje FIA-e, što znači kako ima najviše šanse za buđenje interesa.“

Uz to, Andretti je rekao kako je njegova reakcija bila suprotna od uobičajene te kako njega protivljenje drugih samo još više potiče na pokušaj ulaska u Formulu 1.

„Morate ostati usredotočeni na svoj posao i ne slušati negativce. Ja zapravo koristim te negativce za dodatnu motivaciju. Uvijek je zabavno ušutkati ih uspjehom.“

MIchael Andretti

Komentiraj

17 komentara

  1. Max Verstappen
    Yilla Prikaži

    Koliko god htio vidjeti još momčadi u F1, apsolutno razumijem trenutačne ekipe. Prije 10 godina kad je ekipa jedva preživljavala i krpala kraj s krajem financijski nitko nije ni pisnuo o tome da želi ući, a sad kad je F1 nikad popularnija i isplativija odjednom bi svi na bandwagon. Ne bih ni ja dao tako lako ulaz drugim ekipama. Nadam se da će se to riješiti povoljno za obje strane.



    2

    4
    • Williams
      Montoya Prikaži

      Koja točno ekipa je pred 10 godina krpala kraj sa krajem ?



      4

      0
      • Max Verstappen
        Yilla Prikaži

        Apsolutno sve ekipe koje nisu bile u top 3. Mercedes i Red Bull su imale maksimalno par milijuna profita do uvođenja cost capa dok su sad čak i pretjerano profitabilni. Haas, Williams i ostali fenjeraši ni u snu nisu mogli biti profitabilni. Na kraju dana je zato Williams i prodan bio.



        3

        0
        • Alfa Romeo
          joja Prikaži

          U ovom sportu bez cost capa po logici ne možeš biti profitabilan ako nisi na vrhu. Nema logike ako si pravi trkač da skupljaš profit i sjediš na zadnjem mjestu,a ne ulažeš apsolutno sve što imaš da sustigneš konkurenciju



          1

          0
        • Max Verstappen
          Yilla Prikaži

          @joja Ne mogu repliku ti napisati. Uglavnom, slazem se ali je jaz bio preveliki između prve i zadnje momčadi, tu ne pričamo o par milijuna eura već o desetinama i stotinama milijuna eura. Zato i je bila situacija da je svaku godinu dvije neka momčad ili potpuno izašla ili imala “rebranding”.

          S druge strane, sad imaš drugi apsurd gdje je Mercedes 2021 na c 350 milijuna eura prihoda imao 70 milijuna profita, veću maržu nego što Apple ima 🤣 A opet ne mogu tu lovu uložiti dalje radi cost capa.



          1

          0
  2. Williams
    Montoya Prikaži

    Stvar se može vrlo jednostavno riješiti – momčadi ne dobijaju određeni postotak od love koja se dijeli, već točno određenu svotu. Ostatak ide u neke druge razvojne projekte popularizacije sporta i nižih kategorija.



    9

    0
  3. Stefan Bellof
    pigmalion Prikaži

    Michael Andretti se uvlači u š****, Mohammed Ben Sulayemu?


    0

    1
  4. Fernando Alonso 14
    deere Prikaži

    . Kao da bi vi sam tak dozvolili da vam netko izbije novce iz džepa. Koji licemjeri…..


    0

    0
    • Ma da, ali kaj se drugi imaju pitat? To je natjecanje FIA. FIA određuje pravila. Nek napišu u pravilima da F1 smije imati do X momčadi i bok. Naziv “kvalifikacije” ima povijesno utemeljenje u tome da je nekad bilo definirano da smije startati 26 bolida, pa ako ih se više prijavilo samo najbržih 26 bi se kvalificiralo u utrku….

      To FIA treba riješiti silom svojeg zakonodavstva.



      13

      0
  5. Pastor Maldonado
    perodeformero Prikaži

    Kako god ja tom Muhamedu ništa ne vjerujem.
    Ne sviđa mi se u koje je djelove svijeta otišla F1.
    Samo zbog novaca dopustili su da organizacijom utrka F1, neke od nanedemokratskijih zemalja svijeta peru svoje lice,
    lažno se pretvarajući da su oni samo simpatično staromodni.
    Zato bez suđenja zatvaraju ljude, žene gaze kao mrave….
    Mislim, tri utrke u krugu od par sto km u državama koje broje
    stanovnika manje nego što stane ljudi na utrku. A iza kulisa na svakog od tih građana dolazi 5 robova koje kamere prigodno nikada ne prikažu. Robova koji im grade neboderčine, ližu ulice, peru guzice i spavaju usred pustinje sa zabranom pristupa bilo kakvim pitanjima.
    Mislim, ovo je doslovno.
    Saudijska Arabija, Katar… su neke od od država koje imaju odnos domaćeg stanovništva i roblja bez ikakvih prava 1/5



    8

    0
    • Max Verstappen 1
      vlado Pretplatnik Prikaži

      Nema diskriminacije bilo koje vrste na jahtama i terasama monaca. Samo se nule broje u realnom svjetu.

      Formula 1 je izgubljena 94.



      7

      0
      • Pastor Maldonado
        perodeformero Prikaži

        Velika nagrada Monte Carla za mene nije utrka nego tulum za sve prekupce, nakupce i ostale šibicare koji sišu novac preko F1.
        Tjedan dana se po kuplerajima opijaju i drogiraju i onda u nedjelju kao zombiji spavaju na tribinama gledajući dosadnu procesiju bolida.
        Glede diskriminacije…. osim tri utrke koje sam nabrojao, sada imamo još tri u SAD-u??? Sa nacrtanim umjetnim marinama i par došlepanih jahti? Svaka čast v.n. SAD-a koja se održava na pravom trkalištu. Staza je moderna, super napravljena i svaka utrka je žestoka i zanimljiva. Ali nagurati na to još dvije ulične …… uličarske ne znam kako bi ih nazvao….
        I interesantno 3 utrke u SAD-u + 3 utrke kod njihovih nedemokratskih dobavljača nafte.
        Jako mi se čini da je naftni lobi preuzeo F1



        4

        1
        • Kimi Raikkonen
          zoka Prikaži

          U Americi dosta ljudi prati F1, nedavno sam pricao sa bratom koji zivi tamo i planira da ide da gleda. Vjerovatno tu dosta uloge ima Netflix jer ranije nije gledao ni malo ali oni su dobro trziste, imaju novca da potrose, kuoe suvenire i sl a ima ih dosta pa nek je i 0.001% opet je to 300 000 navijaca koliko se skupi za VN Engleske npr


          0

          0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Zatvori ❌

Kolumne

Red Five

Oktanski koktel // Ante Maras

Brojevi u F1 od samih početaka su označavali samo redni poredak vozača i momčadi te su mnoge momčadi godinama imale iste brojeve, osim broja 1 koji je označavao aktualnoga prvaka (osim u sezonama 1993 i 1994 kad su prvaci otišli u mirovinu) Od 1996 broj na bolidu označava položaj u poretku sezonu prije, a od 2014 vozači biraju broj koji će nositi do kraja F1 karijere kao znak raspoznavanja te svaki broj kojeg su vozači odabrali ima...

Što bi bilo kad bi bilo… 3. dio

Oktanski koktel // Ante Maras

Prije gotovo 3 godine napisao sam 2 članka koji su prikazali nekakve drugačije ishode nekih od najpoznatijih događaja u povijesti najdražeg nam sporta koji su pokazali koliko bi drugačija bila F1 tijekom svoga postojanja do dana današnjeg U ovome posljednjem nastavku ću se više bazirati na određene događaje u Formuli 1 u posljednjih 30 godina, točnije neću zadirati toliko u prošlost, iako F1 prije 30 godina lagano ulazi u daleku...

Što je novo u novoj sezoni

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

S obzirom na to da smo se u ovo vrijeme prošle godine pripremali za najveću promjenu tehničkog pravilnika u zadnjih 30 godina - lako bi bilo zaključiti da nas od ožujka čeka "još malo ovog istog" Međutim, to je prilično daleko od stvarnog stanja Čekaju nas nova vozačka imena, rošade među ekipama, promjene šefova ekipa, promjene u kalendaru i određena "usavršavanja" tehničkog, financijskog i sportskog...

Još kolumni