Izdvojeno

Vasseur traži brže i žešće reakcije na kršenje ograničenja budžeta

Piše: Ante Vetma

Prije 1 mjesec, 16 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 2 minuta

Nakon što je u Formulu 1 uvedeno ograničenje budžeta 2021. godine – prva revizija nakon više od godine dana pokazala je da ga je ekipa Red Bulla efektivno prekoračila za oko 432 tisuće funti, odnosno, 0,36%.

Zbog toga su morali platiti kaznu od 7 milijuna američkih dolara, te će imati 10% manje vremena u zračnom tunelu za idućih 12 mjeseci.

Red Bull je takav rasplet nazvao “drakonskim”, a kaznu “ogromnom”, Ferrarijev sportski direktor Laurent Mekies je imao obrnuto mišljenje rekavši da kazne nisu bile dovoljno visoke.

Sad kad je Frederic Vasseur zasjeo na čelo ekipe, novinari su bili željni čuti i njegovo mišljenje. Naravno, slaže se s Mekiesom.

“Najprije, ograničenje budžeta je najbolje pravilo koje smo dobili u Formuli 1.”

“No, treba se reći da je čekanje objave i kazne bilo predugačko. Moramo pronaći načina da se rezultati znaju i prije ili da se kazne dodijele puno ranije.”

“Osim toga, moramo biti stroži pri donošenju odluka. U redu, možda je ovo bio prvi slučaj, ali odsad moramo zaboraviti na male i velike prijestupe. Što se mene tiče – dva ili tri milijuna nisu mali iznosi. Kad je razvoj u pitanju – to je ogromna cifra.”

“Mislim da moramo biti puno stroži i puno brži u djelovanju.”

Podsjetimo, po financijskom pravilniku, ekipa koja premaši ograničenje budžeta za manje od 5% je počinila “manji prekršaj”, a ako prekorači više od 5% počinila je “veći prekršaj”. Naravno, kazne su proporcionalne prijestupu.

FIA-in predsjednik Mohammed Ben Sulayem je već ranije izrazio svoju želju da se revizija u ovoj godini odradi ranije, umjesto da se mora čekati do listopada kad će i nadolazeća sezona već biti pred svojim koncem.

Vasseur je pohvalio FIA-inog čelnika za financijski pravilnik Federica Lodija i njegovu ekipu:

“Rekao bih da su Federico Lodi i njegova ekipa odradili ogroman posao. Ne smijemo to zaboraviti.”

Komentiraj

16 komentara

  1. Williams
    Montoya Prikaži

    Zna li netko kako točno funkcionira salary cup u NBA ?
    Da li su tu samo plaće igrača, šta s bonusima, kako spriječiti da sponzor pokriva dio ……

    Čini mi se da to tamo funkcionira prilično dobro


    0

    0
    • Tu su uključene samo plate igrača, nema nikakvih bonusa (ne postoje), sponzori ništa ne pokrivaju.
      Za svaki $ prekoračenja salary cupa (u NBA je tzv. Soft salary cup, tj. može se prekoračiti), plaća se od 1.75$ pa do 4.75$ (pa nekad i više), sve u zavisnosti od praga prekoračenja (5, 10, 15, 20 miliona) i u zavisnosti od toga da li je tim “ponavljač” u prekoračenju salary cupa.
      Naravno, ima tu nekih izuzetaka (veteranski ugovori, minimalci, rookie ugovori, Mid Level Exception – izgooglati ovo, itd….)
      Npr. Warriorsi će naredne godine (sa više-manje postojećim roosterom) dati na plate 215 miliona $, a porez na prekoračenje salary cupa će im biti čak 268 miliona $, dakle ukupno 483 miliona $ 🤪).
      U zavisnosti šta odluči Draymond Green, to može otići i preko pola milijarde $.
      U principu, totalno neprimjenjivo na F1, jer bi npr. Ferrari, Benz i Red Bull jedva dočekali da mogu slobodno prekoračiti budžet i plaćati “porez” na prekoračenje.



      3

      0
      • Williams
        Montoya Prikaži

        Ma nisam ni mislio da se primjeni isti princip nego se sjetih toga a nikad nisam točno proučio kako funkcionira.


        0

        0
      • Ross Brawn
        Haris Džananović novinar Prikaži

        Dodao bih samo još da je sve ovo navedeno zapravo u okvirima Hard capa, odnosno nakon prekoračenja Soft capa plaća se taj luxury tax i na vlasniku je odluka koliko on želi na to dati novca iz džepa. Hard cap je striktno definiran i preko te cifre ne može ići niti jedna organizacija.


        0

        0
    • Ima jos jedna razlika u odnosu na NBA, nema 300 ljudi koji nešto rade na skupoj opremi da bi ovi bacali loptu. Nema skupe opreme, nema zracnih tunela, cfda….Jedino sto zapravo utjece na uspjeh je koliko si dobre igrače ii trenera skupio. To u F1 nije dovoljno.



      6

      0
  2. Ja bi rekao da svi malo previše seruckaju. RB je zaista prekoračio budžet za 400k. To su dvije večere šefova momčadi i njihovih ljubavnica u Monacu. Pa mi je malo blesavo ovo lajanje. To je čisti PR oportunizam, a to mi je fuj čak i kad dolazi iz Ferrarija. Moderna vremena….



    6

    3
    • Realno je to i npr 2 prednja krila. Pa sad računaj (primjer) dovedu zadnja verziju krila (2 kom, svaki bolid po 1), na koju su utrošili 3 mjeseca i možda 5 milja, 5-6 utrke prije kraja, i jedan bolid razbije ga na treningu i drugi na trci…i umjesto da donesu dodatna 2, koja za primjer koštaju tih 400 k$, voze sa specifikacijom iz Mađarske do kraja sezone, s rizikom da ako to razbiju voze i s verzijom iz Barcelone. A istovremeno se boriš s Mercedesom za svaki bod, ulaziš u zadnju trku s poravnatim bodovima.

      Ako se tako gleda, nije to baš samo 2 večere šefova, to su ipak dijelovi koji znatno utječu na rasplet prvenstva.



      8

      1
      • Ma je, a zamisli koliko je to kvalitetnih svjećica ili litara Shellovog ulja.
        Ja stvarno ne znam koliko koštaju dva prednja krila i kako bi to uopće izračunao, ali znam da im je budžet jedno 300x veći od toga, pa u skladu s tim… radi se o ničemu i lajati o etici i strogoći kažnjavanja za takve stvari je smiješno.



        3

        1
    • Neke posljedice prekoračenja budžeta trebaju postojati ili je sve mrtvo slovo na papiru.

      Naravno, nije isto ako je prekoračenje 400k, 4M ili 40M.

      Kazne bi se trebale znati unaprijed da se smanji “slobodna sudačka procjena”. (Iako ni to nije savršeno rješenje jer bi bogatije momčadi odmah mogle kalkulirati koliko im se isplati prekoračiti budžet)


      0

      0
      • Da ali isto tako ne trebas snositi posljedice za tude greske. Netko te izbaci iz utrke, pa to nije dovoljna kazna nego moras npr mjenjati mjenjac ili pu. E nije ni to dovoljna kazna nego zato jer si presao dozvoljen broj komponenti ides iduci gp na zacelje grida a uz sve to jos te na kraju mozda i Fia kazni jer si presao budget jer si morao uzimati nove djelove za bolid koji au razbijeni tudom greskom. Mislim da bi prvo taj trosak trebao snositi tim od onog ciji je vozac kriv za incident.



        3

        1
  3. Lewis Hamilton
    Mercedes team Prikaži

    Sta nije bilo prekoracenje 2.2 miljona pa zato takva kazna?
    Trebali su oduzet naslov za proslu i ovu godinu zbog muljanja.
    Zalosno ce biti da ako ostane na ova dva naslova da ce biti uvijek sijena nad njima zbog krađe naslova LH i probijanje buđeta.
    I MV ima kontraverze u naslovima kao i MS.


    0

    8
  4. Upravo tako. Napokon da netko i to kaže. Stroge kazne koje se provode odmah. Ovo što su RB kaznili nakon sezone je bolje da ih nisu kaznili. Sada će imati hendikep u sezoni u kojoj nisu ništa skrivili (zasad).


    0

    0
  5. Max Verstappen
    Kenzo Donator Prikaži

    To mu je prioritet kao novom šefu Ferrarija? Gledati i baviti se drugima.


    0

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Zatvori ❌

Kolumne

Red Five

Oktanski koktel // Ante Maras

Brojevi u F1 od samih početaka su označavali samo redni poredak vozača i momčadi te su mnoge momčadi godinama imale iste brojeve, osim broja 1 koji je označavao aktualnoga prvaka (osim u sezonama 1993 i 1994 kad su prvaci otišli u mirovinu) Od 1996 broj na bolidu označava položaj u poretku sezonu prije, a od 2014 vozači biraju broj koji će nositi do kraja F1 karijere kao znak raspoznavanja te svaki broj kojeg su vozači odabrali ima...

Što bi bilo kad bi bilo… 3. dio

Oktanski koktel // Ante Maras

Prije gotovo 3 godine napisao sam 2 članka koji su prikazali nekakve drugačije ishode nekih od najpoznatijih događaja u povijesti najdražeg nam sporta koji su pokazali koliko bi drugačija bila F1 tijekom svoga postojanja do dana današnjeg U ovome posljednjem nastavku ću se više bazirati na određene događaje u Formuli 1 u posljednjih 30 godina, točnije neću zadirati toliko u prošlost, iako F1 prije 30 godina lagano ulazi u daleku...

Što je novo u novoj sezoni

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

S obzirom na to da smo se u ovo vrijeme prošle godine pripremali za najveću promjenu tehničkog pravilnika u zadnjih 30 godina - lako bi bilo zaključiti da nas od ožujka čeka "još malo ovog istog" Međutim, to je prilično daleko od stvarnog stanja Čekaju nas nova vozačka imena, rošade među ekipama, promjene šefova ekipa, promjene u kalendaru i određena "usavršavanja" tehničkog, financijskog i sportskog...

Još kolumni