Izdvojeno

Ben Sulayem zatražio razmatranje poziva za iskazivanje interesa novih momčadi

Piše: Lovro Andraka

Prije 1 mjesec, 6 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 3 minuta

Predsjednik FIA-je Mohammed Ben Sulayem želi istražiti mogućnost dovođenja novih momčadi u Formulu 1, zbog čega je zatražio da njegov tim razmotri mogućnost otvaranja poziva za iskazivanje interesa potencijalnih momčadi.

“Zatražio sam od svog tima u FIA-ji da razmotri otvaranje poziva za iskazivanje interesa potencijalnih novih momčadi za FIA F1 Svjetsko prvenstvo”, kratko je napisao Ben Sulayem na svom Twitter profilu.

Iako je izvršni direktor F1 Stefano Domenicali, koji je dotad jasno tvrdio da F1 ne treba više momčadi, krajem prošle godine dao nešto optimističniju izjavu o potencijalnoj 11. momčadi rekavši da bi se ta opcija mogla razmotriti pod uvjetom da nova momčad dodaje vrijednost sportu, ova izjava FIA-jinog predsjednika čini se kao mogući prvi ozbiljniji korak ka tome.

Tko bi mogao biti zainteresiran?

Prvo ime koje svima pada na pamet kada se spomene 11. momčad je Michael Andretti, a njegov otac Mario u nedavnom je intervjuu za španjolski SoyMotor ponovo potvrdio da se i dalje intenzivno radi na ulasku u F1, i to već 2024. godine.

“Operativni tim bio bi u UK-u, ali glavno središte bilo bi u Indianapolisu, uglavnom jer bi većina opreme za izgradnju šasije i sve bilo tamo”, rekao je legendarni američki vozač i prvak F1 iz 1978. godine.

“Cilj je 2024. jer pokušavate organizirati puno stvari uoči 2026. i dolaska novih pravila. Čim prije krenete, to bolje. Pregovaramo s FIA-jom i mogu reći da puno stvari napreduje, stoga ćemo vidjeti što će se dogoditi.”

“Radili smo kao da će se to ostvariti, stoga je puno toga već spremno. Ključno nam je da dobijemo dozvolu što je prije moguće i za to se borimo.”

“I dalje se nadamo da će se to ostvariti 2024., a ako to nije moguće, naravno da bismo htjeli da to bude 2025., ali trudit ćemo se da budemo na gridu 2024.”, zaključio je Andretti.

Osim Andrettija, interes za pokretanje nove momčadi nedavno je javno iskazao i Calvin Lo, milijarder iz Hong Konga i izvršni direktor R.E. Lee Internationala, najveće svjetske brokerske tvrtke za životna osiguranja, koji je putem privatne investicijske tvrtke povezan s Williamsom.

“Promatrali smo trenutne momčadi i tako došli do ideje o pokretanju nove momčadi. Trenutno postoji puno prilika. Vjerujem da ulazimo u novu eru mlađe publike i nove baze fanova. Pristupačnost se čini većom nego prije”, rekao je Lo u studenom prošle godine za Daily Star.

Lo smatra kako bi novu momčad mogao uspostaviti za 2026., iako kaže kako je i to kratak rok.

“Tkogod uđe, u kojem kod opsegu, mora osigurati da se financijski kolač dodatno poveća. Razumijem otpor trenutnih momčadi.”

“Ako bismo nekako mogli malo povećati taj kolač, svi bi imali koristi, cijeli grid bi imao koristi.”

“Tu dolazi ‘kako’. Kako moj tim i ja možemo pokazati trenutnim momčadima da će naša uključenost, u kojem god opsegu, povećati gledanost i bazu fanova.”

“Mislim da postoji prilika za nekoga tko nije u svijetu automoto utrkivanja da uđe, donese nove ideje i nove perspektive. Mislim da je uzbudljivo ako netko izvana dođe.”

Posljednja potpuno nova momčad koja je ušla u F1 bio je Haas 2016., a to je bila i posljednja sezona s 11 momčadi.

Komentiraj

6 komentara

  1. Williams
    Montoya Prikaži

    Vratite nam 1989. i 1990. sa 20 momčadi i predkvalifikacije petkom ;)



    11

    0
  2. Pastor Maldonado
    perodeformero Prikaži

    Štatijaznam.
    Više me boli otkud i na kooji način je Mohammed Ben Sulayem predstavnik najnedemokratskijeg dijela svijeta postao čelnik F1?
    (Tu možemo dodati kako je F1 dopustila….. koliko? 5 utrka u državama pod autokratskim režimima?)
    Pa taj tip u životu nije sjeo za volan.
    Voze ga njegovi privatni vozači još od vremena prije nego što je prohodao.
    Uopće me ne zanimaju njegovi prijedlozi i mišljenja.



    4

    1

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Zatvori ❌

Kolumne

Red Five

Oktanski koktel // Ante Maras

Brojevi u F1 od samih početaka su označavali samo redni poredak vozača i momčadi te su mnoge momčadi godinama imale iste brojeve, osim broja 1 koji je označavao aktualnoga prvaka (osim u sezonama 1993 i 1994 kad su prvaci otišli u mirovinu) Od 1996 broj na bolidu označava položaj u poretku sezonu prije, a od 2014 vozači biraju broj koji će nositi do kraja F1 karijere kao znak raspoznavanja te svaki broj kojeg su vozači odabrali ima...

Što bi bilo kad bi bilo… 3. dio

Oktanski koktel // Ante Maras

Prije gotovo 3 godine napisao sam 2 članka koji su prikazali nekakve drugačije ishode nekih od najpoznatijih događaja u povijesti najdražeg nam sporta koji su pokazali koliko bi drugačija bila F1 tijekom svoga postojanja do dana današnjeg U ovome posljednjem nastavku ću se više bazirati na određene događaje u Formuli 1 u posljednjih 30 godina, točnije neću zadirati toliko u prošlost, iako F1 prije 30 godina lagano ulazi u daleku...

Što je novo u novoj sezoni

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

S obzirom na to da smo se u ovo vrijeme prošle godine pripremali za najveću promjenu tehničkog pravilnika u zadnjih 30 godina - lako bi bilo zaključiti da nas od ožujka čeka "još malo ovog istog" Međutim, to je prilično daleko od stvarnog stanja Čekaju nas nova vozačka imena, rošade među ekipama, promjene šefova ekipa, promjene u kalendaru i određena "usavršavanja" tehničkog, financijskog i sportskog...

Još kolumni