Kontra mraku, kontra G-sili

Što je novo u novoj sezoni

Piše: Ante Vetma

Prije 1 mjesec, 8 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 5 minuta

S obzirom na to da smo se u ovo vrijeme prošle godine pripremali za najveću promjenu tehničkog pravilnika u zadnjih 30 godina – lako bi bilo zaključiti da nas od ožujka čeka “još malo ovog istog”. Međutim, to je prilično daleko od stvarnog stanja. Čekaju nas nova vozačka imena, rošade među ekipama, promjene šefova ekipa, promjene u kalendaru i određena “usavršavanja” tehničkog, financijskog i sportskog pravilnika.

Transferi

Kad se osvrnemo na turbulencije na tržištu vozača u proteklih par mjeseci – ne možemo propustiti sa sjetom i osmijehom sjetiti se “afere Piastri”. Dok Otmar Szafnauer još uvijek pokušava opravdati svoju ekipu i šarlatanske pokušaje zadržavanja mladog Australca – u McLarenu se vjerojatno mole svim višim silama da Piastri na stazi pokaže ono što pokazuje na papiru. Dolazi na mjesto Daniela Ricciarda i samim time ima malo kredita i vremena da opravda svoju reputaciju. Naravno, očekuje se da će, barem u početku, Lando Norris biti uvjerljiv. Međutim, kako se Ricciarda nije predugo čekalo da pronađe formu – za pretpostaviti je da ni Piastri ne može sjediti prekriženih nogu i godinu dana se vozikati daleko iza timskog kolege.

Ricciardo odlazi na mjesto rezervnog vozača u Red Bullu gdje će dužnosti dijeliti s Liamom Lawsonom.

Alpineu je nakon odlaska Fernanda Alonsa ostalo upražnjeno mjesto koje su popunili Pierreom Gaslyjem, što nas dovodi do pitanja kako će se slagati sa svojim starim poznanikom Estebanom Oconom. S druge strane, Gaslyjevo mjesto u AlphaTauriju popunit će Nyck de Vries koji je u Monzi pokazao taman dovoljno da impresionira Helmuta Marka.

Mick Schumacher je otišao u Mercedes na mjesto trećeg vozača, a umjesto njega ćemo vidjeti povratak kod nas prilično popularnog Nice Hulkenberga.

Također, u Williamsu je nogu dobio Nicholas Latifi, pa ćemo uz Alexa Albona gledati debitanta Logana Sargeanta.

Kao da to nije bilo dovoljno – dosta promjena vidjeli smo i na tržištu šefova ekipa. Gledajući od vrha – Mercedes i Red Bull nastavljaju utabanim putem, a Ferrari opet kreće u rošade. Umjesto Mattije Binotta ćemo vidjeti Frederica Vasseura. Vječno nasmiješen Francuz pokušat će emulirati uspjeh svog sunarodnjaka Jeana Todta, ali se postavlja pitanje tko će u toj paraleli glumiti Rossa Brawna. Binotto je osim uloge šefa ekipe igrao i ulogu tehničkog direktora, što znači da Ferrari ostaje obezglavljen. Srećom po njih, tu je i dalje Inaki Rueda, pa će se određeni kontinuitet ipak zadržati. Pozicija šefa ekipe u Alfi Romeo još nije popunjena.

McLaren će ove godine voditi Andrea Stella, bivši inženjer za performanse u McLarenu, a ranije i u Ferrariju. On tako upada umjesto Andreasa Seidla koji će biti direktor Saubera u ovoj fazi dok čekamo ulazak Audija.

Alfa Romeo, međutim, nije jedina ekipa koja trenutno nema šefa. Tu im društvo pravi Williams s čijeg je čela otišao Jost Capito, i to zajedno s tehničkim direktorom Francoisom-Xavierom Demaisonom.

Utrke

Kalendar iduće F1 sezone bit će najduži u povijesti ovog sporta. Ne samo da nas čekaju 23 utrke nego i čak šest sprint formata. Kreće se u Bahreinu gdje će biti održano i testiranje i prva utrka sezone, a završava u Abu Dhabiju zadnjeg vikenda studenog.

Vratit ćemo se u Katar kojeg smo gledali 2021. godine, a uz to ćemo imati i tri utrke u Sjedinjenim Američkim Državama. Uz Teksas i Miami, sad je tu i ulična utrka u Las Vegasu, i to kao pretposljednja utrka sezone – 18. studenog. Manje promjene doživio je Singapur koji će privremeno imati nešto kraću konfiguraciju.

Gledat ćemo dva trostruka vikenda. Najprije s Imolom, Monakom i Barcelonom u svibnju i lipnju, a onda još jedan pred kraj godine u Teksasu, Meksiku i Brazilu.

Pravilnici

Iako je tehnički pravilnik na prijelazu sezona uglavnom stabilan, neke manje preinake svejedno postoje. Kako bi se smanjio efekt dupinjanja FIA je uvela nove i strože testove savijanja podnice kako bi testirali fleksibilnost pod aerodinamičkim opterećenjem.

Ekipe će uz to imati više slobode kako bi promijenile homologirane mjenjače “za slučaj da materijali, proceduri ili zaštićeni dijelovi postanu nedostupni ili se ne budu mogli koristiti zbog zdravstvenih i sigurnosnih razloga.”

Retrovizori će biti nešto većih dimenzija kako bi se smanjilo područje mrtvih kuteva, a područje iznad kacige vozača dodatno učvršćeno zbog posljedica izvrtanja Guanyua Zhoua u Silverstoneu.

Sportski pravilnik također će imati manje promjene. FIA je tako pojasnila pravilnik o startnom poretku u slučaju da više vozača ima određene kazne, što smo vidjeli u Belgiji i Italiji prošle sezone.

Tijekom dva GP vikenda ove godine imat ćemo i nešto drukčiji kvalifikacijski format. Vremenski će sve biti identično, ali će vozači u Q1 imati pravo koristiti samo tvrde gume, u Q2 medium gume i soft u Q3. Sustav je napravljen s idejom održivosti i štednje guma.

DRS će se moći aktivirati nakon prvog kruga u uvjetima zelene zastave, umjesto nakon dva kruga kao prethodnih sezona. Međutim – to će vrijediti samo za sprint utrke. Ako se pokaže kao dobar potez – pravilo će se prošiti i na klasične utrke.

Posljednja promjena tiče se financijskog pravilnika. Ograničenje budžeta za 2022. godinu bilo je postavljeno na 141 milijun i 200 tisuća američkih dolara. No, s obzirom na to da smo imali 22 utrke, a sad bi ih trebalo biti 23 – budžet će se smanjiti na 137 milijun i 400 tisuća dolara.

Komentiraj

8 komentara

  1. Koja je ovo glupost s gumama u kvalifikacijama, nevjerojatno kome je to palo na pamet. Nekome bilo dosadno pa izmišlja. I naravno pod maskom štednje…

    Da im je do štednje organizirali bi smisleniji kalendar, npr. Miami i Kanada.
    I naravno uveli tvrdu gumu koja bi trajala cijeli vikend.



    15

    0
  2. Ferrari
    TJ7 Prikaži

    1 vikend i 3 sprint utrke više nego ove sezone uz manji budžet.. Tko bude vodio nakon pete utrke mogu mu odmah dat trofej..

    Odlicna ideja da svi imaju hard dok ih je 20 na stazi a u trecem sektoru se krecu ko bakice po Lidlovom parkingu.. cirkus Kolorado



    3

    0
  3. Srećom po njih, tu je i dalje Inaki Rueda, pa će se određeni kontinuitet ipak zadržati

    Ovo ce vjerojatno bit solidan opis sezone Ferrarija..
    Ovo sa gumam je bas da se profiliraju najbrzi, da ne bi netko zaluto u Q3 drukcijom strategijom..



    10

    0
  4. Michael Schumacher
    Lovac Prikaži

    Znači nema više da u Q1 slabiji timovi stave najmekše gume pa ponekad uspiju doći u Q2. Zvuči ko promjena tek toliko da bude promjena.



    6

    0
  5. Sebastian Vettel
    Pastor Prikaži

    Mislim da smanjenje budžeta nema veze sa povećanjem utrka. Svejedno bi ga smanjili. Možda su ga samo smanjili manje nego što su planirali zbog većeg broja utrka.



    1

    0
  6. Pastor Maldonado
    perodeformero Prikaži

    Joj skinite mi se s tim uličnim utrkama i lažnim bazenima. Skupa sa robovlasnicima iz Katara. Ovo sa štednjama guma, hmmm, samo će momčadima potvrditi razliku u gumma na pojedinim stazama.
    I da.
    Kad će više početi ta sezona ??!!



    5

    1

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Zatvori ❌

Kolumne

Red Five

Oktanski koktel // Ante Maras

Brojevi u F1 od samih početaka su označavali samo redni poredak vozača i momčadi te su mnoge momčadi godinama imale iste brojeve, osim broja 1 koji je označavao aktualnoga prvaka (osim u sezonama 1993 i 1994 kad su prvaci otišli u mirovinu) Od 1996 broj na bolidu označava položaj u poretku sezonu prije, a od 2014 vozači biraju broj koji će nositi do kraja F1 karijere kao znak raspoznavanja te svaki broj kojeg su vozači odabrali ima...

Što bi bilo kad bi bilo… 3. dio

Oktanski koktel // Ante Maras

Prije gotovo 3 godine napisao sam 2 članka koji su prikazali nekakve drugačije ishode nekih od najpoznatijih događaja u povijesti najdražeg nam sporta koji su pokazali koliko bi drugačija bila F1 tijekom svoga postojanja do dana današnjeg U ovome posljednjem nastavku ću se više bazirati na određene događaje u Formuli 1 u posljednjih 30 godina, točnije neću zadirati toliko u prošlost, iako F1 prije 30 godina lagano ulazi u daleku...

Što je novo u novoj sezoni

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

S obzirom na to da smo se u ovo vrijeme prošle godine pripremali za najveću promjenu tehničkog pravilnika u zadnjih 30 godina - lako bi bilo zaključiti da nas od ožujka čeka "još malo ovog istog" Međutim, to je prilično daleko od stvarnog stanja Čekaju nas nova vozačka imena, rošade među ekipama, promjene šefova ekipa, promjene u kalendaru i određena "usavršavanja" tehničkog, financijskog i sportskog...

Još kolumni