Izdvojeno

FIA razmišlja o skraćivanju DRS zona

Piše: Ante Vetma

Prije 2 mjeseci, 28 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 2 minuta

S obzirom da smo ove godine u nekoliko navrata mogli vidjeti da je pretjecanje postalo prejednostavno zbog dugačkih DRS zona – FIA razmišlja da ih iduće godine skrati, kako bi se omogućilo dostizanje, ali ne i zaobilaženje bolida.

Nova generacija bolida s ground-efektom donijela je željeni rezultat – bolidi se mogu lakše pratiti i vidjeli smo duele kakvi već desecima godina skoro u pravilu nisu bili mogući. Međutim, neke od tih duela uništio je DRS koji bi vozaču iza drastično olakšao posao.

Nikolas Tombazis, FIA-in šef za jednosjede, kaže da je garantirano pretjecanje jednako loše kao i nemogućnost pretjecanja.

“Na nekim utrkama ćemo možda morati skratiti DRS zone.”

“Ne želimo da pretjecanje postane prejednostavno. Još uvijek to mora biti prava bitka.”

“Ako se dogodi prebrzo, ako bolid iza samo priđe i projuri – to je zapravo još i gore nego da ostane iza i da se bori. Trebamo pronaći pravi balans.”

Ross Brawn se složio s njim:

“Mi kao navijači znamo da ne želimo jednostavna zaobilaženja s otvorenim DRS-om. Mislim da bi u idealnom scenariju DRS poslužio da dođete do drugog bolida, kako biste mogli pošteno napasti.”

“Ne smijemo se bojati reducirati DRS na stazama poput Monze. Ne želimo ritualna pretjecanja po sistemu: približi se, pritisni gumb, prođi ispred. To nije pretjerano impresivno.”

Komentiraj

28 komentara

  1. Michael Schumacher
    karte_m0lim Donator Prikaži

    i ja sam takodjer razmisljao o skracivanju…



    4

    1
  2. Ferrari
    TJ7 Prikaži

    Likovi se nadrobe ko zna čega pa smišljaju pravila 😂😂



    13

    1
  3. Kada vidim da FIA razmišlja odma me panika uhvati…



    15

    1
  4. Alain Prost
    Alain Prost Prikaži

    Imolu 2005. i 2006. je uvijek lijepo za pogledati.



    6

    0
  5. FIA kako je završila sa ovom sezoneom samo nešto fantazira šta da radi u formuli …
    Bernie u skrivenoj ulozi?



    2

    1
  6. Meni DRS nije problem, jer omogućava bržem da prođe i svi ga mogu imati u istim uvjetima. Naravno da bi mi rado gledali problematično pretjecanje i nekakvu majstoriju pri tome, ali ako moram birati između cirkusa i pravednog poretka – biram pravedni poredak i zato nemam ništa protiv DRSa.



    2

    6
    • ili recimo da svaki od 20 vozaca vozi sam na svojoj stazi u kalendaru u isto vrijeme, izmjere se krugovi i onda se đoraju svaki vikend za staze, izbjegnes cirkus a ni drs ti ne treba… malo bi gledateljima bilo tesko pratiti svih dvadeset u isto vrijeme al nije tolki bed, solo su na stazi, nemas kaj posebno ni pratit



      4

      3
      • Cestitam na pokusaju karikature, ali mislim da nije narocito uspio jer to nije pravedno, ne voze na istim stazama u istim uvjetima.

        Odavno sam rekao da je F1 postala presigurna, zato i imamo toliko sudara i naguravanja na stazi. Oni se sad osjecaju toliko sigurno kao da sjede u fotelji i mirna srca riskiraju izlijetanje. Onda se povremeno dogodi neko sranje koje ih malo protrese, ali ubrzo se priberu i nastave po starom….



        5

        3
    • Mclaren
      raca Prikaži

      @wapi “Meni DRS nije problem, jer omogućava bržem da prođe…” Pa ako je brži, šta će mu DRS da ga prođe?



      1

      0
  7. Ova FIA baš nešto puno razmišlja ovih dana…..malo me već strah njihovih razmišljanja!!🙉🙉



    4

    1
  8. FIA razmišlja

    Ako ovo nije navlakuša onda ne znam šta je🤪🤪.



    3

    0
  9. Ferrari
    Mrgud Prikaži

    Imali su 2019. u Spa i Monzi situaciju gdje Ferrariju nitko (citaj Mercedes i vitez) ni s DRS-om nisu mogli nista pa su im to uzeli. Evo, recimo ta Monza je bas bila zanimljiva. Al hajmo opet malo cackat mecku..



    1

    2
  10. Sebastian Vettel 5
    Vettel-Ferrari Donator Prikaži

    Mislim da generalno nije loša ideja i da se s ozbiljnim pristupom na nekim stazama može povećati konkurentnost u zonama s DRS-om, a da se vozaču s DRS-om ne uskrati veća vjerojatnost za prestizanje. Pri čemu bi se prestizanje dosta više približilo zoni kočenja.


    0

    0
  11. Ima jedno vrlo jednostavno rjesenje,kad bolid iza dode do recimo 3-4-5 desetinke zaostatka (treba vidjeti koji bi bio najbolji razmak) na drs pravcima u tom trenutku bolidu ispred se otvori drs i posto bolid iza ima vecu brzinu taman ce biti u prilici na kocenju izvesti pretjecanje.


    0

    0
  12. Treba omogučiti da svi mogu imati uključen DRS u u zoni ,jer ovako kako je sada nije fer i nije pošteno ,jer u DRS zoni imaš jedan bolid koji tehnički i izgledom ne izgleda kao bolid kojeg obilazi ,i mogu oni govoriti šta hoće ali to je jedina istina !!!
    To bi isto bilo kada ni netko imao NOS ili nešto drugo i u zoni koja je već definirana na stazi ima pravo stisnuti magik-party dugme i dodati malo konja
    Bolidi bi morali i trebali biti isti od početka starta do cilja
    DRS je uveden radi lakšeg obilaženja no zanimljivo da od toga najviše koristi imaju najbrži i najbolji bolidi.
    Poprilično sam siguran da bi ove godine neke utrke i obilaženja Max vs Leclerc ne bi bile onako jedmostavne i nama bi bilo zanimljivije bilo bi više borbe ,ovako bam drs i adio !


    0

    1
    • Ferrari
      Mrgud Prikaži

      Mašio si ceo fudbal 🤦🏻



      1

      0
    • Drs je glupost ali realno ga se nece nikada rijesiti jer je upravo velikim momcadima lakse.Npr. zamjene sve komponente na motoru startaju zadnji i zavrse 4-6 mjesto a bez drs nema sanse.A da drs krade car F1 to je istina prije kad bi stigao nekoga onda bi prvo vozili 5-6 krugova iza pokusavali pretjeci onda bi gledali u kojem zavoju neko ranije koci pa probali tamo pa bi se oni prekocili znaci ludnica.A danas klik i fijuuu pored.Sta je najbolje Drs u samom korjenu nema logike jer ako je bolid iza unutar sekunde znaci da je i brzi i onda mu jos dozvolis drs i oni pretjece ko od sale,logika na nivou.A utrke u kojima se se desi ko Leclerc-Verstappen u Arabiji su tako rijetke da su zanemarive.



      2

      0
  13. Ayrton Senna
    OffLiberyMedia Prikaži

    Ima smisla ako smanje gabarite bolida, do tad ništa



    1

    0
  14. Lewis Hamilton 44
    Berislav Donator Prikaži

    FIA je tijekom mnogo desetlječa svojim odlukama započela upropaštavani početni slogan Formule “Tko će brže i bolje”. Tko je pitao onda što je to “costcap”.Novac je bio briga timova a ne FIA-e. Čim se je počelo mješati u pravilo “brže i bolje” počelo je ‘loše’ pravilo popravljati ‘lošim’ pravilom. Fanovi su imali i trebaju imati samo jedno jedino pravo, kupiti ulaznicu i gledati.. Timovima su već odavna vezane ruke pravilima koja idu na ruke gledalaca a timovi su postali udruge gladijatora kojima je jedini zadatak gledati palce. Već odavno nema Formule sa jednim pravilom, Brže i bolje od konkurencije.


    0

    2
  15. Pastor Maldonado
    perodeformero Prikaži

    Ima smisla, ali nikako donjeti generalni zakon, nego prilagoditi duljine zona ovisno o stazi i modelu bolida.



    1

    1
  16. Max Verstappen
    DaveGilmour Prikaži

    Napokon nešto od FIA-e s čime se slažem. Na nekim stazama, npr. Spa, je DRS potpuno uništio draž utrke.



    1

    0
  17. Mclaren
    raca Prikaži

    Da se mene pita, ja bih ukinuo DRS



    2

    0
    • Ne znam da li si pratio F1 prije DRSa, ali nije baš bilo zanimljivo.
      Npr. ako je vozač u utrci za P1 zbog greške u boxu pao na 5. mjesto iza Trulija onda bi na tom mjestu i završio utrku u 99% slučajeva. Zanimljivo ko i pješčana zamka.
      Dvoboj Alonsa i Shumachera u Imoli 2005. Schumacher je bio brži od Alonsa i to puno. Tada sam navijao za Alonsa i bio sam potpuno miran tokom cijelog dvoboja jer sam znao da ga na toj stazi ne može preteći ako ne napravi veću grešku.
      I bilo je masu dvoboja koja bi trajala i po 35 krugova bez pretjecanja.
      Još treba uzeti u obzir da nije trebalo štedjeti motore, gume i da su bolidi bili 610 kg, uži, kraći i okretniji.
      Uvođenje DRSa mi je bilo ravno varanju jer je dosta nove generacije, a tu mi se istaknuto Vettel, uopće nisu više pokušavali ništa, već su samo čekali DRS zonu.
      Znači, na sviđa mi se niti jedni niti drugo, ali ipak ću 51% prednosti dati DRSu jer su me dosadom ubijali dvoboji od 30-40 krugova bez pretjecanja.
      Ako staza ima dobro uštimane DRS zone i točke detekcije tada i DRS može biti zanimljiv, to je i tema ovog članka.
      Pravi problem leži u sposobnosti nadređenih da kvalitetno odrede zone, a tu smo kao i svemu u upravi FIAe, prepušteni Kolu sreće.



      3

      0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Zatvori ❌

Kolumne

Red Five

Oktanski koktel // Ante Maras

Brojevi u F1 od samih početaka su označavali samo redni poredak vozača i momčadi te su mnoge momčadi godinama imale iste brojeve, osim broja 1 koji je označavao aktualnoga prvaka (osim u sezonama 1993 i 1994 kad su prvaci otišli u mirovinu) Od 1996 broj na bolidu označava položaj u poretku sezonu prije, a od 2014 vozači biraju broj koji će nositi do kraja F1 karijere kao znak raspoznavanja te svaki broj kojeg su vozači odabrali ima...

Što bi bilo kad bi bilo… 3. dio

Oktanski koktel // Ante Maras

Prije gotovo 3 godine napisao sam 2 članka koji su prikazali nekakve drugačije ishode nekih od najpoznatijih događaja u povijesti najdražeg nam sporta koji su pokazali koliko bi drugačija bila F1 tijekom svoga postojanja do dana današnjeg U ovome posljednjem nastavku ću se više bazirati na određene događaje u Formuli 1 u posljednjih 30 godina, točnije neću zadirati toliko u prošlost, iako F1 prije 30 godina lagano ulazi u daleku...

Što je novo u novoj sezoni

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

S obzirom na to da smo se u ovo vrijeme prošle godine pripremali za najveću promjenu tehničkog pravilnika u zadnjih 30 godina - lako bi bilo zaključiti da nas od ožujka čeka "još malo ovog istog" Međutim, to je prilično daleko od stvarnog stanja Čekaju nas nova vozačka imena, rošade među ekipama, promjene šefova ekipa, promjene u kalendaru i određena "usavršavanja" tehničkog, financijskog i sportskog...

Još kolumni