Izdvojeno

[anketa] Formula 1 bi 2026. godine mogla uvesti hendikep za vodećeg vozača

Piše: Ante Vetma

Prije 2 mjeseci, 53 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 2 minuta

Planovi Formule 1 za 2026. godinu i aerodinamički pravilnik mogli bi nam donijeti novu idiotariju. Naime, čelnicima sporta se ne sviđa situacija da najbrži vozač u najbržem bolidu uvjerljivo pobjeđuje pa će “obrnutim DRS-om” pokušati spriječiti te dominantne pobjede.

Kako je spektakl iz prošle godine doveo do ogromnog priljeva novih navijača – tako je ova godina neke od njih i razočarala jer je izostala borba do same završnice. Međutim, Ross Brawn otkriva da možda ima rješenje za to.

“Za 2026. godinu razmišljamo o aktivnoj aerodinamici. Mislim da je to korak koji je vrlo privlačan. Još uvijek moramo razmisliti kako ćemo to odraditi i može li biti sigurno i predvidljivo. No, i u ovom trenutku donekle koristimo aktivnu aerodinamiku u vidu DRS-a.”

“Međutim, možemo utjecati i na bolid koji je ispred. Možete imati situacija da bolid ispred izgubi dio downforcea kad mu se približite na određenu udaljenost. To su trikovi s kojima se možete igrati. To su sve mogućnosti.”

“Ne kažem da bismo to radili, ali postoji mogućnosti.”

Takozvani “obrnuti DRS” bi se morao pažljivo preispitati prije implementacije jer igranje s performansama bolida koji je vodeći može biti ne samo nesportski nego i opasno.

Sviđa li vam se ideja hendikepa za vodećeg vozača?

Rezultati

Loading ... Loading ...

Ako vam se anketa ne prikazuje – kliknite na ovaj link.

Komentiraj

53 komentara

  1. Ferrari
    TJ7 Prikaži

    Ne mogu vjerovat da je netko uopće pomislio o tome. Zašto ne bi bacali kockice da se odredi tko će dobiti koliko bodova? To bi bilo napeto do zadnje kockice. Sigurno je, manje zagađuje okoliš i ne možeš varat na budžetu.



    20

    0
  2. Carlos Sainz 55
    2CV6 Prikaži

    Ako vodeci ostvari prednost više od 10 sec “stresite” ga -electro shockerom, vjerujem da ce to novoj publici biti “cool fazon “…gledanost ce porasti.



    14

    1
  3. Svakako mi pravi ljubitelji necemo gledati F1 kroz 10 godina tako da mi nije ni bitno.. Odavno je vec vidljivo da ce F1 biti sport za napaljene Amerikance..



    13

    1
  4. Bernie Ecclestone
    Dani Donator Prikaži

    Kugla oko noge. Kao u zatvoru. ovo je fora preuzeta iz wtcc-a. Samo tamo vodeći nije jedini za balastom. Svejedno glupa ideja.



    8

    0
  5. Zapravo vožnja trke tokom granatiranja u Saudijskoj Arabiji 2021 godine možda nije slučajna.Ko zna šta su se dosjetili ljudi iz vrha, možda će i to biti uvedeno.



    21

    1
  6. Lewis Hamilton 44
    Berislav Donator Prikaži

    Ante, slažem se! Zadnjih desetlječa u F1 već je postalo pravilo raznim idiotskim prijedlozima novih pravila uništiti, već ionako unakažen, osnovni smisao zašto je osnovana F1.. Beskompromisno brže i bolje i da samo osobno dodam, bez podilaženja gledaocima……Jadni Ross.



    3

    1
  7. Carlos Sainz 55
    Tudum Donator Prikaži

    Ja bih postavio snajpere koji bi gadjali gume vodeceg u utrci. Ameri bi bili odusevljeni



    16

    1
  8. Veliko NE u anketi, i stavio bi barem deset glasova da mogu !

    & već sam napisao i na Forumu…

    ” pizdarije na kvadrat !!!

    “But F1 is evaluating going much further than that and using active aero to help improve the spectacle.

    Spectacle ! :bonk: :facepalm: :facepalm: mrgggnj …. majmuni nepodojeni ovo treba biti UTRKIVANJE

    A AKO OČETE SPKTAKL – stavite na svaki bolid jednu mažoterkinju da balansira dok se vozi – to bi bio spektakl …

    Što ono ima @Frantic u potpisu ????

    Aha da – KONJI KOMUNALNI NESEDLANI (©® wapi) – to je to.”



    5

    1
  9. Max Verstappen 1
    Multi 21 Prikaži

    I ovo izjavi jedan Ross Brawn…



    8

    1
  10. Najbolje da uvedu ko u filmu Death Race mitraljeze, bombe i prepreke na stazi ili blažu varijantu Crash Nitro Cart sa boosterima i popratnin sadržajima.
    Nažalost nemamo se čemu čudit više, za 10 godina predviđam fuziju F1 i Indy cara ili nekakvo dodatno prvenstvo pod nazivon F1 takeover gdje će se 2 najbolje ekipe iz F1 i IC-a natjecat za ultimativni pehar pod nazivon Winner takes all, a vozit će na 4 stare IC-a i 4 staze F1.



    5

    1
  11. Znaci sad ce najbolji ispaštati zato što su drugi timovi nesposobni i mutavi.
    To vam je isto kao da u košarci, fudbalu izbacite po jednog ili dva igrača zato što je jedan tim dimonira. Koja će onda svrha sporta biti uopšte?
    Nema od ove ljubavi ništa.



    5

    1
  12. Formula1
    LS69 Prikaži

    U budućnosti ćemo gledati Mario Kart. 🍌



    10

    0
  13. Što dalje to gore…
    Već se neko vrijeme proteže ta tema o privlačenju novih fanova, ali na potpuno krivi način.
    Ovo sam napisao 24.03.2022.:
    Da se nadovežem, bilo je neko istraživanje prije da novije generacije pozornost na nekoj temi o kojoj se trenutno priča mogu zadržati cca 8 sekundi.. 8 SEKUNDI! Bez da uvrijedim ikoga, naravno.. jer sigurno i F1 ima novih mlađih fanova koji su se zainteresirali za sport zbog njegove same biti, ali ovakva amerikanizacija ide k tome da privuče instant fanove koji će popratit sezonu, dvije i ćao (jer ne može držat pozornost na nečemu što mu nije odmah bombastično, na granici skandala itd…). Vidjeli smo to na kraju prošle sezone (moneymaking season finale, jel). Očito da ćemo se mi stariji fanovi trebati prilagoditi…ali koliko fanova će ostati jednom kad instant ekipici popusti pozornosti i svi odlete na nešto skandaloznije..a starijim fanovima prepizdi show. Nadam se da nije cilj kao u Nascaru, umjetno se odlučuje prvanstvo u zadnjoj utrci- playoff…



    3

    1
  14. Fernando Alonso 14
    alonso5 Donator Prikaži

    To je isto kao da u nogometu Real počne utakmicu sa 2 igrača manje protiv Girone jer su puno bolji od njih.
    Mislim da ni djeci ovo na pamet ne bi palo.



    9

    1
  15. Tko su ovih 2% kojima se ovo dopada ?



    13

    1
  16. Ayrton Senna
    OffLiberyMedia Prikaži

    Ako napravi preko 15 sekundi prednosti dozvoljeno je publici da ga pljuhću vodom i izlijeću na stazu. Gledanost 10000% :) :) :) :)



    4

    1
  17. Max Verstappen 1
    Kuko11 Prikaži

    Najbolje da prvak iduce sezone vozi u najslabijem bolidu , doprvak u iducem najslabijem i tako redom …



    3

    2
  18. Sebastian Vettel 5
    battery992 Prikaži

    Za uzvrat se vodećem treba omogućiti da ostavlja uljane mrlje iza sebe, a također da vozači mogu podbacivati koru od banane jedan drugom…
    To je razina FormUSA 1



    10

    1
  19. Haha koja debilana.



    4

    1
  20. Michael Schumacher
    Unwoken European Prikaži

    I želim prskalice, i želim ih za života Bernija Eklestona.



    8

    1
    • Sebastian Vettel
      Pastor Prikaži

      U odnosu na novije ideje, ta je odlična. Zamisli neku stazu u pustinji gdje nikada ne pada kiša. Nikad nebi imao priliku gledati kišnu utrku na toj stazi. A ovako bi mogli, pogotovo sa uvođenjem sprinta, da imaš na primjer sprint mokar, a glavnu suhu. Ili obrnuto.


      0

      0
  21. Kažnjavati vozača i tim jer rade najbolji posao je nevjerojatna razina gluposti. Čak i samo razmišljanje o tome…



    11

    0
  22. Pastor Maldonado
    perodeformero Prikaži

    Svi pričate “NE” a nema još prijedloga na stolu. Pa sam je rekao da je to primjer što se sve može…..
    Slažem se da F1 ne smije završiti da izgleda totalni kaos kao npr: NASCAR
    Svi volimo F1 a o najvećem problemu nitko ne želi zucnuti od straha.
    ELEKTROMOTORI
    Za 5 godina će auti na el. pogon biti jeftiniji od benzinaca, a o kvalitreti, napretku, sigurnosti u odnosu na benzince…. ne moramo sada pričati.
    Ja pratim F1 od 1970.g
    Stalno je F1 napredovala i stalno su ljudi rogoborili zbog toga.
    Jednom ste mladi, a onda vas vrijeme pregazi. Ono što je vama (meni) bogohuljenje – micanje benzinskog motora, mlađim generacijama koje dolaze na njih će gledati kao mi na konjsku zapregu. Sjetite se samo kada su ukinuli 12 ,10 cilindara…. i ubili suluidi zvuk Formule – pokoj mu duiši (zvuku) Slušao sam ga u živo. I sada se naježim dok pišem o njemu. ali, pojelo ga vrijeme.



    3

    4
  23. Mick Schumacher 47
    senna66 Donator Prikaži

    Jedna od najvećih gluposti ikada.
    Ne mogu vjerovati da te riječi dolaze od Brawna.



    5

    1
  24. Fernando Alonso
    Brane FA14 Prikaži

    Ili možda da osvajač pole positiona u utrku krece u rikverc 1.krug, sa otvorenim DRS-om…..OMG pa dokle sežu gluposti ovih ljudi :facepalm:



    3

    1
  25. Mclaren
    raca Prikaži

    Ovoj gluposti nema zamjerke. Vrhunska je



    2

    0
  26. Strah je da ce verstapen sad iducih godina ucinit prvenstvo dosadnim i da ce izgubit gledatelje, treba nesto uvest.



    1

    0
    • Sad odjednom strah, a do 2021 su bili slijepi na to. Zamisli galame da su prije to predložili, pa to bi bio rasizam itd…



      4

      1
      • Ron Dennis je oduvijek bio vizionar samo si je dozvolio debakl sa Ferrari podacima koja ga je koštao mogućnosti da do kraja naplati Lewisovu boju kože. Kako on nije mogao, Mercedes je uočio priliku kakva se ne propušta. Ostalo je povijest modernog PRa.



        3

        1
        • Lewis Hamilton
          smr201 Prikaži

          Ne vidim kako bi sa ili bez špijunskog skandala Ron nagovorio Hama da ostane u McL.
          Vidiš da je i Adrian otišao od tamo jer si morao hodati određenim putem do posla doslovno ako se sjećam jednog intervjua. I to je bez nepouzdanosti bolida koja je isto bila veliki faktor


          0

          0
        • Špijunski skandal je otjerao Mercedes u odvojenu momčad i učinio McLaren nepoželjnim za sponzore. A budući McLaren nema ogromnu korporaciju u svojem zaleđu onda nije mogao nadoknaditi toliki gubitak novaca. Pa je na koncu RD spušio i svoj udio u firmi… To je sve domino koji je krenuo od idiota koji su pomislili da ih se neće uhvatiti.



          1

          0
        • Lewis Hamilton
          smr201 Prikaži

          Jasno mi je to.
          Ali s obzirom na količinu kontrole koju je RD volio imati nad zaposlenicima sumnjam da bi Ham ovakav atipičan kakav je ostao tamo cijelu karijeru.
          Jedan od razloga zašto je MB jer su mu oni rekli da može van F1 raditi šta hoće više manje, kod RD to zeleno svjetlo nikad ne bi dobio.


          0

          0
  27. Formula1
    f1zd Prikaži

    Doslovno su ovakve pizdarije u NASCAR-u uvodili početkom 2000.-ih i od onda je sport totalno otišao u k…
    Ne znam kako im to nije dovoljan primjer da ne trebaju izmišljati ovakve gluposti.


    0

    0
  28. Lewis Hamilton
    smr201 Prikaži

    Nisam nikad mislio da će doći trenutak kad ću za nešto reći: prema ovome je Bernijeva ideja sa prskalicama odlična 🤣🤣



    4

    1

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Zatvori ❌

Kolumne

Red Five

Oktanski koktel // Ante Maras

Brojevi u F1 od samih početaka su označavali samo redni poredak vozača i momčadi te su mnoge momčadi godinama imale iste brojeve, osim broja 1 koji je označavao aktualnoga prvaka (osim u sezonama 1993 i 1994 kad su prvaci otišli u mirovinu) Od 1996 broj na bolidu označava položaj u poretku sezonu prije, a od 2014 vozači biraju broj koji će nositi do kraja F1 karijere kao znak raspoznavanja te svaki broj kojeg su vozači odabrali ima...

Što bi bilo kad bi bilo… 3. dio

Oktanski koktel // Ante Maras

Prije gotovo 3 godine napisao sam 2 članka koji su prikazali nekakve drugačije ishode nekih od najpoznatijih događaja u povijesti najdražeg nam sporta koji su pokazali koliko bi drugačija bila F1 tijekom svoga postojanja do dana današnjeg U ovome posljednjem nastavku ću se više bazirati na određene događaje u Formuli 1 u posljednjih 30 godina, točnije neću zadirati toliko u prošlost, iako F1 prije 30 godina lagano ulazi u daleku...

Što je novo u novoj sezoni

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

S obzirom na to da smo se u ovo vrijeme prošle godine pripremali za najveću promjenu tehničkog pravilnika u zadnjih 30 godina - lako bi bilo zaključiti da nas od ožujka čeka "još malo ovog istog" Međutim, to je prilično daleko od stvarnog stanja Čekaju nas nova vozačka imena, rošade među ekipama, promjene šefova ekipa, promjene u kalendaru i određena "usavršavanja" tehničkog, financijskog i sportskog...

Još kolumni