Izdvojeno

Leclerc: Imali smo brzinu za pobjede – ali nismo isporučili i to je teško za prihvatiti

Piše: Ante Vetma

Prije 2 mjeseci, 4 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 4 minuta

Charles Leclerc je u razgovoru za njemački Auto Motor und Sport prokomentirao proteklu sezonu, Ferrarijevu brzinu i greške koje su se događale, ali i razliku između prošlogodišnje i ovogodišnje borbe za naslov.

Ferrarijeve šanse otpisao je oko Belgije kad je postalo jasno da će naslov opet ići u Verstappenove ruke:

“Vjerovao sam u naslov do duboke faze sezone. Morate tako razmišljati. U prvih par utrke imali su neke nadogradnje koje su ih učinile malo bržima od nas. Frustracije su krenule kad smo mi dobili nadogradnje i najbrži bolid. U Barceloni smo zaista napravili iskorak, ali to nismo iskoristili. Tamo se motor pokvario. U Monaku smo pogriješili u strategiji, a onda je motor opet otkazao u Bakuu. U Kanadi smo imali kaznu zbog promjene motora i sve je krenulo nizbrdo. Imali smo brzinu za pobjede – ali to nismo isporučili. To je teško za prihvatiti.”

Leclerc je objasnio zašto je Ferrari imao veću potrošnju guma:

“Kad vam nedostaje brzine – onda vi kao vozač morate više pritiskati. To povećava potrošnju guma. Iz moje perspektive – morali smo više trošiti gume jer nismo imali tempo u usporedbi s Red Bullom. Na početku sezone smo imali bolji bolid u utrkama, čisto za usporedbu. To nam je dozvoljavalo da odrađujemo strategije kakve smo htjeli.”

“Ne bih isticao potrošnju guma kao najveći problem. Nismo bili dobri nedjeljom u utrkama, primjerice, po pitanju strategije. Ponekad smo se uvlačili u nepovoljne pozicije, a onda smo bili prisiljeni odrađivati jedan ekstremno dugačak stint na jednom setu guma. To je samo primjer, ali o takvim stvarima pričam. Moramo poboljšati izvršavanje strategije u utrkama. Ako pogledam cijelu sezonu – mislim da smo imali performanse za borbu za naslov, ali nismo to isporučili.”

Što se tiče razlike u bolidima, Leclerc kaže da je Ferrari jači u srednje brzim i brzim zavojima:

“U sporim zavojima smo se izmjenjivali kroz sezonu… Na pravcu i u sporim zavojima je Red Bull vjerojatno bio brži.”

Opovrgnuo je nagađanja da je Ferrari izgubio brzinu nakon uvođenja tehničke direktive u Belgiji:

“Ne vjerujemo da je to razlog. Mislimo da je Red Bull u Belgiju donio nadogradnje koje su ih učinile bržima, što se posebno vidi ako ih usporedite s drugim ekipama. Mi nismo bili sporiji u usporedbi s njima, nego izgleda kao da su oni postali brži.”

Očigledno je da dueli Verstappena i Leclerca završavaju puno čišće nego li je to slučaj kad se radi o duelima Verstappena i Hamiltona. Leclerc kaže da je to splet okolnosti:

“Poznajemo se jako dobro, ali ne vjerujem da je to razlog zašto su naši dueli bili mirniji. Za razliku od Maxa i Lewisa prošle godine – Max i ja smo bili na različitim pozicijama u sezoni. Naši dueli su se odvijali na početku godine. Nakon toga je Max pobjegao i onda je potrebno puno manje rizika. Mislim da je to samo rezultat okolnosti. Da smo se borili do kraja godine – mislim da bi bilo teže.”

Ferrari će iduće godine u sezonu ući s novim vodstvom jer je Mattia Binotto dao otkaz na mjestu šefa ekipe i odlazi iz Maranella. Glasine iz talijanskih medija kažu da John Elkann još uvijek traži njegovu zamjenu.

Ferrarijevu situaciju možemo opisati i statistički slikovito – u posljednjih 10 godina sakupili su ukupno 23 pobjede, dok je Max Verstappen pobijedio na 25 utrka samo prošle i ove godine.

Komentiraj

4 komentara

  1. Dođe mi da zaplačem :

    u posljednjih 10 godina sakupili su ukupno 23 pobjede, dok je Max Verstappen pobijedio na 25 utrka samo prošle i ove godine.



    16

    0
  2. …što se tiče motora negdje sam pročitao da je problem bio sa svjećicama koje nisu mogle podnositi temperature koje superfast motor proizvodi u pretkomori( ferrarijev v6 ima neku pretkomoru , ala stari dizel ali nije dizel) te da su radi tog problema morali ići sa slabijim mapama kad su to definirali, te je proizvođač i dobavljač svjećica to otklonio tek za posljednju utrku u dubaii-u…ovo ostalo što se mene tiče čovjek je bio poprilično iskren…



    6

    0
  3. “Ferrarijevu situaciju možemo opisati i statistički slikovito – u posljednjih 10 godina sakupili su ukupno 23 pobjede, dok je Max Verstappen pobijedio na 25 utrka samo prošle i ove godine.” woww , kakav poražavajući podatak … na prvi pogled . a da je ovo malo raščlanit ? npr od uvođenja V6 2014. do 2020. ferrari je ostvarija 16 pobjeda isto ka i RB . u tom najdominantnijem periodu nekog tima u povijesti F 1 MB je ostvarija 102 pobjede . ako zanemarimo 9 pobjeda kroz 1954./55. MB je nakon ponovnog formiranja svog tima 2010. u 4 sezone ostvarija samo 4 pobjede . od 2014. dominiraju i u tom razdoblju su i ferrari i RB bili jednako (ne)uspješni sa po 17 pobjeda .
    zadnje 2 sezone MB koji je u 7 dominantnih sezona ostvariva u prosjeku 14,5 pobjeda po sezoni spao je na osvajanje tek 5 pobjeda po sezoni , max sam 12,5 , a LH u eri dominacije MB 2014./2020. je osvaja prosječno 10,5 pobjeda po sezoni ;)
    u 5 sezona (2016./2020.) max je ima 10 pobjeda , lewis u 6 sezona McL 21 pobjedu , a onda se lewisu “desi” dominantni bolid i … 74 pobjede ! maxu se “desi” isto i … 25 pobjeda u 2 sezone
    u svojoj recimo neuspješnosti ferrari/seb su od 2015./19. ostvarili 14 pobjeda , max od 2016./20. 10 pobjeda uz pre dominantni MB . istina , seb je kudikamo iskusniji i 4 X prvak u odnosu na maxa pa je možda i to razlog “višku” pobjeda ali možda ni ferrari nije bija tako loš samo … sa MB u to vrime niko nije moga zar ne ?
    osim toga od ovih 10 godina bi možda trebalo “izbacit” 2020. , a možda i 2021. jer 2020. je ferrari bija u “pepelu” ( hvala MB ) , a 2021. se trebalo dizat iz “pepela” šta je po meni bilo uspješno jer su sa P 6 2020. iduću sezonu završili na P 3 iza MB i RB .
    osim prve sezone 2014. uz svu dominantnost MB nije bolje plasiranog vozača ferraria ostavija iza sebe 179 bodova ka šta je RB/max iza sebe ostavija russella ka bolje plasiranog vozača MB . tim MB koji je u 7 sezona pobjedija u 111 trka ove sezone je pobjedija samo jednom , ferrari koji je u istom periodu ostvarija tek 17 pobjeda ( 6,5 X manje od MB ) je ove sezone ima 4 pobjede . znam , nije dovoljno ali ako je RB uspija “slomit” odlično organizirani MB , ostavit ga na jednoj pobjedi zašto je čudno šta je i ferrari “slomljen” ?
    napisano tj 23 pobjede u 10 godina je točan podatak ali mislim da je paušalan jer ferrari je u tih 10 sezona 5 X završava 2. , 3 X 3. , 2014. je bio 4. , a 2020. ni ne računam .
    u istom periodu RB je 2 X prvak , 4 X 2. , 3 X 3 . i jednom 4. podatci su za kontruktorski plasman .
    dakle uz svu dominaciju MB i RB ( 2013. seb , 2022. max ) ferrari je bija u samom vrhu i jedono šta je falilo je bila titula . budimo realni … koliko itko moga “uzeti” pobjeda tandemu LH/NR , kasnije lewisu uz 10 pobjeda najboljeg pomoćnika bottasa , a da o titulama i ne govorim . sad se dešava isto , posli dominacije RB 2010./13. u novijoj eri “iskočija” je MB , sad ponovno RB ( kako izgleda ) preuzima dominaciju /pobjede . možda je ferrari moga nešto više (ruedina “zasluga”) ali protiv RB koji se pokaza i savršenijim od MB to nešto više ne bi bilo dovoljno , a nadmašit mission impossible …


    0

    5

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Zatvori ❌

Kolumne

Red Five

Oktanski koktel // Ante Maras

Brojevi u F1 od samih početaka su označavali samo redni poredak vozača i momčadi te su mnoge momčadi godinama imale iste brojeve, osim broja 1 koji je označavao aktualnoga prvaka (osim u sezonama 1993 i 1994 kad su prvaci otišli u mirovinu) Od 1996 broj na bolidu označava položaj u poretku sezonu prije, a od 2014 vozači biraju broj koji će nositi do kraja F1 karijere kao znak raspoznavanja te svaki broj kojeg su vozači odabrali ima...

Što bi bilo kad bi bilo… 3. dio

Oktanski koktel // Ante Maras

Prije gotovo 3 godine napisao sam 2 članka koji su prikazali nekakve drugačije ishode nekih od najpoznatijih događaja u povijesti najdražeg nam sporta koji su pokazali koliko bi drugačija bila F1 tijekom svoga postojanja do dana današnjeg U ovome posljednjem nastavku ću se više bazirati na određene događaje u Formuli 1 u posljednjih 30 godina, točnije neću zadirati toliko u prošlost, iako F1 prije 30 godina lagano ulazi u daleku...

Što je novo u novoj sezoni

Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma

S obzirom na to da smo se u ovo vrijeme prošle godine pripremali za najveću promjenu tehničkog pravilnika u zadnjih 30 godina - lako bi bilo zaključiti da nas od ožujka čeka "još malo ovog istog" Međutim, to je prilično daleko od stvarnog stanja Čekaju nas nova vozačka imena, rošade među ekipama, promjene šefova ekipa, promjene u kalendaru i određena "usavršavanja" tehničkog, financijskog i sportskog...

Još kolumni