Leclerc: Imali smo brzinu za pobjede – ali nismo isporučili i to je teško za prihvatiti

Izdvojeno

Ante Vetma

Prije 1 godinu 4 min 4 komentara

Charles Leclerc je u razgovoru za njemački Auto Motor und Sport prokomentirao proteklu sezonu, Ferrarijevu brzinu i greške koje su se događale, ali i razliku između prošlogodišnje i ovogodišnje borbe za naslov.

Ferrarijeve šanse otpisao je oko Belgije kad je postalo jasno da će naslov opet ići u Verstappenove ruke:

“Vjerovao sam u naslov do duboke faze sezone. Morate tako razmišljati. U prvih par utrke imali su neke nadogradnje koje su ih učinile malo bržima od nas. Frustracije su krenule kad smo mi dobili nadogradnje i najbrži bolid. U Barceloni smo zaista napravili iskorak, ali to nismo iskoristili. Tamo se motor pokvario. U Monaku smo pogriješili u strategiji, a onda je motor opet otkazao u Bakuu. U Kanadi smo imali kaznu zbog promjene motora i sve je krenulo nizbrdo. Imali smo brzinu za pobjede – ali to nismo isporučili. To je teško za prihvatiti.”

Leclerc je objasnio zašto je Ferrari imao veću potrošnju guma:

“Kad vam nedostaje brzine – onda vi kao vozač morate više pritiskati. To povećava potrošnju guma. Iz moje perspektive – morali smo više trošiti gume jer nismo imali tempo u usporedbi s Red Bullom. Na početku sezone smo imali bolji bolid u utrkama, čisto za usporedbu. To nam je dozvoljavalo da odrađujemo strategije kakve smo htjeli.”

“Ne bih isticao potrošnju guma kao najveći problem. Nismo bili dobri nedjeljom u utrkama, primjerice, po pitanju strategije. Ponekad smo se uvlačili u nepovoljne pozicije, a onda smo bili prisiljeni odrađivati jedan ekstremno dugačak stint na jednom setu guma. To je samo primjer, ali o takvim stvarima pričam. Moramo poboljšati izvršavanje strategije u utrkama. Ako pogledam cijelu sezonu – mislim da smo imali performanse za borbu za naslov, ali nismo to isporučili.”

Što se tiče razlike u bolidima, Leclerc kaže da je Ferrari jači u srednje brzim i brzim zavojima:

“U sporim zavojima smo se izmjenjivali kroz sezonu… Na pravcu i u sporim zavojima je Red Bull vjerojatno bio brži.”

Opovrgnuo je nagađanja da je Ferrari izgubio brzinu nakon uvođenja tehničke direktive u Belgiji:

“Ne vjerujemo da je to razlog. Mislimo da je Red Bull u Belgiju donio nadogradnje koje su ih učinile bržima, što se posebno vidi ako ih usporedite s drugim ekipama. Mi nismo bili sporiji u usporedbi s njima, nego izgleda kao da su oni postali brži.”

Očigledno je da dueli Verstappena i Leclerca završavaju puno čišće nego li je to slučaj kad se radi o duelima Verstappena i Hamiltona. Leclerc kaže da je to splet okolnosti:

“Poznajemo se jako dobro, ali ne vjerujem da je to razlog zašto su naši dueli bili mirniji. Za razliku od Maxa i Lewisa prošle godine – Max i ja smo bili na različitim pozicijama u sezoni. Naši dueli su se odvijali na početku godine. Nakon toga je Max pobjegao i onda je potrebno puno manje rizika. Mislim da je to samo rezultat okolnosti. Da smo se borili do kraja godine – mislim da bi bilo teže.”

Ferrari će iduće godine u sezonu ući s novim vodstvom jer je Mattia Binotto dao otkaz na mjestu šefa ekipe i odlazi iz Maranella. Glasine iz talijanskih medija kažu da John Elkann još uvijek traži njegovu zamjenu.

Ferrarijevu situaciju možemo opisati i statistički slikovito – u posljednjih 10 godina sakupili su ukupno 23 pobjede, dok je Max Verstappen pobijedio na 25 utrka samo prošle i ove godine.


Odgovor

4 komentara

  1. Alfa Romeo
    laky614 Prikaži

    Dođe mi da zaplačem :

    u posljednjih 10 godina sakupili su ukupno 23 pobjede, dok je Max Verstappen pobijedio na 25 utrka samo prošle i ove godine.



    16
    16

    0
  2. Jim Clark
    limitmaker1 Donator Prikaži

    …što se tiče motora negdje sam pročitao da je problem bio sa svjećicama koje nisu mogle podnositi temperature koje superfast motor proizvodi u pretkomori( ferrarijev v6 ima neku pretkomoru , ala stari dizel ali nije dizel) te da su radi tog problema morali ići sa slabijim mapama kad su to definirali, te je proizvođač i dobavljač svjećica to otklonio tek za posljednju utrku u dubaii-u…ovo ostalo što se mene tiče čovjek je bio poprilično iskren…



    6
    6

    0
  3. avalon Prikaži

    “Ferrarijevu situaciju možemo opisati i statistički slikovito – u posljednjih 10 godina sakupili su ukupno 23 pobjede, dok je Max Verstappen pobijedio na 25 utrka samo prošle i ove godine.” woww , kakav poražavajući podatak … na prvi pogled . a da je ovo malo raščlanit ? npr od uvođenja V6 2014. do 2020. ferrari je ostvarija 16 pobjeda isto ka i RB . u tom najdominantnijem periodu nekog tima u povijesti F 1 MB je ostvarija 102 pobjede . ako zanemarimo 9 pobjeda kroz 1954./55. MB je nakon ponovnog formiranja svog tima 2010. u 4 sezone ostvarija samo 4 pobjede . od 2014. dominiraju i u tom razdoblju su i ferrari i RB bili jednako (ne)uspješni sa po 17 pobjeda .
    zadnje 2 sezone MB koji je u 7 dominantnih sezona ostvariva u prosjeku 14,5 pobjeda po sezoni spao je na osvajanje tek 5 pobjeda po sezoni , max sam 12,5 , a LH u eri dominacije MB 2014./2020. je osvaja prosječno 10,5 pobjeda po sezoni ;)
    u 5 sezona (2016./2020.) max je ima 10 pobjeda , lewis u 6 sezona McL 21 pobjedu , a onda se lewisu “desi” dominantni bolid i … 74 pobjede ! maxu se “desi” isto i … 25 pobjeda u 2 sezone
    u svojoj recimo neuspješnosti ferrari/seb su od 2015./19. ostvarili 14 pobjeda , max od 2016./20. 10 pobjeda uz pre dominantni MB . istina , seb je kudikamo iskusniji i 4 X prvak u odnosu na maxa pa je možda i to razlog “višku” pobjeda ali možda ni ferrari nije bija tako loš samo … sa MB u to vrime niko nije moga zar ne ?
    osim toga od ovih 10 godina bi možda trebalo “izbacit” 2020. , a možda i 2021. jer 2020. je ferrari bija u “pepelu” ( hvala MB ) , a 2021. se trebalo dizat iz “pepela” šta je po meni bilo uspješno jer su sa P 6 2020. iduću sezonu završili na P 3 iza MB i RB .
    osim prve sezone 2014. uz svu dominantnost MB nije bolje plasiranog vozača ferraria ostavija iza sebe 179 bodova ka šta je RB/max iza sebe ostavija russella ka bolje plasiranog vozača MB . tim MB koji je u 7 sezona pobjedija u 111 trka ove sezone je pobjedija samo jednom , ferrari koji je u istom periodu ostvarija tek 17 pobjeda ( 6,5 X manje od MB ) je ove sezone ima 4 pobjede . znam , nije dovoljno ali ako je RB uspija “slomit” odlično organizirani MB , ostavit ga na jednoj pobjedi zašto je čudno šta je i ferrari “slomljen” ?
    napisano tj 23 pobjede u 10 godina je točan podatak ali mislim da je paušalan jer ferrari je u tih 10 sezona 5 X završava 2. , 3 X 3. , 2014. je bio 4. , a 2020. ni ne računam .
    u istom periodu RB je 2 X prvak , 4 X 2. , 3 X 3 . i jednom 4. podatci su za kontruktorski plasman .
    dakle uz svu dominaciju MB i RB ( 2013. seb , 2022. max ) ferrari je bija u samom vrhu i jedono šta je falilo je bila titula . budimo realni … koliko itko moga “uzeti” pobjeda tandemu LH/NR , kasnije lewisu uz 10 pobjeda najboljeg pomoćnika bottasa , a da o titulama i ne govorim . sad se dešava isto , posli dominacije RB 2010./13. u novijoj eri “iskočija” je MB , sad ponovno RB ( kako izgleda ) preuzima dominaciju /pobjede . možda je ferrari moga nešto više (ruedina “zasluga”) ali protiv RB koji se pokaza i savršenijim od MB to nešto više ne bi bilo dovoljno , a nadmašit mission impossible …


    0
    -5

    5

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.