Izdvojeno

Binotto pojasnio: Red Bull je imao jasniji razvojni put sa svojim bolidom

Piše: Ante Vetma

Prije 1 tjedan, 33 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 3 minuta

Iako je Ferrari uvjerljivo započeo sezonu i izgledao kao ekipa koju će se teško pobijediti – san o povratku naslova u Maranello spektakularno se raspao već do sredine sezone.

Red Bull je riješio svoje probleme s pouzdanošću, te je razvio bolid dovoljno da Max Verstappen nakon ljetne stanke preuzme punu kontrolu nad svjetskim prvenstvom. Nizozemac je pobijedio na 15 utrka, što nismo vidjeli ni u dominantnim sezonama proteklih godina.

Ferrarijev šef Mattia Binotto kaže da su se te dvije ekipe usredotočile na potpuno različite smjerove nadogradnji.

“Mislim da je bilo nekoliko faktora zašto je Red Bullov razvoj bio bolji od našeg. Najprije, čini mi se da su oni imali jasniji razvojni put od nas, a to je smanjivanje mase bolida. To kod nas nije bio slučaj.”

“Oni su znali čime se moraju pozabaviti da izvuku performanse iz bolida. Za nas je to bilo kompliciranije jer smo morali poboljšati bolid iz aerodinamičkog pogleda kroz te nadogradnje.”

“Gledajući unatrag – možda naš razvoj nije bio dovoljan. Zaustavili smo se vrlo rano, i to ne zato što smo tako htjeli nego zato što je bilo preskupo. No, postoje neke stvari koje moramo revidirati.”

Ferrari je svoj razvoj zaustavio prije nekoliko tjedana jer su došli do maksimalnog iznosa kojeg smiju potrošiti za ovu sezonu. Koliko su uspješno razdvojili resurse na ovaj bolid i na 2023. godinu – saznat ćemo uskoro.

“Jesmo li učinili pravu stvar kad smo se zaustavili tako rano s razvojem? Ne znam. Mislim da ćemo to znati tek 2023. godine. Moramo proanalizirati i posao koji smo obavili. Možda smo mogli učiniti bolji posao po pitanju razvoja bolida i unutar potrošenog budžeta.”

“Mislim da je smanjivanje mase bolida bila jasna prednost za Red Bull. To je bio jasan razvojni put.”

Svejedno, Binotto ponavlja da cilj nije bio boriti se za naslov nego biti kompetitivan.

“Mislim da je nama bilo važno da opet budemo kompetitivni, to je bio cilj. Za mene je najbolji rezultat to što smo se u 22. utrci sezone borili za dobru poziciju. To znači da smo kompetitivni, i to ne samo na početku sezone kad smo imali brz bolid.”

“Nitko to ne bi očekivao, ali mi smo se borili kroz sezonu i sve do kraja. Imali smo boljih i lošijih trenutaka. Imali smo utrke u kojima nismo bili dovoljno dobri, a te utrke ćemo proanalizirati. No, važnije od druge pozicije u vozačkom i konstruktorskom prvenstvu je činjenica da smo se na 22. utrci sezone još uvijek borili za dobre pozicije.”

Komentiraj

33 komentara

  1. Monisha Kaltenborn
    monkeyseat Prikaži

    Za sljedeću sezonu prvo kod oftalmologa pa onda natrag u garažu.



    8

    1
  2. tako i ja kad dobro popijem. vidim jasan put i nejasan put i pijan uvik odem nejasnim. sarlatani.



    14

    1
  3. “”Oni su znali čime se moraju pozabaviti da izvuku performanse iz bolida.””

    Ovo je glavni razlog…
    Rjesenje problema je Binoto OUT !!
    Jos kad kaze da se nisu borili za naslov nego su htjeli bit konkuretni odmah me zašarafilo u crijevima



    13

    0
  4. Pirelli Wet
    r2d2 Donator Prikaži

    A što na to kaže Fred Vasseur?



    8

    1
  5. Ferrari
    Mrgud Prikaži

    Molim te da ne objasnjavas nista.
    Znam da je najlakse iz fotelje biti pametan i drzati prodike, ali ne znam kako ostati nijem na ove izjave.



    3

    1
  6. Fernando Alonso
    Brane FA14 Prikaži

    O Elkane, vrati ga molim te u prostranstva garaža, matica i šarafa, tako ti svega!



    19

    0
  7. A koju ste vražju mater vi radili? Ma ne, ne… ispričavam se!

    Premalo se vjeruje Binotto-u
    #čovjek pojasnio



    2

    0
  8. Nelson Piquet
    graho Donator Prikaži

    Ovaj lik svakom izjavom dublju jamu sebi kopa…



    8

    0
  9. Mercedes
    matkob Prikaži

    Nisam navijač Ferraria ali realno gledajući, kad se sve sumira, iz godine u godinu su sve bolji. Po meni je glupo gledati sve kroz prizmu ako nisu prvi onda su loši. Strategiju moraju popraviti i to svi znaju, ali da su napravili dobar bolid kao osnovu do nove promjene pravila, mora im se priznati da jesu.



    6

    0
    • Ferrari se u velikom dijelu sezone borio s degradacijom kakvu je Red Bull imao u Austriji, gdje se ni uvijek hvaljeni RBR-ov pitwall nije istaknuo strateški. Bili su na rubu da izgube utrku od oba Ferrarija do Sainzova zaustavljanja.

      Znatno je jednostavnije donositi odluke kada degradacija postane posljednja briga u utrci, a izravni rivali istovremeno gume jedu za doručak.

      Brojim barem dvije utrke u kojima je Ferrari pokazao da su sposobni nasamariti Red Bull taktikom kada tire deg nije kriminalan. Sjetimo se dummya kojeg je Ferrari prodao Red Bullu u Saudijskoj Arabiji taman pred safety car, što je u konačnici Pereza koštalo rutinske pobjede s polea. Sličan potez su ponovili u finalnoj utrci u UAE.

      U nekim drugim utrkama nam je nesrećama uskraćena takva bitka, tu prvenstveno mislim na Španjolsku, Francusku i Aerbejdžan.



      2

      0
      • Sebastian Vettel
        Pastor Prikaži

        U pravu je Binotto kad kaže da su bili konkurentni cijelu sezonu. Čak i sa prekinutim razvojem rano u sezoni. Glavna stvar je u postavkama bolida. Eto vidiš iz svojih primjera da ni Red Bull ne postavi uvijek bolid najbolje. To je pokazatelj Austrija, a i Brazil nedavno. A koliko se sjećam i Australija je bila loša za Red Bull. Tu ih je Ferrari rasturio. Te utrke nisu pokazatelj da su oni spori, nego da taj vikend nisu odradili najbolje što su mogli. Ali problem Ferrariju i ostalima je što se to u njih vrlo rijetko dešava.
        I Ferrari je pokazao da taj bolid nije spor, niti da standardno ždere gume, jer kao što vidimo bilo je utrka u kojima su odlično čuvali gume. Znači, može se. Problem je što su oni puno više puta omašili u postavkama. Mislim da su se oni puno više fokusirali na kvalifikacije sa postavkama.



        2

        0
  10. Ayrton Senna
    VitezOdLavova Prikaži

    Iskreno mi je smiješno kada se u komentarima sva krivica za neuspjeh Ferrarija svede na samo jednoga čovjek – Binnota. Ljudi moji pa u tim timovima rade tisuće ljudi i puno je šefova iznad samog Mattie. Da bi se osvojio naslov, bilo gdje ne samo u F1, cijela struktura mora savršeno funkcionirati, ne samo jedan od mnogih djelića tima. Nitko od nas ne zna kakva atmosfera vlada među dizajnerima, inžinjerima, cjelokupnoj vodećoj strukturi same firme itd. Činjenica da netko iznad Binotta ne reagira na mnoge glupe odluke (prvenstveno se misli na strategije i ljude koji su za njih odgovorni, naravno) je meni daleko strašnija nego mali Mato koji sjedi na pit-wallu.



    8

    0
    • Ko je iznad mb u scuderiji?



      3

      0
    • Nigel Mansell
      drv Prikaži

      Binotto je na vrhu, nema nikoga iznad njega. Krivica se svodi na Binotta zato što je on osoba koja uspostavlja organizaciju i način rada, postavlja ljude koji su odgovorni za specifične zadatke, i određuje u kojem će smjeru ići razvoj.

      A kako je to išlo? Ljudi koji su odgovorni za strategiju u utrci su donosili katastrofalne odluke, nije se znalo tko pije ni tko plaća, nije se znalo kakve će biti karakteristike sa kakvim gumama, itd. Te ljude je postavio Binotto i dalje je tvrdoglavo tvrdio da ima povjerenje u njih, bez obzira na gluposti iz trke u trku. Ova zadnja trka je izuzetak koji potvrđuje pravilo – jedini svijetli primjer kad su uspjeli izvući dobitnu strategiju. Znači, moglo se je…

      Što se tiče razvoja, Ferrari je krenuo u sezonu sa najbržim i najboljim bolidom. RB je bio nešto malo iza njih, a Merc je bio druga liga. Do kraja ih je RB daleko prestigao i uvjerljivo osvojio prvenstvo, dok ih je Merc uspio potpuno stići i biti na istom nivou. Dakle, Ferrari je imao uvjerljivo najlošiji razvoj kroz sezonu. Tko je na čelu tima i tko je odgovoran za tako loš razvoj? Ja bi rekao Binotto. A da je tome tako je potvrda ova njegova izjava, jer ispada da su zapravo lutali i nisu znali od čega bi počeli, da bi na kraju potrošili novce i bili sretni da su uopće završili ispred Merca.



      2

      0
      • Sebastian Vettel
        Pastor Prikaži

        Mislim da je Binotto htio da kaže da je stvar u onome na šta su se fokusirali u razvoju prije sezone, na početku razvoja ovih bolida. Oni su se fokusirali da bolid odmah u startu bude blizu minimalne težine, i na to su trošili resurse. Dok je Red Bull zanemario težinu. Razvijali su najbolji mogući aerodinamički koncept. Došli na prvu utrku sa preteškim bolidom, ali konkurentni za sami vrh. I onda je odatle bilo lako. Kako je i Red Bull kasnije izjavljivao, kako budu razvijali nove dijelove, odmah će ih praviti i lakše od prethodnih i postepeno smanjivati težinu. Tako da su uz aerodinamički razvoj popravljali i težinu. I dobijali dvostruko. Vrlo pametan razvojni put, za razliku od Ferrarijevog. Ali moraju i Ferrarijevi navijači biti barem malo zadovoljni. Barem su na start sezone donijeli top bolid, nakon nekoliko lošijih sezona. Sada znaju bolje, valjda…



        1

        0
  11. F1-75 je neupitno aerodinamički najdetaljniji bolid na gridu, ali nisam siguran je li Red Bull isključivo tražio performans kroz smanjenje mase (što je najbolji put) s obzirom da je podnica na RB18 od one jednostavne skalamerije na startu sezone dobila hrpu zračnih usisnika i prijenosnika, od kojih je neke ne tako davno i Aston Martin preuzeo.



    4

    0
    • Robert Kubica
      Yura Prikaži

      RedBull od pocetka ima naj napredniju podnicu, a podnica stvara 80% downforcea. Pogledaj slike bolida od ispod, pa ces vidjeti koliko RB ima kompleksnije oblike, ocito im to funkcionira. Osim toga Newey je diplomski (ili doktorski, nisam siguran) rad pisao na temu ground effecta, pa me ne cudi da su tu najjaci. Ferrari navodno moze izvuci najvise snage iz motora, ali im to funkcionira samo na nekoliko krugova. Sto dobro objasnjava zasto su u kvalifikacijama bili najjaci



      8

      0
    • Robert Kubica
      Yura Prikaži

      Dako da bih prije rekao da je RedBull aerodinamicki naj napredniji



      3

      0
    • Sebastian Vettel
      Pastor Prikaži

      Šta je tu najbolji put, kad to možeš raditi samo dok dođeš do minimalne težine. I onda nema dalje, jer nesmiješ imati bolid ispod minimalne težine…
      A to, ako već nemaju svi, vjerovatno će imati već na početku sljedeće godine.


      0

      0
      • Nigel Mansell
        drv Prikaži

        Kod njih to je bio najbolji put jer su bili najteži od svih. Sa svojim poboljšanjima došli su na nivo ovih ostalih.
        Tako se barem priča…

        Ali ne mislim da je to bilo jedino na čemu su radili kroz sezonu, to Binotto samo priča kao izgovor.


        0

        0
  12. Kimi Raikkonen 7
    Pitstop Prikaži

    E sad mi je sve puno jasnije…



    1

    0
  13. Lewis Hamilton
    smr201 Prikaži

    Znači Ferrariju nije cilj boriti se za naslov? 🤣
    Ova je gora od one da nema razloga da ne pobijede na zadnjih 10 utrka.



    4

    0
  14. Alain Prost
    Alain Prost Prikaži

    Da nema Mercedesa i RB zadnjih 15-ak godina mislili bi da je Ferrari ono pravo, da se bolje ne može.



    5

    0
    • Ayrton Senna
      Scuderia Prikaži

      I da nema federera, nadala i đokovića mislili bi i da je čilić ono pravo.



      7

      1
      • ne kontam pljuvanje po covjeku koji je uzeo grand slam, igrao 2 finala, uzeo davis cup osvojio x turnira i dugo godina bio u top 10 na svijetu i upravo nas uveo u jos jedno polufinale davisova cupa.. da je u pljuvanju u dalj uspjeh je a ne u tenisu. pogotovo iz zemlje kao sto je nasa di imamo stanovnika kao neki profi tenisaca. ok kojtam pljuvanje i razloge za isto al netreba vas bolit sto je covjek hercegovac. i mi smo nasi ;)



        2

        1
        • Ayrton Senna
          Scuderia Prikaži

          Promašio si sa broda more. Ne da me ne boli što je čilić hercegovac, nego mi je iskreno i simpatičan, bez obzira što mi je par puta pokidao živce. Moj komentar je bio više zamišljen kao šala, a treba biti realan i priznati da u usporedbi s ovim velikanima svi ostali izgledaju kao da igraju neki drugi sport.



          3

          0
  15. Michael Schumacher
    Unwoken European Prikaži

    Da parafraziram Jacu Kosor: “Ferrari je na putu da dođe na put za borbu s najjačima.” Binotto je veoma rječit kada opisuje razloge zašto treba dobiti nogu. Do sada nismo imali niti jednog šefa koji doslovno moli preko medija da mu se otkaže ugovor, osim Nenada Bjelice u Osijeku.



    4

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Meksiko: Radio komunikacija Verstappen-Red Bull

Radio transkript // Ante Vetma

Last car is now approaching the back of the grid Gianpiero LambiaseCar behind - Hamilton, Checo P3 Mode 10, Max, mode 10 When you can - display 8 Gap behind 13s Bias offset if you need it Gap 14s You are two tenths stronger in the final sector DRS is active Gap 16s Keep on top of the surface management, Max Gap 14s Okay, mode 6, and gap behind 13s Keep us updated on the tools requirements as well,...

Inventura: Vrhovi arhitekture timova

Radio transkript // Pulsmedia portal

Ukoliko ostavimo po strani vozače, ljudi koji su najizloženiji svjetlu pozornice jesu šefovi momčadi, osim ako se ne zovete Adrian Newey Osobe koje se nalaze na toj poziciji su različitih karaktera, načina pristupa stvarima i reakcijama u javnosti, ali jedna crta koja stvara konekciju između svih njih jeste liderska osobina Iako se stalno priča o liderima i razvoju liderskih karakteristika, u današnjem svijetu zapravo kronično...

Predobro da bi bilo dozvoljeno

Oktanski koktel // Ante Maras

Formula 1 se često smatra vrhuncem motosporta, poligonom za razvoj novih tehnologija koje prije ili kasnije pronađu put do cestovnih automobila, stoga i ne čudi da u potrazi za tom desetinkom prednosti mnogi inženjeri traže rupe u pravilniku te razmišljaju izvan okvira, što im nerijetko uspije, nekad toliko dobro da FIA i/ili druge momčadi moraju intervenirati kako prvenstvo ne bi izgubilo zanimljivost S druge strane, nekad rješenja ne...

Još kolumni