Izdvojeno

Verstappen pobjedom zaključio sezonu, drugo mjesto u utrci i prvenstvu pripalo Leclercu

Piše: Lovro Andraka

Prije 2 tjedana, 88 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 4 minuta

Prvak Max Verstappen stigao je do 15. ovosezonske pobjede na Velikoj nagradi Abu Dhabija, čime je dodatno povećao apsolutni rekord broja pobjeda u sezoni. Netipično za ovu sezonu, Ferrari je spremio dobru strategiju za Charlesa Leclerca – Monegažanin je otišao u boks samo jednom, dok je njegov konkurent u borbi za drugo mjesto na stazi, ali i u prvenstvu, Sergio Perez otišao dvaput, što se pokazalo pogrešnim te je Leclerc u cilj ušao 1.3 sekunde ispred Pereza.

Carlos Sainz završio je četvrti nakon što je samo tri kruga prije kraja Lewis Hamilton morao odustati zbog problema s mjenjačem, a time je Španjolac ujedno preskočio Britanca u borbi za ukupno peto mjesto. Peti je završio George Russell koji je utrci odradio kaznu od pet sekundi zbog nesigurnog izlaska iz boksa u putanju Landa Norrisa, no ni bez odustajanja Hamiltona Mercedes ne bi bio u prilici da prestigne Ferrari za drugo mjesto u konstruktorskom poretku.

Lando Norris bio je šesti u cilju ispred Estebana Ocona – njihove momčadi također su imale bitku za četvrto mjesto u prvenstvu, no Alpine je unatoč odustajanju Fernanda Alonsa u njegovoj zadnjoj utrci za momčad imao dovoljnu prednost da ostane ispred McLarena, kojem je i Daniel Ricciardo donio bodove devetim mjestom.

Aston Martin zamalo je uspio prestići Alfa Romeo osmim mjestom Lancea Strolla i desetim mjestom Sebastiana Vettela, četverostrukog prvaka koji se danas oprostio od Formule 1. Uspjeli su se izjednačiti s Alfom po broju bodova, no peto mjesto Valtterija Bottasa iz Imole bolje je od ikojeg pojedinačnog rezultata Vettela i Strolla, stoga šesto mjesto pripada Alfi. Vettel se i sam našao s krive strane jednakog broja bodova – Ricciardo je petim mjestom u Singapuru osigurao 11. mjesto u vozačkom prvenstvu.

Posljednja borba u konstruktorskom prvenstvu bila je za osmo mjesto, između Haasa i AlphaTaurija – nitko od njihovih vozača nije završio u bodovima, tako da je Haas izašao kao pobjednik.

Čitava utrka prošla je bez ijednog prekida, a najbliže tome bili smo u 39. krugu, kada je Mick Schumacher dodirnuo te izvrtio sebe i Nicholasa Latifija u petom zavoju. Obojica su, međutim, mogla nastaviti vožnju, a Schumacher je dobio pet sekundi kazne.

Verstappen je poprilično lagodno stigao do pobjede nakon starta s pole positiona. Perez je nakon što su obojica odradila prvu promjenu guma stigao unutar sekunde Nizozemcu, no prvak se ubrzo odvojio. Verstappen, Leclerc i Hamilton samo su jednom mijenjali gume, dok se Perez, koji je držao drugo mjesto, odlučio na strategiju s dvama ulascima u boks. Nakon obaju zaustavljanja potratio je krug viška na prolazak nominalno sporijih vozača, Vettela i Hamiltona, što ga je u konačnici koštalo prilike za napad na Leclerca.

Ovi bolidi još će jednom izaći na stazu u utorak, kada se na Yas Marini održava test guma i mladih vozača, a iduća grupna sesija čeka nas 23. veljače na prvom danu trodnevnog predsezonskog testa u Bahreinu, gdje će 5. ožujka započeti nova sezona Formule 1 s planirane 24 utrke.

Rezultati

VozačBolidZaostatak
1Max VerstappenRED BULL RACING RBPT
2Charles LeclercFERRARI+8.771s
3Sergio PerezRED BULL RACING RBPT+10.093s
4Carlos SainzFERRARI+24.892s
5George RussellMERCEDES+35.888s
6Lando NorrisMCLAREN MERCEDES+56.234s
7Esteban OconALPINE RENAULT+57.240s
8Lance StrollASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES+76.931s
9Daniel RicciardoMCLAREN MERCEDES+83.268s
10Sebastian VettelASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES+83.898s
11Yuki TsunodaALPHATAURI RBPT+89.371s
12Guanyu ZhouALFA ROMEO FERRARI+1 krug
13Alexander AlbonWILLIAMS MERCEDES+1 krug
14Pierre GaslyALPHATAURI RBPT+1 krug
15Valtteri BottasALFA ROMEO FERRARI+1 krug
16Mick SchumacherHAAS FERRARI+1 krug
17Kevin MagnussenHAAS FERRARI+1 krug
18Lewis HamiltonMERCEDESodustao
19Nicholas LatifiWILLIAMS MERCEDESodustao
Fernando AlonsoALPINE RENAULTodustao

Komentiraj

88 komentara

  1. Monisha Kaltenborn
    monkeyseat Prikaži

    Blue flag, blue flag…danke Seb i sretno tebi, Micku, Goatifiju i svim onima koji u zimskom razdoblju dobiju nogu ;-)



    11

    1
  2. Mercedes
    OldFox44 Prikaži

    https://www.youtube.com/watch?v=j0xj33PgjSM

    Drugim rijecima RB i Maxu se jebe za Pereza.. hehe



    4

    15
    • James Hunt
      Jozuka Prikaži

      Perez je i danas pokazao da nema srama sa team radijom. I da se iza “finih” lica često kriju svakakvi ljudi.. Max vjerojatno nije ništa bolji čovjek od njega, vjerojatno je i gori, ali je zasigurno neusporedivo bolji vozač i stavljati njega i Pereza u istu rečenicu je teški grijeh.



      28

      4
    • Ferrari
      Mrgud Prikaži

      Na temelju cega si to zakljucio? (Iako ne kazem da nije istina)



      2

      1
    • Perezova izjava, Maks me zadrzava u trenutku kad je Maks 1.8 sekundi ispred. Par krugova nakon toga Maks puno vise ispred. Onak daj budi realan.



      15

      2
      • Ferrari
        Mrgud Prikaži

        Deatbone5, upravo tako kako si ti i napisao..Max je bio brzi..bas zato sam i pitao ovog viteza gore cime su to danas, ponavljam danas oni pokazali da im je do Pereza manje stalo? Trebali su kompromitirati Maxovu pobjedu i reci mu da uspori 7 i vise sekundi kako bi ga Perez konacno stigao i onda probao preci Leca? Ljudi ovo nisu zelje i pozdravi na Radio Banovini, a to sto vitezovi navijaci ne mogu prezaliti proslu godinu, kao da je ikome stalo.



        16

        1
        • Max Verstappen
          derfahrer1996 Prikaži

          Sainz: He did exactly same Thing last year with Verstappen. Hahahah
          Ali prosle godine nije vratio poziciju pa je viteza Karma stigla u posljednjem krugu



          15

          1
  3. Dietrich Mateschitz
    toky13 Donator Prikaži

    Bravo Max !!!
    Bravoooo Seb !!!
    Leclerc zasluzeno no.2 !!



    18

    1
  4. Lewis Hamilton
    smr201 Prikaži

    Max laganini, bravo Leclercu za drugo mjesto. Lijepo da se Vettel oprostio u bodovima. McL isto dobri.
    Staza teška dosada, nikad neke akcije na njoj, osim ako ju je stvori SC kao prošle godine.



    8

    0
  5. Fernando Alonso
    Mr.Spaceguy Donator Prikaži

    Za kraj nabijem Alpine nabijem na onu stvar i nek se gone u tri pm, Sebu sve najbolje i nadam se njegovom povratku na gridu u skorijoj budučnosti. Po mogučnosti u RBR jer od Pereza ne može biti lošiji.



    28

    0
  6. James Hunt
    Jozuka Prikaži

    Max je često pakšu, ali ovaj Perez isto nema srama nimalo. Danas, tko zna koji put, sam sebi uzeo drugo mjesto. I onda sramno na team radiju kaze da ga Max zadrzava!? Na prvom stintu na mediumu Max mu pobjegao 7-8sec u 15ak krugova. Halooo.. PRESPORO. Morao je u box jer je Lerclerc iza njega usao u DRS zonu. 18-4 ga Max razgnjecio u kvalama. I onda daje mitomanske izjave da je zbog njega Max osvojio 2 naslova bla bla..tj. igra na emocionalne karte većine ljudi koji ne razmišljaju glavom i zdravim razumom. Jako mi je drago sto ga je Lerclerc u dosta sporijem bolidu uzeo u prvenstvu.



    37

    3
  7. Max sa stilom zakljucio sezonu..
    drago mi je zbog Leclerca.. s obzirom na tim kakav ima, zavrsit P2 na kraju je super uspjeh..

    Danke Seb.. zao mi je kaj ga Hamilton i Alonso na kraju nisu mogli ispratiti.. zasluzio je oprostaj kakav je Alonso onomad dobio

    Alonsova sezona na kraju zakljucena kako je i cijelo vrijeme bila.. pocetak sezone opet uspavan kao i prosle godine, ali onda je pokazao da je i dalje klasa.. Alpine ga je kostao dobrog broja bodova na kraju tako da Ocon upisuje pobjedu u tom segmentu, ali realnost na stazi je bila ipak malo drugacija.. iduce godine u AM.. ocekujem sezonu goru nego zadnjih par, ali tko zna.. mozda i tamo nesto proradi iz vedra neba..

    sezona na kraju onak.. kak je krenula, ocekivao sam fajt do kraja ali Red Bull je jos jednom pokazao zakaj je najbolji tim na gridu uz Mercedes .. masina u svim segmentima.. iduce se nadam borbi do zadnje utrke.. dvoboj ili troboj momcadi, svejedno :)



    9

    0
  8. Danke Seb, uživao sam u borbama s Lewisom, uživaj u zasluženoj mirovini, nadam se da ćeš doći koji put na Sky komentirati kao što Button radi.
    Čestitke Maxu, sjajno odrađeno danas kao i kroz ostatak sezone.
    Realno, Leclerc je više zaslužio to drugo mjesto i na kraju su ga i dobili. Isto kao i Ferrari.
    Zanimljivo, Hamilton je na kraju prve utrke rekao “Reliability is important” i baš ga u zadnjoj utrci napusti pouzdanost.
    Gaslyu i Alonsu treba promjena sredine i očekujem ih iduće godine u puno boljem izdanju nego ove, barem što se tiče bodova.
    Mick i Latifi opet u Abu Dhabiju rade gluposti 😂



    13

    0
  9. Michael Schumacher
    ZJ11 Prikaži

    Aufwiedersehen und danke Seb.

    Lijepa sezona sa dosta zanimljivih utrka, ne bas neizvjesna sto se prvenstva tice ali bilo je napetih utrka do zadnjih krugova i dobrih okrsaja.

    Sad na zimski san i da nam nova sezona sto prije dodje.



    18

    0
  10. Lewis Hamilton 44
    LH1985 Prikaži

    Ne pamtim da sam gledao dosadniju sezonu F1.



    4

    42
  11. Michael Schumacher
    VRSV546 Prikaži

    trka klasicna Abu Dhabi, nije predosadna ali nemoze nikad bit ko Brazil
    Ferrari dobar na kraju nije tolko daleko id RBR, strategija dobra za oba vozača, neka ovako bude u sljedecoj sezoni….
    Vettel hvala za sve falit ces sigurno
    Alonsu za oprostaj od ekipe opet ugasili motore
    Mick slab, Ricci cak nije slab bio doviđenja i vama
    interesantno 11 bolida zavrsilo u istom krugu bez SC i VSC, ali dogodine teško da ce to biti dostizno barem pola sezone
    Latifi odlazi kakvi je bio sve ove trke a to je nevidljivo



    10

    0
  12. Leclerc zasluženo drugi



    7

    0
  13. Mick Schumacher 47
    senna66 Donator Prikaži

    Hvala za sve Seb.
    Od vozača kojeg nisam podnosio do vozača bez kojeg ne mogu zamisliti F1.
    Veliki šampion na stazi i van staze.



    40

    0
  14. Michael Schumacher
    HuMS32 Pretplatnik Prikaži

    Bravo Ferrari, trebala vam je samo cijela sezona da pogodite strategiju.
    Bravo Leclerc, jako dobra vožnja danas.
    Bravo Perez, bilo je napeto do kraja.
    Bravo Max, ipak je pobjedio i bio nedodirljiv makar se trudio voziti sporije.
    Danke Seb, Auf Wiedersehen.



    25

    0
    • Michael Schumacher
      Unwoken European Prikaži

      Kopirali su Maxa i Hamiltona s Lecom. Ništa novog nisu izmislili.



      2

      2
    • Sebastian Vettel
      Pastor Prikaži

      Pa ne bih rekao ni da su pogodili. Da je Max išao na dva stajanja, skinuo bi taj zaostatak bez problema. Ali ovako ispade da su pogodili, jer je Perez bio prespor (nedovoljno brz) na puno svježijem hardu…


      0

      0
      • Michael Schumacher
        Wunderkind Prikaži

        Nebi ni ja,jer da je Perez uspio dostici Lec-a opet bi Ferrari ispao traljav glede taktike..
        Imam neki dojam da je Lec isao na 2 zaustavljanja,borio bi se za 1.mjesto s Max-om. Ovu utrku je vozio besprijekorno,i bio je Perezu u DRS zoni prije prve izmjene,zato ne sumnjam da na isto starim gumama bi imao bolji pace.
        A Perez-u se obilo u glavu malo ono zadrzavanje Ham-a..Sad je Ham toliko zasmetao njemu da ne stigne do 2.mjesta u poretku…


        0

        0
  15. U neku ruku ova utrka je pokazala koliko bodova u sezoni je Ferrari izgubio na lošoj taktici, i da je prvenstvo u najmanju ruku moglo biti znatno zanimljivije do samog kraja da nije bilo toliko “autogolova” u crvenom timu.
    Na kraju, rekao bih da je RedBull tijekom sezone uspio odmaknuti u razvoju i da su na kraju radi toga ovako dominantno potvrdili vozački i konstruktorski naslov.



    15

    0
  16. Lewis Hamilton
    Mercedes team Prikaži

    Cestitke prvoj trojci,Seb sretno u mirovini,Hamza ostao bez srece.
    Mick i Latifi sta reci,neznas koji je gori,pa se jos radi drama jer ga je Has sutnuo,izgleda da neki za f1 nisu.
    Bila mi je cast citati bilo cije komentare i razmisljanja na portalu ovu sezonu..



    4

    3
  17. Max Verstappen
    Kenzo Donator Prikaži

    Bravo, Max!
    Bravo, Leclerc!
    Perez. Jak u defenzivi, jako slab u ofenzivi. Ovisio sam o sebi… i onda opet opali paljbu po Maxu? I onda ce mu opet bit zao sto je rekao. Kaze se da onaj tko govori lose stvari o nekome puno vise govori o toj osobi, nego o onoj kojoj govori.



    6

    0
  18. Ova utrka je bila preslik cijele sezone, Max naprijed, Leclerc u borbi za drugo mjesto s Checom, Sainz iza njih pa Merc. Jedino neobično je bilo što je 1 Merc riknuo, što se ne može reći za Alonsa i Alpine. Čak su se i MiniSchumi i Latifi sudarili 😂 Drago mi je da su Vettel i Ricciardo osvojili bodove u svojoj zadnjoj utrci.



    8

    0
  19. Kimi Raikkonen 7
    Pitstop Prikaži

    Hamilton se osvetio Perezu



    9

    0
  20. Lewis Hamilton 44
    NRteamLH44 Prikaži

    Bravooo za Leclerca , zasluzeno 2 mjesto u sampionatu s obzirom za kakav tim je vozio ove sezone (tim ljudi iza njega).

    Red Bull i Max izgledaju kao da ih nista nece zaustaviti bar naredne 2-3 sezone , tako je to kada se spoje najbolji tim/bolid na gridu i vozac top svjetske klase.

    Mislim da sljedece sezone Mercedes moze samo pomocu nekih trikova i rupa u pravilima pokusati sa Hamiltonom napasti RB , ali mi uopste ne izgleda da se sa ovim konceptom bolida moze napasti RB.

    A Ferrari dok ne promjeni cijeli tim i ne dovede neka bas jaka imena i to direktno iz konkurentskih timova nece nikuda. Za mene licno to bi jedino mogao biti Andreas Seidl i potpuno nova ekipa stratega.



    13

    0
    • NRteamLH44 … “Za mene licno to bi jedino mogao biti Andreas Seidl i potpuno nova ekipa stratega.” a seidl je navodno vrlo uspješan “šef” , puno bolji od binotta ? McL je posli ferraria najstariji i po titulama 2. najuspješniji tim F 1 zar ne ? međutim niko na njih ne “upire prstzom” šta na neki uspjeh dostojan imena i tradicije McL čekaju već 14 sezona . ferrari je samo jednom prvenstvo završija na predzadnjem mistu u prvenstvu , daleke 1980. , a u novijoj povijesti F 1 2020. su završili 6. jer su ih na račun PU , a bez dokaza ( bar dostupnih javnosti) “uškopili” . nije bilo teško prikazat se uspješnim “šefom” posli debakla 2015./17. koju su završavali na predzadnjem mistu konstruktora . već 2018. i bez seidla su se donekle “sredili” , završili prvenstvo na 6. mistu . virujem da bi bili i bolji da je uz alonsa osta button ali umisto njega je vozija početnik vandoorne . 2019. kad je “šef” posta seidl vozačka postava su bili norris (početnik ali bodovno 4 X uspješniji od vandoorna ) i sainz kojem je 2019. bila već 5. sezona . plasman je poboljšan sa P 6 2018. na P 4 . seidl se pokaza uspješan šef zar ne ? 2021. su se popeli misto više = P3 . seidl je super “šef” , mattia “kanta” jer je ferrari završija na P 6 . lani je “kanta” mattia u konačnici pobjedija super andreasa … ferrari na P 3 , McL na P 4 . ove sezone “kanta” mattia doveja ferrari ( uz sve greške ) na P 2 , uspješni seidl je pobjeđen i od neomiljenog szafnauera jer je i alpina završila ispred McL ;) znači od 2020. kad je McL završija 3. da bi već 2 sezone lagano pada na 4. i sad na 5. misto u kontruktorskom . naravno , to nije greška seidla , a “penjanje” ferraria u poredku zadnje dvi sezone je greška “kante” mattie i seidl bi za ferrari bija idealna zamjena za binotta ? da , gledajući po plasmanima na kraju sezona 2021./22. sigurno si u pravu…


      0

      3
      • Formula 1
        majic13 Prikaži

        Nikad nitko u hibrid eri neće postat prvak sa Mercedesovim motorom. dok god Mercedes ima svoju ekipu.



        1

        0
      • Lewis Hamilton 44
        NRteamLH44 Prikaži

        Šta pričaš ti avalon?

        McLaren je bio u slobodnom padu u hibridnoj eri , Seidl ih je uspio zaustaviti , složiti ekipu. McLaren očigledno u hibridnoj eri je izgubio svoj kultni status zbog neposjedovanja svog motora. Od kada Mercedes ima svoj tim McLarena vise nema. Seidl ih je zatekao na dnu kada je dosao, a sada su stabilna i prva ekipa poslije velike trojke.

        Dok sa druge strane, Ferrari ima sve sto McLaren nema , a ipak su uspjeli izgubiti bar 3 sampionata. Krivica se uvijek počinje tražiti od glave ekipe, to je Binotto. Ako su već stratezi nesposobni i loše rade svoj posao njegovo je da ih promjeni.

        Pa ove sezone je Ferrari do neke 6-7 trke u sezoni bio najjači bolid na gridu. A na kraju su se borili protiv Mercedesa koji je bio sekundu iza njih.

        O McLarenu i Seidlu i možemo raspravljati , ali nemoj molim te da mi ostavljaš te elaborate o Binottu i da pričaš da je on bolji od nekoga. To je najgori šef neke ekipe u zadnjih 20 godina. Nemoj bezveze da se sramotiš pričajući o Binottu.



        3

        0
        • NRteamLH44 … pusti mene , brbljam bez veze ka i obično , a i volim se sramotit . mada i nije neka sramota kad me “pomete” neki objektivni , analitični zaljubljenik i znalac F 1 ka šta si ti .
          McL i nije baš bija u slobodnom padu u hibridnoj eri jer su zapravo oscilirali . npr 2014. na početku nove ere su završili prvenstvo na P 5 sa mercedesovom PU . 2015. se vratija dennis , zaključija da se neće moč borit sa MB ako koriste njihovu PU i odlučija se za hondinu . tu je napravija grešku jer je hondu ekskluzivno “veza” uz McL pa u hondi nisu imali podatke iz bar dva “izvora” /korisnika hondine PU . 2015. je za McL završila katastrofalno dijelom i zbog dennisovog poteza . šef McL je tada bija boullier . i šta se desilo 2016. ? sa 9. mista u 2015. omalovažavani boullier je tim “diga” do P 6 . 2017. ponovno katastrofa manjim dijelom i zbog toga što je McL napustija button ( kraj karijere ) , angažiran početnik vandoorne . 2018. McL “napušta” hondinu PU i prelazi na renautovu i boullier opet “uzdiže” McL sa 9. ( 2017. ) na 6. misto i najavljuje ostavku . dolazi seidl , vozačka postava su talentirani početnik norris i relativno iskusni ( 81 trka prije dolaska u Mcl ) sainz . McL sa reanutovom PU završava prvenstvo na P4 … bravo seidl ! 2020. McL ( seidl) radi korak više , završavaju na P 3 opet sa renautovom PU . ferrrari ( binotto ) katastrofalno 6. ali nemojmo se praviti grbavi , razlog svi znamo ali možeo ga i “zaboravit” da bi popljuvali mattiu ;) 2021. McL prelazi na mercedesovu PU koja je “možda” nešto bolja od renautove i McL “gubi” protiv ferraria i pada jedno misto u odnosu na plasman iz 2020. ove završene sezone McL “pada” još za jedno misto u konačnici , završava na P 5 ( pobjeđen je od alpine/szafnauera) , a ferrari/mattia se “dižu” za još jednu poziciju u odnosu na 2021. ;) ne znam čini li mi se da je McL/seidl u laganom padu u 2021./22. u odnosu na 2020. , a ferrari/mattia u laganom usponu 2021./22. u odnosu na 2020. volija bi da mi citiraš dio moga prethodnog komentara di sam napisa da je binotto bolji od seidla . teško da bi to moga zar ne ? ;) ali plasmani u 2021./22. “tvrde” da je ferrari/mattia bija uspješniji jer je obe sezone ferrari bolje plasiran od McL … ili možda nije ?
          ako ti ka navijač LH44/MB tvrdiš da je mattia najgori šef neke ekipe u zadnjih 20 godina onda je to bar 100% tako ali od 2019. od kad je mattia promoviran u “glavnog” u ferrariu najneupješniji šef neke ekipe u zadnih 20 godina je 3 sezone “drža” ferrari među 3 najbolje ekipe … 2 X 2. i jednom 3. šta bi tek bilo sa ferrariem da binotto nije najnesposobniji šef ;) za loš plasman 2020. treba “zahvalit” MB koji je stalno kuka FIA kako je PU ferraria nelegalna , prebrza . iako FIA nije mogla ( posli svih senzora i provjera ) dokazat nelegalnost ferrari je te 2020. “uškopljen” . misliš da se 2021. bilo lako posli 2020. i 6. mista “uzdignut” na 3. misto i pobjedit McL ?
          šta to ferrari sve ima , a McL nema ? novac ? “dragi” moj po novim pravilima o ograničenju budžeta ni takav argument ne drži vodu ( ako neko ne prekorači budžet ka RB lani ) pa ispada da je to ograničenje više pogodilo McL/ seidla nego ferrari/mattiu jer McL je u laganom padu , ferrari u usponu ;)
          složija bi se da ako su već stratezi ( rueda ) nesposobni mattia bi treba izmjenit istog ALI zamjena ovisi i o tome šta “tržište nudi” jer ako na “tržištu” nema boljega bilo bi bez veze minjat ruedu samo radi promjene koja ne bi donila ništa bolje . npr domenicali je stalno tražija aerodinamičare koji bi parirali adrianu ali ….
          drago je meni šta ti ako je sudit mo nicku toliko brineš za ferrari mada bi možda bolje bilo da brineš za LH koji je prvi put u svojih 16 sezona završija bez pobjede i koji je pobjeđen od kolege , početnika u timu . ali Ok , russell je ima samo 35 bodova više od 7 X prvaka . možda bi treba pročitat članak “Binotto pojasnio: Red Bull je imao jasniji razvojni put sa svojim bolidom” pa možda shvatiš zašto se ferrari na kraju mora borit sa MB . ovo kako je ferrari prvih 6 – 7 trka bija najjači bolid je floskula jer “zaboravljaš” da su vozači RB u prve 3 trke imali 2 odustajanj maxa i jedno pereza . zbog toga je posli prve 3 trke čak i MB izgleda jako konkurentan i imali su 10 bodova više u konstruktorskom od RB , a russell (tada 2. u prvenstvu ) je ima 12 bodova više od u tom trenutku 6. maxa . trebalo je taj zaostatak zbog zaostatak stić za što je trebalo 5 trka pa su “dobronamjerni” to “proglasili dokazom” kako je ferrari zapravo bija dominantan ferrari se mora borit sa MB jer su prestali sa razvojem da ne prekorače budžet . lošije su rasporedili sredstva no usprkos tome su imali “ugodnih” 39 bodova više od MB . čak i da LH nije odusta u abu dabiu ferrari bi u konstruktorskom završija ispred mercedesa ….. ali da je umisto mattie na čelu ferraria bija seidl ferrari bi sigurno osvojia dvostruku krunu zar ne ?
          na kraju da te ispravim … kad je seidl doša u McL nisu bili na dnu nego 6. McL NIKAD nije ima svoj motor , uvik su kupovali motore od npr alfe , forda , renaulta TAG porschea , mercedesa čak i peugeota . od kad je doša seidl McL stabilna i prva ekipa posli velike trojke ? meni se čini da više nisu jer su ove 2022. su završili iza RB , ferraria , mercedesa i ALPINE ;)



          3

          0
        • Bernie Ecclestone
          Dani Donator Prikaži

          @avalon
          McLaren nikada nije imao svoj motor što je točno. Ali su u pobjedničkim vremenima bili ekskluzivni korisnik motora.



          1

          0
        • McLaren nece nikada biti pobjednica ekipa dokle god ne bude tvornicka momčad,tj.dok ne bude imao eksplozivno pravo na motore. Autoindustrija je čudo, sve top tri ekipe su bas zbog toga najbolje, McLaren Ce taboriti u sredini poretka dokle god je tako


          0

          0
        • Sebastian Vettel
          Pastor Prikaži

          Prestanite ponavljati te gluposti o ekskluzivnom motoru. Mogao je i McLaren, da imaju ono ostalo. To je radio i Red Bull sa Renaultom. Radio je BrawnGP sa Mercedesom. McLaren je bio bolji od Mercedesa od 2010 do 2013… Nije uopšte stvar u tome. Ako si dobar, to ti ništa ne znači. Zar stvarno mislite da neki proizvođač može nekome uvaljivati neko sranje od motora koje je slabije nego ono koje sami koriste?. Glupost neviđena.


          0

          0
        • Lewis Hamilton 44
          NRteamLH44 Prikaži

          @avalon

          Znaci ti kazes da je uspjeh Binotta to sto je Ferrari napredovao do P2 u sampionatu,iako su od prvog udaljeni 200 bodova?

          Izvini drug pricamo o Ferrariu ili Haasu?

          Negdje na pola teksta kazes da je uspjeh Binotta sto je doveo Ferrari na P2 a Seidl je sa McLarenom samo bio na P3? Hahahha, nema sta,s obzirom kakvu moc u F1 zadnjih 10 godina imaju Mercedes i RB ,a to se moze i reci za Ferrari , onda bi najrealnija pozicija za McLaren zadnjih 10 godina bila ne vise od P4 , a on je ipak uspio sastaviti tim koji je bio pao do kako ti kazes P6 , i dici ga na jedno mjesto vise od realnih ocekivanja.

          Ferrari je realno ocekivanje da bude P1 i samo P1, iz razloga zato sto u svakom pogledu i financijski i infrastrukturno mogu parirati Mercedesu i RBu , ne vidim sta Mercedes i RB imaju a da Ferrari nema? Cak je sef Formule 1 njihov bivsi covjek. Kada se drugima gledalo kroz prste,gledalo se i njima sa motorom, pa je bio samo “dogovor” umjesto da su javno izasli i rekli Ferrari je varao sa motorom , sada ih trebamo izbaciti iz sampionata , ali ne mozemo jer je to Ferrari , eto kolika je moc Ferraria i zasto je njihovo ocekivanje samo P1 i nista drugo.

          I ti meni sad tu poredis P6 – P3 ko je koje sezone i sta uradio :D Kao Ferrari je u usponu zbog Binotta , nema sta , samo ne znam u usponu iz cega? Jer njima mjesto nikad nije ni bilo nazad.


          0

          1
  21. Mclaren
    raca Prikaži

    Gledajući i ovu sezonu, imam dojam da u Sebu ima još dovoljno vruće krvi i da bi sa konkurentnijim bolidom bio i na postoljima. Znanja i brzine mu ionako nikad nije nedostajalo. Isto kao kod Alonsa. To je odlika prvaka, racera,za razliku od jednog Ricciarda



    18

    0
    • Carlos Sainz 55
      Tudum Donator Prikaži

      Ne znam baš. Motivacija mu je bila očigledni problem zadnjih par sezona. Možda ovo nije kraj pa se nakon jednogodišnje pauze i punjenja baterija vrati jači nego ikad. Većina vozača misli da će tako i biti.



      10

      1
    • Michael Schumacher
      Unwoken European Prikaži

      Alonso i Vettel u ekipi ala Mclaren.



      2

      0
    • Blue Flag
      dFixxx3r Prikaži

      meni je to bilo očito tijekom cijele prošle i ove sezone.
      Seb je došo u AM nabrijan. veliki brend, mercov motor, apetit za nabit rogove ferariju što su ga potjerali.
      a kad je shvatio da je sjeo u kantu nakon svega što je prošao naravno da nema vatre.
      ipak jedno postolje, najviše prestizanja u 2021, i dobre performanse kada je AM bio na razini, pokazuju da seb i dalje zna i hoće.
      naravno da ne ulazi u nepotreban rizik. ali to i je odlika klase.
      Da je ove godine sjedio u ferariju ili RB bilo bi svega..


      0

      0
  22. Williams
    Montoya Prikaži

    VET 1 bod u prvoj utrci i 1 bod u zadnjoj



    20

    0
  23. Hvala i doviđenja.. pada zastor na još jednu sezonu. Bilo je napeto možda do VN Francuske, ali s obzirom na Ferrarijevu povijest s nadogradnjama..možda ni do tad. Čestitke svima… Danke Seb, želim ti da je ovo zbogom, ipak si ti čekao kraj. Uživaj u životu, imaš u čemu. Mick, doviđenja.. do sljedeće prilike, kao i Ricci…Latifi…zbogom.
    VER zasluženo, LEC isto… Ferrari dobra taktika za kraj. U nestrpljenju čekam proljeće…s nadom u zanimljivije borbe..

    P.S. : prodajem polovne blatobrane, dostupni od 2024., 100% zaštita od kišnog spreja (napomena: ne ulazi u troškove budžeta)… TROŠI KO DA NEMA SUTRA!



    7

    0
  24. Mclaren
    GoranS Prikaži

    Slažem se sa svim, osim sa predviđanjem da će AM biti korak nazad za Alonsa. AM poslednjih par utrka izgleda odlično, posebno u Sebovim rukama i očekujem dalji napredak. A iskreno, mislim da Alpine čeka teški decrescendo. Vozači imaju neku brzinu, ali su slabi u razvoju bolida i čitanju utrke a i skloni su incidentima, i pit wall im je jedan od najzbunjenijih. Tako da mislim da je Alonso doneo dobru odluku. No, videćemo. Svim kolegama sa portala, srećan raspust, da nam sledeća sezona što pre dođe, a Sebu sve najbolje u životu!



    22

    1
  25. Osim ushićenja u prvim utrkama ostaje mala zadovoljština Leclercovo 2. mjesto.

    Inače sezona za zaborav.



    4

    0
  26. Mercedes: sezona za zaborav.
    Red bull: prošetali kroz sezonu.
    Ferrari: hrpa amatera
    Ostali: Alonso odličan vozač bez imalo sreće, Mclaren: jedna utrka dobra, dvije loše i tako u krug.
    Alfa Romeo, Alpha touri, Williams i haas neprimjetni.

    I na kraju svi se žalili na dominaciju Mercedesa a kad to isto radi Red bull odjednom nikome ne smeta, a Max šta reći ono buuuuu kod davanja intervjua govori sve.



    3

    4
    • Što buuuu govori sve? Buuuuukalo se Vettelu, Hamiltonu i svima koji su u vrhu nekome stali na žulj. Big deal



      13

      0
    • Tricolore Gorila
      Zendo Prikaži

      Ne smeta dok je prva sezona dominacije jer je to u neku ruku osvježenje, promjena.
      Ali ako se ovako nastavi naravno da ce dosaditi,
      Budemo vidjeli jel ce ovaj budzet ipak pruziti da niko ne odljepi tako lako.
      A ono za koga god da navijamo, msm da bi svi htjeli vidjeti pobjednika kroz borbu, samo sto nam je mercedes usadio taj strah od dominacije, a RB ju demonstrirao ove sezone u jos vecem stilu



      2

      0
      • Sebastian Vettel
        Pastor Prikaži

        Brazil je pokazao šta je ključno. Red Bull malo fuli setup, i Mercedes izdominira. A čak i Ferrari bio ispred Red Bulla… A vidimo kada svi daju najbolje od sebe, da su sva tri ova tima jako blizu. To više govori o Ferrariju i Mercedesu (koji se ipak malo kasno priključio). Nisu znali izvući najbolje iz bolida. I zato izgleda da je Red Bull dominantan, jer su skoro uvijek na optimalnom postavkama. I gotovo uvijek izvuku ono što imaju u bolidu.



        2

        3
  27. Utrka je neka preslika sezone i poredak je pošten. Ver uvjerljivo najbolji, Leclerc generalno zasluženo, kao i Perez. Čak i dobra utrka za Abu Dhabi.
    Što iz sezone za naglasiti?
    Da Sainz i nije loš, a pomislio sam zasto ga je SF uzela, no jedan kolega sa foruma me lani ispravio i bio je u pravu
    Da je SF napravila 2 dobra koraka u konstrukciji bolida, bez obzira na sve gluposti ovog svijeta što gotovo uvijek odrade
    I da je George pobijedio svog timskog kolegu, tome je doprinijela i Hamova rezignacija gubitkom naslova lani i nenavika prelaska sa vrlo do inantnog na relativno loš bolid s početka sezone, što je ljudski i razumljivo, čak u ovoj poziciji sada i nekih simpatija za njega
    I za kraj odlazak Vettela, konačno sa nepodijeljenim simpatijama, mene je u SF kupio, vrati se bar jednu inonu 300 utrku odradi za RB ili SF
    Alonso je odličan, iako bodovno iza radi kvarova, daleko isped kolege i mnogih
    Mick zaslužuje malo sazeijeti i još šansu



    18

    0
  28. S obzirom koliko je napeta bila prošla sezona nije ni ova bila toliko loša u smislu dobrih utrka.

    Čestitke Red Bullu i Maxu na osvajanju naslova. Bio je težak početak sezone i to na početku nove ere. Sjećam se Leclerca nakon par utrka kao ležerno uzima najveći trofej i kako sam se milslio da ćemo imati laganog novog prvaka u F1.

    Ferrariju se stvarno poklopilo masu, masu pehova. Leclerc je platio danak nedovoljnom iskustvu tj. strpljivosti u ključnim trenucima. Ali ni to ne bi bilo dovoljno. Ferrarijeva strategija je ponekad izgledala koma, ali lako je griješiti kada pokušavaš postići više nego što možeš. Da je i to funkcioniralo, opet ne bi bilo dovoljno jer bolid koji je bio jako brz, bio je nepouzdan i nezahvalan za race setup. Kako je Leclerc rekao, napravili su veliki korak naprijed i bilo bi ga drago vidjeti sretnog na kraju. Ozbiljno vjerujem da iduće godine mogu biti opet konkurenti za naslov i to puno ozbiljniji.

    Žao mi je Ricciarda, da nije uhvatio gripa ovu sezonu i da je morao proživljavati tjeranje iz momčadi. Definitivno ljudina, pozitiva i šteta je da gubimo takvog čovjeka s grida. Drago mi je da je pronašao angažman u RB i nadam se da mu F1 karijera nije gotova.

    Želim sve najbolje i Vettelu. Biti će to čudan grid dogodine, kada ispratiš nečiju karijeru, sigurno će napraviti rupu bez obzira kakvi su moji stavovi bili prema njemu. Ipak sam navijao za Alonsa. Seb je prvo izrastao u velikog F1 prvaka, a onda je izrastao u jednog od najboljeg čovjeka u F1 svijetu. Nadam se da ćemo ga i dalje viđati u F1, kao i Jensona, ali i da će napokon više vremena provoditi s obitelji što i sam kao obiteljski čovjek najviše cijenim kod ljudi. Sretno Seb!

    Mercedes se našao u jednoj novoj situaciji. Prije hibridne ere gradili su momčad, šasiju, inovacije… U hibridnoj eri zasjeli daleko na vrh. To nije nikakva novost u F1. I u prošlosti je bilo bolida koji su bili tako dominantni, jedino ne toliko dugo. S obzirom na njihovo držanje i izjave prije sezone cijeli F1 svijet imao je velika očekivanja od njih, ali eto, svi znamo kako je to završilo. Najgori bolid kojeg je Hamilton imao u karijeri odnio mu je i šansu da nastavi niz sezone s pobjedom. Znamo da grebu gdje god mogu, na stazi i van nje i dogodine se nadam da ćemo imati tri momčadi u vrhu i to cijelu godinu. I nadam se da će biti manje utjecaja na promjenu pravilnika unutar sezone i sl.

    Osvrnuo bi se i na Maxa i njegovo ponašanje. Za Maxa ću iskreno reći da je najagresivniji vozač na gridu (ne i prljav) i uvijek je iskren. I prije je bilo slučajeva da se favorit momčad okoristio svojim momčadskim kolegom, ali uvijek je bila neka lijepa bajka omotana oko toga. Za razliku od Hamiltona koji zabija nož u leđa, Max će ti ga zabiti u trbuh i gledati će te u oči dok okreče nož. Poznato je da većina ljudi voli bajke, dok im iskrenost smeta ako nije po njihovom. Max ništa ne pokušava uljepšati i zbog toga neki misle da je veći analni otvor od Shumachera, Alonsa, Vettela, Hamiltona, Senne… lista se nastavlja onih koji su rekli – ovo je moje.
    Na kraju krajeva Pezeru je najviše odmogao Perez koji u nekim utrkama i dalje ne može pobijediti onoga u lošijem bolidu kada ima slobodne ruke da se utrkuje. Da je danas išao jednom u box, Leclerc bi ga stigao do kraja jer je Ferrari nekim čudom na Hardu radio jako dobro danas.

    Eto, ode nam i mali Shumi. I prije nego je došao u F1 pričalo se da je dobar vozač. Dobar, ne vrhunski. Bojim se da su ga Ferrari i Haas iskoristili radi marketinga i da je njegova karijera u F1 gotova. Dosta je novih vozača ušlo za 2023. i nitko od tih momčadi nije htio iskusnijeg mladog vozača u obliku Micka. U svakom slučaju, bilo je jako lijepo vidjeti njega i Vettela u ulozi oca kada je veliki Shumi u takvoj gadnoj situaciji.

    Eto, ne mogu vjerovati da je sezona već gotova. Toliko sam dugo čekao novu eru i PUF, jedna sezona manje. Ali ništa nije stalo. I dalje smo tu na portalu, da mudrujemo, kenjamo, provociramo i komentiramo naš najdraži sport. Okorijelim fanovima nikad nije dosadno i ajmo vidjeti što nas dalje novoga čeka! :)



    24

    4
  29. Mclaren
    Piro Prikaži

    Lando mjenja broj u 7 garant…hahahaha.
    Lec zasluženo 2. Nakon cijele sezone pehova i loših odluka momčadi (a nešto je i sam kriv ) barem neka utjeha. Mada da je Max pustio Pereza u Brazilu…..puffff.
    Neki odu, drugi dođu. Ugodna im pauza svima. Luda neka sezona.

    Danke Sebastian.



    5

    0
  30. Koju poruku poslati,Perezu su utrku prije se posrali u usta ,umjesto da uzmu na kraju sezone 121 oni ga išamarali ali doslovno.Kad je jadan prošlu sezonu radio na korist Maxa,to mu je nagrada za kraj ove sezone.Govorili su RB fanovi za Botassa da je botina koja pomaže Hamu,ali bar je bio nagrađen za svoj posao,sramotno kakvi ljudi su u RB.Normalno da čovjeku pukne film,obećavali ali maske su pale.Nadam se Merc sljedeće godine opet na vrhu



    3

    15
    • Ferrari
      Mrgud Prikaži

      Mozes li argumentirati cime je Bottas tocno bio nagrađen?
      Ugovorima godinu za godinom? Isti taj Bottas i odnos prema njemu vam nije smetao 5 godina, sada secirate sve ono na sta ste zmirili sve te godine. Uzivajte, nadam se da ce potrajati. Zanima me samo hoce li taj vas zlatni Mercedes cekati 7-8 godina bez naslova a da se pritom ne povuce iz F1 uz jedno mastovito PR obrazlozenje.



      13

      0
  31. Bravo Red Bull, bravo Ferrari.
    Zasluzeno dvije najbolje ekipe ove godine.
    PS-veselim se konstruktivnim raspravama u buducnosti.



    5

    0
  32. Fernando Alonso
    Lux Prikaži

    Danke Seb!



    4

    0
  33. Max Verstappen
    MV33rbr Prikaži

    Brzo je došao kraj još jedne sezone. Imam dojam kao da je Bahrain bio prije dva tjedna… Zanimljiva sezona, naravno ne kao 2021., ali i ova je imala puno toga za ponuditi.

    Zadnja utrka ok, malo drame zbog različitih strategija i to je to. Drago mi je da je Charles osvojio drugo mjesto. Odnos Charles-Perez najbolje pokazuje razliku između top vozača u slabijem bolidu, i slabijeg vozača u top bolidu. Perez je imao sve u svojim u rukama i nije uspio biti dovoljno brz da se izbori za željenu poziciju. Zbog toga je on broj 2. Nije to nikakva uvreda i najbolje bi mu bilo da se i medijski pomiri s tim jer izjave kao u Brazilu ne pomažu nikome, a na kraju krajeva on i sam zna da mora prihvatiti svoju ulogu vodonoše i siguran sam da postoji i takva klauzulu u ugovoru.

    Max, 15. pobjeda u sezoni. Jednostavno je momak u zoni i djeluje nepobjediv. Karakterno se možda nekome (većini) ne sviđa, ali takav je život. Na stazi i u bolidu F1 je klasa za sebe. Objedinjuje sve najbolje karakteristike najvećih vozača u povijesti, a i sam pomalo ulazi u taj uski krug legendi.

    Radujem se idućoj sezoni i praćenju iste sa svima vama. Lijepo je sudjelovati u razmjeni mišljenja na ovoj stranici jer je većina komentara veoma uljudna, objektivna i konstruktivna. One druge nije potrebno niti spominjati.

    I za kraj. Danke Seb! Ostavio je dubok pečat ovom sportu i vjerujem da ćemo ga svi pamtiti.



    24

    0
  34. Williams
    Davor13 Prikaži

    Odvoženih utrka 300
    1. startna pozicija 57
    Podijuma 122
    Pobjeda 53
    Osvojenih svjetskih prvenstava 4

    Danke Seb,



    8

    0
  35. Carlos Sainz 55
    2CV6 Prikaži

    Hvala Seb, žao mi je što ideš, zajedno smo se radovali i tugovali tolike godine.
    Nadam se da ceš biti aktivan clan F1 zajednice – želio bih da postaneš dio FIA i uticeš na poštenije suđenje, imaš tu obavezu zbog Kanade.
    Sainz se na žalost “sprijateljio” sa novim bolidom tek u zadnjoj trecini sezone ali sam pun ocekivanja u novoj sezoni.
    Danas je fokus bio na borbi Leclerc – Perez pa je ispod radara prošlo kojom brzinom je Sainz stizao Lewisa – puno brže nego što je to cinio Perez. Žao mi je što što nije pretekao Lewisa prije nego je ovaj prijavio problem – jer to je bilo neizbježno.
    Zaslužio je ukupno 5 mjesto a da je Ferrari bio pouzdaniji bio bi na boljem mjestu.
    Nije pomoglo ni to što su ga u dvije trke izbacili odmah poslije starta.
    Mick odlazi, nadam se privremeno, jer mi izgleda kao da nije pokazao sve što zna.
    Ovo danas mu nije trebalo …i nece mu pomoci.
    Od tri ljubimca ostajem na jednom ..ali sa sve vecim poštovanjem pratim Alonsa ..ko zna
    Veoma cijenim argumentovana mišljenja članova ovog foruma jer vecina ima fantasticno znanje o zajednickoj nam temi …jedva cekam opet aktivno druženje.
    Vetmu molim za jedan podcast za kraj sezone – red je da je “ispratimo”kako treba.



    5

    1
  36. -utrka zadovoljavajuče zanimljiva. osim za prvo mjesto bilo dosta borbi na stazi i za konstruktorske bodove, a poredak se začudo nije promijenio.
    -rezultat i utrka odlična za maxa, za ostale moje jako loše.
    -checo je trebao bolje. a ni ona poruka mu nije billa na mjestu.
    -u ovoj utrci, u sličnoj situaciji ham mora vratit poziciju sainzu, a prošle godine ništa. ‘bem ti masija.
    -bilo je lijep bit hondin fan ove sezone. vidit ćemo što sljedeća donosi.



    5

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Meksiko: Radio komunikacija Verstappen-Red Bull

Radio transkript // Ante Vetma

Last car is now approaching the back of the grid Gianpiero LambiaseCar behind - Hamilton, Checo P3 Mode 10, Max, mode 10 When you can - display 8 Gap behind 13s Bias offset if you need it Gap 14s You are two tenths stronger in the final sector DRS is active Gap 16s Keep on top of the surface management, Max Gap 14s Okay, mode 6, and gap behind 13s Keep us updated on the tools requirements as well,...

Inventura: Vrhovi arhitekture timova

Radio transkript // Pulsmedia portal

Ukoliko ostavimo po strani vozače, ljudi koji su najizloženiji svjetlu pozornice jesu šefovi momčadi, osim ako se ne zovete Adrian Newey Osobe koje se nalaze na toj poziciji su različitih karaktera, načina pristupa stvarima i reakcijama u javnosti, ali jedna crta koja stvara konekciju između svih njih jeste liderska osobina Iako se stalno priča o liderima i razvoju liderskih karakteristika, u današnjem svijetu zapravo kronično...

Predobro da bi bilo dozvoljeno

Oktanski koktel // Ante Maras

Formula 1 se često smatra vrhuncem motosporta, poligonom za razvoj novih tehnologija koje prije ili kasnije pronađu put do cestovnih automobila, stoga i ne čudi da u potrazi za tom desetinkom prednosti mnogi inženjeri traže rupe u pravilniku te razmišljaju izvan okvira, što im nerijetko uspije, nekad toliko dobro da FIA i/ili druge momčadi moraju intervenirati kako prvenstvo ne bi izgubilo zanimljivost S druge strane, nekad rješenja ne...

Još kolumni