Izdvojeno

F1 razmatra uvođenje dodataka protiv spreja, raniju dozvolu za DRS i strože kazne za promjene pogonskih jedinica

Piše: Lovro Andraka

Prije 2 tjedana, 8 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 3 minuta

Izvještaj s četvrtog i posljednjeg ovogodišnjeg sastanka F1 Komisije otkrio je niz promjena čije se uvođenje trenutno razmatra.

Dio koji se najviše ističe je onaj vezan uz kišne utrke. F1 je već godinama na udaru kritika gledatelja zbog odgoda sesija u jačim kišnim uvjetima, a najrecentniji primjer bila je ovogodišnja VN Japana.

Vozači su kao najveći problem s modernim bolidima u ekstremnim kišnim uvjetima istaknuli količinu spreja koja previše smanjuje vidljivost, stoga je FIA odlučila istražiti opcije za smanjenje količine spreja. Osim istraživanja utjecaja podnice na izbacivanje vode i mogućnosti dodavanja svjetala na bolide, glavna ideja je uvođenje minimalnih dodatnih dijelova bolida, konkretnije, pokrova kotača koji bi spriječili stvaranje velike količine spreja. Oni bi se montirali uoči početka utrke ili tijekom crvene zastave u ekstremno kišnim uvjetima, a naglašeno je da ti pokrovi ne bi smjeli otežati promjene guma.

Te promjene neće biti uvedene prije 2024., dok će promjene u korištenju DRS-a biti isprobane već iduće sezone, ali samo u sprintovima. DRS se trenutno dozvoljava nakon što se odvoze puna dva kruga nakon starta ili restarta, no Komisija je odobrila prijedlog da se korištenje DRS-a u sprintovima omogući nakon samo jednog kruga. Svrha ideje je jasna – zadržati vozače na manjim razmacima i potaknuti više borbi, a bude li provedba na sprintovima uspješna, to će se implementirati i na utrke od 2024.

Još jedna bitna stavka su kazne za promjene dijelova pogonske jedinice. Komisija smatra kako trenutni sustav nedovoljno odbija momčadi od taktičkih promjena dijelova, zbog čega momčadi nakon određenog prekoračenja koriste više dijelova nego što je potrebno, a to povećava troškove i narušava ideju iza ograničenja dozvoljenih promjena. Zasad nije poznato o kakvim bi se promjenama u sustavu kažnjavanja konkretno radilo, a o toj temi još će se raspravljati.

Zabrana korištenja grijača guma od 2024. i dalje je cilj koji FIA i FOM žele postići, no konačna odluka odgođena je do lipnja 2023. nakon negodovanja vozača.

Pravila parc fermea trebala bi biti pojednostavljena na sprint vikendima, a dozvoljeni izuzetak troška štete na sprint utrkama iz ograničenja budžeta povećan je sa 150 na 300 tisuća dolara. Odobrene su manje izmjene tehničkog i financijskog pravilnika za 2023., a FIA će provesti opsežnu reviziju sportskog pravilnika za 2024. koji bi trebao biti gotov do kraja travnja iduće godine, kao i generalnu reviziju pravnih procesa.

Komentiraj

8 komentara

  1. ako hoce show a hoce, neka stave drs od samog starta. bilo bi puno bolje.



    4

    0
  2. Carlos Sainz 55
    Tudum Donator Prikaži

    Ideja sa pokrovima kotača nije loša. Ili će se uvesti takvo nešto ili više nikad nećemo gledati kišnu utrku. Djeluje kao jednostavno rješenje.



    12

    0
  3. Bitno da su govorili da će za godinu dvije ukinut drs ako nova generacija bolida bude bolja za trkanje



    8

    1
  4. Nista o mjenjanju gume pod crvenom zastavom ?



    4

    0
  5. Također problem je i wet guma koje je predobra.
    Previše čisti vode i diže spreja u zrak.

    Ukidanje grijača mi je bezveze, već vidim karambol u Abu Dabiju u tunelu od boxa.



    9

    0
  6. I sad čitam da od ove utrke stižu medalje.
    Bernie likes this.



    2

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Meksiko: Radio komunikacija Verstappen-Red Bull

Radio transkript // Ante Vetma

Last car is now approaching the back of the grid Gianpiero LambiaseCar behind - Hamilton, Checo P3 Mode 10, Max, mode 10 When you can - display 8 Gap behind 13s Bias offset if you need it Gap 14s You are two tenths stronger in the final sector DRS is active Gap 16s Keep on top of the surface management, Max Gap 14s Okay, mode 6, and gap behind 13s Keep us updated on the tools requirements as well,...

Inventura: Vrhovi arhitekture timova

Radio transkript // Pulsmedia portal

Ukoliko ostavimo po strani vozače, ljudi koji su najizloženiji svjetlu pozornice jesu šefovi momčadi, osim ako se ne zovete Adrian Newey Osobe koje se nalaze na toj poziciji su različitih karaktera, načina pristupa stvarima i reakcijama u javnosti, ali jedna crta koja stvara konekciju između svih njih jeste liderska osobina Iako se stalno priča o liderima i razvoju liderskih karakteristika, u današnjem svijetu zapravo kronično...

Predobro da bi bilo dozvoljeno

Oktanski koktel // Ante Maras

Formula 1 se često smatra vrhuncem motosporta, poligonom za razvoj novih tehnologija koje prije ili kasnije pronađu put do cestovnih automobila, stoga i ne čudi da u potrazi za tom desetinkom prednosti mnogi inženjeri traže rupe u pravilniku te razmišljaju izvan okvira, što im nerijetko uspije, nekad toliko dobro da FIA i/ili druge momčadi moraju intervenirati kako prvenstvo ne bi izgubilo zanimljivost S druge strane, nekad rješenja ne...

Još kolumni