F1 razmatra uvođenje dodataka protiv spreja, raniju dozvolu za DRS i strože kazne za promjene pogonskih jedinica

Izdvojeno

Lovro Andraka

Prije 2 godina 3 min 8 komentara

Izvještaj s četvrtog i posljednjeg ovogodišnjeg sastanka F1 Komisije otkrio je niz promjena čije se uvođenje trenutno razmatra.

Dio koji se najviše ističe je onaj vezan uz kišne utrke. F1 je već godinama na udaru kritika gledatelja zbog odgoda sesija u jačim kišnim uvjetima, a najrecentniji primjer bila je ovogodišnja VN Japana.

Vozači su kao najveći problem s modernim bolidima u ekstremnim kišnim uvjetima istaknuli količinu spreja koja previše smanjuje vidljivost, stoga je FIA odlučila istražiti opcije za smanjenje količine spreja. Osim istraživanja utjecaja podnice na izbacivanje vode i mogućnosti dodavanja svjetala na bolide, glavna ideja je uvođenje minimalnih dodatnih dijelova bolida, konkretnije, pokrova kotača koji bi spriječili stvaranje velike količine spreja. Oni bi se montirali uoči početka utrke ili tijekom crvene zastave u ekstremno kišnim uvjetima, a naglašeno je da ti pokrovi ne bi smjeli otežati promjene guma.

Te promjene neće biti uvedene prije 2024., dok će promjene u korištenju DRS-a biti isprobane već iduće sezone, ali samo u sprintovima. DRS se trenutno dozvoljava nakon što se odvoze puna dva kruga nakon starta ili restarta, no Komisija je odobrila prijedlog da se korištenje DRS-a u sprintovima omogući nakon samo jednog kruga. Svrha ideje je jasna – zadržati vozače na manjim razmacima i potaknuti više borbi, a bude li provedba na sprintovima uspješna, to će se implementirati i na utrke od 2024.

Još jedna bitna stavka su kazne za promjene dijelova pogonske jedinice. Komisija smatra kako trenutni sustav nedovoljno odbija momčadi od taktičkih promjena dijelova, zbog čega momčadi nakon određenog prekoračenja koriste više dijelova nego što je potrebno, a to povećava troškove i narušava ideju iza ograničenja dozvoljenih promjena. Zasad nije poznato o kakvim bi se promjenama u sustavu kažnjavanja konkretno radilo, a o toj temi još će se raspravljati.

Zabrana korištenja grijača guma od 2024. i dalje je cilj koji FIA i FOM žele postići, no konačna odluka odgođena je do lipnja 2023. nakon negodovanja vozača.

Pravila parc fermea trebala bi biti pojednostavljena na sprint vikendima, a dozvoljeni izuzetak troška štete na sprint utrkama iz ograničenja budžeta povećan je sa 150 na 300 tisuća dolara. Odobrene su manje izmjene tehničkog i financijskog pravilnika za 2023., a FIA će provesti opsežnu reviziju sportskog pravilnika za 2024. koji bi trebao biti gotov do kraja travnja iduće godine, kao i generalnu reviziju pravnih procesa.


Odgovor

8 komentara

  1. Niki Lauda
    zelot Donator Prikaži

    ako hoce show a hoce, neka stave drs od samog starta. bilo bi puno bolje.



    4
    4

    0
  2. Carlos Sainz 55
    Tudum Donator Prikaži

    Ideja sa pokrovima kotača nije loša. Ili će se uvesti takvo nešto ili više nikad nećemo gledati kišnu utrku. Djeluje kao jednostavno rješenje.



    12
    12

    0
  3. Red Bull
    Deathbone5 Prikaži

    Bitno da su govorili da će za godinu dvije ukinut drs ako nova generacija bolida bude bolja za trkanje



    8
    7

    1
  4. Mclaren
    AlkY Donator Prikaži

    Nista o mjenjanju gume pod crvenom zastavom ?



    4
    4

    0
  5. Sergio Perez
    Ibarac00 Pretplatnik Prikaži

    Također problem je i wet guma koje je predobra.
    Previše čisti vode i diže spreja u zrak.

    Ukidanje grijača mi je bezveze, već vidim karambol u Abu Dabiju u tunelu od boxa.



    9
    9

    0
  6. Honda
    zekohonda Donator Prikaži

    I sad čitam da od ove utrke stižu medalje.
    Bernie likes this.



    2
    2

    0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.