Izdvojeno

F1 razmatra uvođenje dodataka protiv spreja, raniju dozvolu za DRS i strože kazne za promjene pogonskih jedinica

Piše: Lovro Andraka

Prije 1 godinu, 8 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 3 minuta

Izvještaj s četvrtog i posljednjeg ovogodišnjeg sastanka F1 Komisije otkrio je niz promjena čije se uvođenje trenutno razmatra.

Dio koji se najviše ističe je onaj vezan uz kišne utrke. F1 je već godinama na udaru kritika gledatelja zbog odgoda sesija u jačim kišnim uvjetima, a najrecentniji primjer bila je ovogodišnja VN Japana.

Vozači su kao najveći problem s modernim bolidima u ekstremnim kišnim uvjetima istaknuli količinu spreja koja previše smanjuje vidljivost, stoga je FIA odlučila istražiti opcije za smanjenje količine spreja. Osim istraživanja utjecaja podnice na izbacivanje vode i mogućnosti dodavanja svjetala na bolide, glavna ideja je uvođenje minimalnih dodatnih dijelova bolida, konkretnije, pokrova kotača koji bi spriječili stvaranje velike količine spreja. Oni bi se montirali uoči početka utrke ili tijekom crvene zastave u ekstremno kišnim uvjetima, a naglašeno je da ti pokrovi ne bi smjeli otežati promjene guma.

Te promjene neće biti uvedene prije 2024., dok će promjene u korištenju DRS-a biti isprobane već iduće sezone, ali samo u sprintovima. DRS se trenutno dozvoljava nakon što se odvoze puna dva kruga nakon starta ili restarta, no Komisija je odobrila prijedlog da se korištenje DRS-a u sprintovima omogući nakon samo jednog kruga. Svrha ideje je jasna – zadržati vozače na manjim razmacima i potaknuti više borbi, a bude li provedba na sprintovima uspješna, to će se implementirati i na utrke od 2024.

Još jedna bitna stavka su kazne za promjene dijelova pogonske jedinice. Komisija smatra kako trenutni sustav nedovoljno odbija momčadi od taktičkih promjena dijelova, zbog čega momčadi nakon određenog prekoračenja koriste više dijelova nego što je potrebno, a to povećava troškove i narušava ideju iza ograničenja dozvoljenih promjena. Zasad nije poznato o kakvim bi se promjenama u sustavu kažnjavanja konkretno radilo, a o toj temi još će se raspravljati.

Zabrana korištenja grijača guma od 2024. i dalje je cilj koji FIA i FOM žele postići, no konačna odluka odgođena je do lipnja 2023. nakon negodovanja vozača.

Pravila parc fermea trebala bi biti pojednostavljena na sprint vikendima, a dozvoljeni izuzetak troška štete na sprint utrkama iz ograničenja budžeta povećan je sa 150 na 300 tisuća dolara. Odobrene su manje izmjene tehničkog i financijskog pravilnika za 2023., a FIA će provesti opsežnu reviziju sportskog pravilnika za 2024. koji bi trebao biti gotov do kraja travnja iduće godine, kao i generalnu reviziju pravnih procesa.

🎯 Vaša reklama ovdje?

Nudite proizvod ili uslugu? Reklamirajte se na najposjećenijem specijaliziranom sportskom portalu u Hrvatskoj. Kontaktirajte nas na [email protected].

Komentiraj

8 komentara

  1. ako hoce show a hoce, neka stave drs od samog starta. bilo bi puno bolje.



    4

    0
  2. Carlos Sainz 55
    Tudum Donator Prikaži

    Ideja sa pokrovima kotača nije loša. Ili će se uvesti takvo nešto ili više nikad nećemo gledati kišnu utrku. Djeluje kao jednostavno rješenje.



    12

    0
  3. Bitno da su govorili da će za godinu dvije ukinut drs ako nova generacija bolida bude bolja za trkanje



    8

    1
  4. Nista o mjenjanju gume pod crvenom zastavom ?



    4

    0
  5. Također problem je i wet guma koje je predobra.
    Previše čisti vode i diže spreja u zrak.

    Ukidanje grijača mi je bezveze, već vidim karambol u Abu Dabiju u tunelu od boxa.



    9

    0
  6. I sad čitam da od ove utrke stižu medalje.
    Bernie likes this.



    2

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Zatvori ❌

Kolumne

Koliko je daleko bila Leclercova pobjeda?

Analiza // Andro Rak

Završila je pretposljednja utrka kalendara Formule 1 na ulicama Las Vegasa O samom događaju je napisano pregršt tekstova uz neviđenu pompu oko samog eventa pa ćemo se ovdje pokušati manje fokusirati na neke „cringe“ trenutke, a više na sami sportski događaj koji je sve u svemu donio zanimljivost i na samome vrhu Borba u vrhu se odvijala između Ferrarija i Red Bulla, točnije Verstappena i Leclerca, gdje se uz pomoć SC-a...

Alonsov masterclass

Analiza // Andro Rak

Nakon nekoliko prijašnjih analiza što momčadi tako i vozača došlo je vrijeme za podrobniju analizu najstarijeg od svih Nekima drag nekima mrzak, ali vjerojatno svima vozač koji plijeni pažnju svojim vožnjama (bome i karakterom) iz vikenda u vikend od ranih dvijetisućitih pa do Velike Nagrade Brazila prethodnog vikenda, a tko zna koliko još Stoga, uživajmo u ovakvim izvedbama dok traju kao i u ovakvim utrkama koje Interlagos...

Hamilton vs. Leclerc

Analiza // Andro Rak

Kroz prizmu taktike i odabira guma za završetak utrke u Meksiku sve se svelo na medium ili hard Što odabrati ovisi o postavkama bolida, pretpostavljenoj potrošnji guma i slično Svaka od ekipa ima simulacijski softver pomoću kojih provjerava ogromne količine podataka koje će na kraju dovesti do jedne konačne odluke Naravno, puno je parametara u igri, ali čini se da se u Ferrariju od hrpe podataka znaju pogubiti pa možemo izreći...

Još kolumni