Izdvojeno

Tsunodu u Brazilu zakinuo automatski sustav, FIA zadovoljna jer tu “nije bilo sistemskih ni proceduralnih grešaka”

Piše: Lovro Andraka

Prije 2 tjedana, 10 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 3 minuta

Iako je Yuki Tsunoda nepravedno ostao zakinut za cijeli krug u završnici VN Sao Paula, FIA je u svom priopćenju izrazila zadovoljstvo svojim automatskim sustavom zbog kojeg, kako kažu, nije bio sistemskih ni proceduralnih grešaka u toj situaciji.

Tsunoda je u trenutku izlaska safety cara držao 15. mjesto ispred Alexa Albona i Nicholasa Latifija, a fizički je bio odmah iza vodećeg Georgea Russella. Na kraju 55. kruga otišao je u boks, čime je u poretku pao iza Albona, na 16. mjesto, a na stazi je bio iza četvrtoplasiranog Carlosa Sainza.

Dva kruga prije odlaska safety cara sa staze objavljeno je da vozači zaostali za krug smiju zaobići safety car i vratiti se u krug vodećeg, no navedeni su samo Albon i Latifi. Tsunoda je zaobišao Sainza u četvrtom zavoju, no onda mu je javljeno da pričeka jer je momčad primijetila da njihov vozač nije bio spomenut u obavijesti. Latifi je pritom prošao ispred njega, a Tsunoda je u idućem krugu vratio poziciju Sainzu. Na restartu se pomaknuo u stranu i propustio cijeli grid te utrku završio na posljednjem mjestu, krug iza svih, iako je trebao biti u borbi kao i svi ostali.

Ispostavilo se kako je Tsunoda kod ulaska uz boks nakratko prestigao Russella, što je sustav zabilježio kao da se vratio u krug i zbog toga ga kasnije nije registrirao kao vozača koji ima pravo zaobići kolonu i safety car. FIA je u svom priopćenju o ovoj situaciji naglasila kako je sustav dobro odradio svoj posao.

“Svi sustavi funkcionirali su ispravno i u skladu s pravilima. Neobična situacija pojavila se kao rezultat specifičnosti ove staze i idućeg scenarija.”

“Bolid 22 [Tsunoda] bio je prvi koji je prešao SC1 [liniju] nakon izlaska safety cara. U idućem je krugu time postao prvi vozač koji je prošao SC1 liniju po drugi put, što bi inače označilo sustavima da ima pravo na povratak u krug vodećeg.”

“Međutim, u tom je trenutku ušao u boks i mogao je voziti brže od kolone bolida iza safety cara. Pritom se vratio u krug vodećeg kada je prelazio kontrolnu liniju u boksu.”

“Kada se vratio na stazu, sustavi su ispravno javili kako je on ponovo krug iza, no kako se već jednom vratio u krug vodećeg, nije imao pravo da to ponovo napravi kada je završavao period safety cara.”

“Kontrola utrke provjerila je je li to bilo u skladu s tablicom i potvrdila da se samo bolidi 6 [Latifi] i 23 [Albon] smiju vratiti u krug vodećeg.”

Dodali su kako nema potrebe za hitnim promjenama u proceduri i da će situacija biti raspravljena u sklopu standardnih revizija procedura:

“Iako je ovo vrlo neobičan scenarij, nije bilo sistemskih ni proceduralnih grešaka – ovo je jedan od onih nepredvidivih scenarija koji se mogu dogoditi i nema promjena koje bi se morale odmah implementirati.”

Sustav je uveden kao posljedica prošlogodišnje VN Abu Dhabija, na kojoj je vraćanje u krug vodećeg dopušteno samo vozačima između Lewisa Hamiltona i Maxa Verstappena, kako bi se automatski registrirali svi vozači koji zaostaju za krug i koji imaju pravo povratka u krug vodećeg – jučer smo vidjeli koliko je sustav nepogrešiv, kao što nam FIA sugerira.

Komentiraj

10 komentara

  1. Michael Schumacher
    Unwoken European Prikaži

    Radi se o Japančerosu. On, naravno, nije bitan. Ali da je stradao The Vitez Duge onda bi glave padale.



    26

    3
  2. Na kraju sezone vrijeme da se postavi rekapituacija i pokuša odgovovoriti na pitanje: Da li je F1 napredovala nakon odlaska Michael Masija ili ne? Čini se da je FIA više trula od države Danske te malo ima značaja tko je na vrhu.



    13

    1
  3. Znači sustav vam nije prepoznao ovu specifičnj situaciju. Kriv je sustav. Kako je moguće da nemate nekoga tmo to na brzaka iskontrolira. Pa svi su vidjeli tko je gdje u poretku. Na live prijenosu se vidjelo da Tsunoda zaostaje.



    5

    0
  4. Robert Kubica
    Yura Prikaži

    This is getting manipulated man!



    7

    0
  5. Bernie Ecclestone
    Dani Donator Prikaži

    Barem su dosljedni.


    0

    0
  6. Ovaj način pravdanja je nebulozan. Stvarno se ne mogu načuditi koliko ljudi ne mogu sagledati širu sliku. Znači netko je isprogramirao skriptu koja na temelju senzorike gleda izbacuje tko je gdje i u toj petlji fali jos jedan: if someone box let tsunoda through (karikiram, ali pogledaj prije izlaska SC i nakon izlaska npr. i vidi ako ima nekih anomalija). Ali, dobro ne mozes nekad uzet sve varijable u jednadžbu pa zato postoji zdrava logika da to napraviš na licu mjesta, ali s obzirom da vodstvo utrke prati samo ekrane i finalni output, a ne gleda zdravu logiku to je onda problem.
    Dakle FIA i ferarijevi stratezi imaju nekoliko dodirnih točaka. Gledaju ekran i onaj broj koji dođe tako naprave. Ako pada snijeg, ali program izbacio da je soft najbolja strategija to je to. Pa nisam lud da gledam van stvarne uvjete, softver je ipak nepogresiv isto kao i radar koji kaže da će za 12min i 22sek počet kiša, isto kao i fifini senzori.
    Dok smo kod senzora ti isti ne trebaju na granicama staze jer je lakše zaposliti Mirka i Slavka da cijelu trku stoje i gledaju u liniju ko da su linijski suci u tenisu i govore in or out, ali ne odmah, nego sutra.
    Evo sad sam izbacio sve frustracije pa se čujemo na nekom sljedećem komentaru.
    Pozdrav ljudi, živjela logika!



    6

    0
    • Williams
      Montoya Prikaži

      Pa jbt ovo biš u Basicu na Commodoreu isprogarmirao kako treba sa IF THEN GOTO



      2

      0
    • Sebastian Vettel
      Pastor Prikaži

      Pa ima ona stranica za Ferrarijeve strategije. Mnogi misle da je ono zajebancija, ali procurilo je da je ono oficijalni Ferrari strategy engine, koji kliknu nekoliko puta po utrci. Pa im onda izbaci Plan E, Plan C, Plan Z. I onda to prenesu vozačima, uz “Question”.



      2

      1

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Meksiko: Radio komunikacija Verstappen-Red Bull

Radio transkript // Ante Vetma

Last car is now approaching the back of the grid Gianpiero LambiaseCar behind - Hamilton, Checo P3 Mode 10, Max, mode 10 When you can - display 8 Gap behind 13s Bias offset if you need it Gap 14s You are two tenths stronger in the final sector DRS is active Gap 16s Keep on top of the surface management, Max Gap 14s Okay, mode 6, and gap behind 13s Keep us updated on the tools requirements as well,...

Inventura: Vrhovi arhitekture timova

Radio transkript // Pulsmedia portal

Ukoliko ostavimo po strani vozače, ljudi koji su najizloženiji svjetlu pozornice jesu šefovi momčadi, osim ako se ne zovete Adrian Newey Osobe koje se nalaze na toj poziciji su različitih karaktera, načina pristupa stvarima i reakcijama u javnosti, ali jedna crta koja stvara konekciju između svih njih jeste liderska osobina Iako se stalno priča o liderima i razvoju liderskih karakteristika, u današnjem svijetu zapravo kronično...

Predobro da bi bilo dozvoljeno

Oktanski koktel // Ante Maras

Formula 1 se često smatra vrhuncem motosporta, poligonom za razvoj novih tehnologija koje prije ili kasnije pronađu put do cestovnih automobila, stoga i ne čudi da u potrazi za tom desetinkom prednosti mnogi inženjeri traže rupe u pravilniku te razmišljaju izvan okvira, što im nerijetko uspije, nekad toliko dobro da FIA i/ili druge momčadi moraju intervenirati kako prvenstvo ne bi izgubilo zanimljivost S druge strane, nekad rješenja ne...

Još kolumni