Iako je Yuki Tsunoda nepravedno ostao zakinut za cijeli krug u završnici VN Sao Paula, FIA je u svom priopćenju izrazila zadovoljstvo svojim automatskim sustavom zbog kojeg, kako kažu, nije bio sistemskih ni proceduralnih grešaka u toj situaciji.
Tsunoda je u trenutku izlaska safety cara držao 15. mjesto ispred Alexa Albona i Nicholasa Latifija, a fizički je bio odmah iza vodećeg Georgea Russella. Na kraju 55. kruga otišao je u boks, čime je u poretku pao iza Albona, na 16. mjesto, a na stazi je bio iza četvrtoplasiranog Carlosa Sainza.
Dva kruga prije odlaska safety cara sa staze objavljeno je da vozači zaostali za krug smiju zaobići safety car i vratiti se u krug vodećeg, no navedeni su samo Albon i Latifi. Tsunoda je zaobišao Sainza u četvrtom zavoju, no onda mu je javljeno da pričeka jer je momčad primijetila da njihov vozač nije bio spomenut u obavijesti. Latifi je pritom prošao ispred njega, a Tsunoda je u idućem krugu vratio poziciju Sainzu. Na restartu se pomaknuo u stranu i propustio cijeli grid te utrku završio na posljednjem mjestu, krug iza svih, iako je trebao biti u borbi kao i svi ostali.
Ispostavilo se kako je Tsunoda kod ulaska uz boks nakratko prestigao Russella, što je sustav zabilježio kao da se vratio u krug i zbog toga ga kasnije nije registrirao kao vozača koji ima pravo zaobići kolonu i safety car. FIA je u svom priopćenju o ovoj situaciji naglasila kako je sustav dobro odradio svoj posao.
“Svi sustavi funkcionirali su ispravno i u skladu s pravilima. Neobična situacija pojavila se kao rezultat specifičnosti ove staze i idućeg scenarija.”
“Bolid 22 [Tsunoda] bio je prvi koji je prešao SC1 [liniju] nakon izlaska safety cara. U idućem je krugu time postao prvi vozač koji je prošao SC1 liniju po drugi put, što bi inače označilo sustavima da ima pravo na povratak u krug vodećeg.”
“Međutim, u tom je trenutku ušao u boks i mogao je voziti brže od kolone bolida iza safety cara. Pritom se vratio u krug vodećeg kada je prelazio kontrolnu liniju u boksu.”
“Kada se vratio na stazu, sustavi su ispravno javili kako je on ponovo krug iza, no kako se već jednom vratio u krug vodećeg, nije imao pravo da to ponovo napravi kada je završavao period safety cara.”
“Kontrola utrke provjerila je je li to bilo u skladu s tablicom i potvrdila da se samo bolidi 6 [Latifi] i 23 [Albon] smiju vratiti u krug vodećeg.”
Dodali su kako nema potrebe za hitnim promjenama u proceduri i da će situacija biti raspravljena u sklopu standardnih revizija procedura:
“Iako je ovo vrlo neobičan scenarij, nije bilo sistemskih ni proceduralnih grešaka – ovo je jedan od onih nepredvidivih scenarija koji se mogu dogoditi i nema promjena koje bi se morale odmah implementirati.”
Sustav je uveden kao posljedica prošlogodišnje VN Abu Dhabija, na kojoj je vraćanje u krug vodećeg dopušteno samo vozačima između Lewisa Hamiltona i Maxa Verstappena, kako bi se automatski registrirali svi vozači koji zaostaju za krug i koji imaju pravo povratka u krug vodećeg – jučer smo vidjeli koliko je sustav nepogrešiv, kao što nam FIA sugerira.
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.
Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.
Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma
Ova kolumna sadrži reklamne elemente Da vam je netko na kraju prošle sezone rekao da ćemo nakon prve utrke sezone gledati pokisla lica u Ferrariju i Mercedesu, te Aston Martin s Fernandom Alonsom na pobjedničkom postolju - rekli biste da je ispred nas turbouzbudljiva sezona I dobro biste rekli Da, Red Bull je naprijed, ali nakon onog što smo danas vidjeli - preko toga možemo prijeći, zar ne Red Bull zaslužuje titule narednih 25...
Kontra mraku, kontra G-sili // Ante Vetma
Ova kolumna sadrži reklamne elemente Devedeset osam dana duge zimske hibernacije je iza nas i uz lijepo zagrijavanje kroz protekla tri dana testiranja u Bahreinu - vrijeme je za novu, 74 sezonu Svjetskog prvenstva Formule 1! Za većinu nas fanatika nekad su i dva prazna vikenda tijekom sezone predugačka, stoga ne treba pojašnjavati kako sporo prolaze zimski dani dok se čeka predstavljanje bolida I što se onda dogodi - ekipe godinu po...
Brojevi u F1 od samih početaka su označavali samo redni poredak vozača i momčadi te su mnoge momčadi godinama imale iste brojeve, osim broja 1 koji je označavao aktualnoga prvaka (osim u sezonama 1993 i 1994 kad su prvaci otišli u mirovinu) Od 1996 broj na bolidu označava položaj u poretku sezonu prije, a od 2014 vozači biraju broj koji će nositi do kraja F1 karijere kao znak raspoznavanja te svaki broj kojeg su vozači odabrali ima...
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Radi se o Japančerosu. On, naravno, nije bitan. Ali da je stradao The Vitez Duge onda bi glave padale.
26
3
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Na kraju sezone vrijeme da se postavi rekapituacija i pokuša odgovovoriti na pitanje: Da li je F1 napredovala nakon odlaska Michael Masija ili ne? Čini se da je FIA više trula od države Danske te malo ima značaja tko je na vrhu.
13
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Pre bih rekao nazadovala sreca njihova pa su ukinuli kominikaciju sa sefovima timova to bi bilo rasulo ove godine nije do Masija.
4
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Znači sustav vam nije prepoznao ovu specifičnj situaciju. Kriv je sustav. Kako je moguće da nemate nekoga tmo to na brzaka iskontrolira. Pa svi su vidjeli tko je gdje u poretku. Na live prijenosu se vidjelo da Tsunoda zaostaje.
5
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
This is getting manipulated man!
7
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
No Niels, No!
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Barem su dosljedni.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Ovaj način pravdanja je nebulozan. Stvarno se ne mogu načuditi koliko ljudi ne mogu sagledati širu sliku. Znači netko je isprogramirao skriptu koja na temelju senzorike gleda izbacuje tko je gdje i u toj petlji fali jos jedan: if someone box let tsunoda through (karikiram, ali pogledaj prije izlaska SC i nakon izlaska npr. i vidi ako ima nekih anomalija). Ali, dobro ne mozes nekad uzet sve varijable u jednadžbu pa zato postoji zdrava logika da to napraviš na licu mjesta, ali s obzirom da vodstvo utrke prati samo ekrane i finalni output, a ne gleda zdravu logiku to je onda problem.
Dakle FIA i ferarijevi stratezi imaju nekoliko dodirnih točaka. Gledaju ekran i onaj broj koji dođe tako naprave. Ako pada snijeg, ali program izbacio da je soft najbolja strategija to je to. Pa nisam lud da gledam van stvarne uvjete, softver je ipak nepogresiv isto kao i radar koji kaže da će za 12min i 22sek počet kiša, isto kao i fifini senzori.
Dok smo kod senzora ti isti ne trebaju na granicama staze jer je lakše zaposliti Mirka i Slavka da cijelu trku stoje i gledaju u liniju ko da su linijski suci u tenisu i govore in or out, ali ne odmah, nego sutra.
Evo sad sam izbacio sve frustracije pa se čujemo na nekom sljedećem komentaru.
Pozdrav ljudi, živjela logika!
6
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Pa jbt ovo biš u Basicu na Commodoreu isprogarmirao kako treba sa IF THEN GOTO
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite seili registrirajte.
Pa ima ona stranica za Ferrarijeve strategije. Mnogi misle da je ono zajebancija, ali procurilo je da je ono oficijalni Ferrari strategy engine, koji kliknu nekoliko puta po utrci. Pa im onda izbaci Plan E, Plan C, Plan Z. I onda to prenesu vozačima, uz “Question”.
2
1