Izdvojeno

Verstappen: Za mene sprint nije utrka

Piše: Ante Vetma

Prije 3 tjedana, 16 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 2 minuta

Dvostruki svjetski prvak Max Verstappen kaže da mu nije jasno zašto će Formula 1 od iduće godine imati čak šest sprint utrka, te tvrdi da bi se “jednostavno trebali držati klasičnog formata”.

Ovog vikenda čeka nas Velika nagrada Brazila na kojoj ćemo vidjeti posljednji ovogodišnji “sprint format”. Aktualni prvak ima mišljenje suprotno vodstvu Formule 1:

“Svaki put kad vozim te sprint utrke – poanta je da se ne napravi nikakva šteta. Poanta je ostati unutar top tri.”

“Što se mene tiče – to zapravo nije utrka. Jasno je što je glavni događaj i gdje se mogu osvojiti veliki bodovi. Tamo možete malo više riskirati.”

“Uzbudljivo je odraditi još jedan start, ali napredovat će samo oni koji su izvan svoje prirodne pozicije. Stavite na bolid gume koje traju cijeli stint i ne dogodi se baš previše toga.”

Verstappen kaže da bi Formula 1 trebala ostati pri svom klasičnom formatu, umjesto da uvodi novotarije:

“Ne shvaćam gdje je problem s klasičnim vikendom. Imali smo toliko uzbudljivih utrka, nema potrebe za novom utrkom koja je trećina prave utrke. Ionako svi previše paze. Ako se borite za treće mjesto i imate lagani dodir s drugim bolidom – možete pasti na posljednje mjesto i onda će vam nedjeljna utrka biti jako teška. Zbog toga nećete riskirati. Prema tome, to i nije utrka.”

Max Verstappen

S druge strane Lewis Hamilton kaže da nije protiv novog formata, ali da vodstvo F1 mora biti pažljivo koje staze bira za to:

“Već tko zna koliko dugo imamo isti format od četvrtka do nedjelje. Od ove sezone je to trebalo biti sažeto na tri dana, a kad su vratili na četiri – nije mi bilo pretjerano drago.”

Lewis Hamilton

“Utrke nisu uvijek najbolje… Ovo stvara neke nove mogućnosti, ali ponekad nema pretjecanja, tako da bismo trebali naučiti nešto iz tih utrka gdje nema pretjecanja u sprintu.”

“Na stazama poput Brazila to otvara puno novih prilika, ili recimo u Bakuu. To je najbolja šansa da vidimo pretjecanja.”

“Ja nisam protiv te ideje, dok god se pazi koje staze će imati sprint.”

Komentiraj

16 komentara

  1. Stefan Bellof
    pigmalion Prikaži

    Max Verstappeneeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!

    Tooooooooooooooooo!!!!!!!

    Rekao je, ono što je…….. nije neki lažnjak.

    Bravo, mališa. Samo tako.



    37

    2
  2. Pastor Maldonado
    perodeformero Prikaži

    Slažem se da je u ovom formatu “sprint” zapravo jedno veliko ništa”
    Ali ako bi promijenili pravila pa bi u “sprintu” se moralo mijenjati gume (ne obavezno) nego ovisno o taktici, neko bi popušo netko ne……
    I sprint utrka ne bi trebala koristiti zbog novog poretka na startu nedjeljne utrke , nego više kao u F2 grčevita borba za bodove, u kojoj bi utrka umjesto nedjeljnih cca 60 krugoga trajala recimo 40 krugova, dijelili bi se bodovi koji bi značili puno u ukupnom zbroju, a onda nedjeljna utrka pravo FINALE kao i do sada.
    U principu sam za subotnju utrku na stazama koje to dopuštaju – pravu utrku, ali UTRKU a ne par krugova o kojima ovisi redislijed starta u nedjelju. Čemu onda P.P.?
    Dala bi se napraviti prava subotnja utrka 4-5 puta godišnje, ali prava žestoka bez kalkulacija u bodovima.
    p.s. i ukupno u vikendu svi bolidi bi morali bar dva puta miujenja ti gume, a ne kaop do sada jednom. Može jednom subota jednom nedjelja, bilo koja kombinacija.



    3

    3
    • Ferrari
      TJ7 Prikaži

      Ali ako bi promijenili pravila pa bi u “sprintu” se moralo mijenjati gume (ne obavezno)

      Frende jesi dobro?



      11

      3
      • Pastor Maldonado
        perodeformero Prikaži

        Pa kao recimo u F2 s tim da moraju obavezno 2 puta mijenjati gume. Jednom u subotu ili oba u nednjelju stvar taktike.
        Naravno za razliku od F2 nedjeljna utra bu trajala u današnjem formatu (dužini) a subotnja od 50-75% trajanja nedjeljne.
        Nisam ja taktičar, F1 inžinjer……….. To bi FIA morala naći idealne staze za takve utrke, a momčadi taktike.
        Govorim o tome da je ovo danas besmisleno, zapravo imaš dvije varijante P.P.
        Ja bih volio imati dvije utrke (mala sličnost s F2) Jedna “SPRINT” kraća i nedjeljna STANDARDNA.
        Ne kužim da to nisi shvatio.



        1

        0
    • Čemu sve to? Jednostavno ne razumijem. Kao da pričamo o pred nogometnoj utakmici. Zašto sve komplicirati kad je sve tako jednostavno? Imamo kvalifikacije i imamo utrku. Ne znam, da počnemo stavljati šiljke na gume kao u Ben Huru. Max je sve rekao, a ameri će na kraju odlučivati



      4

      1
  3. Pastor Maldonado
    perodeformero Prikaži

    Pa kao recimo u F2 s tim da moraju obavezno 2 puta mijenjati gume. Jednom u subotu ili oba u nednjelju stvar taktike.
    Naravno za razliku od F2 nedjeljna utra bu trajala u današnjem formatu (dužini) a subotnja od 50-75% trajanja nedjeljne.
    Nisam ja taktičar, F1 inžinjer……….. To bi FIA morala naći idealne staze za takve utrke, a momčadi taktike.
    Govorim o tome da je ovo danas besmisleno, zapravo imaš dvije varijante P.P.
    Ja bih volio imati dvije utrke (mala sličnost s F2) Jedna “SPRINT” kraća i nedjeljna STANDARDNA.
    Ne kužim da to nisi shvatio.


    0

    0
    • Sebastian Vettel
      Pastor Prikaži

      Ne znam odakle ti ta glupost za F2. Tamo u sprint utrci niko ne mijenja gume, pa opet niko na glavnoj utrci ne ide dva puta… Samo je na glavnoj obavezno mijenjati jednom. A i na jednoj i na drugoj možeš mijenjati po potrebi, ako imaš incident i sl. Ali samo je jednom obavezno, na glavnoj utrci.


      0

      1
  4. Kimi Raikkonen 7
    Pitstop Prikaži

    Pa i nije. To su kvalifikacije za nedjelju sa nespretnim nazivom “utrka”



    3

    0
  5. …bravo Max potpisujem…



    8

    1
  6. Mclaren
    raca Prikaži

    izmišljeno da bi dalo, šatro, neku dodatnu zanimljivost, a u stvari, niškorist. Ljubiteljima f1 su utrka i same kvalifikacije dovoljno zanimljive. Onima kojima ovaj sport nije među primarnim sportovima, ionako niš ne znači



    15

    1
  7. Sebastian Vettel
    Pastor Prikaži

    Svaki put me ovaj sprint vikend izbaci iz takta, sa drugačijom satnicom. Jenodstavno, nije normalno, izrod.

    Ne treba ni tražiti neke promjene, jednostavno ovo treba ukinuti i vratiti na staro. Pa nije ovo F2 ili F3. Tamo donekle i ima razloga, jer je manje utrka. Ali i tamo je bezveze, da pobjeđuje neko ko se kvalifikovao osmi ili deseti… Ono, nije problem da neko pobijedi sa te pozicije, ako je brži, ali ne sa poklonjenim pp-om na sprint utrci.



    6

    1

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Meksiko: Radio komunikacija Verstappen-Red Bull

Radio transkript // Ante Vetma

Last car is now approaching the back of the grid Gianpiero LambiaseCar behind - Hamilton, Checo P3 Mode 10, Max, mode 10 When you can - display 8 Gap behind 13s Bias offset if you need it Gap 14s You are two tenths stronger in the final sector DRS is active Gap 16s Keep on top of the surface management, Max Gap 14s Okay, mode 6, and gap behind 13s Keep us updated on the tools requirements as well,...

Inventura: Vrhovi arhitekture timova

Radio transkript // Pulsmedia portal

Ukoliko ostavimo po strani vozače, ljudi koji su najizloženiji svjetlu pozornice jesu šefovi momčadi, osim ako se ne zovete Adrian Newey Osobe koje se nalaze na toj poziciji su različitih karaktera, načina pristupa stvarima i reakcijama u javnosti, ali jedna crta koja stvara konekciju između svih njih jeste liderska osobina Iako se stalno priča o liderima i razvoju liderskih karakteristika, u današnjem svijetu zapravo kronično...

Predobro da bi bilo dozvoljeno

Oktanski koktel // Ante Maras

Formula 1 se često smatra vrhuncem motosporta, poligonom za razvoj novih tehnologija koje prije ili kasnije pronađu put do cestovnih automobila, stoga i ne čudi da u potrazi za tom desetinkom prednosti mnogi inženjeri traže rupe u pravilniku te razmišljaju izvan okvira, što im nerijetko uspije, nekad toliko dobro da FIA i/ili druge momčadi moraju intervenirati kako prvenstvo ne bi izgubilo zanimljivost S druge strane, nekad rješenja ne...

Još kolumni