Izdvojeno

FIA objavila rezultate revizije VN Japana i promjene koje će uvesti

Piše: Lovro Andraka

Prije 1 mjesec, 5 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 3 minuta

Krovna organizacija Formule 1 objavila je rezultate revizije prošle utrke u Japanu koju je, između ostalog, obilježilo kontroverzno puštanje dizalice na stazu nakon izlijetanja Carlosa Sainza na samom početku utrke.

Najviše prašine podiglo se zbog kadrova Pierrea Gaslyja koji je velikom brzinom sustizao safety car u trenucima kada je dizalica već bila pored staze.

Gasly je pritom poštovao propisano delta vrijeme koje u kišnim uvjetima mora biti 50% sporije od tipičnog trkaćeg kruga po suhom, no njegovu deltu povećale su okolnosti – Gasly je u prvom krugu pokupio reklamnu ploču koja je odletjela na stazu kod Sainzovog izlijetanja, zbog čega je u tom krugu bio sporiji od delte. Delta vrijeme se ne resetira ulaskom u boks, stoga je Gasly izašao s 18 sekundi ispod delte, što mu je omogućilo da vozi 18 sekundi brže po krugu bez da sustav prepozna to kao prekršaj.

Naglašeno je kako je Gasly morao biti svjestan toga da su redari vjerojatno na stazi jer je već drugi put prošao pored incidenta kada je prošao pored dizalice. Žute zastave s oznakom za safety car promijenjena su u crvenu zastavu nekoliko metara prije njegovog dolaska, no čak i da nije vidio crvene zastave i panele, morao je poštovati proceduru safety cara koja nalažu da vozači uspore dovoljno da mogu zaustaviti bolid, a on s brzinama od 189 i 163 km/h prilikom prolaska pored Sainzovog i bolida Alexa Albona zaustavljenog kasnije u krugu to nije napravio – kasnije je, unatoč crvenoj zastavi, vozio između 200 i 250 km/h, za što je i kažnjen.

FIA je zaključila da vozač nije samostalno odgovoran za incident, ali i da je Gasly vozio neodgovorno te kako je, iako se moglo pričekati sa slanjem vozila na stazu s obzirom na uvjete, Gasly u slučaju gubitka kontrole svejedno mogao udariti Sainzov bolid, samog Sainza, nekog od redara ili medicinskog osoblja koje bi izašlo u slučaju ozbiljnijeg incidenta.

Promjene za budućnost

Nekoliko promjena uvedeno je već od VN SAD-a. Prva je da će momčadi biti obaviještene službenim komunikacijskim sustavom o vozilu na stazi s obvezom da o tome informiraju vozače. Kontrola utrke uživo će pratiti status svih bolida tijekom virtualnog i pravog safety cara, a doći će i do preraspodijele zadataka unutar kontrole. Postupci vozača tijekom svih oblika suspenzije utrkivanja bit će raspravljeni u Meksiku, a kazne za prekršaje pod njima bit će nanovo razmotrene.

Do kraja sezone neće biti rotiranja uloge trkaćeg direktora i sve utrke kontrolirat će Niels Wittich, a sporno napisano pravilo koje je omogućilo pune bodove za VN Japana bit će bolje definirano.

Za iduću se sezonu planira uvođenje dinamičnog VSC-a koji bi mijenjao potrebnu delta brzinu prije i unutar sektora u kojem je došlo do incidenta, a raspravit će se i zatvaranje izlaza iz boksa tijekom safety cara, uz njegovo otvaranje samo na kratak period kada kolona iza safety cara prolazi pored njega, što bi osiguralo da nitko nije izvan kolone.

Promjene u konstrukciji i smještanju reklamnih ploča također će se razmotriti, a vozila za micanje bolida trebala bi dobiti dodatna jaka svjetla za bolju vidljivost. Osim toga, u planu su poboljšanje drenažnog sustava na Suzuki i full wet guma te mogućnost uvođenja umjetne inteligencije za potrebe upravljanja zahtjevnim situacijama na stazi koje uključuju teške vremenske uvjete.

Komentiraj

5 komentara

  1. Ajd konačno da uvode inteligenciju (makar i umjetnu) u upravljanje utrkom.



    18

    0
  2. Pierre Gasly
    jenson Donator Prikaži

    Drago mi je da su nešto poduzeli. I dalje mislim da je bolje uvesti ograničenje maksimalne brzine tijekom VSC



    2

    0
  3. sporno napisano pravilo koje je omogućilo pune bodove za VN Japana bit će bolje definirano

    Koliko ima tih pravila mimo logike 🫣

    I ja mislim da treba postojati Vmax za vrijeme VSC i SCa… Pa kad stignes kolonu, stignes…



    3

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Meksiko: Radio komunikacija Verstappen-Red Bull

Radio transkript // Ante Vetma

Last car is now approaching the back of the grid Gianpiero LambiaseCar behind - Hamilton, Checo P3 Mode 10, Max, mode 10 When you can - display 8 Gap behind 13s Bias offset if you need it Gap 14s You are two tenths stronger in the final sector DRS is active Gap 16s Keep on top of the surface management, Max Gap 14s Okay, mode 6, and gap behind 13s Keep us updated on the tools requirements as well,...

Inventura: Vrhovi arhitekture timova

Radio transkript // Pulsmedia portal

Ukoliko ostavimo po strani vozače, ljudi koji su najizloženiji svjetlu pozornice jesu šefovi momčadi, osim ako se ne zovete Adrian Newey Osobe koje se nalaze na toj poziciji su različitih karaktera, načina pristupa stvarima i reakcijama u javnosti, ali jedna crta koja stvara konekciju između svih njih jeste liderska osobina Iako se stalno priča o liderima i razvoju liderskih karakteristika, u današnjem svijetu zapravo kronično...

Predobro da bi bilo dozvoljeno

Oktanski koktel // Ante Maras

Formula 1 se često smatra vrhuncem motosporta, poligonom za razvoj novih tehnologija koje prije ili kasnije pronađu put do cestovnih automobila, stoga i ne čudi da u potrazi za tom desetinkom prednosti mnogi inženjeri traže rupe u pravilniku te razmišljaju izvan okvira, što im nerijetko uspije, nekad toliko dobro da FIA i/ili druge momčadi moraju intervenirati kako prvenstvo ne bi izgubilo zanimljivost S druge strane, nekad rješenja ne...

Još kolumni