Izdvojeno

Sainz: Ove sezone morao sam u potpunosti promijeniti svoj stil vožnje

Piše: Marko Litvić

Prije 2 mjeseci, 3 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 5 minuta

Carlos Sainz se nadao da će se njegovi odlični rezultati iz 2021., uključujući i peto mjesto u poretku vozača prenijeti i u novu sezonu. Na kraju to nije bio slučaj i u tekućoj sezoni je imao puno više problema, kako s bolidom, tako i sa srećom.

Odmah na početku sezone se vidjelo koliko kasni za momčadskim kolegom, Charlesom Leclercom. Španjolac i njegov tim inženjera bacili su se na posao, pokušavajući pronaći način za približiti se Monegažaninu koji je u tom trenutku ili bio na vrhu poretka ili se borio za vrh. U razgovoru za portal Motorsport, Sainz je otkrio kako nisu bili uspješni po pitanju nalaženja rješenja.

„Prije svega, bilo je jako frustrirajuće s obzirom na to koliko mi je prošla sezona bila uspješna i koliko sam malo problema s bolidom tada imao. Nakon samo par utrka 2021. znao sam koliko je bolid sposoban. Morao sam pronaći pokoju desetinku u ponekom zavoju i bio sam spreman natjecati se. Zato je druga polovica sezone bila tako uspješna.“

„Ove sezone smo pak napravili jako kompetitivan bolid. Bolid koji se napokon može boriti za pobjede. No odjednom sam se ja našao u situaciji u kojoj nikad ranije nisam bio… malo više od dvije desetinke sporiji.“

„Nikad do toga trenutka nisam bio više od dvije desetinke sporiji od momčadskog kolege i nije mi bilo jasno odakle su takva vremena dolazila. Bilo je jako frustrirajuće jer sam po prvi put imao bolid koji mi je mogao omogućiti borbu za pobjede.“

Sainz ranije nije htio otkriti u čemu je bila tajna iza njegova napretka na VN Kanade i u konačnici najbolje startne pozicije i prve pobjede na VN Velike Britanije, no sada je otkrio koliko su promjene zapravo bile drastične.

„Dosad sam čuvao tajnu što se tiče mojih nedostataka ove sezone. Mislim kako me ljudi koji dobro prate sport i oni koji rade detaljne analize već jako dobro znaju i znali su u čemu je problem. Ukratko: Morao sam u potpunosti promijeniti stil vožnje. Potpuno sam morao promijeniti kako vozim, na jako neprirodan način. Morao sam prijeći na neprirodan stil i onda ga pretvoriti u prirodan, što je jako teško za učiniti.“

„Također sam morao isprobavati s različitim postavkama bolida. Mnoge su bile pogrešne, što bi značilo ponovno eksperimentiranje, a to bi pak trajalo nekoliko tjedana. Kako nema testiranja usred sezone, sva testiranja i isprobavanja moraju se odrađivati za vrijeme vikenda. Ponekad sam zbog toga morao voziti sa krivim postavkama, a to bi značilo još jedan vikend u kojemu nisam kompetitivan. Do Kanade u meni se gomilala frustracija. Tada je sve nekako krenulo na bolje.“

Španjolac nije otkrivao tehničke probleme, nego je ukratko rekao kako je bio sporiji u zavojima u kojima je Leclerc bio nešto brži.

„Bilo je svega pomalo, no najviše su to bile brzine u određenim zavojima te određeni stil vožnje koji mi nije polazio za rukom u ovome bolidu. To se ponekad dogodi u karijeri vozača. Sjednete u bolid, kao što sam ja 2021. i ne učinite ništa posebno: samo ga vozite i već se jako brzi. Zatim sjednete u drugi bolid, mislite kako ste odvozili odlične krugove, samo kako biste usporedili s drugima i ustanovili kako i nije toliko brzo koliko ste se nadali. To je sve normalno i prirodno, no frustriralo me to što je taj period moje karijere došao baš u trenutku kad sam napokon dobio bolid koji može konkurirati.“

Sainz je nadodao kako su najveći problem u svemu tome predstavljale nove tehničke regulacije za 2022.

„Momčad je očito slušala i znali su što mi je predstavljalo problem, no u eri limita troškova i toliko jednostavnih bolida zapravo imate jako malo slobode po pitanju postavki bolida. Tek smo u kasnijem dijelu sezone imali nekakve nadogradnje koje su mi pomogle sa izvlačenjem boljih performansi iz svog bolida.“

„Od Barcelone, koja je bila moja najniža točka po pitanju brzine u kvalifikacijama i u utrci, više-manje sam cijelo vrijeme nešto mijenjao kako bih mogao voziti bolid s nešto više samopouzdanja.“

Unatoč dobrim rezultatima u zadnje vrijeme, Sainz i dalje nema potpuno povjerenje u svoj bolid.

„Postoje male stvari koje vam podignu samopouzdanje i tada sam se počeo osjećati kako mogu biti brz u svom bolidu. Na početku svake sezone imate svoje sumnje: ‘Hoće li mi ovaj bolid dati samopouzdanje kao prošlogodišnji bolid? Hoću li ikad uspjeti voziti dovoljno dobro za dovesti bolid do razine za koju znam da je dostižna?’ Jednostavno imate te male sumnje.“

„No onda vam ti mali dobri detalji pomognu s vjerovanjem u proces i sav naporan rad koji morate uložiti. Iako je u svemu tome bilo i situacija u kojima sam donio krivu odluku, bila ona vezana uz postavke bolida ili uz moju vožnju.“

„Iskreno, to još uvijek nije bolid koji mi se sviđa po pitanju vožnje. Još uvijek moram jako puno razmišljati dok vozim i ne vozim još prirodno, ali barem znam da ako mi se sve posloži, mogu biti pri vrhu.“

Carlos Sainz

Komentiraj

3 komentara

  1. Marlboro
    F1bodul Prikaži

    Svi su se vozači morali navikavaiti na nove bolide, naravno da ovogodišnji bolidi više pašu jednom stilu vožnje nego drugom, ima manje downforcea na prednjem krilu nego na prošlim generacijama.Sainz se pokazao da se očito može prilagoditi za razliku od npr Ricciarda koji je i lani bio nikakav ali dogodine ćemo vidjeti pravu sliku, kad nove rege dodu na svoje



    5

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Meksiko: Radio komunikacija Verstappen-Red Bull

Radio transkript // Ante Vetma

Last car is now approaching the back of the grid Gianpiero LambiaseCar behind - Hamilton, Checo P3 Mode 10, Max, mode 10 When you can - display 8 Gap behind 13s Bias offset if you need it Gap 14s You are two tenths stronger in the final sector DRS is active Gap 16s Keep on top of the surface management, Max Gap 14s Okay, mode 6, and gap behind 13s Keep us updated on the tools requirements as well,...

Inventura: Vrhovi arhitekture timova

Radio transkript // Pulsmedia portal

Ukoliko ostavimo po strani vozače, ljudi koji su najizloženiji svjetlu pozornice jesu šefovi momčadi, osim ako se ne zovete Adrian Newey Osobe koje se nalaze na toj poziciji su različitih karaktera, načina pristupa stvarima i reakcijama u javnosti, ali jedna crta koja stvara konekciju između svih njih jeste liderska osobina Iako se stalno priča o liderima i razvoju liderskih karakteristika, u današnjem svijetu zapravo kronično...

Predobro da bi bilo dozvoljeno

Oktanski koktel // Ante Maras

Formula 1 se često smatra vrhuncem motosporta, poligonom za razvoj novih tehnologija koje prije ili kasnije pronađu put do cestovnih automobila, stoga i ne čudi da u potrazi za tom desetinkom prednosti mnogi inženjeri traže rupe u pravilniku te razmišljaju izvan okvira, što im nerijetko uspije, nekad toliko dobro da FIA i/ili druge momčadi moraju intervenirati kako prvenstvo ne bi izgubilo zanimljivost S druge strane, nekad rješenja ne...

Još kolumni